Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EEN minuut van je tijd !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EEN minuut van je tijd !!!

    Neem EEN MINUUT de tijd om dit te lezen !!!!

    Subject: FW: Het herkennen van een HERSENINFARCT



    Dit gaat over het redden van een mensenleven met de letters

    *” P.L.A.T.”*



    Een voorbeeld: tijdens een BBQ feestje struikelde een vrouw en viel.
    Ze verzekerde iedereen dat ze zich niet bezeerd had en wees medische
    hulp van de hand. Volgens eigen zeggen was ze gestruikeld over een
    steentje vanwege haar nieuwe schoenen.


    Ze hebben haar een beetje gefatsoeneerd en een nieuw bord met
    eten gegeven. Hoewel ze een beetje ontdaan was heeft ze zichzelf
    goed geamuseerd de rest van de avond..


    De man van Jane echter belde na de BBQ iedereen met de mededeling
    dat zijn vrouw naar het ziekenhuis was gebracht. Om 06.00 uur stierf
    Jane.

    Ze had een herseninfarct gehad tijdens de BBQ. Als zij geweten
    hadden wat de signalen van een infarct zijn, zou Jane misschien
    vandaag nog bij ons zijn geweest. Sommigen sterven echter niet, maar
    worden invalide; hulpeloos en hopeloos.



    Neem even één minuut om het onderstaande tot je te nemen…

    Een neuroloog zegt dat als een slachtoffer van een beroerte binnen 3
    uur bij hem is dat hij de effecten van een attack volledig ongedaan
    kan maken.

    Volgens hem is de truc om de signalen te herkennen en vast te
    stellen en dan de patiënt binnen 3 uur de nodige zorg te laten
    ontvangen.



    Soms is het moeilijk om te zien dat het om een hersenaandoening
    gaat. Helaas, het resultaat is een ramp. Het slachtoffer kan
    ernstige hersenbeschadiging hebben opgelopen als omstanders niet in
    staat zijn om de symptomen te herkennen.

    * Lees dit en leer het van buiten!!*


    Omstanders kunnen een infarct herkennen door slechts vier simpele
    opdrachten te geven:

    *P : Praten*; laat de persoon een simpele zin uitspreken

    *L : Lachen*; Vraag het slachtoffer te lachen

    *A : Armen omhoog*; laat de persoon beide armen tegelijk omhoogsteken

    *T : Tong*; vraag om de tong uit te steken.



    Als hij of zij moeite heeft met één van deze opdrachten bel dan
    onmiddellijk 112 en beschrijf de symptomen aan de telefonist(e).

    Een cardioloog beweert dat als iedereen die deze e-mail krijgt hem
    doorstuurt naar 10 andere mensen, je er van uit kunt gaan dat er
    tenminste een leven is gespaard.
    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

  • #2
    Re: EEN minuut van je tijd !!!

    Daar zijn alleenstaande mensen vet mee....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: EEN minuut van je tijd !!!

      Ik heb altijd moeite om op commando te lachen, dat zal wat fraais worden als ik gediagnosticeerd wordt op een herseninfarct.

      Ook heb ik moeite om op commando te stoppen met lachen, dit terzijde.

      Comment


      • #4
        Re: EEN minuut van je tijd !!!

        De structuur van heel die mail zegt me één zaak: de zoveelste kettingmail, SPAM dus.

        Of forumvervuiling....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: EEN minuut van je tijd !!!

          Hey juppekes

          Terwijl we toch bezig zijn



          Het is ook een vier letterwoord

          En hier zelfs in het Engels

          Een beroerte is een afsluiting van een slagader in het hoofd, waardoor een deel van de hersenen geen zuurstof krijgt en afsterft. De directe gevolgen zijn ernstig maar in de meeste gevallen herstellen de hersenen zich en nemen de problemen en ongemakken na verloop van tijd af.
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: EEN minuut van je tijd !!!

            Mijn echtgenote is rodekruisvrijwilliger, en heeft dit ook in haar opleiding geleerd.

            De kunst is bij die 4 'testjes' na te gaan of de symmetrie nog in orde is.
            Als de mond scheef trekt bij het lachen of praten, of als de 2 armen niet gelijktijdig naar boven gaan, dan is er iets mis, en dan kan deze tip inderdaad levens redden!

            Meestal niet alleen het leven van de patiënt zelf, maar vooral van de omgeving. Jarenlang zorgen voor een halfverlamd persoon is geen pretje.

