Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eindelijk een mac

    na een jaar sparen en rondkijken, luisteren, lezen is eindelijk de kogel door de kerk
    een imac gekocht
    jongens wat een scherm, wat een kleur
    ben nu nog volop in zoek en testfase, maar het het lukt me redelijk goed
    kan nu zelfs al mailen vanaf de mac

    heb gisteren voor de grap eenzelfde foto op de pc en op de mac op het scherm geplaatst, zelfs mijn uiterst conservatieve neef wat pc gebruik betreft kon het niet onderkennen
    mijn foto op mac was veel zuiverder, veel gedetailleerder

    nu nog verder experimenteren...
    maar toch maar eens mijn geluk met iedereen hier op het forum delen

    groetjes aline
    groetjes aline

  • #2
    Re: eindelijk een mac

    Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
    mijn foto op mac was veel zuiverder, veel gedetailleerder
    Ofwel was het scherm waarop de PC was aangesloten niet echt van goede kwaliteit ofwel probeer je je dure aankoop te rechtvaardigen...

    Sorry om weeral bitter te klinken, maar na 11 jaar Apple-gebruiker te zijn zie ik echt niet meer in wat een nieuwe Mac met Snow Leopard te bieden heeft tov van een nieuwe PC met Win7, tenzij een "cool" imago...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: eindelijk een mac

      Veel plezier ermee aline

      Vergeet uw iMac niet de kalibreren...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: eindelijk een mac

        ik vrees dat je gelijk hebt en mijn scherm van mijn pc van een niet denderend kwaliteit is...
        maar de grootste reden dat ik een mac gekocht heb is voor de videobewerking....
        heb daar machtige dingen mee gezien
        terwijl op mijn pc ook win7 64 bit, met alles erop en eraan zelfs een "speciale" kaart het gewoon niet trok....

        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: eindelijk een mac

          bedankt theokus

          ik denk dat alles snor zit

          groetjes aline
          groetjes aline

          Comment


          • #6
            Re: eindelijk een mac

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ofwel was het scherm waarop de PC was aangesloten niet echt van goede kwaliteit ofwel probeer je je dure aankoop te rechtvaardigen...

            Sorry om weeral bitter te klinken, maar na 11 jaar Apple-gebruiker te zijn zie ik echt niet meer in wat een nieuwe Mac met Snow Leopard te bieden heeft tov van een nieuwe PC met Win7, tenzij een "cool" imago...
            Tegen beter weten in.
            Misschien is een iMac niet echt zo een dure koop als je prijs kwaliteit vergelijkt.

            Aan poster, profiteer ervan en laat de microsoftpatienten rustig hun galziekte uitzieken.

            Comment


            • #7
              Re: eindelijk een mac

              Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
              Tegen beter weten in.
              Misschien is een iMac niet echt zo een dure koop als je prijs kwaliteit vergelijkt.
              Wat de iMac betreft, misschien heb je ergens wel een heel klein puntje. De Apple laptops daarentegen zijn serieus overpriced, om van de Mac Pro's nog maar te zwijgen...
              Nu ik al een jaar enorm tevreden ben van Windows 7, zit het er dik in dat ik voor de eerste keer in bijna 12 jaar geen Mac meer in huis zal hebben...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: eindelijk een mac

                Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                Tegen beter weten in.
                Misschien is een iMac niet echt zo een dure koop als je prijs kwaliteit vergelijkt.

                Aan poster, profiteer ervan en laat de microsoft-patiënten rustig hun galziekte uitzieken.
                Kris,
                Het hart van elke computer is de cpu en dit op de eerste plaats.
                Als nu de iMac van Aline dezelfde cpu heeft & had dan haar pc,
                dan heb je iets om te vergelijken.
                Haar pc kon dus kon de "video" niet trekken.
                (of video-bewerkingen)

                De weergave van videobeelden op de Imac zullen prima zijn evenals de
                weergave van foto's zoals ze zelf zegt.
                De resolutie van het iMac-scherm zal wel een stuk fijner zijn dan haar pc-scherm.

                Toch ben ik heel benieuwd naar de prestaties van haar nieuwe systeem op gebied van
                video-bewerkingen, tenminste als dat haar bedoeling is.
                Ik heb geen ervaring met de cpu-types i3 of i5.
                Met een i7xx die beschikbaar is zou Aline zeer content zijn qua prestaties
                En met voldoende geheugen en met een fatsoenlijke grafische kaart.
                (geldt alleen voor het duurste model > zie Apple-store)

                Nu, het belangrijkste is dat Aline tevreden is, zonder meer
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: eindelijk een mac

                  Ook in 2011 niets nieuws onder de zon.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: eindelijk een mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Ook in 2011 niets nieuws onder de zon.
                    Hahaha Jos toch
                    Heel belangrijk is wat Aline ZEGT Jos:
                    "maar de grootste reden dat ik een mac gekocht heb is voor de videobewerking....
                    heb daar machtige dingen mee gezien"

                    Zaak opgelost.

                    PS. Dit jaar was er nog niet veel zon te zien
                    Last edited by theokus; 2 januari 2011, 23:11.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: eindelijk een mac

                      Of het nu mac pc, linux of voor mijn part playmobiel is,....
                      In gods naam, de pooster meld dat tevreden te zijn met een genomen beslissing en er wordt hier direct gereageerd op een manier die totaal niks te zake doet die gewoon bedoeld is om gal te spuwen.
                      Dat is hier inderdaad niks nieuws onder de (achter de wolken verscholen) zon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eindelijk een mac

                        Ik zou gaarne van de gelegenheid gebruik maken om de topic starter van harte proficiat
                        te wensen met haar mac. Veel creatief plezier ermee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: eindelijk een mac

                          Al een heel dik jaar naar iMac overgegaan en nog geen minuut spijt ervan
                          Is een beetje wennen in het begin, maar je zal versteld staan hoe snel je het gewoon wordt.

                          Groeten,
                          wistofus
                          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                          Comment


                          • #14
                            Re: eindelijk een mac

                            Proficiat met je aankoop veel foto en video plezier ermee !
                            pitteljon.be
                            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                            Comment


                            • #15
                              Re: eindelijk een mac

                              Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              Tegen beter weten in.
                              Misschien is een iMac niet echt zo een dure koop als je prijs kwaliteit vergelijkt.

                              Aan poster, profiteer ervan en laat de microsoftpatienten rustig hun galziekte uitzieken.
                              eindelijk geen mac ...!
                              (vermits ge schijnt aan te dringen ... domme PC met I7-870 @2,93Ghz auto-turbo tot 3,6Ghz, 8Ghz ram etc etc ...)

                              goh toch wel rottig dat al die superieure mac gebruikers die rottige Intel CPU's moeten dulden in hun flashy machientjes en dan nog eens een 'gepikte' "FreeBSD Unix" als OS moeten gebruiken ..
                              't is zoals de Quad HiFi systemen destijds .. kostten 100k Bfr, op te splitsen als 20k electronica en 80k "meubels", de Bang & Olufsen van vandaag ..

                              &BTW er is nog hoop op verbetering, kun je nog superieurder worden ... http://be.hardware.info/nieuws/21720...dy-bridge-cpus

                              Dat TS perfect gelukkig is met de aankoop is ideaal maar laat aub al die fantastische frivole pseudo-technische zijsprongen achterwege als ge, tegen beter weten in, niet schijnt te weten waar ge 't over hebt?

                              Comment

                              Working...
                              X