Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een luxeprobleem: confortabele autozetel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een luxeprobleem: confortabele autozetel

    Gezien er hier een aantal autofanaten rondsurfen, stel ik deze vraag aan jullie:

    Ik moet een nieuwe firmawagen kiezen en zoek de meest confortabele autozetel die ik kan vinden die m'n rug een beetje ontziet. Ik rij 60-80.000 km op een jaar voornamelijk op de autosnelweg. Ik wil geen discussie openen rond motorisaties/performantie, maar op confortelementen. Naast het comfort van de chauffeur moeten af en toe ook 2 volwassenen op de achterbank kunnen plaatsnemen zonder claustrofoob te worden. (been en hoofdruimte voor iemand van 170-180cm). Om niet direct in de meest exotische modellen te verzeilen (m'n budget is ook niet oneindig) is de keuze uit:

    - vw passat break confortline (zetel ?)
    - ford mondeo break titatium met 8-weg aanpasbare zetel
    - mercedes C-estate avantgarde met multicontourzetel.

    Andere merken zijn audi en bmw, maar die zijn al afgevallen ivm de ruimte op de achterbank. Niet vermelde merken, kan ik helaas niet kiezen door de carpolicy van het bedrijf.

    Wat kies ik best ? Heeft iemand ervaring met recente versies van deze auto's ?

    Alvast bedankt,
    Sven

  • #2
    Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

    Ik heb ooit een golf gehad en twee passats met comfort(line) zetels. De meest comfortabele stoelen ooit gehad.
    Sindsdien 2 keer een A4 waarvan 1 met sportstoelen en nu een BMW 3, en ze komen in de verste verte niet in de buurt van die vw zetels.

    Voor de rest, testen en testritjes...

    Comment


    • #3
      Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

      hi , zoek eens naar een specifieke aan jou aangepaste autostoel , heb vroeger een collega gehad die ruim 1.97 m lang was en voortdurend last had van zijn rug door zijn lengte en het "opgevouwen" in een auto zitten . Ik meen me te herrineren dat hij een aangepaste stoel had van Recaro , de stoel is indertijd reeds in 3 auto's van hem overgebouwd (2 x vw en 1 x bmw ) . Hij reed ongeveer 4 jaar met een wagen en ruilde deze toen in voor nieuwe ( steeds ong 250.000 km op de teller).
      Hij zweerde bij deze stoel en had er nog geen seconde spijt van , je auto gaan selecteren naar comfort van de zetels zal je steeds naar duurdere modellen doen gaan , als je de afschrijvingstijd van de aangepaste stoel rekent zal deze nog niet te duur zijn voor de levensduur ervan.
      Zoek misschien eens bij mensen die autosportstoelen maken of autostoelen voor minder validen.
      Ik help je niet concreet verder maar hoop je toch op een goed spoor te hebben gezet.
      Veel succes , en niet te veel rugpijn gewenst , Dewiene
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

      Comment


      • #4
        Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

        Volvo staat ook bekend als toonaangevend qua zitcomfort. Is zeker wat voor te zeggen naar mijn ervaring. De stoelen in mijn huidige audi zijn ook super, maar niet echt representatief.

        Comment


        • #5
          Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

          Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
          Gezien er hier een aantal autofanaten rondsurfen, stel ik deze vraag aan jullie:

          Ik moet een nieuwe firmawagen kiezen en zoek de meest confortabele autozetel die ik kan vinden die m'n rug een beetje ontziet. Ik rij 60-80.000 km op een jaar voornamelijk op de autosnelweg. Ik wil geen discussie openen rond motorisaties/performantie, maar op confortelementen. Naast het comfort van de chauffeur moeten af en toe ook 2 volwassenen op de achterbank kunnen plaatsnemen zonder claustrofoob te worden. (been en hoofdruimte voor iemand van 170-180cm). Om niet direct in de meest exotische modellen te verzeilen (m'n budget is ook niet oneindig) is de keuze uit:

          - vw passat break confortline (zetel ?)
          - ford mondeo break titatium met 8-weg aanpasbare zetel
          - mercedes C-estate avantgarde met multicontourzetel.

          Andere merken zijn audi en bmw, maar die zijn al afgevallen ivm de ruimte op de achterbank. Niet vermelde merken, kan ik helaas niet kiezen door de carpolicy van het bedrijf.

          Wat kies ik best ? Heeft iemand ervaring met recente versies van deze auto's ?

          Alvast bedankt,
          Sven

          Simpel .Skoda Superb .

