Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto's!!!

    Misschien stoort niemand zich eraan, maar ik vraag me af waarom iemand een eerste foto persé op het forum wil zetten die duidelijk vol met fouten zit.
    Scheve horizon, slechte belichting, flares en zo.
    Men mag toch voor zichzelf (vooral voor zichzelf) wat kritisch zijn.
    Dat is natuurlijk mijn mening. Elk doet natuurlijk wat hij wil.
    Na één zo'n foto ben ik niet meer geneigd te kijken als er nog komen.
    Zelf heb ik er nu zo'n 4 à 5000 genomen en ben nog steeds niet erg tevreden.
    Of ligt het aan mezelf ?

  • #2
    Re: Eerste foto's!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
    Misschien stoort niemand zich eraan, maar ik vraag me af waarom iemand een eerste foto persé op het forum wil zetten die duidelijk vol met fouten zit.
    Scheve horizon, slechte belichting, flares en zo.
    Men mag toch voor zichzelf (vooral voor zichzelf) wat kritisch zijn.
    Dat is natuurlijk mijn mening. Elk doet natuurlijk wat hij wil.
    Na één zo'n foto ben ik niet meer geneigd te kijken als er nog komen.
    Zelf heb ik er nu zo'n 4 à 5000 genomen en ben nog steeds niet erg tevreden.
    Of ligt het aan mezelf ?
    Iedereen is anders
    Maar je hebt eigenlijk gelijk.
    Als die basiszaken niet in orde zijn....en als die basiszaken (fouten) niet gezien
    worden door de "producent' dan vrees ik toch een beetje voor zijn carrière.
    Het blijft hier een feit, in dit geval dus, dat de maker die zaken niet ziet...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto's!!!

      Men plaatst die foto's om te leren.
      Als die foto's in de beginnershoek of beoordeling staan zie ik het probleem niet.

      Als er op die fouten wordt gewezen en met de juiste tips en wat goede wil worden die beginners betere fotografen.

      Als ik zie naar mijn eerste foto's die ik hier ooit plaatste
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto's!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Iedereen is anders
        Maar je hebt eigenlijk gelijk.
        Als die basiszaken niet in orde zijn....en als die basiszaken (fouten) niet gezien
        worden door de "producent' dan vrees ik toch een beetje voor zijn carrière.
        Het blijft hier een feit, in dit geval dus, dat de maker die zaken niet ziet...
        Als aanvulling hierop:
        Probeer je eens in te leven in een persoon die voor het eerst in zijn leven een digitale camera in de hand houdt. Deze persoon knip alles wat voor de camera komt. Vervolgens gaat hij aan de PC zitten en na wat pogingen komen die foto’s ook nog op de PC terecht. Trots als hij is wil hij dit met anderen delen. Waar kan dit beter dan op het internet.
        Een paar weken terug heb ik 25 communie kinderen moeten fotograferen.
        Toen de pastoor vroeg wie heeft er een digitale fotocamera gekregen staken 15 kinderen trots hun hand omhoog. Ik dacht gelijk dat zijn dan weer 15 fotograafjes erbij.

        Ik heb geen enkele moeite met het feit dat iemand een foto plaatst die niet goed is.
        Waar ik wel moeite mee heb is dat iemand het goed bedoelde advies naast zich neerlegt en gewoon zijn eigen gang blijft gaan.
        Er rest dan niets anders dan zijn TC te negeren.
        mvg
        antoine200

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto's!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Als ik zie naar mijn eerste foto's die ik hier ooit plaatste
          Haha, inderdaad, same here! De commentaar komt op dat moment misschien effie aan, maar je leert er gewoon van. 't Is hier toch ook niet zo dat de fora overspoeld worden met slechte eerste foto's van beginnelingen hé.

          En soms, héél soms, staan er ook erg knappe "eerste foto's" tussen!

          Als het je stoort kun je gewoon het venstertje sluiten
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste foto's!!!

            Zeker waar, ik heb ook eens voor het eerst een digitaal toestel vastgehouden. Daarna met veel moeite die foto's op pc gekregen.
            Maar om een modderige plas of een weidepaaltje op het forum te plaatsen zou ik me wel drie keer bedenken. We zijn toch geen kinderen?
            Dat bedoel ik. Je hoeft toch echt niet alles te tonen om bij te leren.
            Oefenen kun je zelf en digitaal komt het niet op een foto!
            Heb ondertussen jullie foto's bekeken: super

            Comment


            • #7
              Re: Eerste foto's!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
              Zeker waar, ik heb ook eens voor het eerst een digitaal toestel vastgehouden. Daarna met veel moeite die foto's op pc gekregen.
              Maar om een modderige plas of een weidepaaltje op het forum te plaatsen zou ik me wel drie keer bedenken. We zijn toch geen kinderen?
              Dat bedoel ik. Je hoeft toch echt niet alles te tonen om bij te leren.
              Oefenen kun je zelf en digitaal komt het niet op een foto!
              Heb ondertussen jullie foto's bekeken: super



              Dank je.
              Ik heb dit alles geleerd door vallen en opstaan m.a.w. veel fotograferen en veel luisteren naar anderen.
              JA en ook heel kritisch zijn op je eigen werk.
              Maar dat komt vanzelf. Nu nog gooi ik foto's weg die ik vroeger mooi vond.
              mvg
              antoine200

              Comment


              • #8
                Re: Eerste foto's!!!

