Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eid-kaart, geen popup voor pincode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eid-kaart, geen popup voor pincode

    Hallo,

    Tot vorige week kon ik probleemloos met behulp ven een Eid en kaarlezer naar sites van de overheid, medisch dossier ...
    Maar,
    Sinds donderdag krijg ik geen popup meer om een pincode n te brengen... Gevolg, ik kan me nergens nog aan melden.
    Met Eid-viewer merk ik dat bij het bekijken van het certificaat, de betrouwbaarheid niet ingevuld wordt. Er staat een melding dat de valideringsserver off line is.
    Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem ? EN hoe krijgen jullie dan toegang ?
    Enekel collega's hebben het hier ook al geprobeerd maar blijkbaar krijgen ook zij geen toegang.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

    Hier werkt e-id ook niet (toch niet voor mijn id-kaart, maar ik zie wel de id-kaarten voor 2 andere personen voor wie ik gewerkt heb).
    Itsme werkt evenwel probleemloos.

    Succes

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

      Google??
      Probeer eens via Firefox,of Safari.(zoek er geen logica achter.soms werkt het dan wel)
      Heb hier in het verleden al de zotste toestanden meegemaakt met die overheidsdiensten.
      Gewoon anders enkele dagen geduld hebben.
      Zag ergens dat er werkzaamheden waren op de server tot 26/4.Maar ja dat kan daar uitlopen.
      Je kunt ook eens contact opnemen met hen,maar dan ben je waarschijnlijk wel een tijdje zoet.
      Je browser etc. intikken kun je dan doen,maar 2 dagen nadien krijg je dan de vraag met welke browser je werkt,nadien welk stuurprogramma etc.
      NB:ik kan hier wel inloggen op Mypension en Myfin,met mijn Ied.Mijn medisch dossier zou ik niet weten waar ik moet zijn.
      Last edited by demuro; 2 mei 2020, 15:31.

      Comment


      • #4
        Eid-kaart, geen popup voor pincode

        Probeer de laatste software van de kaartlezer/eID eens te (her)installeren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

          Hier ook datzelfde probleem gehad met firefox, steeds weer opnieuw geprobeert maar lukte niet
          Dan geprobeerd met Edge en dan lukte het wel, heel eigenaardig

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

            Gereinstalleerd, Chrome, edge, niks gaat

            Vg
            Jef

            edit: ik heb wel vandaag een nieuwe driver geïnstalleerd voor die kaartlezer... Misschien???
            Last edited by jv2e; 2 mei 2020, 16:33.

            Comment


            • #7
              Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

              Java updaten, alle cookies en zo uitkuisen en de laatste software opnieuw installeren. Hebben we op het werk dagelijks voor. Die dingen zijn zo labiel dat het niet lollig is.

              Comment


              • #8
                Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

                Heb je een antivirus draaien??
                Voor zover ik mij herinner,is meer dan 2 jaar geleden,moest ik in Kaspersky iets uitvinken,en dan werkte het wel.
                Maar nadien niet meer nodig.
                Was na een update,en blijkbaar nadien bijgewerkt.Nu niet meer nodig.
                Was bij één van mijn problems met die diensten.Kan overal zitten.
                Maar gezien er hier nog anderen een probleem hebben,zal het eerder bij hen liggen.
                Last edited by demuro; 2 mei 2020, 17:05.

                Comment


                • #9
                  Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

                  OK gelukt... Blijkbaar nieuwe driver, toch voor mijn kaartlezer, en dan software herinstalleren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

                    Ik heb een hekel aan die toestelletjes die je via kabel met je (in mijn geval) Mac moet verbinden. eID is er zo eentje, maar gelukkig is er intussen Itsme. Ik heb die kaartlezer hooguit een keer (of twee?) per jaar nodig, en wedden dat intussen de OS versie geüpdatet is, of de software voor de eID-lezer, of de driver voor dat ding, want dat zijn twee verschillende zaken. Nooit problemen gehad met bv een kaartlezer voor de bank (zonder enige verbinding), of tegenwoordig inderdaad Itsme. Leuk als je dan nog gebruik kunt maken van je vingerafdruk (op m'n iPad5), of face recognition hebt (op mijn iPhone XR). Hopelijk heb ik die eID-kaartlezer nooit meer nodig!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eid-kaart, geen popup voor pincode

                      Om thuis te werken heb ik dagelijks eID nodig, na wat moeilijkheden lijkt het nu terug wat stabieler te zijn.
                      Ik probeer af en toe de testsite: https://iamapps.belgium.be/tma/?lang=en.
                      Daarna is het soms andere browser, of software updaten, of mac opnieuw opstarten of de ID eens terug in de lezer uit en in...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment

                      Working...
                      X