Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 5 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 103

Discussie: Een record!!!

Standaard Een record!!!

1 reactie en toch in de HOF belanden... Straf!
    Wie doet beter...?

Showcase haalt al niet meer het niveau, nu de HOF ook al...?

Mvg,
    Frederic
    Laatst gewijzigd door Frederic De Smet; 16 maart 2009 om 20:35 Reden: link toegevoegd

Standaard Re: Een record!!!

Hey juppekes

Eindelijk maak ik ook eens kans om in de HOF te geraken

HOF is geen kwestie van zoveel mogelijk reacties halen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

De wegen van een hovenier zijn ondoorgrondelijk.
    Vriendelijke groet,

Jos

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    HOF is geen kwestie van zoveel mogelijk reacties halen.
    Dat klopt en dat is zeker het geval in minder populaire onderdelen.
    Maar soms, en vooral in veel bezochte forumonderdelen, is het aantal reacties wel een goede 'meter'.

En een foto die stamt uit een topic van 2 januari : http://forum.belgiumdigital.com/f41/...le-244092.html , nu hij is het in elk geval waardig
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Zageventen ... zouden jullie ook zo reageren als het jullie foto was?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    En een foto die stamt uit een topic van 2 januari : http://forum.belgiumdigital.com/f41/...le-244092.html , nu hij is het in elk geval waardig
    ik heb deze foto uit de kelder van BD gehaald om deze persoon proficiat te wensen met z'n verjaardag deze week is daar iets verkeerd aan
    wellicht is hij dan nu pas gezien door degene die bepaalt wat er in de HOF komt.
    het is thans een mooie foto al zou ik zelf niet graag onder de modder zitten
    en zo zijn er nog meer die uit de kelder worden gehaald
    moet je ook maar eens doe zie http://forum.belgiumdigital.com/f59/...bd-253180.html
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
    ik heb deze foto uit de kelder van BD gehaald om deze persoon proficiat te wensen met z'n verjaardag deze week is daar iets verkeerd aan
    wellicht is hij dan nu pas gezien door degene die bepaalt wat er in de HOF komt.
    het is thans een mooie foto al zou ik zelf niet graag onder de modder zitten
    en zo zijn er nog meer die uit de kelder worden gehaald
    moet je ook maar eens doe zie http://forum.belgiumdigital.com/f59/...bd-253180.html
    Helemaal niks verkeerd aan , prachtig werk van Lieven , en ja op z'n verjaardag nog eens zo leuk zeker
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Wie doet beter...?
    ik ga ervoor
    Scotty... beam me up !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
    ik ga ervoor
    Dan is 't in ieder geval niet te slim van er een link naartoe te plaatsen... Zo geraak je nooit aan een HOF met 0 reacties

Mvg,
    Frederic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd...? Ja! Dan zou ik zeker willen weten waarom hij alsnog in de HOF belandt met 1 enkele reactie, dan nog wel een reactie van Bouk die overal op reageert

Nu ja, 't antwoord is misschien wel simpel: hoe meer verschillende mensen in de HOF belanden, en vervolgens in de BOF, hoe meer BOF's die verkocht zullen worden. Misschien wordt daar wel op gemikt...

Mvg,
    Frederic

Nu ja, 't antwoord is misschien wel simpel: hoe meer verschillende mensen in de HOF belanden, en vervolgens in de BOF, hoe meer BOF's die verkocht zullen worden. Misschien wordt daar wel op gemikt...

Mvg,
    Frederic
    Dat denk ik niet, want een boek met mindere foto's zal niet goed verkopen.
    Althans dat zou ik toch niet kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Dat klopt en dat is zeker het geval in minder populaire onderdelen.
    Nieuwsgierig als ik ben vraag ik dan het volgende: Hoe komt het dat er dan uit dit niet zo populaire forumonderdeel er deze week wél 4 HOF's komen, waaruit 1 HOFvermelding met slechts één enkele reactie, desondanks er uit verschillende forumonderdelen geen enkele HOF kwam terwijl daar wél foto's stonden die minstens even goed waren en wel een pak reacties kregen...

Oei... een ingewikkelde vraag

Mvg,
    Frederic

ach maakt toch allemaal niet uit, ik troost me met de gedachte dat ikzelf er toch nooit zal inkomen dus......wie er dan wel inkomt maakt me totaal niet uit

dan nog wel een reactie van Bouk die overal op reageert
    van harte u staat op de negeerlijst!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Eerlijk gezegd...? Ja! Dan zou ik zeker willen weten waarom hij alsnog in de HOF belandt met 1 enkele reactie, dan nog wel een reactie van Bouk die overal op reageert

Mvg,
    Frederic
    dat is kort door de bocht....

nogmaals hof is geen exacte wetenschap. Een steengoeie foto die op zondagmorgen gepost is, zou op die manier nooit in de HoF geraken tegenover een matige foto met 2 pagina's reacties die 5 dagen eerder werd gepost.

Sommigen zijn liever tevreden met 50 postieve reacties omtrent hun steengoeie foto ook al werd/wordt die foto geen HoF.
    Een Hof is voor iedere (vooral beginnende) fotograaf leuk , bevestigend en stimulerend maar laat het geen doelstelling worden .....eerder een neveneffect.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

18. Standaard Re: Een record!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Dat denk ik niet, want een boek met mindere foto's zal niet goed verkopen.
    Althans dat zou ik toch niet kopen.
    Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.

't Is dubbel: als ze écht enkel voor de allerbeste foto's zouden gaan, zouden in sommige rubrieken bepaalde mensen om de veertien dagen de HoF halen. Ik kan je persoonlijk bevestigen dat dat andere mensen serieus op de teen kan gaan werken (ik herinner me gesprekken met een aantal collega's een paar jaar geleden over het 'weeeeeeral Madmax syndroom'

Dus dan misschien toch maar liever wat verscheidenheid.

