Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Eenvoudig(er) leven?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    N'oubliez jamais
    I heard my father say
    Every generation has its way
    And needs to disobey…
    N'oubliez jamais
    It's in your destiny
    A need to disagree
    When rules get in the way

    Joe Cocker, verstandige mens...
    schitterend nummer!

    Comment


    • #92
      Re: Eenvoudig(er) leven?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      kom net uit de Supermarkt.....niemand leeft eenvoudig of sober hoor.
      wat een drukte.
      karren vol, alsof het gratis was.
      en dat alles gehaald met de tweede auto, want papa heeft die andere mee naar zijn werk.
      grt,bouk.
      Och dat is nog niks, wij woonden hier ooit met vier bij ons en er stonden vier wagens. Iedereen ging werken en wij wonen nogal afgelegen, dus openbaar vervoer was geen optie.
      En sober/eenvoudig leven......je moet eens proberen op zondagvoormiddag nog een restaurantje te regelen voor vier personen.......overal compleet, onlangs meegemaakt .
      En trouwens waarom zouden we sober(der) gaan leven. Iedereen ziet toch wat er maandelijks binnenkomt en wat er maandelijks buitengaat.
      Dus in de mate van eenieder zijn mogelijkheden, profiteren van alle comfort zou ik zeggen, want je bent hier vlugger weg dan je denkt.

      Groetjes

      Comment


      • #93
        Re: Eenvoudig(er) leven?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        kom net uit de Supermarkt.....niemand leeft eenvoudig of sober hoor.
        wat een drukte.
        Dat is slim zeg!
        Op die manier kun je je eigen waarheden makkelijk creëren.
        Op de parkeerplaats bij de supermarkt kijken.
        Bij de dokter in de wachtkamer kijken en dan concluderen dat niemand meer gezond is.

        Je zou de mensen in Nederland niet de kost willen geven die door armoede gedwongen zijn eenvoudig en sober te leven.
        Maar om hier op door te gaan is tegen de door jouw zo geliefde forumregels (maatschappelijke discussie)
        Als jij denkt dat niemand eenvoudig en sober leeft dan lijkt jouw leefwereld niet veel groter dan BD.

        Comment


        • #94
          Re: Eenvoudig(er) leven?

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          ....
          Als jij denkt dat niemand eenvoudig en sober leeft dan lijkt jouw leefwereld niet veel groter dan BD.
          die conclusie vraagt om een nadere uitleg.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #95
            Re: Eenvoudig(er) leven?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            die conclusie vraagt om een nadere uitleg.
            grt,bouk.
            Ga jij eerst maar eens aan de slag met je eigen conclusies en premissen.

            Comment


            • #96
              Re: Eenvoudig(er) leven?

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Dat is slim zeg!
              Op die manier kun je je eigen waarheden makkelijk creëren.
              Op de parkeerplaats bij de supermarkt kijken.
              Bij de dokter in de wachtkamer kijken en dan concluderen dat niemand meer gezond is.

              Je zou de mensen in Nederland niet de kost willen geven die door armoede gedwongen zijn eenvoudig en sober te leven.
              Maar om hier op door te gaan is tegen de door jouw zo geliefde forumregels (maatschappelijke discussie)
              Als jij denkt dat niemand eenvoudig en sober leeft dan lijkt jouw leefwereld niet veel groter dan BD.
              Je zal wel gelijk hebben, maar dat heeft altijd bestaan, bestaat nu nog, en zal altijd bestaan, en in alle landen.
              Je hebt er die als het goed gaat zowat hun volledig inkomen opdoen (en dat is hun goed recht), als het dan door één of andere tegenslag eens wat minder gaat en er is geen appeltje gespaard tegen de dorst.......dan maar klagen dat ze eenvoudig en sober moeten leven. Hoe luidt dat nu weer van die schuld en die bult.....
              Groetjes

              Comment


              • #97
                Re: Eenvoudig(er) leven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Je hebt er die als het goed gaat zowat hun volledig inkomen opdoen (en dat is hun goed recht), als het dan door één of andere tegenslag eens wat minder gaat en er is geen appeltje gespaard tegen de dorst.......dan maar klagen dat ze eenvoudig en sober moeten leven. Hoe luidt dat nu weer van die schuld en die bult.....
                Groetjes
                Die heb je er inderdaad ook bij en dat zijn niet de mensen waar ik snel medelijden mee heb.
                Ook niet met mensen die menen het slecht te hebben en tegelijk voor een kapitaal aan shag en bier verbruiken.