            Of er in ELK geval iets kan gedaan worden is natuurlijk de vraag, maar het zal ZEKER helpen.

            Comment


            • #7
              Re: EEN minuut van je tijd !!!

              De opsteller van die mail doet, gezien het blijkbaar klopt wat er staat, meer kwaad dan goed door hem letterlijk in een SPAM jasje te steken.
              Als ik lees: "als je het verzend naar 10 anderen dan...." is dat voor mij meestal voldoende om het direct te deleten. En dat zal bij vele mensen zo zijn denk ik.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: EEN minuut van je tijd !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                De opsteller van die mail doet, gezien het blijkbaar klopt wat er staat, meer kwaad dan goed door hem letterlijk in een SPAM jasje te steken.
                Als ik lees: "als je het verzend naar 10 anderen dan...." is dat voor mij meestal voldoende om het direct te deleten. En dat zal bij vele mensen zo zijn denk ik.

                Ja kettingmails gooi ik ook altijd onmiddellijk weg , maar dit is blijkbaar echt een nuttige mail , met belangrijke info .


                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: EEN minuut van je tijd !!!

                  Ik plaats dit bericht NIET om reactie uit te lokken !!

                  interesseert je het niet, dan niet reageren, of niet lezen .... toch

                  ik plaats het puur om eventuele kennis te delen !!!

                  en nee, dit is geen kettingbrief!!!

                  voor diegene, die het wel interesseert, doe je voordeel ermee
                  >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                  Comment


                  • #10
                    Re: EEN minuut van je tijd !!!

                    Alhoewel dit op zich nuttige info is wordt het effect kompleet vern...t door het op deze manier rond te sturen .. & BTW het doet ook de ronde als email "kettingbrief" ... kun je nagaan hoe dikwijls het bericht, ongelezen, in de prullenbakken terrecht komt
                    Ik dacht eerst ook dat het de zoveelste "platte" mop was omdat er in de email niet eens bij staat dat het om een herseninfarct gaan maar gewoon om "een infarct" ... ik had dus geen enkel van die symptomen ergo dubbel spam => prullenbak

                    Comment


                    • #11
                      Re: EEN minuut van je tijd !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      De structuur van heel die mail zegt me één zaak: de zoveelste kettingmail, SPAM dus.

                      Of forumvervuiling....
                      Mijn vrouw was 30 toen ze onverwachts een herseninfarct deed op school. Zij is sportief, jong, eet gezond, rookt niet en drinkt niet. Niet meteen de doelgroep die ten prooi valt aan herseninfarcten zou je denken.

                      De secretaresse op school zei dat ze maar wat in het ziekenkamertje moest gaan liggen, dat het haar bloeddruk wel zou zijn (want daar had ze zelf ook last van...).

                      Mijn echtgenote belde me in paniek zelf vanuit dat kamertje om te komen: 'er is iets niet goed, ik kan niet goed zien en ik kan niet meer recht stappen, ik ben duizelig en mijn aangezicht voelt raar'.

                      Omdat ik de tekenen wél herkende ben ik haar meteen gaan halen en zijn we zelf naar de spoedgevallendienst gereden waar de diagnose werd gesteld. Dit alles is nu 2 jaar geleden, gelukkig is alles weer goed gekomen.

                      Dus alvorens het oorspronkelijke forumbericht af te doen als 'vervuiling' hoop ik dat jij de tekenen bij je partner zult herkennen wanneer het zover is. Anderen gaan haar misschien in een ziekenkamertje leggen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: EEN minuut van je tijd !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht

                        Dus alvorens het oorspronkelijke forumbericht af te doen als 'vervuiling' hoop ik dat jij de tekenen bij je partner zult herkennen wanneer het zover is. Anderen gaan haar misschien in een ziekenkamertje leggen...
                        Ik heb verderop in het topic reeds geschreven (#7) dat het dus blijkbaar geen spam is.

                        Maar er worden helaas miljoenen stukjes "proza" rondgestuurd die nergens op slaan, maar die qua structuur wel perfect op onderhavige mail lijken. Vandaar mijn scepsis in het begin. En ik stond blijkbaar niet alleen met die achterdocht.

                        Misschien kan Jasiu het bericht wat aanpassen zodat véél meer lezers deze waardevolle tips zullen lezen en vooral: zullen geloven.
                        Last edited by nete; 24 maart 2011, 22:15.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: EEN minuut van je tijd !!!

