Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: elektrische fiets

    Ben van plan om ook een e-bike aan te schaffen. Maar twijfel nog tussen 2 modellen. Ofwel de Sparta M11 Ti ofwel de Gazelle Ultimate C380 HMB.. Wil er ook graag de COBI.Bike op monteren maar dat kan blijkbaar enkel met Bosch Motor en Sparta Heet V-ion motor. Wat moet ik kiezen?

    Comment


    • #47
      Re: elektrische fiets

      Oorspronkelijk geplaatst door Stef603 Bekijk bericht
      Ben van plan om ook een e-bike aan te schaffen. Maar twijfel nog tussen 2 modellen. Ofwel de Sparta M11 Ti ofwel de Gazelle Ultimate C380 HMB.. Wil er ook graag de COBI.Bike op monteren maar dat kan blijkbaar enkel met Bosch Motor en Sparta Heet V-ion motor. Wat moet ik kiezen?
      Het is een keus tussen twee goede merken: Sparta is zowat de uitvinder van de elektrische fiets, zij waren een van de eerste.

      Comment


      • #48
        Re: elektrische fiets

        heb een vraag rond elektrische fietsen.
        plots valt de fietscomputer uit daarmee ook de motor.Batterij volledig opgeladen .Kan deze wel niet uitzetten en aanzetten , op aan uit knop duwen gebeurd niks batterij blijft actief.Wat kan de oorzaak zijn.De fiets is 3 maanden oud en heeft 1200 km.
        Tweede vraag .
        Kan je andere voorwiel gebruiken met zwaardere motor in een elektrische fiets .

        Comment


        • #49
          Re: elektrische fiets

          [QUOTE=RDB;4544046]
          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

          Onze eigen ervaring met Hilti gaat over boorhamers , accu boormachines en slagmoersleutels , en die Hilti's zijn met kop en schouders beter dan al de rest wat we al gehad hebben ( Hitachi , Bosh, Metabo , Makita ) . De service bij Hilti zal je ook bij geen enkel van deze andere merken vinden... Bij ons worden bvb boorhamers gebruikt met hoofdzakelijk SDS max en plus koppen , zeer veel boorwerk voor keilankers diam 20-16-12mm , een boorhamer van Bosh of Makita is hier op een jaar volledig gaar , Hilti's zitten nu aan een dikke 3 jaar en daar merk je nog niks aan...
          De accumachines van Hilti hebben fenomenaal goede batterijen in vergelijking met hun concurenten , gaan zeer lang mee en laden ook zeer snel op.
          Wat betreft diamant boor-zaagtools ga ik geen mening geven omdat ik er totaal geen ervaring mee heb.
          Ik heb hier al heel wat info gekregen over het onderhoud en verlengen van de levensduur van de accu's maar vooral bedankt voor de lovende commentaar over de producten en service van mijn werkgever Hilti die ik ondertussen al 26 jaar vertegenwoordig.
          Nikon.

          Comment


          • #50
            Re: elektrische fiets

            Oorspronkelijk geplaatst door jozef1959 Bekijk bericht
            heb een vraag rond elektrische fietsen.
            plots valt de fietscomputer uit daarmee ook de motor.Batterij volledig opgeladen .Kan deze wel niet uitzetten en aanzetten , op aan uit knop duwen gebeurd niks batterij blijft actief.Wat kan de oorzaak zijn.De fiets is 3 maanden oud en heeft 1200 km.
            Tweede vraag .
            Kan je andere voorwiel gebruiken met zwaardere motor in een elektrische fiets .
            Als je een probleem hebt met een fiets die 3 maanden oud is, dan ga je er normaalgezien mee terug naar de verkoper.
            Tijdens de garantieperiode pruts je er zelf best niet aan, want voor je het weet ben je de garantie kwijt.

            Over het wisselen van het voorwiel met eentje met een zwaardere motor, ik vermoed dat dat niet zomaar gaat, want ik hoor altijd dat als het wiel er uit moet, dat je dan zelfs al naar de fietsenmaker moet om de computer terug in te stellen.
            Met een andere motor zal dat dan waarschijnlijk nog iets moeilijker zijn.
            Ik zou er zelf toch niet mee experimenteren tijdens de garantieperiode.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #51
              Re: elektrische fiets

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je een probleem hebt met een fiets die 3 maanden oud is, dan ga je er normaalgezien mee terug naar de verkoper.
              Tijdens de garantieperiode pruts je er zelf best niet aan, want voor je het weet ben je de garantie kwijt.

