Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Samsung TV ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde Samsung TV ?

    Drie dagen geleden begon de miserie.
    De TV met afstandsbediening Van de TV Box of van de TV zelf te TV aanzetten lukte pas na drie vier keer op de knop te duwen.
    In beide afstandsbedieningen zaten batterijen die pas nieuw waren.
    Vandaag moet ik soms tot 10 x op de knop duwen en pas dan start de TV op.
    Maar ook dat opstarten is niet meer normaal.
    Waar we vroeger bijna direct het logo zagen verschijnen duurt dat een hele tijd, dan zien we kort het logo en dan flikkert het scherm zwart en pas dan hebben we beeld.
    Zappen en al de rest werken perfect, zou dit geen voorteken zijn dat de TV zijn beste tijd heeft gehad? 6 of 7 jaar altijd trouwe dienst gedaan maar nu............
    Enfin we kijken uit voor een nieuwe.
    Ik zit nu met twijfels natuurlijk, Samsung of Sony of misschien LG?
    Van dat laatste merk lees ik niets dan goed, maar ook de Samsung QLED scoort niet slecht.
    Ze maken het ons niet gemakkelijk de juiste keuze te maken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Einde Samsung TV ?

    Maar een TV moet toch wel zo'n jaar of tien meegaan..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Einde Samsung TV ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Drie dagen geleden begon de miserie.
      De TV met afstandsbediening Van de TV Box of van de TV zelf te TV aanzetten lukte pas na drie vier keer op de knop te duwen.
      In beide afstandsbedieningen zaten batterijen die pas nieuw waren.
      Al eens een reset gedaan op je tv?

      Comment


      • #4
        Re: Einde Samsung TV ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Maar een TV moet toch wel zo'n jaar of tien meegaan..?
        grt,bouk.
        Toen een tv een tv was en geen computer die tv speelde was dat zo.

        Heb je en update binnengekregen op je tv?

        Comment


        • #5
          Re: Einde Samsung TV ?

          Ach ik weet nog van die oude zwart wit beeldbuizen, het beeld liep van onder naar boven of van links naar rechts, of vice versa.
          En maar draaien aan dat knoppeke om het goed te krijgen, circa 1963, weet ik nog.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Einde Samsung TV ?

            Sony zou ik vermijden. Hun garantiepolitiek die ik heb ondervonden bij een dure tv na 1.5 jaar was zondermeer ondermaats. Heeft me uiteindelijk 1500€ gekost, dus niet aangenaam.
            Samsung of Lg is gewoon voorkeur: met hetzelfde prijskaartje is de kwaliteit ongeveer identiek.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Einde Samsung TV ?

              Bij mij komt er geen Samsung meer binnen, die van ons was amper 6 jaar oud toen hij er de brui aan gaf. Nieuwprijs was bij aanschaf ongeveer 1500 € .
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: Einde Samsung TV ?

                Bestaat er nog iets qua tv's waar ondersteuning voor is? Op 10 jaar?
                Ik vrees er voor - voor onze LG thuis (een jaar of zes/zeven oud) - vind je niks meer (geen firmwares, enkel wat specs en dat is't).

                Comment


                • #9
                  Re: Einde Samsung TV ?

                  Ik had eerst een Samsung en niet zolang meegegaan (jaar of 4-5), had een adaptor aangesloten om 2 HDMI kabels tegelijk (ook die van mijn PC) erin te steken en denk één of andere kortsluiting binnenin.
                  Daarna een Philips voor de 3D functie met brillen gekocht, maar de software was prehistorisch.
                  Ik dacht aan een LG want Panasonic is altijd te duur, maar werd opnieuw een Samsung wegens beste prijs/kwaliteit en een stuk groter.

