Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Eenvoudig(er) leven?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Die bijvoorbeeld:
    - autoloos of auto-light leven
    Een leuk thema nog... het kiezen van de woning.

    Als men ooit wil (of plant te) verhuizen, of net ergens gaan wonen is, heeft men wellicht bepaalde criteria waaraan een woning moet voldoen.
    (uiteraard op basis van bovenstaande quote in het achterhoofd te houden, om het on topic te houden)

    Vb:
    - dicht bij het werk (of werk van iemand in het gezin)
    - dicht bij scholen
    - dicht bij openbaar vervoer (trein/bus/...)
    - "" natuurpark
    - "" familie / vrienden
    - "" winkelmogelijkheden, supermarkt, bakker/slager,...
    - "" ziekenhuis / dokter / apotheek
    - prijs
    - grootte van de woning
    - tuin/geen tuin
    - belastingen
    - uitzicht
    - sportfaciliteiten, fietsroutes, ...
    -

    Wat als jij nu verhuist, wat zijn jouw prioriteiten?
    Uiteraard, want daar gaat het topic over, met in het achterhoofd de gedachte om auto-light/vrij te gaan leven.
    (dit laatste kan natuurlijk om verschillende beweegredenen zijn, niet noodzakelijk omdat je de 'groene jongen' wil uithangen, want dan krijg je enkel verwijten naar je kop geslingerd)
    Last edited by anonymous; 16 juli 2014, 10:21.

    Comment


    • Re: Eenvoudig(er) leven?

      Wij gaan niet meer verhuizen (tenzij uit noodzaak naar een appartement of rusthuis ), maar toen we bouwden wilden we gewoon dicht bij ons werk wonen en in een wijk die niet ontsiert was door electrapalen en -draden....en dergelijke wijken waren er toen nog niet zo veel.
      Wij bouwden dus dicht bij ons werk, zodat ikzelf slechts 7 km diende te bollen, mijn vrouw 5 km. Toch hadden we beiden een wagen.
      Ons beider werk lag nl. niet in dezelfde richting. Er moest altijd wel eens één van de kinderen ergens naar toe gebracht worden, of afgehaald worden, dus was het veel makkelijker met twee wagens.
      Ik werkte over het algemeen over 's avonds, mijn vrouw niet. Dus het met één wagen doen kwam zelfs niet ter sprake. En fietsen doen/deden we enkel als ontspanning. Wij hadden geen zin om bezweet op het werk aan te komen.
      Nu we beiden niet meer uit werken gaan, doen we het wel met één wagen.
      De een ziet twee wagens als een onnodige luxe, de andere ziet het bijna als een noodzaak, en ik behoor(de) tot die laatste.

      Comment


      • Re: Eenvoudig(er) leven?

        ......
        Last edited by anonymous; 16 juli 2014, 14:24. Reden: verkeerd topic

        Comment


        • Re: Eenvoudig(er) leven?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Wij bouwden dus dicht bij ons werk, zodat ikzelf slechts 7 km diende te bollen, mijn vrouw 5 km. Toch hadden we beiden een wagen.
          Ons beider werk lag nl. niet in dezelfde richting. Er moest altijd wel eens één van de kinderen ergens naar toe gebracht worden, of afgehaald worden, dus was het veel makkelijker met twee wagens.
          Ik werkte over het algemeen over 's avonds, mijn vrouw niet. Dus het met één wagen doen kwam zelfs niet ter sprake. En fietsen doen/deden we enkel als ontspanning. Wij hadden geen zin om bezweet op het werk aan te komen.
          Nu we beiden niet meer uit werken gaan, doen we het wel met één wagen.
          De een ziet twee wagens als een onnodige luxe, de andere ziet het bijna als een noodzaak, en ik behoor(de) tot die laatste.



          Wegens gezondheidsredenen zeker ?
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Eenvoudig(er) leven?

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


            Wegens gezondheidsredenen zeker ?
            Nee, voor het gemak. Ooit woonden wij hier met vier en inderdaad.....er stonden vier wagens .

            Comment


            • Re: Eenvoudig(er) leven?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Nee, voor het gemak. Ooit woonden wij hier met vier en inderdaad.....er stonden vier wagens .
              Nee hoor, serieus verkeerde geestelijke instelling én mentaliteit; het moet namelijk zijn !
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wij bouwden dus dicht bij ons werk, zodat ikzelf slechts 7 km diende te bollen, mijn vrouw 5 km. Toch hadden we beiden een wagen.
                (...) En fietsen doen/deden we enkel als ontspanning. Wij hadden geen zin om bezweet op het werk aan te komen.
                5 a 7 km is bijna niets, als je dat in een rustig tempo doet, doe je er 15 a 20 minuten over en zou je niet bezweet moeten raken.
                Tenzij je in heuvelachtig gebied woont misschien.
                Als dat bij mij tot zweetplekken zou leiden zouden de alarmbellen afgaan en ging ik heel snel aan mijn conditie werken (door zoveel mogelijk te fietsen etc.) en/of
                de huisarts bezoeken.