              Over het wisselen van het voorwiel met eentje met een zwaardere motor, ik vermoed dat dat niet zomaar gaat, want ik hoor altijd dat als het wiel er uit moet, dat je dan zelfs al naar de fietsenmaker moet om de computer terug in te stellen.
              Met een andere motor zal dat dan waarschijnlijk nog iets moeilijker zijn.
              Ik zou er zelf toch niet mee experimenteren tijdens de garantieperiode.
              Dat je zelf je fiets niet meer kan onderhouden vind ik de meest verontrustende evolutie.
              Als ik zo rondzie denk ik dat er tegenwoordig in verhouding meer geld wordt uitgegeven aan fietsen dan aan auto's, zeker voor onderhoud.
              Wie elke dag naar z'n werk fietst heeft natuurlijk veel baat bij een elektrisch exemplaar, en ik bewonder dit.

              Comment


              • #52
                elektrische fiets

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Dat je zelf je fiets niet meer kan onderhouden vind ik de meest verontrustende evolutie.
                Hetgeen Bart aankaartte is dat men tijdens de garantie zo weinig mogelijk begint te prutsen.
                Dat is toch zo met alles wat men koopt dat er geen noemenswaardige aanpassingen mogen gedaan worden door niet erkende service diensten?
                Het gewone onderhoud als gebruiker zal nog wel mogen en kunnen zeker? [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: elektrische fiets

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Hetgeen Bart aankaartte is dat men tijdens de garantie zo weinig mogelijk begint te prutsen.
                  Dat is toch zo met alles wat men koopt dat er geen noemenswaardige aanpassingen mogen gedaan worden door niet erkende service diensten?
                  Het gewone onderhoud als gebruiker zal nog wel mogen en kunnen zeker? [emoji6]
                  En het lijkt meer en meer die richting te gaan tegenwoordig.
                  Zelfs binnen de garantieperiode doen sommige producenten moeilijker en moeilijker.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #54
                    Re: elektrische fiets

                    heb een tweetal spartamet fietsen staan enkele jaren geleden tweedehands gekocht , op zich goed systeem omdat ze niet de beperkingen hebben dat een elektrische fiets wel heeft actieradius.Is met motor en benzine ( met olie).Alleen staan die nu te verkommeren .De reden reeds enkele keren bij fietsenmaker voor herstelling geweest telkens dure zaak.De motor lekt benzine na herstelling komt het probleem telkens terug.
                    Ergens vind ik het zonde dat ze niet gebruikt kunnen worden .
                    iemand zelfde voor gehad en het kunnen definitief oplossen .Motor start ook niet meer daardoor.Telkens wordt een potje vervangen maar in de kortste keren lekt dat weer.

                    Comment


                    • #55
                      Re: elektrische fiets

                      Kende dit merk helemaal niet.
                      Even Google.
                      In Nederland misschien ooit populair geweest,maar hier in Belgie heb ik sporadisch zoiets zien rijden.(Veronderstel dat je in Nederland woon)
                      Schijnt wel iets te zijn waar er heel wat problemen mee kunnen zijn.
                      Ook al een aantal jaren uit productie.
                      ik denk dat alleen iemand die nog vertrouwd is met die Spartamet je kan helpen.Al lijkt het geheel vrij eenvoudig in elkaar te zitten.
                      Ook onderdelen vinden zal wat moeilijk zijn,al zijn er wel bepaalde sites te zijn waar je die kunt vinden,maar dan moet je wel weten wat je nodig hebt,en het er ook nog kunnen in steken.

