Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Als je een halve pagina naar beneden scrolt, kom je uit op "reserveer als een van de eersten je elektrische Audi".
    Maar 't is je vergeven. Om 01h51 zat je waarschijnlijk met slaapoogjes voor je computer
    Ik was toen nog wakker genoeg om een screenshot te nemen, al heb ik die niet gepost.


    Blijkbaar niet meteen hetzelfde resultaat als op een PC?
    En de rechtstreekse link naar de juiste pagina lukt blijkbaar niet.

    Waar zie je dat van de A4?
    Last edited by VerSeg; 19 januari 2018, 14:07.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Ik ben vandaag naar het autosalon geweest op zoek naar een wagen met minstens zeven plaatsen. Tweede voorwaarde: elektrisch, hybride, NLG of benzine en automatische versnellingsbak.
      Vijf uur rondlopen, discuteren en prijzen bekijken: elektrisch onmogelijk in mijn geval en budget. Hybride, geen zevenplaatsers gevonden. Wel zevenplaatser gevonden maar dan weer geen automaat of benzine of beiden beschikbaar. Als CNG beschikbaar dan meestal geen zevenplaatser of automaat.
      Minibus: enkel in dieselversies dus zal het uiteindelijk waarschijnlijk benzine automaat met zeven plaatsen worden en dan moet ik kiezen tussen de Opel Zafira, de Scoda Kodiaq, de VW Tiguan of touran of de Peugeot 5008.
      Spijtig maar we zijn er nog niet op elektriciteit ook omwille van de te kleine actieradius en betaalbaarheid. Ga nog enkele slapeloze nachten tegemoet.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Met CNG, 7 zitplaatsen en automaat.
        Ik heb maar op gevoel een afwerking gekozen, er zijn er duurdere en goedkopere.
        Maar de combinatie bestaat zeker en zelfs bij andere merken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          ....................
          Passagiersvliegtuigen op batterijen ? Gaan we ze onderweg opladen of zo ? Beetje zoals de straaljagers ?

          Een batterij is een minderwaardige energiedrager in termen van J/kg, zeker als je dat vergelijkt met een chemische energiedrager. Punt en dan zwijg ik nog even over de flexibiliteit van het "bijvullen".

          Maar blijkbaar kunnen (of willen) vele mensen niet rekenen (politiekers al helemaal niet).
          'k Heb ooit als examenvraag moeten berekenen hoeveel brandstof (energie) er nodig is om 100kg nuttige lading in een baan rond de aarde te krijgen. Dat is fenomenaal veel.
          Als je dan zou berekenen hoeveel energie er nodig zou zijn om al die zware accu's constant rond te vliegen dan kom je uit bij een fenomenale verspilling van energie.
          Als je om die energie op te wekken gebruikt zou maken van in Noorwegen gekochte olie...... dan begrijp ik die Noren.....
          Last edited by Skitch; 20 januari 2018, 22:28.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            Ik ben vandaag naar het autosalon geweest .../...
            Was het er ook zo druk?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Elektrisch rijden, er gaat nog veel water naar de zee lopen. Net een filmpje gezien van transport door het regenwoud In Gabon. 600km en 560 km modder en zand met 20 ton in de bak, toch wel geen laadpaal te zien zeker !
              https://ggpics.be/

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                'k Heb ooit als examenvraag moeten berekenen hoeveel brandstof (energie) er nodig is om 100kg nuttige lading in een baan rond de aarde te krijgen. Dat is fenomenaal veel.
                Als je dan zou berekenen hoeveel energie er nodig zou zijn om al die zware accu's constant rond te vliegen dan kom je uit bij een fenomenale verspilling van energie.
                Als je om die energie op te wekken gebruikt zou maken van in Noorwegen gekochte olie...... dan begrijp ik die Noren.....
                Een 747 heeft voor een vlucht Londen - Kaapstad ongeveer 180.000 liter kerosine nodig Dirk,
                dat volume brandstof weegt ongeveer 144.000 Kg en bevat 1.872.000 Kwh energie,
                zal niet lukken met een batterij zeker.
                Tijd dat die heren “ministers allerlei” terug met hun twee voetjes op de grond komen te staan...
                Last edited by Guest42; 21 januari 2018, 06:34.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Een 747 heeft voor een vlucht Londen - Kaapstad ongeveer 180.000 liter kerosine nodig Dirk,
                  dat volume brandstof weegt ongeveer 144.000 Kg en bevat 1.872.000 Kwh energie,
                  zal niet lukken met een batterij zeker.
                  Tijd dat die heren “ministers allerlei” terug met hun twee voetjes op de grond komen te staan...
                  Mobiele laadpunten hé zoals ze bij het leger doen ... in volle vlucht bijtanken. [emoji16]

                  Of zonnepanelen en een windmolen op het dak zetten als generator. [emoji16][emoji16][emoji16]

                  Inderdaad, het zal nog niet zo snel mogelijk zijn om dat allemaal op te lossen, beter wat politiekers met hun voeten op grond zetten.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Een 747 heeft voor een vlucht Londen - Kaapstad ongeveer 180.000 liter kerosine nodig Dirk,
                    dat volume brandstof weegt ongeveer 144.000 Kg en bevat 1.872.000 Kwh energie,
                    zal niet lukken met een batterij zeker.
                    Tijd dat die heren “ministers allerlei” terug met hun twee voetjes op de grond komen te staan...
                    Toch altijd de moeilijkste voorbeelden kiezen hé.
                    Tuurlijk gaat dat electrisch niet lukken, maar een (noorse) maatschappij wil binnenkort toch korte vluchten electrisch doen.

