Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Eenvoudig(er) leven?

    En onze buren ? Men zegt, beter een dichte buur dan een verre vriend. Wel m'n beste, in ons geval, liever geen buur dan onze buren.
    LOL. Dat is precies de situatie zo'n beetje overal. In het engels zeggen ze wel eens "strong fenches make good neighboughs" en dat is er toch wel op.

    Comment


    • #77
      Re: Eenvoudig(er) leven?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Wordt er geleefd of worden we geleefd? Heb eerder de indruk dat we slaaf geworden zijn va technologie en niet dat de technologie in dienst staat van ons leven. Ok, laat ons even medische zaken buiten beschouwing laten en het bij de gadgets houden waar we hier mee bezig zijn.
      Ik had in mijn tekst inderdaad 'we' vergeten. Is inderdaad een andere context.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #78
        Re: Eenvoudig(er) leven?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Amai, je klinkt als een reclamefilmpje : Maten, makkers, Maes !
        Ja ik drink een pintje, een glaasje wijn, maar heb noch de tijd noch de behoefte om op café te gaan. Heb één goeie vriend waar we geregeld mee afspreken (hij komt met z'n vriendin bij ons eten, en m'n vrouw en ik gaan daar eten, af en toe eens samen een filmpje meepikken). Maar druk leven, met twee een voltijdse job, twee kinderen... denk je dat we dan nog tijd hebben om na het werk een pint te gaan pakken met de 'vrienden' ?
        Zijn dat allemaal excuses die je gebruikt om niet te moeten zeggen dat je geen leven meer kàn hebben?

        Ik heb ook kinderen, voltijdse job etc... En ik ken veel gezinnen die -net als ik- het regelen dat we elk toch een eigen avond hebben.
        Mijn vrouw gaat graag 1 à 2 keer per week volleyballen, dan blijf ik uiteraard thuis met de kinderen.
        Als ik eens graag nachtfoto's wil gaan nemen op een avond, dan blijft zij thuis. Als ik eens met vrienden iets ga drinken, is dat ook geen probleem. Het enige is dat we het thuis op voorhand weten zodat we het deftig gepland krijgen.
        Dat gebeurt ook niet elke dag, de meeste dagen van de week zijn we nog altijd samen thuis.
        Maar het is niet omdat we een gezin zijn dat we plots niets meer mogen doen... of dat je plots opgesloten zit. Je kan altijd wel excuses zoeken, het op je kinderen steken of dit en dat, maar dat is bull****. Je plant en kiest alles nog steeds zelf.

        Comment


        • #79
          Re: Eenvoudig(er) leven?

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Maar het is niet omdat we een gezin zijn dat we plots niets meer mogen doen... of dat je plots opgesloten zit. Je kan altijd wel excuses zoeken, het op je kinderen steken of dit en dat, maar dat is bull****. Je plant en kiest alles nog steeds zelf.
          Je delete volgens mij het belangrijkste deel uit zijn post:
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          En geloof me, ben veel liever thuis op m'n gemak dan zoals m'n betovergrootouders op een stoel op straat te zitten en verhalen te vertellen over nóg langer geleden...


          En daar draait het om:

          Jij bent gelukkig als je eenvoudig kan leven, met maten op cafe, nog een basis aan internet en autolight.
          Kaneda is gelukkig dat hij kan genieten van zijn gezin en gadgets en voelt geen nood aan op cafe gaan hangen;
          ik kan genieten van mij de motor een vrijetijdsrit te gaan doen, en af en toe nog eens een pintje te drinken op cafe.
          Iemand anders kan genieten om te kunnen kiezen welke auto hij vandaag zal besturen om naar het werk te rijden...

          En zolang de 4 bovenstaande personen gelukkig zijn... zullen ze niet van levensstijl willen veranderen.
          en dat is hun volste recht, want ze zijn gelukkig.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #80
            Re: Eenvoudig(er) leven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Je delete volgens mij het belangrijkste deel uit zijn post:
            [//quote Kaneda//]

            En daar draait het om:
            Kaneda is gelukkig dat hij kan genieten van zijn gezin en gadgets en voelt geen nood aan op cafe gaan hangen;
            Dat kan àls je het enkel zo leest.
            Maar hoe ik het las, (en dan moet je de rest erbij nemen) las ik ook dat hij maar 1 vriend heeft, om mee op café te gaan.
            En dat hij allerhande andere overkomelijke argumenten aanhaalt als excuus om niet op café te kunnen gaan.
            En als hij dan afsluit met een claim dat hij toch liever thuis is, dan zegt iets in mij dat niet 100% zuiver is... anders zou hij het vorige allemaal niet uit de doeken doen.