                      Comment


                      • #56
                        Re: elektrische fiets

                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef1959 Bekijk bericht
                        heb een tweetal spartamet fietsen staan enkele jaren geleden tweedehands gekocht , op zich goed systeem omdat ze niet de beperkingen hebben dat een elektrische fiets wel heeft actieradius.Is met motor en benzine ( met olie).Alleen staan die nu te verkommeren .De reden reeds enkele keren bij fietsenmaker voor herstelling geweest telkens dure zaak.De motor lekt benzine na herstelling komt het probleem telkens terug.
                        Ergens vind ik het zonde dat ze niet gebruikt kunnen worden .
                        iemand zelfde voor gehad en het kunnen definitief oplossen .Motor start ook niet meer daardoor.Telkens wordt een potje vervangen maar in de kortste keren lekt dat weer.
                        Met die Spartamet heeft heel Nederland rondgereden, en als ik het goed voorheb is de toenmalige constructeur failliet gegaan door een proces over de licentie op de motor.
                        Eigenlijk zou ik niet meer met een stinkende tweetakt durven rondrijden.

                        Ik ben op pensioen en moet mij niet dagelijks verplaatsen, ik heb terug een gewone nieuwe fiets gekocht.
                        Afgemonteerd met overal verkrijgbare onderdelen, wel zelf te onderhouden.
                        Ik denk dat nogal wat fietsliefhebbers dat doen, het geeft veel voldoening.

                        Stukken koop ik online, zonet op de fiets van mijn vrouw de versnellingsnaaf en ketting vervangen, bij de fietsenmaker was dat veel te duur, dus moest dat ook een nieuwe fiets worden volgens hem, terwijl de fiets nu terug dezelfde uitrusting heeft als wat nieuw verkocht wordt (en voor een stalen frame vragen ze zelfs veel geld).

                        Ooit koopt ze wel een elektrische.

                        Mijn (Sparta) fiets was 35 jaar oud en had verouderde onderdelen, maar zal misschien als vintage gerestaureerd worden.
                        Daar kruipt wel meer tijd in, net zoals voor die Spartamet.
                        Last edited by palombian; 16 oktober 2019, 18:13. Reden: typo

                        Comment


                        • #57
                          Re: elektrische fiets

                          dubbel

                          Comment


                          • #58
                            Re: elektrische fiets

                            Eigenlijk zou ik niet meer met een stinkende tweetakt durven rondrijden.

                            Zo cru durfde ik het niet stellen,maar dat dacht ik ook.

                            Comment


                            • #59
                              Re: elektrische fiets

                              Ik repareer mijn fietsen ook zelf, en ik zou niet graag verplicht worden om naar de fietsenmaker te gaan voor elke reparatie, als ik ooit beslis om een elektrische fiets te kopen.
                              Het lijkt er op dat elektrische fietsen dezelfde richting op gaan als moderne auto's, als daar iets aan mankeert, dan heb je een computer nodig om de fout te vinden (of heb je een computer nodig om de boel terug op gang te krijgen als je iets hebt afgekoppeld).
                              Zelfs banden wisselen wordt daardoor een probleem bij elektrische fietsen...

                              Ik koop de meeste fietsonderdelen ook online, voor de woon-werk fiets heb ik zelfs de meeste "slijtage onderdelen" (ketting, tandwielen, remblokken...) op voorraad zodat ik reparaties meteen kan uitvoeren.
                              Dat is een fiets met een simpele 7 versnelling derailleur, als daar iets aan mankeert dan zijn de onderdelen heel goedkoop.

                              Een collega rijdt dagelijks met een elektrische fiets naar het werk, die fiets is nog geen 2 jaar oud, en de motor is al drie keer vervangen.
                              Elke keer dat er iets aan die fiets mankeert duurt het minstens een week (meestal een stuk langer) voor die gerepareerd is (hij kan dan ondertussen wel van iemand een elektrische fiets lenen).
                              Tot nu toe hebben ze die motor telkens gratis vervangen (garantie), maar als die fiets wat ouder wordt dan zullen ze dat ook niet gratis blijven doen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: elektrische fiets

                                Maandag een E fiets gaan testen (voor mijn vrouw) in de Venturelli fabriek hier twee Km van ons deur, gisteren geleverd.
                                Aangenaam verrast hoe soepel dat loopt en wat een ondersteuning, is er ene met Bosch middenmotor en Bosch batterij.
                                En nog 300€ korting gekregen van de baas die hier maar 200 meter verder woont.
                                Last edited by Guest42; 14 mei 2020, 07:41.

                                Comment

                                Working...
                                X