Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eGlobalCentral

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eGlobalCentral

    Misschien gevoelig onderwerp, maar ik zou graag eens wat ervaringen hebben wat betreft de website www.eglobalcentral.be of http://www.eglobalcentral.eu.

    De prijzen zijn soms om achterover te vallen en ik vraag me af of er mensen zijn die er al besteld hebben en wat hun ervaringen zijn.
    Wat met eventuele garantie? Echtheid van goederen? Leveringstermijn?

    Ik ga er van uit dat als ze vanaf een .BE of .EU-website goederen aanbieden, dat er automatisch een Europese garantie geldt en je dus 'safe' zit mocht er iets aan het toestel zijn?
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: eGlobalCentral

    Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
    Misschien gevoelig onderwerp, maar ik zou graag eens wat ervaringen hebben wat betreft de website www.eglobalcentral.be of http://www.eglobalcentral.eu.

    De prijzen zijn soms om achterover te vallen en ik vraag me af of er mensen zijn die er al besteld hebben en wat hun ervaringen zijn.
    Wat met eventuele garantie? Echtheid van goederen? Leveringstermijn?

    Ik ga er van uit dat als ze vanaf een .BE of .EU-website goederen aanbieden, dat er automatisch een Europese garantie geldt en je dus 'safe' zit mocht er iets aan het toestel zijn?
    Ik val inderdaad achterover, maar dan niet betreffende hun lage prijzen, want bvb. de Canon 17-55 2.8 kost daar 739.99 € en hier te lande slechts 634 €.
    Het zal dus uitkijken zijn naar een paar specifieke producten.
    Maar wanneer het dan gaat over zaken die makkelijk kunnen nagemaakt worden, dan weet je het wel.

    Comment


    • #3
      Re: eGlobalCentral



      Je denkt in Nederland, België of Engeland te bestellen, maar de waren worden vanuit Singapore verzonden.
      Het wordt telkens een kansspel bij de douane. De ene moet invoerrechten en BTW betalen, de andere niets hiervan.
      Er is geen Benelux of Europese garantie. Als je toestel defect is, dan moet je het naar een postbusadres in Nederland sturen. eGlobal zorgt zelf voor de herstelling.

      Comment


      • #4
        Re: eGlobalCentral

        Tuurlijk zal niet alles goedkoper zijn, maar ik vergelijk vooral Nikon-producten en hier is het verschil enorm:

        Nikon D750 body only: 1371 € -> A&C: 2089 € -> 718 (!) € goedkoper
        Nikon D7200 body only: 786 € -> A&C: 1099 € -> 313 € verschil

        Nikon 70/200 f/2.8 VR: 1803 € -> A&C: 1919 € -> 116 € verschil
        Nikon 105mm F/2.8 Macro: 631 € -> A&C: 775 € -> 144 € verschil

        Bij de lenzen ligt het verschil lager dan bij bodies, maar voor 300 euro of meer verschil op een body begin ik toch al eens wat dingen op te zoeken
        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
        Mijn fotoalbums

        Comment


        • #5
          Re: eGlobalCentral

          Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
          Tuurlijk zal niet alles goedkoper zijn, maar ik vergelijk vooral Nikon-producten en hier is het verschil enorm:

          Nikon D750 body only: 1371 € -> A&C: 2089 € -> 718 (!) € goedkoper
          Nikon D7200 body only: 786 € -> A&C: 1099 € -> 313 € verschil

          Nikon 70/200 f/2.8 VR: 1803 € -> A&C: 1919 € -> 116 € verschil
          Nikon 105mm F/2.8 Macro: 631 € -> A&C: 775 € -> 144 € verschil

          Bij de lenzen ligt het verschil lager dan bij bodies, maar voor 300 euro of meer verschil op een body begin ik toch al eens wat dingen op te zoeken
          Je kan gelijk hebben, maar denk altijd aan "Wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn... is het meestal zo" .
          En zoals notex ook schreef, denk aan de douanekosten.
          Wanneer je een prul ginderachter besteld (en dat heb al meermaals gedaan) raakt die meestal wel door de douane zonder kosten, maar grotere, zwaardere zaken trekken nogal vlug de aandacht bij de douane wanneer van daar verstuurd.
          Het is en blijft een gok, en ikzelf gok niet . Toch succes gewenst bij je eventuele aankoop.
          Last edited by Guest17; 30 juni 2015, 10:37.