            Comment


            • #81
              Re: Eenvoudig(er) leven?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Dat kan àls je het enkel zo leest.
              Maar hoe ik het las, (en dan moet je de rest erbij nemen) las ik ook dat hij maar 1 vriend heeft, om mee op café te gaan.
              En dat hij allerhande andere overkomelijke argumenten aanhaalt als excuus om niet op café te kunnen gaan.
              En als hij dan afsluit met een claim dat hij toch liever thuis is, dan zegt iets in mij dat niet 100% zuiver is... anders zou hij het vorige allemaal niet uit de doeken doen.
              Als eens bij stilgestaan dat ik misschien niet graag op café ga ?
              Als ik nu komend weekend mag kiezen tussen een barbecue met vrienden en een dagje achter de computer, dan kies ik het laatste. Als ik mag kiezen tussen een avondje op café met een vriend/vrienden of rustig thuis een DVD'tje, dan blijf ik liever thuis. Maar dan ga je me waarschijnlijk een zonderling noemen hè ? Of toch op z'n minst asociaal ?
              Last edited by Kaneda; 11 juni 2014, 09:51.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #82
                Re: Eenvoudig(er) leven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Als eens bij stilgestaan dat ik misschien niet graag op café ga ?
                Ja hoor, geloof ik best. En daar heb ik niets op tegen.

                Maar je hele uitleg, deed het vermoeden opwekken dat je toch graag op café gaat, maar niet kon om die verschillende redenen. Ik dacht dat het net daarom was dat je die zaken opsomde... sorry dat je de verkeerde indruk deed opwekken.

                Comment


                • #83
                  Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Als eens bij stilgestaan dat ik misschien niet graag op café ga ?
                  Als ik nu komend weekend mag kiezen tussen een barbecue met vrienden en een dagje achter de computer, dan kies ik het laatste. Als ik mag kiezen tussen een avondje op café met een vriend/vrienden of rustig thuis een DVD'tje, dan blijf ik liever thuis. Maar dan ga je me waarschijnlijk een zonderling noemen hè ? Of toch op z'n minst asociaal ?
                  Nu ben ik niet mee. Als jij mag kiezen tussen een barbecue met vrienden en een dag achter de computer, dan kies je het laatste. Mag je dan niet kiezen of zo? Want als je dergelijke zaken niet doet met je vrienden, dan zullen dat niet lang je vrienden zijn. Tenzij jouw vrienden ook achter de computer zitten, waarop ik me dan weer afvraag of je het wel vrienden kan noemen.
                  Ik ga nooit op café, want ik doe dat ook niet graag, maar als ik mijn vrienden kan zien, dan doe ik dat zeker en zit ik niet liever achter de computer. Wel even bij vermelden dat ik maar een paar mensen heb die ik vrienden kan noemen.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #84
                    Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Nu ben ik niet mee. Als jij mag kiezen tussen een barbecue met vrienden en een dag achter de computer, dan kies je het laatste. Mag je dan niet kiezen of zo? Want als je dergelijke zaken niet doet met je vrienden, dan zullen dat niet lang je vrienden zijn. Tenzij jouw vrienden ook achter de computer zitten, waarop ik me dan weer afvraag of je het wel vrienden kan noemen.
                    Ik ga nooit op café, want ik doe dat ook niet graag, maar als ik mijn vrienden kan zien, dan doe ik dat zeker en zit ik niet liever achter de computer. Wel even bij vermelden dat ik maar een paar mensen heb die ik vrienden kan noemen.
                    Je moet er geen obscure redenen achter zoeken, ik ben gewoon eigenlijk een eenzaat en voor mij is thuis zijn het beste wat er is. Heb dit met de paplepel meegekregen want m'n ouders gingen ook nooit op café, gingen nooit op reis, enz. Nu ik een gezin heb en kinderen ben ik ook nu nergens liever dan thuis. Vind je dat raar ?
                    En ja, ik ga in op uitnodigingen, maar dat doe ik gewoon om iemand plezier te doen. Een etentje ? Leuk, maar als al het lekkers op is, wil ik eigenlijk het liefst van al zo snel mogelijk naar huis. Niet dat ik dat effectief zeg of doe, maar da's gewoon ik. Cinemake ? Leuk, maar dan daarna het liefste naar huis ipv nog iets te gaan drinken, hoewel ik dan effectief wel altijd meetrippel om de anderen een plezier te doen.
                    Ben ik dan een zonderling ? Waarschijnlijk wel. Asociaal ? Ben ik echt niet, hoor. En als die vriend mij nodig heeft, dan ben ik er ook voor hem.