                          Dit vind ik een zeer goed initiatief om dat hier te melden.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: EEN minuut van je tijd !!!

                            Goeie tip en goed om zoiets rond te sturen (over de vorm heb ik het niet).
                            Een goeie vriend werd overlaatst slachtoffer, hij was echter alleen thuis, zijn kinderen hebben hem gevonden. Gelukkig is het een vechter, nu een paar maand later is de revalidatie al goed gevorderd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: EEN minuut van je tijd !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Goeie tip en goed om zoiets rond te sturen (over de vorm heb ik het niet).
                              Het is in elk geval zeer zeker GEEN goede tip om zoiets door te sturen via email! Ten eerste omdat het sowieso ongevraagde email is en daarmee is het toch spam of gelijkwaardig daaraan. Ten tweede omdat er bij staat dat je 't aan 10 anderen moet doorsturen. Dat is per definitie een kettingbrief, ongeacht de (verdere) inhoud. Je roept letterlijk mensen op om spam of daar aan gelijkwaardige email rond te sturen. Dat is fout zodra het ook werkelijk email (en geen zaken zoals fora) betreft. Ik heb 't dus duidelijk NIET over de overige inhoud (naast de opmerking dat je 't moet doorsturen naar 10 anderen). Ook mails waarin goede dingen staan kunnen spam zijn als het ongevraagd wordt verstuurd; met name als het algemene zaken zoals deze zijn.

                              Het grote probleem om zulks via email te sturen (wat het doel is van diegenen die met zulks beginnen)is dat het daadwerkelijk veel meer spam veroorzaakt. Want velen gebruiken nooit het BCC veld als ze werkelijk zulks aan anderen emailen: ze gebruiken gewoon het CC of het AAN veld in het emailprogramma. (Sterker nog, velen weten niet eens wat BCC betekent.) Het gevolg is dat van vele mensen al die emailadressen (ook deels door het domino-effect) in het openbaar terecht komen. DAT is het doel van die mensen die met zulke mails beginnen waaronder staat dat je het moet doorsturen! Ongeacht of de inhoud goed of fout is. Velen sturen het ook daadwerkelijk door en bijna niemand denkt meer aan dit oorspronkelijke doel: nl. zoveel mogelijk emailadressen in de adresboeken zien te krijgen die dan vervolgens door Microsoft-only virussen worden vergaard en middels een SMTP-virus naar een database worden gestuurd waar al die honderdduizenden of zelfs miljoenen emailadressen worden verzameld. En waarom worden die verzameld? Juist... Om vervolgens spam te kunnen sturen naar al die mensen in een later stadium. Die mailadressen zijn ook veel geld waard: op de zwarte markt wordt er geleurd met DVD's vol met emailadressen. Door kettingbrieven zoals deze die worden doorgestuurd door velen die NIET het BCC veld gebruiken, gaat er uiteindelijk naar deze en andersoortige spamcriminelen en bijbehorende bedrijven gigantisch veel geld.

                              Een enkele keer wordt zo'n kettingbrief door een lolbroek (en niet persé een spamcrimineel) begonnen die 't wel leuk vindt om veel invloed te hebben. Maar helaas is het effect exact hetzelfde: zo'n 10% van de Windows-PC's heeft een virus, en vaak zijn dat virussen die emailadressen op je PC verzamelen om die vervolgens via een ingebouwd SMTP-onderdeel op te sturen en te verzamelen in een database. Als er dus onder een mail staat: 'Doorsturen aan x mensen' dan moet je dat dus letterlijk nooit doen. Doe je 't toch (liever niet!), gebruik dan tenminste het BCC-veld in je emailprogramma en vertel dat dan OOK aan diegenen aan wie je zo'n algemene mail richt. Doe je dat laatste niet, dan werk je (onbewust) mee aan veel meer spam (in het algemeen) in de toekomst. En dan gaat 't WEL om commerciële inhoud en ook malware (tegenwoordig meestal via (ondoorzichtige links naar) websites) in je mailbox.

                              Op een forum plaatsen is gelukkig heel wat anders: daar kan er over worden gediscussieerd of iets wel of geen hoax is (het is in elk geval WEL een kettingbrief zolang er onder staat dat je 't moet doorsturen; ongeacht of het motief goed of fout is). En op een forum zijn geen mailadressen zichtbaar zoals in email, etc. Een forum is gelukkig niet vergelijkbaar met email.
                              Last edited by mmm; 5 april 2011, 14:22.

                              Comment

                              Working...
                              X