Pagina 23 van 28 EersteEerste ... 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 575 van 695

Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Oké, een accu gaat het niet worden dus. Te duur en te weinig vermogen.
    En tegen de tijd dat hij terug verdiend zou moeten zijn is hij al teveel van zijn capaciteit kwijt vrees ik.
    We kunnen uiteraard wel een paar uur zonder, maar hoe moet het verder in de toekomst.
    Daar vrees ik toch wel wat voor. We produceren genoeg om onze teller op 0 te laten staan, maar regelmatig afgeschakeld worden is voor niemand leuk.
    Zeker omdat je toch voor het net moet betalen. Wij zitten hier op nr.1, dus zullen we er wss geen last van hebben.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Ik heb het net nog even nagekeken op de website van Eandis, en dit krijg ik te zien: "Jouw straat is niet opgenomen in het afschakelplan. Je wordt niet afgeschakeld"
    Kijk het dus eerst even na voor je een stroomgroep koopt of investeert in een duur back-up systeem met accu's.
    Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er hier nooit een stroompanne kan zijn (dat is al wel gebeurd), simpele voorzorgsmaatregelen (kaarsen en zaklamp) zorgen er dan voor dat je niet meteen in het donker zit als er iets mis gaat.
    Als je een USB powerbank gebruikt voor de smartphone, dan kan je ook een simpel ledlampje bestellen dat je daar in kan pluggen (dat kost een paar euro).
    Ik heb hier zo'n powerbank van den Action, er zit een ledje ingebouwd, maar dat is veel te zwak om er iets mee te kunnen doen.

Hier ook niet opgenomen, zal ook niet snel gebeuren omdat wij hier op hetzelfde circuit zitten van industrie (zware benaming) en ziekenhuis.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hier ook niet opgenomen, zal ook niet snel gebeuren omdat wij hier op hetzelfde circuit zitten van industrie (zware benaming) en ziekenhuis.
    Wij zitten in schijf 2.
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Wij zitten in schijf 2.
    Dan ga je de lichtjes van je Husky misschien eens zien pinken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan ga je de lichtjes van je Husky misschien eens zien pinken.
    Dan kom ik efkes den uwe halen; ze zijn toch perfect uitwisselbaar. Alleen zijn geofence wat vergroten

Onze gemeente zit in schijf 8, de eerste dus, maar onze woning/straat in schijf 6, oef.

Oh ironie: een topic over elektrische auto's begint af te glijden naar een afschakel-topic
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    Lumix GM5 met 12-32 mm + 25mm 1,7 + 35-100mm + 7,5mm Fisheye

Standaard Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Dan kom ik efkes den uwe halen; ze zijn toch perfect uitwisselbaar. Alleen zijn geofence wat vergroten
    Zal niet lukken want die moet de afbakeningsdraad en station detecteren en zonder spanning werk dat niet.
    Maar misschien heb je nog plaats voor een generator.
    Of een lange verlengkabel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Laatst gewijzigd door demeyereg; 26 oktober 2018 om 11:40

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Allebei zo te zien. Zeker met een overheid als de onze die echt van geen hout meer pijlen weet te maken qua energie- en milieubeleid.

Wat ik toch lichtjes wil nuanceren is deze bewering uit zijn betoog:

"Hybrides kunnen dan weer noodzakelijk blijken om de stad binnen te rijden zodra voertuigen met verbrandingsmotor daar verboden zijn.
    Maar ze zijn economisch absurd en hun verbruik en CO2-uitstoot bij doordeweeks gebruik op de weg zijn veel hoger dan die van hun niet-hybride equivalenten."

Ik rij sinds kort met een niet plugin hybride wagen (Lexus ct200h). Ik kan moeilijk geloven dat diezelfde wagen zonder batterij en elektromotor met enkel zijn 1800 cc benzinemotor nog een stuk minder zou verbruiken dan de 4,9 liter die ik nu haal.
    Plus dat die wagen beperkt elektrisch rijdt waar een niet-hybride net het meest verbruikt (dus vervuilt): starten, stadsverkeer waar je om de paar honderd meter verkeerslichten hebt.
    Plus dat die wagen zijn batterijen voor een groot deel oplaadt met energie die anders verloren is: bij remmen of zelfs bij gewoon "uitbollen".
    Laatst gewijzigd door nete; 26 oktober 2018 om 11:36
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    Lumix GM5 met 12-32 mm + 25mm 1,7 + 35-100mm + 7,5mm Fisheye