                Het mooie is dat ik het hier eens ben met elke commentaar in dit topic.
                Het is ook zo dat ik een groot voorstander was en blijf van de beginnershoek.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste foto's!!!

                  Hey juppekes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

                  Als ik zie naar mijn eerste foto's die ik hier ooit plaatste
                  Da is zo erg nog niet

                  Als ik kijk wat ik nu nog op BD smijt
                  Bootjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste foto's!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Men plaatst die foto's om te leren.
                    Als die foto's in de beginnershoek of beoordeling staan zie ik het probleem niet.

                    Als er op die fouten wordt gewezen en met de juiste tips en wat goede wil worden die beginners betere fotografen.

                    Als ik zie naar mijn eerste foto's die ik hier ooit plaatste
                    Als ik naar jouw eerste fotopost kijk en vergelijk dit met jouw meest recente dan heb ik daar maar één woord voor: Wow! Jij hebt écht véél progressie gemaakt in een dikke jaar tijd
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste foto's!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Als ik naar jouw eerste fotopost kijk en vergelijk dit met jouw meest recente dan heb ik daar maar één woord voor: Wow! Jij hebt écht véél progressie gemaakt in een dikke jaar tijd
                      LOL...zijn neusje was toch al scherp he
                      Bedankt
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste foto's!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brugje Bekijk bericht
                        Misschien stoort niemand zich eraan, maar ik vraag me af waarom iemand een eerste foto persé op het forum wil zetten die duidelijk vol met fouten zit.
                        Scheve horizon, slechte belichting, flares en zo.
                        Men mag toch voor zichzelf (vooral voor zichzelf) wat kritisch zijn.
                        Dat is natuurlijk mijn mening. Elk doet natuurlijk wat hij wil.
                        Na één zo'n foto ben ik niet meer geneigd te kijken als er nog komen.
                        Zelf heb ik er nu zo'n 4 à 5000 genomen en ben nog steeds niet erg tevreden.
                        Of ligt het aan mezelf ?
                        Eerlijk gezegd vind ik dit bijzonder arrogant. Iedereen begint ooit, en niemand maakt van in 't begin goeie foto's. Uiteraard mag je kritisch zijn voor jezelf, maar als je bepaalde zaken gewoon nog niet wéét, kan je daar ook niks aan doen.

                        By the way: foto's met een scheve horizon, dichtgelopen zwart, overbelicht wit en flares kunnen ook goed zijn...
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste foto's!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Eerlijk gezegd vind ik dit bijzonder arrogant. Iedereen begint ooit, en niemand maakt van in 't begin goeie foto's. Uiteraard mag je kritisch zijn voor jezelf, maar als je bepaalde zaken gewoon nog niet wéét, kan je daar ook niks aan doen.

                          By the way: foto's met een scheve horizon, dichtgelopen zwart, overbelicht wit en flares kunnen ook goed zijn...
                          Wat soms over het hoofd gezien wordt is de afstelling van de monitor.
                          Op jouw scherm lijkt de foto goed maar op andere schermen is die niet
                          om aan te zien...
                          Een eenvoudige afstelling en zelfs op wat oudere schermen kan je bekomen
                          door Adobe Gamma te gebruiken (=gratis).
                          Er zijn natuurlijk duurdere of betere middelen.

                          En wat het "nog niet weten" betreft: dat kan kloppen.
                          Begin met de handleiding van de camera en bekijk andere foto's.
                          Dan is er nog het internet: vroeger hadden wij (ik) niks

                          Een andere regel: toon nooit een foto waar je zelf niet van tevreden bent.
                          Niet hopen op een toch possitieve reactie die jouw gelijk bevestigd.
                          Bekijk de zaken nuchter.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste foto's!!!

                            Omdat je als beginneling héél anders naar je foto's kijkt. Dan telt slechts het onderwerp.
                            Met de tijd ga je snappen dat andere elementen (lijnen/licht/kleuren/..) op een foto helpen om de aandacht naar het onderwerp te trekken.
                            Een beginner denkt bvb dat dit gebeurd door het onderwerp gewoon centraal plaatsen. Denk ik toch..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste foto's!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Omdat je als beginneling héél anders naar je foto's kijkt. Dan telt slechts het onderwerp.
                              Met de tijd ga je snappen dat andere elementen (lijnen/licht/kleuren/..) op een foto helpen om de aandacht naar het onderwerp te trekken.
                              Een beginner denkt bvb dat dit gebeurd door het onderwerp gewoon centraal plaatsen. Denk ik toch..
                              Zo heb ik nog niet zo lang geleden een foto laten zien aan een collega op het werk.
                              Zijn reactie:"Knappe foto, alleen jammer dat die persoon niet in 't midden staat he..."
                              Dan probeer je je al eens aan de fotografieregeltjes te houden
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X