                    En daar zitten geen ministers achter.

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Toch altijd de moeilijkste voorbeelden kiezen hé.
                      Tuurlijk gaat dat electrisch niet lukken, maar een (noorse) maatschappij wil binnenkort toch korte vluchten electrisch doen.

                      En daar zitten geen ministers achter.
                      Toch altijd de eenvoudigste voorbeelden kiezen hé. [emoji16]

                      Bekijk het eens algemeen, hoe pakt men het aan om "alle" vervoer elektrisch te laten verlopen, van klein tot groot, van korte afstand tot lange afstand, ...

                      Daar gaat het om, wat de overheden willen bekomen en opdragen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Door dunner papier te gebruiken voor hun inflight-magazine kan United airlines 640.000 liter brandstof besparen https://www.hln.be/geld/economie/uni...azine~a63f642d .
                        Een elektrisch vliegtuig zal op zich al veel meer energie verbruiken omdat het zwaarder is (zolang er geen accu's bestaan die even veel energie per kilo kunnen opslaan als dat er in kerosine zit), en als er genoeg elektrische energie in moet zitten voor intercontinentale vluchten, dan denk ik niet dat het nog van de grond geraakt...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Ik ga in dit topic mijn laatste post schrijven.
                          Tuurlijk kunnen we niet van vandaag op morgen alle auto’s direct op stroom laten rijden.
                          Maar dat gaat ook niet gebeuren.
                          Gemiddeld gaat een auto ca 14 jaar mee, dus ten hoogste wordt er elk jaar ca 7% van de totale vloot vernieuwd.
                          Vandaag wordt er amper 1% van de nieuwe auto als electrisch gekocht. Ook ik zie dat in de komende 5 jaar niet stijgen naar bv 50%.
                          Dat betekent dat het nog makkelijk 30-40 jaar duurt vooraleer we aan bv 80-90% van de auto’s op straat electrisch aangedreven gaan geraken.
                          In die tijd kunnen we nog wel wat windmolens of andere centrales bijzetten zeker.

                          Ik blijf een believer. En het zijn de voortrekkers als Noorwegen en Tesla die nu al aan het bewijzen zijn dat het kan.

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Als er over elektrische wagens wordt gesproken dan denkt iedereen meteen aan Tesla, maar dat is wereldwijd niet overal de meest verkochte elektrische wagen: https://zerauto.nl/top-10-bestverkoc...utos-van-2017/

                            En als ze hier niet zoveel cadeautjes zouden geven aan kopers van zo'n heel erg dure Tesla, dan denk ik dat er hier ook auto's van een andere fabrikant op de eerste plaats zou komen met de verkoopcijfers.
                            Het blijft eigenaardig, iemand die nooit geld genoeg zal hebben om een Tesla te kunnen betalen zal ook nooit kunnen genieten van de belastingvoordelen, terwijl wie wel zo'n Tesla kan betalen het belastingvoordeel eigenlijk helemaal niet nodig heeft (omdat die zo al genoeg geld heeft)...

                            Ik ben ook niet tegen elektrische wagens, maar er moet nog heel veel aangepast worden aan de elektriciteitsinfrastructuur vooraleer ze het Belgische wagenpark helemaal elektrisch kunnen laten rijden zonder dat het licht overal uit gaat. Bovendien is de manier waarop ze van plan zijn om stroom op te wekken niet veel beter dan dat er rechtstreeks fossiele brandstoffen worden gebruikt om een verbrandingsmotor te laten draaien. Nu wordt nog een groot deel van onze stroom opgewekt door kernenergie, maar binnen een paar jaar zal het overgrote deel van de stroom worden opgewekt door gascentrales (die even goed CO2 uitstoten als een verbrandingsmotor). Ik denk dat de "milieuwinst" tegenover een auto die meteen op aardsgas rijdt dan wel heel erg klein zal worden, want zolang "groene stroom" niet op een efficiënte manier opgeslagen kan worden zullen er altijd centrales nodig zijn om de stroomvoorziening te waarborgen als de zon niet schijnt en als er niet voldoende wind is.

                            En dan zijn er nog de grondstoffen die nodig zijn om de accu's te maken, daar gaan ze ook grote tekorten krijgen (Kobalt zou naar het schijnt nog eerder op zijn dan lithium, maar er zijn ook nog verschillende andere "exotische" grondstoffen nodig die op kunnen geraken.
                            Er zal dus nog het een en ander moeten veranderen voor iedereen elektrisch kan rijden op een ecologisch verantwoorde manier...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Door dunner papier te gebruiken voor hun inflight-magazine kan United airlines 640.000 liter brandstof besparen https://www.hln.be/geld/economie/uni...azine~a63f642d .
                              Een elektrisch vliegtuig zal op zich al veel meer energie verbruiken omdat het zwaarder is (zolang er geen accu's bestaan die even veel energie per kilo kunnen opslaan als dat er in kerosine zit), en als er genoeg elektrische energie in moet zitten voor intercontinentale vluchten, dan denk ik niet dat het nog van de grond geraakt...
                              Ja natuurlijk.

                              Maar zolang er mensen blijven die denken dat je natuurwetten kan afschaffen dmv een of ander decreet....

                              Comment

                              Working...
                              X