Bij deze de link ZONDER tracking ID van facebook

tracking:
    utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_s ource=socialnetwork&fbclid= xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen. Alhoewel dat dan waarschijnlijk minder een probleem zou moeten zijn, tegen dan ben ik 78 en volgens velen dan niet meer bekwaam om veilig op de baan te komen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen.
    Heel juist.

ik moet omwille van de LEZ in A'pen volgend jaar mijn lichte vracht van amper tien jaar en 135.000 km vervangen. Omdat ik nu toch wel eens automatisch wil rijden ben ik verplicht terug aan diesel, welliswaar euro zes in plaats van mijn huidige euro vier, aan te schaffen. Elektrische lichte vracht van het formaat dat ik wens bestaan er gewoon niet, zij zouden ook onbetaalbaar zijn. Ik houd mijn hart vast dat ik na tien jaar weer een wagen met in verhouding te weinig kilometers zal moeten vervangen omdat een aantal lobbyisten ons weer eens wat anders door onze strot zullen duwen. Alhoewel dat dan waarschijnlijk minder een probleem zou moeten zijn, tegen dan ben ik 78 en volgens velen dan niet meer bekwaam om veilig op de baan te komen.
    Je weet toch dat Euro 4 nog het hele jaar 2019 binnen mag in Antwerpen.
    Als je die camionet op 10 jaar tijd niet terug verdiend krijgt, dan kan je beter gewoon geen opdrachten meer aanvaarden in Antwerpen.

Is compleet in scene gezet.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Is compleet in scene gezet.
    Daar ben ik ook vrij zeker van.
    Waarom zou ze trouwens gaan tanken als er geen brandstofmeter is die aangeeft dat ze moet tanken?
    Wie met een Tesla rijdt, die weet perfect goed dat men daarmee niet moet tanken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Als je die camionet op 10 jaar tijd niet terug verdiend krijgt, dan kan je beter gewoon geen opdrachten meer aanvaarden in Antwerpen.
    Ik woon in Antwerpen en die cammionette is mijn prive vervoermiddel. Ik moet die niet terug verdienen en kan dat ook niet maar vind het wel zonde om ze weg te doen. Nu gaat hij naar één van mijn zonen die niet in 't Stad moet zijn met de wagen. Mijn probleem is dat stukken van de Singel in de LEZ vallen. En ja ik kan er normaal nog heel 2019 mee rijden maar dat is slechts uitstel van executie met een beperkt aantal maanden.
    Albums

Ik woon in Antwerpen en die cammionette is mijn prive vervoermiddel. Ik moet die niet terug verdienen en kan dat ook niet maar vind het wel zonde om ze weg te doen. Nu gaat hij naar één van mijn zonen die niet in 't Stad moet zijn met de wagen. Mijn probleem is dat stukken van de Singel in de LEZ vallen. En ja ik kan er normaal nog heel 2019 mee rijden maar dat is slechts uitstel van executie met een beperkt aantal maanden.
    Op de parking wonen heeft zo zijn voordelen!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Euro 4 diesel of naft of beide ?
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Euro 4 diesel of naft of beide ?
    euro 4 diesel. Benzine kan langer dacht ik
    Albums

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Op de parking wonen heeft zo zijn voordelen!
    klopt, maar ik kan hem moeilijk constant parkeren want dan is het geen vervoermiddel meer :-)
    Albums

De nieuwste updates van Tesla: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=5xrojVLuRWw
    Dat zijn wel heel belangrijke zaken die iedereen nodig heeft in een auto ...

Ook dat eens lezen, gepromoot door onze Belgische staat........
    https://www.wired.co.uk/article/lith...ronment-impact

VAB heeft zojuist een test ondernomen naar de "laadtijd" en de prijs voor 100 km voor benzine, diesel, CNG en elektriciteit. De prijs en de tijd schommelt bij deze laatste schommelt enorm tussen : "op het werk", "thuis" en "snellader". Het eindbesluit neigt in het voordeel van CNG.

Pagina 23 van 28 EersteEerste ... 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 april 2016, 15:05
  2. Reacties: 51
    Laatste bericht: 24 juli 2015, 11:12
  3. USB -> stopcontact <> power out -> stopcontact
    Door 2010 in forum Chit Chat
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 13 maart 2010, 22:16
  4. dé elektrische wagen: rijdt als een sportwagen
    Door jejochen in forum Chit Chat
    Reacties: 22