          Comment


          • #6
            Re: eGlobalCentral

            eglobal is hier al regelmatig aan bod gekomen op het forum. Als je de zoekfunctie gebruikt had vond je zeker antwoord op je vragen

            Ik kan vertellen dat ik al 2 bestellingen gedaan heb en alles perfect verlopen is. Er waren zoals ze beloven geen douanekosten omdat zij die op zich nemen.
            Ik was van plan om een Canon 6D met 2 L lenzen aan te schaffen. Bij A&C vroeg ik of ze voor de body geen korting konden geven. De verkoopster zei dat ze open kaart ging spelen met me, ze opende een excel en liet me zien dat ze maar een goede 30 euro winstmarge hebben op de 6D en ze dus geen korting konden geven. Dus mijn body 450 euro goedkoper gekocht bij eglobal en de lenzen bij A&C. Enige waar je rekening moet mee houden is wat bij een defect binnen de garantie? Dan moet het toestel denk ik terug naar eglobal gestuurd worden wat niet goedkoop zal zijn. Maar ik heb in totaal al 6 digitale camera's gekocht en nog nooit problemen gehad binnen de garantieperiode.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: eGlobalCentral

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              liet me zien dat ze maar een goede 30 euro winstmarge hebben op de 6D en ze dus geen korting konden geven. Dus mijn body 450 euro goedkoper gekocht bij eglobal.
              Vraag me dan wel af waar eglobal die 450 euro vandaan tovert?

              Comment


              • #8
                Re: eGlobalCentral

                Dit staat op hun site
                Al heb ik er zelf ook geen vertrouwen in

                16. Import, VAT & Customs

                16.1 To simplify the process of buying internationally, eglobal central choose to handle the process of custom clearance for customers. By purchasing products through eglobal central, you authorise eglobal central to make arrangements for clearance of customs on your behalf for the products in your order. As importing products from overseas can be a hassle for most of our customers, we organise this process for you. We then provide you with fast local shipping to deliver the goods to your door. As a result, prices shown on this website are the final total you have to pay to have the order delivered to your door, without any hidden charges and customs delay.

                16.2 After 3 month of receiving the goods and clearing customs, eGlobal Central will not be held responsible for any custom related fees.
                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: eGlobalCentral

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Vraag me dan wel af waar eglobal die 450 euro vandaan tovert?
                  T'zal ne namaak 6D zijn dat ze me verzonden hebben

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: eGlobalCentral

                    Ik zal maar weer de boeman spelen LOL
                    We hebben lang genoeg in een winkel gestaan waar we onderandere fotografiemateriaal verkochten.

                    Dat verhaal van die Excel file wil ik best geloven maar een zelfstandige kennende is die exel file gefrabriceerd met doel de consument te overtuigen.

                    Neem van mij aan dat we echt wel veeeeeel meer verdiende aan fotografiemateriaal in ons winkel.
                    Het is zelfs een zeer lucratief marktsemgent (simpel gezegd: er is goed geld te verdienen)
                    Normaal marges voor dat soort artikels liggen op 30 % niet 30 euro. En die grote winkels kunnen scherper inkopen afdwingen waardoor hun marge niet in gedrang komt.

                    Geloof me gerust: Ge gaat geen artikels van 2000 euro op uw schap leggen waar je maar 30 euro aan kan meepikken. Dat brengt niet op en er is alternatief genoeg.

                    Comment

                    Working...
                    X