                    Mijn punt : mijn gedrag en omgang met mensen is niet veranderd sinds er smartphones of sociale media zijn. Ik kwam vroeger al niet veel buiten, en dat is nog steeds zo.
                    Feestjes, op een terrasje zitten, een nachtje uitgaan… de meesten spreken erover alsof dat het walhalla is. Wel, voor mij dus niet.
                    De enige momenten dat ik echt kan genieten van ergens naartoe te gaan met andere mensen, is met m'n vrouw en kinderen. Zo heb ik mijn thuis altijd bij me...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #85
                      Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      ... Wel even bij vermelden dat ik maar een paar mensen heb die ik vrienden kan noemen.
                      Toon:
                      vriend
                      je hebt iemand nodig
                      stil en oprecht
                      die als het erop aan komt
                      voor je bidt of voor je vecht
                      pas als je iemand hebt
                      die met je lacht en met je grient
                      dan pas kun je zeggen:
                      'k heb een vriend

                      als je iemand hebt
                      die alles met je deelt
                      de tafel en het bed
                      één die nooit verveelt
                      als je iemand hebt
                      die al je zorgen heelt
                      weet je wat dat zeggen wil
                      weet je wat dat scheelt?

                      je hebt iemand nodig
                      stil en oprecht
                      die als het erop aan komt
                      voor je bidt of voor je vecht
                      pas als je iemand hebt
                      die met je lacht en met je grient
                      dan pas kun je zeggen:
                      'k heb een vriend

                      pas als je iemand hebt
                      die met je lacht en met je grient
                      dan pas mag je zeggen:
                      ik heb 'n vriend
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #86
                        Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Je moet er geen obscure redenen achter zoeken, ik ben gewoon eigenlijk een eenzaat en voor mij is thuis zijn het beste wat er is. Heb dit met de paplepel meegekregen want m'n ouders gingen ook nooit op café, gingen nooit op reis, enz. Nu ik een gezin heb en kinderen ben ik ook nu nergens liever dan thuis. Vind je dat raar ?
                        En ja, ik ga in op uitnodigingen, maar dat doe ik gewoon om iemand plezier te doen. Een etentje ? Leuk, maar als al het lekkers op is, wil ik eigenlijk het liefst van al zo snel mogelijk naar huis. Niet dat ik dat effectief zeg of doe, maar da's gewoon ik. Cinemake ? Leuk, maar dan daarna het liefste naar huis ipv nog iets te gaan drinken, hoewel ik dan effectief wel altijd meetrippel om de anderen een plezier te doen.
                        Ben ik dan een zonderling ? Waarschijnlijk wel. Asociaal ? Ben ik echt niet, hoor. En als die vriend mij nodig heeft, dan ben ik er ook voor hem.