          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            Volvo staat ook bekend als toonaangevend qua zitcomfort. Is zeker wat voor te zeggen naar mijn ervaring. De stoelen in mijn huidige audi zijn ook super, maar niet echt representatief.
            Ik heb sinds woensdag een V50 als vervangwagen gekregen (moest naar de carrosserie voor krassen op de motorkap ) ... nu rij ik al 20 jaar met firmawagens gaande van R19, Golf, Audi 80, Audi 80 Avant, Passat Variant, 2x Audi A4 Berline, Espace (wat een ramp wagen !), S-Max, Grand Scenic ... en die V50 heeft gewoon de slechtste stoelen die ik ooit gehad heb.

            Ik ben 2m05 groot ... en pas dus gewoon NIET in die wagen

            Ik hoop echt maandag mijn eigen wagen terug te krijgen !

            De stoelen in de S-Max waren ideaal, dit was een Trend versie met sportstoelen, bijna net zo goed als die in de Passat (was een Highline uitvoering, dus ook sportstoelen)

            Ik heb nu een Grand Scenic genomen (omdat ik ook eens full option wou gaan met leder en alles erop en eraan ... en ik had nog budget over ... dus nog wat accessoires gemonteerd) en ik moet zeggen dat die stoelen helemaal niet slecht zijn, had het veel erger verwacht eerlijk gezegd ... ik verwachtte 'zachte' stoelen zoals in mijn Espace, maar dat is dus niet het geval, die in de Grand Scenic zijn juist hard genoeg (heb wel de 17" velgen in optie, dus de wagen is al iets 'harder' door de lagere zijkant van de banden ... heerlijk !)

            Ik ben vorige week naar Geneva gereden, 800km op één dag en ik stapte net zo fris uit als ik ingestapt ben ... dat is comfort vind ik hoor ... nu met 1m80 op de achterbank ga je kunnen zitten, maar ik denk niet dat het comfortabel blijft voor honderden km's ... mijn kids hebben in elk geval ruimte zat (oudste is 12j en 1m52) ... de achterste stoelen in de S-Max zijn wel breder en je hebt er meer ruimte met ik toegeven ... maar ik rij 99% van de tijd alleen in de wagen ... en een nieuwe S-Max viel buiten de prijzen omdat zijn Co2 uitstoot te hoog lag voor onze car policy (de nieuwe 1.6 Diesel lijkt me niet echt een goed idee in zo'n zware wagen ?!) ...

            Heb je al eens in de C-klasse gaan zitten ... en dan gekeken hoeveel ruimte er achter je nog overblijft ... is niet vet hoor, ik denk dat de Mondeo de meeste ruimte zal geven op de achterbank, en als ze dezelfde zetels als in de S-Max Titanium steken dan zijn die echt wel goed, beetje smal omdat het sportzetels zijn, maar ik verkies die eerlijk gezegd omdat ze genoeg steun geven aan de zijkant en toch comfortabel blijven ... de Passat zou ik ook met sportzetels nemen eerlijk gezegd, hun 'comfort' zetels zijn te zacht en bieden minder zijdelingse steun ... maar dat ik mijn gevoel hé, puur subjectief dus.

            Ik ben van het principe hoe harder hoe beter, dus sportzetels, sportvering en grotere velgen met laag profielbanden is voor mij de max ... maar ik denk niet dat dit aan jouw eis van 'comfort' gaat voldoen.
            Last edited by LamboCars; 13 maart 2011, 18:32.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

              Neem je tijd, en ga in die auto's eens zitten.
              Kies voor een meervoudig verstelbare zetel.

              Voor mij zou de C afvallen onwille van de plaats achterin, en tussen de VW en de Ford is de keuze simpel. VW is veel beter afgewerkt dan Ford, maar je zl een paar opties moeten missen, want Ford geeft onwaarschijnlijk goede condities op leasingauto's.


              Voor een Volvo met echt goede zetels moet je naar de V70 en die past waarschijnlijk niet in je budget of policy.

              Kies zeker geen grotere velgen, want die maken je auto een stuk harder.

              Comment


              • #8
                Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Simpel .Skoda Superb .

                Walter
                Bizar dit te lezen (evenals de Volvo aanprijzen) daar de TS niet kan kiezen uit Skoda of Volvo auto's

                Comment


                • #9
                  Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                  Alvast bedankt voor de feedback aan allen.

