Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Eenvoudig(er) leven?

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Toch fiets ik dagelijks de benen vanonder mijn lijf en neem ik enkel per uitzondering mijn wagen wanneer bijvoorbeeld de afstand of de situatie het echt niet toelaten.
    Ook naar je werk? waar je dan als een bezweet rund binnenstormt?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Eenvoudig(er) leven?

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Hmm, Finland, my first love.
      Heb ooit een tweetal weken in Helsinki verbleven.
      Rechts van die Art Deco kerk heb je Zetor Ravintola, een traktor restaurant, waar ze overheerlijke rendierstoverij hebben, smaakt heerlijk met een Sahti biertje 8)
      *memories*

      Maar dat is geheel off topic.

      Comment


      • Re: Eenvoudig(er) leven?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        ...

        Maar dat is geheel off topic.
        moet toch kunnen in Chit-Chat.)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • Re: Eenvoudig(er) leven?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          moet toch kunnen in Chit-Chat.)(.
          grt,bouk.
          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Koeno hoe is het weer bij jullie...?
          daar heb jij het bijna nooit over in dit (Het weer weer) topic..?
          grt,bouk.
          Neen bouk, volgens jou mag dat niet.
          Dus niet hypocriet wezen he!
          Beetje gemeen om een ander met de vinger te wijzen, en dan zelf altijd maar offtopic willen gaan he...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Eenvoudig(er) leven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Neen bouk, volgens jou mag dat niet.
            Dus niet hypocriet wezen he!
            Beetje gemeen om een ander met de vinger te wijzen, en dan zelf altijd maar offtopic willen gaan he...
            HAP!!!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Eenvoudig(er) leven?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              HAP!!!!
              grt,bouk.
              7.13.5 HOOFDLETTERGEBRUIK

              Plaats nooit berichten of titels ervan geheel in hoofdletters en/of vetgedrukt. DAN LIJKT HET NAMELIJK ALSOF JE AAN HET SCHREEUWEN BENT!!!

              Het ‘creatief’ gebruik van hOoFdleTtErS en andere tekens in de teksten draagt niet bij tot de leesbaarheid van het forum en wordt stellig afgeraden.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                Wanneer ik hier één en ander lees, dan moet ik een aanvraag indienen voor het Guinness Book of Records, want ik neem tweemaal per week de auto om 480 meter af te leggen, en dan nog eens 480 meter terug. Soms heb ik daarbij zelfs mijn 3de versnelling nodig, maar meestal niet.
                Kom ik niet in aanmerking voor een record, dan ga ik wel dagelijks mijn brievenbus ledigen met de auto, dat is ongeveer 9 meter .
                En niemand die het me kan verbieden .

                Comment


                • Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Ik ga alle dagen met de wagen werken. Ik heb voor mijn eigen plezier een grote 2.5l pickup, waar nog net geen kindervermorzelaar op staat, gekocht die ik eigenlijk niet nodig heb, maar ik zie dat soort wagens nu eenmaal graag en rij er nog liever mee.
                  Ik doe gemiddeld 20.000 kilometer per jaar en dat geval verbruikt 10 a 12 liter/100km en ik ben daar perfect tevreden over.
                  Ik zou inderdaad met de fiets kunnen gaan werken moest ik er een hebben, maar dan moet ik 's morgens een uur vroeger opstaan, en kan ik niet op mijn gemak een tasje koffie in de wagen drinken, dus doe ik dat niet omdat ik daar mijn persoonlijk plezier uit haal.

                  De nadelen van mijn verplaatsingen met de fiets (om over het openbaar vervoer nog maar niet te spreken) te doen zijn voor mij gewoon te groot. Zo simpel is dat.
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    5 a 7 km is bijna niets, als je dat in een rustig tempo doet, doe je er 15 a 20 minuten over en zou je niet bezweet moeten raken.
                    Tenzij je in heuvelachtig gebied woont misschien.
                    Als dat bij mij tot zweetplekken zou leiden zouden de alarmbellen afgaan en ging ik heel snel aan mijn conditie werken (door zoveel mogelijk te fietsen etc.) en/of
                    de huisarts bezoeken.
                    De tijdsduur van het traject is afhankelijk van heel wat factoren natuurlijk.