                Comment


                • #98
                  Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Wat ben je nu met medelijden...
                  Wat ga je dan doen met de mensen waar je geen medelijden mee hebt? Een shot onder hun gat, of ga je ze verbieden naar de dokter te gaan omdat ze geen centen hebben?

                  Comment


                  • #99
                    Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Tja, je hebt ook mensen die de mond vol hebben van eenvoudiger of soberder leven terwijl ze met een Iphone in hun zak rond lopen...

                    Comment


                    • Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Tja, je hebt ook mensen die de mond vol hebben van eenvoudiger of soberder leven terwijl ze met een Iphone in hun zak rond lopen...
                      Het is een cliché maar vaak is het wel zo dat mensen die het financieel minder breed hebben steeds de allerlaatste technologische snufjes binnen handbereik hebben.
                      Vaak hebben ze ook meerder huisdieren die, volgens mij, toch ook een aardige duit in het zakje kosten.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Het is een cliché maar vaak is het wel zo dat mensen die het financieel minder breed hebben steeds de allerlaatste technologische snufjes binnen handbereik hebben.
                        Vaak hebben ze ook meerder huisdieren die, volgens mij, toch ook een aardige duit in het zakje kosten.
                        Lees hier meer
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Het is een cliché maar vaak is het wel zo dat mensen die het financieel minder breed hebben steeds de allerlaatste technologische snufjes binnen handbereik hebben.
                          Vaak hebben ze ook meerder huisdieren die, volgens mij, toch ook een aardige duit in het zakje kosten.
                          Wij hebben in huis
                          3 katten, 1 hond, 1 ipad, 2 iphones, 1 macbook, 1 andere laptop, 2 auto's, 4 gitaren, en nog wat zooi.
                          Volgens het cliché ben ik financieel minder breed...

                          MJah, is misschien wel waar, na onze bouw is het financieel niet meer zoals voorheen...

                          Cliché's zijn zo cliché
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            ..........MJah, is misschien wel waar, na onze bouw is het financieel niet meer zoals voorheen...
                            Dan leef je waarschijnlijk "noodgedwongen" wat eenvoudiger/soberder
                            Ik zou zeggen geniet lekker van het leven...doet deze jongen ook



                            Maar ik doel op mensen die het vingertje omhoog heffen naar anderen en het hebben over eenvoudiger en soberder leven terwijl ze dan zelf met het duurdere en uitgebreidere spul in hun zak rondlopen...of in hun huiskamer hebben staan.

                            Comment


                            • Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Ik moet zeggen, toen ik 15-16 was kon ik mij echt aantrekken wat anderen zeiden, dachten, deden...
                              Altijd maar aan jezelf twijfelen en proberen aan te passen aan wat nodig leek...

                              Zodra je daarmee stopt kan je pas echt beginnen genieten.
                              Als je kan leven hoe jij het wilt dan ben je gelukkig...

                              voor de ene zal dit sober en eenvoudig zijn, voor de andere is dit door gagdet-wise door het leven te gaan...
                              Het enige wat in mijn ogen echt belangrijk is?

                              Vervuiling zoveel mogelijk tegengaan,
                              Geweld tov anderen tegengaan,
                              En mensen meer vrijheid geven ipv alles in te perken...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                                Oorspronkelijk geplaatst door koeno Bekijk bericht
                                ........
                                Als je kan leven hoe jij het wilt dan ben je gelukkig...
                                ........
                                Het enige wat in mijn ogen echt belangrijk is?

                                Vervuiling zoveel mogelijk tegengaan,
                                geweld tov anderen tegengaan,
                                en mensen meer vrijheid geven ipv alles in te perken...
                                Precies mijn idee

                                Comment

                                Working...
                                X