                        Mijn punt : mijn gedrag en omgang met mensen is niet veranderd sinds er smartphones of sociale media zijn. Ik kwam vroeger al niet veel buiten, en dat is nog steeds zo.
                        Feestjes, op een terrasje zitten, een nachtje uitgaan… de meesten spreken erover alsof dat het walhalla is. Wel, voor mij dus niet.
                        De enige momenten dat ik echt kan genieten van ergens naartoe te gaan met andere mensen, is met m'n vrouw en kinderen. Zo heb ik mijn thuis altijd bij me...
                        Nee hoor, je bent geen zonderling, want ik ben ook zo. Als ik het over barbecue met vrienden heb, dan is dat ook meestal bij mij thuis, of heel mijn gezin is mee. Mijn vrouw en ik gaan eigenlijk zelden of nooit ergens naartoe zonder onze kinderen. Het enige wat ik alleen doe, is gaan sporten, en soms ga ik na het werk ook wel eens wat drinken. Maar goed: ik moet vaak naar het buitenland voor mijn werk, dus ik moet ze al genoeg missen.
                        Bij mij is dat gekomen omdat ik jarenlang soms maanden van huis was, en opeens had ik daar genoeg van, ben ik weer in België gaan werken en sindsdien ben ik zo weinig mogelijk van huis.
                        Er zijn er zo nog hoor, maar we zijn niet dik gezaaid, da's waar.
                        Ik heb een heel hecht gezin. Wij hebben niet echt de behoefte aan tijd apart, zelfs de kinderen niet.
                        Nog vergeten: fotograferen doe ik wél alleen. Dat is mijn eigen tijd die ik soms nodig heb, en dan wil ik ook alleen zijn. Dan spring ik op mijn fiets en trek de natuur in, of sla wegjes in die ik nog niet gedaan heb.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #87
                          Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Nog vergeten: fotograferen doe ik wél alleen. Dat is mijn eigen tijd die ik soms nodig heb, en dan wil ik ook alleen zijn. Dan spring ik op mijn fiets en trek de natuur in, of sla wegjes in die ik nog niet gedaan heb.
                          Mijn 'me' time is 's avonds wat Star Trek kijken, of gewoon op de computer discussies voeren op fora , of gewoon van en naar het werk rijden want ik kan echt genieten van autorijden (gelukkig word ik op m'n reisweg gespaard van de dagelijkse files)...
                          Maar anders, alles met het gezin. Was vroeger enorm graag alleen, en nu kan ik m'n gezin niet meer missen. Raar, toch hè, hoe ne mens kan veranderen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #88
                            Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Mijn 'me' time is 's avonds wat Star Trek kijken, of gewoon op de computer discussies voeren op fora , of gewoon van en naar het werk rijden want ik kan echt genieten van autorijden (gelukkig word ik op m'n reisweg gespaard van de dagelijkse files)...
                            Maar anders, alles met het gezin. Was vroeger enorm graag alleen, en nu kan ik m'n gezin niet meer missen. Raar, toch hè, hoe ne mens kan veranderen...
                            Bij mij hetzelfde. Vroeger was ik liever alleen dan iets anders, en nu, twintig jaar later, zie ik mijn vrouw elke dag een beetje liever en ben ik het liefst bij haar en de kinderen. We hebben dan in ons leven ook wel veel meegemaakt, en dat heeft ons dus duidelijk wel sterker gemaakt ook. Ik heb nog steeds wel nood aan alleen zijn, maar die momenten worden steeds schaarser.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #89
                              Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Altijd leuk om te zeggen dat we slaaf worden van technologiëen, en ze terwijl lustig blijven gebruiken
                              Maar het is ook zo.

                              Eens je een bepaald sociaal medium gebruikt en men weet dat, dan ben je sociaal verplicht dat ook courant te checken of gebruiken, want men gaat er vanuit dat je het dan ook gebruikt, of veel mensen verwachten dat toch.

                              Zo vroeg iemand me onlangs: "heb je mijn mail niet gehad?"
                              Ik: "neen, ik heb mijn mail nochtans net gecheckt... naar welk e-mailadres heb je het verstuurd?"
                              >> "e-mailadres? ik heb het via facebook verstuurd"
                              Ik: "Tja, mijn facebook check ik niet dagelijks hoor... met véél geluk een keer per dag."
                              >> "Allez, waarom heb je facebook als je dat niet gebruikt"

                              Dàt antwoord kreeg ik dan... dus eens je het gebruikt, of wil gebruiken op een manier waarop sommigen het van jou verwachten, word je er slaaf van.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Eenvoudig(er) leven?

                                kom net uit de Supermarkt.....niemand leeft eenvoudig of sober hoor.
                                wat een drukte.
                                karren vol, alsof het gratis was.
                                en dat alles gehaald met de tweede auto, want papa heeft die andere mee naar zijn werk.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X