Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elektrische fiets

    Via "Cera" kunnen leden ingaan op een aanbieding voor een elektrische fiets. Het betreft hier volgende modellen : een Oxford Falcon voor de heren en een Oxford Verde voor de dame's.(1300 euro ipv 1800 euro)
    Heeft er soms iemand ervaringen met een van deze fietsen.
    Ervaringen over andere modellen mag natuurlijk ook.
    Groetjes
    Jan

  • #2
    Re: Elektrische fiets

    Hey juppekes

    Ik heb een week of vier geleden eentje aangeschaft voor mijn vrouw.

    Het is van het merk Gazelle, Pure innergy.

    Ik ben er heel tevreden van (rij er zelf ook wel eens mee )

    Het is wel een met het systeem dat je niet 1kg moet trappen om 1kg hulp te krijgen.

    In feite rijdt de fiets uit zichzelf vanaf er een minimale beweging is van de pedalen.

    Op de "boost" stand rijd hij ongeveer 15km/h zonder dat je er zelf moeit moet in steken
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Elektrische fiets

      Hoe zit het trouwens met verzekeringen etc over die dingen of is dat niet nodig?

      Comment


      • #4
        Re: Elektrische fiets

        Als het vermogen van de elektromotor niet hoger is dan 250W, en als de trapondersteuning uitgeschakeld wordt boven de 25km/h dan is er in principe geen verzekering nodig:


        In dat geval zou de familiale verzekering nog moeten tussenkomen als je schade hebt veroorzaakt aan derden tijdens je fietstocht.
        Zonder familiale verzekering zal je zelf die kosten moeten vergoeden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Elektrische fiets

          Als je niet wil trappen, geen helm wil dragen kan je beter zo een scooterke tot 25km kopen die zijn zelfs betere koop dan een el fiets.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Elektrische fiets

            Een fiets die zonder meetrappen rijdt is een motorvoertuig en moet verzekerd worden.
            In Nederland moet je zelfs een rijbewijs bezitten.
            Een fiets met alleen electrische traphulp is geen motorvoertuig.

            Comment


            • #7
              Re: Elektrische fiets

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Als je niet wil trappen, geen helm wil dragen kan je beter zo een scooterke tot 25km kopen die zijn zelfs betere koop dan een el fiets.

              Ik dacht dat je nu toch altijd een helm moet dragen, zelfs bij zo'n scooterke tot 25km/h

              Maar ik heb die fiets niet aangekocht omdat mijn vrouw niet wil fietsen of helm dragen he, het is om gezondheids-redenen

              Zo'n scooterke zou in haar geval dan weer te zwaar zijn om nog gemakkelijk te kunnen verhandelen
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Elektrische fiets

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Als je niet wil trappen, geen helm wil dragen kan je beter zo een scooterke tot 25km kopen die zijn zelfs betere koop dan een el fiets.
                Zo'n scooterke is één van de grootste luchtvervuilers.
                http://www.myricreaties.be

                Comment


                • #9
                  Re: Elektrische fiets

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                  Zo'n scooterke is één van de grootste luchtvervuilers.
                  Je hebt al elektrische scooters ook zelle.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elektrische fiets

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                    Je hebt al elektrische scooters ook zelle.
                    Electriciteit moet ook opgewekt worden en dat is meestal ook vervuilend.
                    http://www.myricreaties.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elektrische fiets

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                      Electriciteit moet ook opgewekt worden en dat is meestal ook vervuilend.
                      Niet noodzakelijk Rikkie.

                      Ik heb een vriend, heeft ook zo een electrisch fietsje, hij heeft ergens één zonnepaneel op de kop kunnen tikken, eentje met wat schade aan de kader, daar heeft hij een electronische schakeling achter gezet, laadt daarmee een zware autobatterij op, en als hij zijn fietsje wil opladen, kan hij zijn fietslader daar op aansluiten.

                      Die kan echt zeggen dat hij op groene stroom rijdt, wel voor de fun, maar het werkt prima, en energie op overschot.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elektrische fiets

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                        Electriciteit moet ook opgewekt worden en dat is meestal ook vervuilend.
                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Niet noodzakelijk Rikkie.

                        Ik heb een vriend, heeft ook zo een electrisch fietsje, hij heeft ergens één zonnepaneel op de kop kunnen tikken, eentje met wat schade aan de kader, daar heeft hij een electronische schakeling achter gezet, laadt daarmee een zware autobatterij op, en als hij zijn fietsje wil opladen, kan hij zijn fietslader daar op aansluiten.

                        Die kan echt zeggen dat hij op groene stroom rijdt, wel voor de fun, maar het werkt prima, en energie op overschot.
                        Zie de rood gemarkeerde tekst.
                        http://www.myricreaties.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elektrische fiets

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                          Zie de rood gemarkeerde tekst.
                          Voel je niet aangevallen Rikkie, ik ben het volkomen met je eens, ik krijg er ook het sch**t van dat ze in reclames steeds van de toren staan te roepen dat een electrische auto 0% uitstoot maakt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elektrische fiets

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voel je niet aangevallen Rikkie, ik ben het volkomen met je eens, ik krijg er ook het sch**t van dat ze in reclames steeds van de toren staan te roepen dat een electrische auto 0% uitstoot maakt.
                            Doe ik ook niet, ik wou alleen even laten weten dat ik een beetje ruimte gelaten had voor dat wat jij vertelde!
                            Toch bedankt dat je 't even zegt.
                            http://www.myricreaties.be

                            Comment

                            Working...
                            X