                    Iemand die recreatief of sportief gaat fietsen tov iemand die pendelt of reist per fiets, is vaak een wereld van verschil.

                    Je hebt niet noodzakelijk het heuvelachtig gebied vs plat gebied. Je conditie, en of je het dagelijks doet, is natuurlijk ook van tel.
                    Maar!
                    >> Dan heb je ook nog het gewicht van je fiets en het materiaal dat je meehebt in rugzak of bagagedrager.
                    Een collega van me fietst enkel in zijn vrije tijd met een lichtgewicht racefiets (zonder spatborden, bagagedrager, toeters noch bellen), fietst uiteraard veel sneller dan ik. Maar laat hem eens hetzelfde traject doen met mijn veel zwaardere fiets en een rugzak: hij kan niet mee hè.

                    >> Het weer: felle tegenwind, zeker als je bergop gaat, is ook een parameter die nooit wordt meegerekend, maar niet te onderschatten is. Net als heet weer zoals vandaag, voor mensen die niet tegen warmte kunnen, of verfrissende regen dat voor handige verkoeling kan zorgen.


                    Soit, zelf pendel ik sinds een 4-tal maanden met de fiets. Zonder tevoren conditie hebben opgebouwd want ik heb jaren geen sport gedaan.
                    Tevoren kon ik te voet naar 't station en bleef de fiets thuis.
                    Het is gelukkig maar 2,3 km enkele rit met de fiets, waarvan de helft licht bergop (genoeg om buiten adem boven te komen: bemerk de slechte conditie).
                    Wanneer ik in het weekend werk, fiets ik echter naar een verder gelegen station, 7,5 km enkele rit, en daar zit wel een stevig stukje bergop in, doe ik in totaal toch 28 minuten over. Wanneer het kouder is heb ik meestal een pul of jas aan die ik open kan doen of met rits aan de oksels ter verluchting. Doch, ook ik zweet als een rund. Maar ik zit gelukkig nog 20 minuutjes op de trein op te drogen

                    Ik ken een collega die dagelijks een 30km enkele rit doet per fiets naar 't werk via binnenbaantjes. Ja, ook als het sneeuwt. Maar hij rijdt wel met een lichte racefiets.
                    Met de auto zou hij er op dat traject veel langer over doen en in de file staan. Hij zegt vaak: "waarom zou ik in de tijd dat ik naar 't werk ga geen hobby kunnen uitoefenen, aan sport doen, geld besparen, geen olie uitputten, aan het milieu en de gezonde lucht denken?".
                    Ja, ik kijk op naar die kerel.

                    Stel dat jij van thuis naar het werk zou kunnen fotograferen/volleyballen/postzegels verzamelen/fietsen/... ipv een auto te nemen, je zou het toch ook doen?

                    Comment


                    • Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Gisteren eens gaan winkelen in Knokke.

                      Een autosalon op de weg, toevallig staat daar ene zijn privé garage open, wat staat daar, twee maserati ghibli,
                      een Bentley Continental GT, een porsche cayenne en een dikke Mercedes AMG, en dan nog wat van die electrische rommel om boodschappen te doen.

                      Wat je er langs de lippenslaan en het Van Bunnenplein voorbij ziet rijden, zijn ook één op de drie wagens van +75.000€

                      En hier zouden bepaalden durven zeggen dat wij als de gewoon werkende mens met zijn fiets moet rijden.

                      Voor wie anti auto is, dat is jullie volste recht, voor wie zich in zijn mannenlichaam niet goed voelt, en daar veel geld wil aan uitgeven,
                      ook zijn volste recht, maar probeer dan ook niemand anders op andere gedachten te brengen.
                      Door het lot zal ons genoegen nog snel genoeg ontnomen worden, voor mij is auto rijden een vorm van ontspanning, voor anderen is dat fietsen,
                      en ik ga mensen die de beslissing nemen om één of meerdere fietsen van + 7500€ kopen ook niet afrekenen omdat ik niet graag fiets, wa zever is dat.