Maar er is natuurlijk altijd iemand die het laatste woord heeft over wat in de HoF komt, en als dat jarenlang dezelfde persoon is, dan vind ik dat eigenlijk geen goeie zaak. Er zou een wisselsysteem moeten zijn vind ik, of een stemming in de Raad.

Very much to the point vind ik nu ook wel dat de zebrafoto een vergissing is. Een foto kan al eens wat experimenteler zijn (en dus minder breed geapprecieerd worden), of men kan al eens iemand een verjaardagscadeau doen voor mijn part, maar die zebrafoto nja, die is gewoon .... not it.
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    van harte u staat op de negeerlijst!
    grt,bouk.
    Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen hoor Bouk
    Komt waarschijnlijk meer cru over dan bedoeld.

groetjes
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Met het aantal commentaren 'zou' een HOF vermelding niets mogen te maken hebben. Helemaal akkoord. Wel met de kwaliteit/originaliteit van de foto.

Totnogtoe keek ik naar HOF-foto's met het idee dat ik er ooit met veel geluk misschien eens in zou slagen om er eentje in te krijgen. Nu ik die zebra zie, denk ik daar plots anders over.

En als het mijn foto was, Verseg, dan kwam hij nooit op dit forum.

Ik kan de redenering van Sylvie wel een beetje volgen, maar je gaat me niet vertellen dat er geen véél betere foto's worden geplaatst door mensen die geen abonnement hebben op HOF vermeldingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Inderdaad..... kleuterschoolmanieren
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd denk ik wel degelijk dat de politiek van 'zoveel mogelijk mensen eens erin zetten' hier gevoerd wordt. Minder goeie foto's, maar evenveel kopers, want iedereen die erin staat (en zijn familie lol) kopen het boek.
    ...
    Ik denk/hoop niet dat dit de bedoeling is.
    De HoF en het BoF zouden toch in zekere mate het uithangbord van BD moeten zijn.
    Steek daar matige foto's tussen en 't is naar de bom...

Een klein beetje logisch dat je een boek waar je zelf instaat sneller gaat kopen. Maar ik maak mij geen illusie, ik zal nooit een boek moeten kopen.
    Als men er echter een minder goede foto van mij zou inzetten opdat ik het gewoon zou kopen zou ik het ook niet eerlijk vinden. Da's een mens valse hoop geven en nadien volgen elders toch de reacties van "Wat doet dit in het boek?".

Nu over de tuin gesproken ... eigenlijk zou regelmatig iemand anders (of een heel andere groep) die foto's moeten selecteren ... zo krijg je nog meer variaties in de selectie door mensen met andere inzichten.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 17 maart 2009 om 16:54
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

't Is dubbel: als ze écht enkel voor de allerbeste foto's zouden gaan, zouden in sommige rubrieken bepaalde mensen om de veertien dagen de HoF halen. Ik kan je persoonlijk bevestigen dat dat andere mensen serieus op de teen kan gaan werken (ik herinner me gesprekken met een aantal collega's een paar jaar geleden over het 'weeeeeeral Madmax syndroom'

Dus dan misschien toch maar liever wat verscheidenheid.
    De HoF bestaat bijna 5 jaar en aanvankelijk was het niet de bedoeling om er een gedrukte versie van te maken. De BoF heeft trouwens maar net de tweede editie achter de rug. Meer verschillende mensen is dan ook totaal niet de bedoeling. Overigens zijn er ooit opmerkingen geweest dat steeds dezelfde fotografen terugkomen in de HoF... tja.
    Ik stoor me meer aan het idee dat de HoF "de allerbeste" foto's zouden zijn. Dat wordt nergens beweerd. De HoF zijn foto's die op één of andere manier positief opgevallen zijn bij de BD-medewerkers. Dat kan dus net zo goed zijn wegens een perfecte compositie en belichting, maar ook door zijn aparte standpunt, fraaie bewerking, originele compositie of noem maar op.
    De HoF is dan ook géén fotowedstrijd! Als je iedere forumbezoeker punten laat toekennen aan al de foto's heb je een rangschikking van de beste gemiddelde foto. Maar dan kan je nooit de verscheidenheid krijgen die de HoF nu biedt. Keerzijde van de medaille is dat je nu soms een foto kan aantreffen die je niet zo sterk aanspreekt maar dat mag toch geen probleem zijn?

Dat er nu een foto tussenstaat met twee reacties hoeft niets te betekenen. Misschien is dit net een signaal dat de BD-medewerkers zich niet blindstaren op het aantal reacties op een foto.

De foto van begin januari kan perfect vandaag in de HoF opgenomen worden. Het zijn de actieve topics van de lopende week waaruit de BD-medewerkers een foto kunnen nomineren. Ook al is het bewuste topic al langer dan een week actief.

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    De foto van begin januari kan perfect vandaag in de HoF opgenomen worden. Het zijn de actieve topics van de lopende week waaruit de BD-medewerkers een foto kunnen nomineren. Ook al is het bewuste topic al langer dan een week actief.
    Dat is compleet nieuw voor mij en ik geloof niet dat dit zo in 't verleden was, althans het is mij nooit opgevallen.

Pagina 1 van 5 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. IE loopt vast op BD
    Door VerSeg in forum Chit Chat
    Reacties: 152
    Laatste bericht: 28 februari 2009, 03:03
  2. grijskaart en overbelichting
    Door koenevh in forum Algemeen
    Reacties: 42
    Laatste bericht: 28 januari 2008, 15:32
  3. ik kan niet kiezen uit 3 modellen
    Door Bobtje Blues in forum Camera's