Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Edge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Edge

    Als ik de ijver zie van Microsoft om iedereen Edge als browser door de strot te duwen denk ik dat het marktaandeel niet zo vlot stijgt als ze wel zouden willen.

    Ik gebruik het tot nu toe niet, ik vind de onmogelijkheid om zelf nog te bepalen welke zoekmachine standaard wil gebruiken te arrogant.

    Wat zijn de redenen om het wel te gebruiken bij jullie ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Edge

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als ik de ijver zie van Microsoft om iedereen Edge als browser door de strot te duwen denk ik dat het marktaandeel niet zo vlot stijgt als ze wel zouden willen.

    Ik gebruik het tot nu toe niet, ik vind de onmogelijkheid om zelf nog te bepalen welke zoekmachine standaard wil gebruiken te arrogant.

    Wat zijn de redenen om het wel te gebruiken bij jullie ?
    Ik gebruik oa edge met google als standaard zoekmachine en per default ... dus niet te veel geloof hechten aan bakerpraatjes ... ignorance is bliss.

    Comment


    • #3
      Re: Edge

      de originele edge is noot een succes geweest.

      De nieuwe Edge is gebaseerd op Crome. en vertoond dan ook veel gelijkenissen.

      Wat de standaard browser is, bepaal je in Windows.
      Welke zoekmachine je wil kan je in de browser instellen.

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Edge

        Ik gebruikte Chrome maar ben al een tijdje overgestapt naar de nieuwe Edge.
        Maar ik merk wel dat ik geen vlotte Yelo stream binnenkrijg via Edge en via Chrome gaat dat probleemloos. Edge is ook veel omvangrijker dan Chrome.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Edge

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ik gebruik oa edge met google als standaard zoekmachine en per default ... dus niet te veel geloof hechten aan bakerpraatjes ... ignorance is bliss.
          Ik ben het eens gaan bekijken. Na wat zoekwerk de zoekmachinelijst gevonden. Met Bing in kleur en in het vet als standaard en de andere (waaronder Google) er dunnetjes onder in het grijs.
          Ik vind echter geen mogelijkheid om Bing te vervangen als standaard.
          Het lijkt me er toch vooral op gericht om absoluut Bing te promoten, of zie ik iets over het hoofd ?
          Overigens lijkt Edge wel heel snel.
          Last edited by nete; 1 november 2020, 17:58.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Edge

            Start Google Chrome op, klik rechts bovenaan op de de drie vertikale puntjes, kies voor "Instellingen " en daarna "Jij en Google", zak daarna verder in de lijst tot "De zoekmachine die wordt gebruikt in de adresbalk" en kies daar voor Google.

            Comment


            • #7
              Re: Edge

              Nogal wiedes dat Microsoft zijn eigen browser naar voren schuift, vind je niet?
              En slecht is hij zeker niet en ze duwen hem niet door uw strot, dat doet eerder Google met hun Chrome.

              Ik heb een voorliefde gehad voor IE en dan kwam Edge en ben er verdikke ferm content van.
              Maar ook Edge is nog niet perfect.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Edge

                Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                Start Google Chrome op, klik rechts bovenaan op de de drie vertikale puntjes, kies voor "Instellingen " en daarna "Jij en Google", zak daarna verder in de lijst tot "De zoekmachine die wordt gebruikt in de adresbalk" en kies daar voor Google.
                Mijn vraag is wel of je in EDGE kan kiezen voor Google als zoelmachine, voor zover ik kan zien heb je die keuze niet.
                Trouwens, jouw tip staat bij mij hier al jaaaaren op Google, net zoals in Firefox dat ik recent gebruik.
                Last edited by nete; 1 november 2020, 22:14.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Edge

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Nogal wiedes dat Microsoft zijn eigen browser naar voren schuift, vind je niet?
                  Dat klopt, maar er is een huizenhoog verschil tussen naar voren schuiven en na elke update komen zagen over Edge, en als je in "standaard programma's" voor Chrome of een andere browser kiest nog eens komen mekkeren of je toch niet eerst eens Edge wil proberen. Dat gezeur werkt voor vele mensen averechts denk ik.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Edge

                    Hallo,

                    Je kan vanuit Edge Google makkelijk instellen als je zoekmachine ...

                    1. Ga in Edge naar de 3 puntjes rechtsboven
                    2. Ga naar Instellingen
                    3 Ga naar Privacy, zoeken en instellingen
                    4 Scroll helemaal naar beneden tot bij "Adresbalk en zoeken" en klik daarop
                    5 Kijk bijna onderaan naar "Zoekprogramma dat in de adresbalk wordt gebruikt" en selecteer daar Google.

                    Voila, klaar is kees ...
                    Succes.

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Edge

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Dat klopt, maar er is een huizenhoog verschil tussen naar voren schuiven en na elke update komen zagen over Edge, en als je in "standaard programma's" voor Chrome of een andere browser kiest nog eens komen mekkeren of je toch niet eerst eens Edge wil proberen. Dat gezeur werkt voor vele mensen averechts denk ik.
                      Nog nooit gelet op de honderden keren dat,men de vraag krijgt om Chrome te installeren of als standaard te zetten?
                      En op een smartphone de bijna,dagelijkse graaf of je Google zoeken app wil installeren als standaard?
                      Daar zijn die paar keer dat Edge voorgesteld wordt niets tegen. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Edge

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Voila, klaar is kees ...
                        Succes.

                        Jaja
                        Uiteindelijk gevonden. Bedankt !
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Edge

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Uiteindelijk gevonden. Bedankt !
                          Dus toch niet te arrogant? [emoji848]

                          In de meeste gevallen is er bijna altijd een eenvoudige oplossing beschikbaar.

                          Als men iets niet meteen kan vinden misschien beter eerst eens hulp vragen in plaats van meteen moord en brand te roepen. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Edge

                            Probleem bij Edge, net zoals z'n voorgangers trouwens,is dat deze nog altijd niet een correcte weergave van de kleuren weergeeft.
                            Helemaal niet belangrijk bij het browsen op het net uiteraard maar wel als je als zelf fotograaf zijnde naar anderen hun beelden kijkt
                            Voor de rest gewoon weer iets dat gepusht wordt door Microsoft en waar ik snel komaf mee heb gemaakt

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Edge

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Voor de rest gewoon weer iets dat gepusht wordt door Microsoft en waar ik snel komaf mee heb gemaakt
                              Gepusht? [emoji848]
                              Er wordt toch helemaal niet zoveel gepusht om deze te gaan gebruiken?
                              Ja, een nieuwe browser die ze aanbevelen en waar we uiteindelijk naartoe gaan in plaats van IE omdat die geen updates meer gaat krijgen.
                              Het zou anders zijn mocht met een update IE plots weg zijn en Edge in de plaats staan.
                              En als we nooit zouden volgen, dan zaten we nu nog,met Windows 1.0. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X