                  Jammer genoeg zit ik vast aan de 5 merken (BMW,Audi,Mercedes, VW, Ford), dus geen franse comfort mogelijk. De Superb is inderdaad ideaal en full option binnen budget, maar jammer genoeg niet aanvaard binnen het merkengamma. Hetzelfde verhaal voor de Scenic en ja, volvo zit er ook niet bij.

                  Iemand ervaring met aangepaste stoelen ? websites ? persoonlijke ervaring ivm inbouwmogelijkheden/-beperkingen ?

                  Thx, Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                    Gewoonweg eens een proefrit maken...dan krijg je onmiddellijk al een idee. Verder zeker geen te grote wielen nemen (16 inch is best).
                    Wat de mondeo betreft kan je ook kiezen voor "actieve schokdemperregeling" waarbij je deze kan instellen op "comfort". Ik neem aan dat de andere merken dat ook hebben.
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                      Wij hebben ondertussen al een heel aantal Volkswagens gehad en altijd al goede stoelen...zowel in een Sharan (vorige generatie), Touran (model voor de huidige dacht ik), Caddy (idem) als de Caravelle (die nochtans van een bestelwagen is afgeleid) .

                      Met zowel de Touran als de Caravelle hebben we al heel wat kilometers afgelegd en nooit enige problemen aan de rug, alhoewel ik en ons ma geen echt goede rug hebben (kan bijvoorbeeld niet te lang slenteren langs winkels ofzo want dan voel ik het ook in m'n rug).

                      Die van de Touran vind ik zelf de beste...goede steun aan de zijkant ook. Bij onze Touran is het geloof ik een Trendline (relatief goedkope versie dus) en dat zijn als ik me niet vergis ook iets meer sportachtige zetels.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                        Het woord "sportzetel" is toch hilarisch op zichzelf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                          Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
                          Iemand ervaring met aangepaste stoelen ? websites ? persoonlijke ervaring ivm inbouwmogelijkheden/-beperkingen ?

                          Thx, Sven
                          Hello Sven,
                          kijk even hier : BCS Recaro, het is wel in nederland, maar ze zijn verdeler voor NL én BE. Dan heb je toch al een idee ... ik vrees dat het wel een duur grapje zal zijn zo'n ergonomische Recaro stoel.

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                            Dagelijks rij ik zo'n 200 tot 500 kms... Met Fiat, Renault, Opel, Toyota, Peugeot en nog allerhande wagens enz...
                            Met een bepaalde wagen heb je rugpijn na amper 200 km...
                            Met een andere wagen krijg je pas rugpijn na 1000 km...
                            je kan dit eigenlijk amper testen, pas na een lage rit (of een heel korte als je al rugijn krijgt) weet je het.
                            Franse wagens zijn voor mij 'niet te doen' = te zacht.
                            Persoonlijk zou ik voor een 'zetel' van Volvo gaan...maar past helaas niet als merk.
                            Last edited by Roland Cuypers; 15 maart 2011, 17:18.

                            Comment


                            • #15
                              Re: een luxeprobleem: confortabele autozetel

                              Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
                              Alvast bedankt voor de feedback aan allen.

                              Jammer genoeg zit ik vast aan de 5 merken (BMW,Audi,Mercedes, VW, Ford), dus geen franse comfort mogelijk. De Superb is inderdaad ideaal en full option binnen budget, maar jammer genoeg niet aanvaard binnen het merkengamma. Hetzelfde verhaal voor de Scenic en ja, volvo zit er ook niet bij.

                              Iemand ervaring met aangepaste stoelen ? websites ? persoonlijke ervaring ivm inbouwmogelijkheden/-beperkingen ?

                              Thx, Sven
                              Eigenlijk wel vreemd dat ze daar Skoda of Seat niet bijnemen : dat zijn technisch identiek dezelfde wagens uit dezelfde groep. Sommige seats zijn zelfs gewoon het audi-model van de vorige generatie, maar aan een veel lagere prijs.

                              Persoonlijk ben ik een redelijke fan van VW. Die passat is voor z'n geld zeker een heel ruime auto (die een Mercedes C, of BMW 3 op dat vlak, meer dan doet verbleken).
                              De zetels en vering zijn redelijk hard, maar volgens mij is dat beter als je lange uren in die zetels moet vertoeven. Peugeot is wat dat betreft ook al veel verbeterd, iets waar ze bij Citroën nog wat problemen mee hebben (pertank ook "identieke" auto's).
                              Het beste is inderdaad wat testritjes doen. Maar het is wel iets wat je maar goed kan testen na ettelijke uren rijden... Je kan maar proberen, hé .
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X