                      Ieder zijn meug, en wat een ander met zijn geld doet, dat gaat ons geen barst aan.
                      Last edited by Guest42; 17 juli 2014, 11:00.

                      Comment


                      • Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                        Ik ga alle dagen met de wagen werken. Ik heb voor mijn eigen plezier een grote 2.5l pickup, waar nog net geen kindervermorzelaar op staat, gekocht die ik eigenlijk niet nodig heb, maar ik zie dat soort wagens nu eenmaal graag en rij er nog liever mee.
                        Ik doe gemiddeld 20.000 kilometer per jaar en dat geval verbruikt 10 a 12 liter/100km en ik ben daar perfect tevreden over.
                        Ik zou inderdaad met de fiets kunnen gaan werken moest ik er een hebben, maar dan moet ik 's morgens een uur vroeger opstaan, en kan ik niet op mijn gemak een tasje koffie in de wagen drinken, dus doe ik dat niet omdat ik daar mijn persoonlijk plezier uit haal.

                        De nadelen van mijn verplaatsingen met de fiets (om over het openbaar vervoer nog maar niet te spreken) te doen zijn voor mij gewoon te groot. Zo simpel is dat.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Wanneer ik hier één en ander lees, dan moet ik een aanvraag indienen voor het Guinness Book of Records, want ik neem tweemaal per week de auto om 480 meter af te leggen, en dan nog eens 480 meter terug. Soms heb ik daarbij zelfs mijn 3de versnelling nodig, maar meestal niet.
                        Kom ik niet in aanmerking voor een record, dan ga ik wel dagelijks mijn brievenbus ledigen met de auto, dat is ongeveer 9 meter .
                        En niemand die het me kan verbieden .
                        Mocht iemand weten dat jouw kinders aan een ziekte lijden die enkel te genezen is met een medicijn dat gemaakt wordt op basis van olie... En die persoon zou de wereldwijde olievoorraad in 1 rit opsouperen met Jinx zijn pickup, die in dat geval geen kindervermorzelaar nodig heeft.
                        En waarom? Gewoonweg omdat het gemakzuchtig is, en niemand het zou verbieden.

                        Hoe zou je tegenover die persoon staan?

                        Comment


                        • Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          ..........................................

                          Ieder zijn meug, en wat een ander met zijn geld doet, dat gaat ons geen barst aan.
                          Dit is .

                          Comment


                          • Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Volgens mij gaat het hem voor U helemaal niet om eenvoudiger leven, maar ben jij een of andere "groene" gefrustreerde kerel Anonimous.
                            Een van het soort die vroeger gingen protesteren "tegen" kerncentrales waar het zelfde groepje als toen nu gaat protesteren "tegen"
                            windturbines en zonnepanelen, het soort dat wij allemaal kennen.....

                            Comment


                            • Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Mocht iemand weten dat jouw kinders aan een ziekte lijden die enkel te genezen is met een medicijn dat gemaakt wordt op basis van olie... En die persoon zou de wereldwijde olievoorraad in 1 rit opsouperen met Jinx zijn pickup, die in dat geval geen kindervermorzelaar nodig heeft.
                              En waarom? Gewoonweg omdat het gemakzuchtig is, en niemand het zou verbieden.

                              Hoe zou je tegenover die persoon staan?
                              Mocht dit al het geval zijn, dan zal er altijd wel een beetje olie over zijn hoor.
                              Wereldwijd ALLE olie opsouperen kan en zal nooit bestaan.

                              Comment


                              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Mocht iemand weten dat jouw kinders aan een ziekte lijden die enkel te genezen is met een medicijn dat gemaakt wordt op basis van olie... En die persoon zou de wereldwijde olievoorraad in 1 rit opsouperen met Jinx zijn pickup, die in dat geval geen kindervermorzelaar nodig heeft.
                                En waarom? Gewoonweg omdat het gemakzuchtig is, en niemand het zou verbieden.

                                Hoe zou je tegenover die persoon staan?
                                De duivel in het wijwatervat, jongen toch, wees blij dat een ander voor je heeft willen werken, wat U doet voor de kost gaat mij niet aan,
                                maar ik veronderstel niet veel wat met evolutie te maken heeft.

                                Comment

                                Working...
                                X