                  Nu in een paar klikken op de afstandsbediening op Youtube, Chrome... super aangenaam.
                  Weet niet wat ze nog kunnen vernieuwen met toekomstige TV's, heb nu 4K, 8K bestaat ook maar is al ruim voldoende.
                  Het geluid is al wat beter, maar als ex-dj blijf ik toch nog voorstander van een soundbar met subwoofer

                  Voor de rest heb ik sedert covid een thuisbioscoop met 1080p projector met ook wifi, youtube ea en uitrolbaar scherm in mijn slaapkamer.
                  Onlangs een 15 lange HDMI kabel gekocht, kan desnoods gewoon tv kijken van mijn digicorder naar de projector in mijn slaapkamer, nog altijd beter dan wifi met al die muren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Einde Samsung TV ?

                    Mijn Philips is een dikke 9 jaar,
                    ontzettend tevreden mee, was wel spijtig dat ik na 2 jaar niet meer op de YT app kon.
                    Ik zit 3 meter van de 102 cm tv vandaan, maar kan de ondertiteling al minder goed lezen, een groter scherm zal er dus komen (en een nieuwe bril), ik zou alleen niet weten welk merk tv.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Einde Samsung TV ?

                      Geen updates gekregen de laatste jaren, alles gereset, zelfs de aan/uit knop op de TV heeft dezelfde kuren.
                      Laten herstellen zal er zeker niet inzitten?
                      Was wel een duur stuk in de tijd en buiten dat ene mankement speelt de TV nog wonderwel naar onze normen.
                      Het is sowieso een onvoorziene kos want we waren heel andere dingen van plan.

                      # polleke- gcg: mijn dochter heeft een Sony en dat beeld kan je niet vergelijken met mijn Samsung, de Sony is scherper en heeft betere kleuren.
                      Dus ik twijfel nog moest ik een nieuwe moeten kopen tussen een LG of een Sony.
                      Mijn home cinema is ook Sony, wij luisteren nooit via die ingebouwde blikken luidsprekertjes.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Einde Samsung TV ?

                        wat doet de rode standby led ?knippert die soms? de tv een paar uur van het stroomnet halen kan soms helpen,zo wordt het voedingsgedeelte spanningsvrij gemaakt ,naar mijn gevoel zit er een fout op de voeding, mag ik het type nr van het toestel ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Einde Samsung TV ?

                          Iedereen bedankt voor het meedenken, het euvel is opgelost.
                          Oorzaak 1: Update Telenet TV Box.
                          Oorzaak 2: Anynet van Samsung was niet aangepast.
                          Speelt nu weer als van ouds. Dank aan iedereen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Einde Samsung TV ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Al eens een reset gedaan op je tv?
                            Vooral eens een paar minuten de stekker uittrekken kan inderdaad al veel oplossen. [emoji6]
                            Maar in dit geval reeds opgelost zo te zien door andere oorzaak.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Einde Samsung TV ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Iedereen bedankt voor het meedenken, het euvel is opgelost.
                              Oorzaak 1: Update Telenet TV Box.
                              Oorzaak 2: Anynet van Samsung was niet aangepast.
                              Speelt nu weer als van ouds. Dank aan iedereen.
                              Dat dit een impact kan hebben op enige functionaliteit is best begrijpbaar, maar volgende punten zijn toch wat moeilijk verenigbaar met een update van de TV Box.

                              - De TV met afstandsbediening …/… van de TV zelf te TV aanzetten lukte pas na drie vier keer op de knop te duwen.
                              - Vandaag moet ik soms tot 10 x op de knop duwen en pas dan start de TV op.
                              - Waar we vroeger bijna direct het logo zagen verschijnen duurt dat een hele tijd, dan zien we kort het logo en dan flikkert het scherm zwart en pas dan hebben we beeld.
                              Opstarten van de TV zelf zou toch nog steeds gewoon moeten lukken, vooral met de afstandsbediening van de TV zelf? [emoji848]
                              Dat het TV-beeld er niet meteen is, da’s een ander punt.
                              Bizar toch, maar goed voor u dat het terug werkt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X