                Comment


                • Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Nee hoor, serieus verkeerde geestelijke instelling én mentaliteit; het moet namelijk zijn !
                  Je weet toch niet waar hij woont en wat de alternatieven waren?
                  Jij zou misschien hetzelfde doen in dezelfde situatie.

                  Comment


                  • Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    5 a 7 km is bijna niets, als je dat in een rustig tempo doet, doe je er 15 a 20 minuten over en zou je niet bezweet moeten raken.
                    Tenzij je in heuvelachtig gebied woont misschien.
                    Als dat bij mij tot zweetplekken zou leiden zouden de alarmbellen afgaan en ging ik heel snel aan mijn conditie werken (door zoveel mogelijk te fietsen etc.) en/of
                    de huisarts bezoeken.
                    Huisarts kan daar niets aan doen mijn beste vriend...
                    je kan zweten uitschakelen met middeltjes, tot je lichaam oververhit geraakt...

                    Sommige onwetenden snappen gewoon niet dat de ene mens kan zweten van nog maar naar de trap te kijken...
                    Ik heb een vrij goede fysiek, maar zweet van de minste inspanning... en daar kan mijn huisarts niets aan doen hoor...
                    dan wordt 20minuten rustig fietsen + 10minuten voor douche op het werk plots een half uur om 6km te overbruggen...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

                      Sommige onwetenden snappen gewoon niet dat de ene mens kan zweten van nog maar naar de trap te kijken...
                      Daar heb ik inderdaad niet bij stilgestaan maar ik denk dat we dan ook over een uitzonderlijk geval spreken.

                      Comment


                      • Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Je weet toch niet waar hij woont en wat de alternatieven waren?
                        Jij zou misschien hetzelfde doen in dezelfde situatie.
                        Kijk, dat is nu nét waar het allemaal om draait; steeds weer hebben mensen een nuttig antwoord en gegronde verantwoording klaar om toch maar hun materialistisch gedrag en doen en laten goed te praten en
                        in een mooi gekleurd daglicht te zetten.
                        Zolang er geen mentaliteitsverandering komt en mensen uitvluchten blijven zoeken om bijvoorbeeld veelvuldig hun wagen te gebruiken is er nog extreem véél werk voor de boeg.

                        enne... spreek jij nu jezelf niet een klein beetje tegen ? zie uw reactie #162 en #163
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Daar heb ik inderdaad niet bij stilgestaan maar ik denk dat we dan ook over een uitzonderlijk geval spreken.
                          Nee hoor, ik zweet ook als een rund bij een inspanning. Vroeger had ik daar véél minder last van, tot ik met mijn Oestrogeen behandeling ben gestart.
                          En ik ben zeker geen alleenstaand geval; veel vriendinnen kampen nl. met hetzelfde syndroom.

                          Toch fiets ik dagelijks de benen vanonder mijn lijf en neem ik enkel per uitzondering mijn wagen wanneer bijvoorbeeld de afstand of de situatie het echt niet toelaten.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Kijk, dat is nu nét waar het allemaal om draait; steeds weer hebben mensen een nuttig antwoord en gegronde verantwoording klaar om toch maar hun materialistisch gedrag en doen en laten goed te praten en
                            in een mooi gekleurd daglicht te zetten.
                            Zolang er geen mentaliteitsverandering komt en mensen uitvluchten blijven zoeken om bijvoorbeeld veelvuldig hun wagen te gebruiken is er nog extreem véél werk voor de boeg.

                            enne... spreek jij nu jezelf niet een klein beetje tegen ? zie uw reactie #162 en #163
                            Volgens mij niet omdat ik niet weet waar hij woont, in heuvelachtig gebied is 7 km bergopwaarts wat intensiever.

                            En over die 4 auto's; als zijn kinderen ver van huis werken of studeren dan is eigen autootje niets geks.

                            Comment


                            • Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Bijzonder knap van de Finnen : http://www.demorgen.be/dm/nl/983/Nie...os-maken.dhtml

                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Daar heb ik inderdaad niet bij stilgestaan maar ik denk dat we dan ook over een uitzonderlijk geval spreken.
                                Mijn vader en ik kampen met hetzelfde probleem alleszins...
                                Mijn vader is 57, fietst elkaar jaar de mont ventoux meerdere malen omhoog.
                                Gaat elke week fietstochten van 100km + afhaspelen..

                                Vraag die mens om 2km rustig te wandelen en je ziet zweetvlekken op de rug ter grootte van een gemiddelde visvijver...

                                voor mij dus geen uitzonderlijk geval...
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X