Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een koude douche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een koude douche

    advies gevraagd :
    Ik liep gisterenavond in Brugge langs de Potterierei ( heel rustige straat ) om foto,s te nemen .Op een bepaald moment sta ik tegen de reling van de rei en naast mij ligt er een serieuze plas water ,het had namelijk een uur voordien geslagregend hier .Komt daar een auto langsgereden en vind er niet beter op dan van het rechtse rijvak 3 meters naar links uit te wijken op een halve meter van mij recht door de plas . Conclusie D200 zuipende nat .Heb wel de nummerplaat genoteerd van de auto .
    Heb nu continu FEE error .Waar kan ik het toestel het beste binnenbrengen hier in Belgie ?

  • #2
    Re: een koude douche

    De D200 is normaal spatwaterdicht en de FEE errors hebben nagenoeg allemaal betrekking op de koppeling met de lens. Mss eerst toch eens proberen met een andere lens, al heb je dat wellicht al gedaan.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: een koude douche

      Op het toestel stond een 85 mm ,ik heb er gisterenavond nog mijn 300 mm opgezet en hetzelfde probleem ,beide hebben ze zo'n diafragmaring . Als ik er mijn 18-200 mm opzet dan werkt het toestel wel ,maar die heeft geen zo'n diafragmaring .
      Ik heb de contacten mooi opgekuist van de lenzen en het toestel maar het probleem blijft .

      Comment


      • #4
        Re: een koude douche

        Staat diafragma gelockt op maximale waarde, op de diafragmaring?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: een koude douche

          Ja die staat gelockt zoals beschreven in de handleiding .
          Ik heb gesproken met mijn verzekeringsagent en die maande mij aan om een klacht in te dienen bij de politie .
          Daarna kan mijn verzekering stappen ondernemen .
          Een ongeluk kan altijd gebeuren ,maar dit was wel moedwillig gedaan door deze chaffeur .

          Comment


          • #6
            Re: een koude douche

            Wat een smerige streek van die automobilist. Ik zou zeker een aanklacht indienen bij de politie. En daarmee naar de verzekering gaan. Want mocht je camera het niet meer doen, dan is het wel zo handig als je verzekering de schade dekt en kan verhalen op de dader.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: een koude douche

              Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht
              Ja die staat gelockt zoals beschreven in de handleiding .
              Ik heb gesproken met mijn verzekeringsagent en die maande mij aan om een klacht in te dienen bij de politie .
              Daarna kan mijn verzekering stappen ondernemen .
              Een ongeluk kan altijd gebeuren ,maar dit was wel moedwillig gedaan door deze chaffeur .
              Het zal toch woord tegen woord worden moest het zo ver komen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: een koude douche

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Het zal toch woord tegen woord worden moest het zo ver komen
                Maar met een getuige erbij mag hij afdokken en een beetje te voet gaan ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: een koude douche

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar met een getuige erbij mag hij afdokken en een beetje te voet gaan ...
                  zo snel gaat het volgens mij niet hoor .
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: een koude douche

                    Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht
                    Op het toestel stond een 85 mm ,ik heb er gisterenavond nog mijn 300 mm opgezet en hetzelfde probleem ,beide hebben ze zo'n diafragmaring . Als ik er mijn 18-200 mm opzet dan werkt het toestel wel ,maar die heeft geen zo'n diafragmaring .
                    Ik heb de contacten mooi opgekuist van de lenzen en het toestel maar het probleem blijft .

                    Dus dit heb je waarschijnlijk ook al nagekeken?
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: een koude douche

                      ik kan me bijna niet voorstellen dat water zo snel in de body zou geraken ....
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: een koude douche

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar met een getuige erbij mag hij afdokken en een beetje te voet gaan ...
                        Ja inderdaad, dat zou best kunnen.

                        Maar waar is die getuige....die gaat zeggen dat die chauffeur met opzet
                        door die plas reed

                        En pierewiet zou ik aanraden om zijn cf-kaartje (?) eens na te zien
                        en of er toch geen vocht zit in het compartiment waar dat kaartje steekt.
                        De camera kan ook een tik gehad hebben, niet van de auto maar misschien
                        van iets anders in de directe omgeving.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: een koude douche

                          Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht
                          Een ongeluk kan altijd gebeuren ,maar dit was wel moedwillig gedaan door deze chaffeur .
                          Dat "moedwillig" heeft er eigenlijk weinig mee te maken: je moet dus een fout bewijzen in hoofde van de chauffeur. Hij moet m.a.w. al afgeweken zijn van de rijweg en bv. de stoep opgereden zijn... hij mag de volledige rijweg gebruiken en men dient altijd zo rechts mogelijk te rijden...
                          Ik ken natuurlijk de details van het voorval niet...

                          Comment


                          • #14
                            Re: een koude douche

                            Heb nu deze avond bij de politie een pv laten opmaken ,nu moet ik zo snel mogelijk een bestek laten opmaken .
                            Wat is het beste ,hem rechtstreeks binnenbrengen bij procirep te brussel ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: een koude douche

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                              zo snel gaat het volgens mij niet hoor .
                              Ik ken er twee die al een PV aan hun been gehad hebben om zo eens te zeveren.

                              De eerste had zijn ruitensproeier naar buiten gericht en sproeide wat water op de mensen in het doorrijden ... heeft hem een PV gekost wegens het in gevaar brengen van voetgangers. Reden ... als die voetganger zich verschiet en struikelt kan hij gewond geraken.

                              De tweede reed rechts van de baan door een dikke plas en twee voetgangers waren hierdoor druipnat. Heeft een PV gekregen omdat hij kon uitwijken omdat er geen tegenligger was en omdat hij rekening moest houden met de voetgangers. Dit heeft hem een PV gekost alsook een schadevergoeding voor de wasserij.

                              Moet wel zeggen dat ze beiden de pech hadden dat een agent achter hen reed en dit vastgesteld heeft.

                              Niet te snel denken dat het zo maar niet kan ...
                              Wel toegegeven dat zonder getuigen het boeltje iets moeilijker wordt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X