Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echte voordelen visa?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • echte voordelen visa?

    Een vraagje aan mensen die al wat meer ervaren zijn met VISA:

    Wat zijn nu de echte voordelen van het gebruik van zo'n kaart?
    (naast het gemak op internet en het buitenland enzo...)

    Heb je er een of andere korting mee of financieel voordeel?

    Is het de moeite waard?

    bedankt voor de tips!

  • #2
    Re: echte voordelen visa?

    Korting krijg je niet. Toch niet zover ik weet. Bij ieder maandelijks afschrift zitten er kortingsbonnen bij en voordelen die je als VISA houder zou hebben maar het zijn meestal winkels die niet bij mij in de buurt zijn of iets verkopen dat ik niet nodig heb.

    Wat zijn dan de voordelen? Je kan er overal mee terecht. Ik reis heel veel en heb 2 VISA kaarten bij. De 2de is meer als een backup want vorig jaar was mijn kaart geblokkeerd.
    Navraag bij mijn bank leerde mij dat ze was geblokkeerd door Bank Card Company zelf wegens mogelijk misbruik. De kaart wordt dan onbruikbaar. Ik zat toen in het buitenland en moest nog zeker 4 weken in dat land blijven met alle nadelen tot gevolg. Sindsdien heb ik er 2. Het heeft wel een gevoel van veiligheid dat de kaarten gecontroleerd worden op misbruik. BCC verteld echter niet wat of waar het mogelijke misbruik is vastgesteld.

    Ik zou niet zonder kunnen maar zoals steeds moet het wijs gebruikt worden. Standaard wordt er €1250 of € 2500 maandelijks krediet gegeven. Belgen hebben geen geschiedenis om zoals Amerikanen en Engelsen te leven van krediet maar het kan verleidelijk zijn.

    Comment


    • #3
      Re: echte voordelen visa?

      je kan er inderdaad bijna overal mee betalen
      ook online

      bcc is een echt eerlijke en goede organisatie in mijn ogen. heb ook eens per ongeluk 2x betaald voor hetzelfde (betaling werd de eerste keer onderbroken en men wist niet goed of het was doorgekomen) en ze hebben zonder problemen het geld teruggestort
      www.designed4u.be

      Comment


      • #4
        Re: echte voordelen visa?

        Als je geld afhaalt, zowel in als buiten de europese unie, moet je geen transactiekosten betalen zoals dikwijls met een klassieke Mister Cash - of dergelijke bankkaart. Het geld gaat er maar af na de 18° van elke maand. BCC volgt de locaties goed op. Twee dagen na betalingen in azië, werd ik persoonlijk opgebeld, met de vraag of ik in australië was. Daar had men geprobeerd om geld af te halen. Men vond dit verdacht, en terecht. Hoedje af voor die mensen. Heeft mij geen frank,() sorry, euro gekost.
        The problem of the male brain:
        On the left side, there's nothing right.
        On the right side, there's nothing left.

        Comment


        • #5
          Re: echte voordelen visa?

          Ik gebruik m'n visa kaart ook in de ondergrondse parking (in Gent bv in de Sint-Michiels en de nieuwe Sint-Pieterspleinparking), kaart erin bij het binnen rijden en kaart erin bij het buiten rijden... geen gedoe met betaalautomaten en wachtrijen... wel niet vergeten het ontvangstbewijsje altijd mee te nemen want je kaartnummer staat er op...
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: echte voordelen visa?

            Ik heb een VISA kaart genomen, enkel en alleen om aankopen via het internet te kunnen verrichten. Het krediet op zich interesseerde me eigenlijk helemaal niet, maar de meeste online winkels laten nu eenmaal geen andere betalingsmogelijkheden toe, en met VISA kan je bij 99% van de internetwinkels terecht. Ook voor onze hobby is dat dikwijls interessant. Je betaalt via internet bij Pixmania, Digicamshop of eenderwelke andere lenzenboer en je gaat je pakje gewoon afhalen.
            Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

            Comment


            • #7
              Re: echte voordelen visa?

              Voordelen?
              Op veel plaatsen kunnen betalen.
              Onverwachte kosten kunnen overbruggen tot volgende maand.
              Op verlof kunnen vertrekken zonder geld mee te nemen.
              Online aankopen kunnen doen.
              Het kan u helpen andere kosten te verdelen over twee maand. Voorbeeld :
              Je moet je huishuur betalen, de verzekering van je wagen en de rijtaks ... kosten die je niet kan uitstellen. Je betaalt alles via je rekening maar doet dan de boodschappen met VISA ... zo schuif je een deel van de zware maand door naar de volgende.

              Nadelen?
              Als je rekening al geplunderd is kan je nog wat verder doen en sneller dan je denkt.
              De kortingsbonnen die ze beloven kun je 99% niet gebruiken en het kost je een boel extra spam.
              Geld afhalen kost je automatisch 3% kosten.
              Sommige bedrieglijke winkels durven u 3% extra laten betalen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: echte voordelen visa?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nadelen?
                Als je rekening al geplunderd is kan je nog wat verder doen en sneller dan je denkt.
                De kortingsbonnen die ze beloven kun je 99% niet gebruiken en het kost je een boel extra spam.
                Geld afhalen kost je automatisch 3% kosten.
                Sommige bedrieglijke winkels durven u 3% extra laten betalen.
                Vorige maand zat er een voor mij bruikbare bon in...-10% bij de Gamma

                En ja om geld af te halen gebruik is er de gewone bankkaart
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: echte voordelen visa?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Voordelen?
                  Op veel plaatsen kunnen betalen.
                  Onverwachte kosten kunnen overbruggen tot volgende maand.
                  Op verlof kunnen vertrekken zonder geld mee te nemen.
                  Online aankopen kunnen doen.
                  Het kan u helpen andere kosten te verdelen over twee maand. Voorbeeld :
                  Je moet je huishuur betalen, de verzekering van je wagen en de rijtaks ... kosten die je niet kan uitstellen. Je betaalt alles via je rekening maar doet dan de boodschappen met VISA ... zo schuif je een deel van de zware maand door naar de volgende.

                  Nadelen?
                  Als je rekening al geplunderd is kan je nog wat verder doen en sneller dan je denkt.
                  De kortingsbonnen die ze beloven kun je 99% niet gebruiken en het kost je een boel extra spam.
                  Geld afhalen kost je automatisch 3% kosten.
                  Sommige bedrieglijke winkels durven u 3% extra laten betalen.

                  Zoals ik inderdaad eeder zei volg ik verseg in te zeggen dat de kortingsbonnen amper gebruikt kunnen worden (in mijn geval althans). En winkels zijn bij wet verboden om extra te rekenen bij betaling via kredietkaart maar om 1 of andere reden sluit BCC voor sommige zaken de ogen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: echte voordelen visa?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Zoals ik inderdaad eeder zei volg ik verseg in te zeggen dat de kortingsbonnen amper gebruikt kunnen worden (in mijn geval althans). En winkels zijn bij wet verboden om extra te rekenen bij betaling via kredietkaart maar om 1 of andere reden sluit BCC voor sommige zaken de ogen.
                    Die kortingsbonnen ... sommige winkels "haten" die bonnen, zodra je ze boven haalt slaagt de uitbater al groen uit en zoekt toch maar allerlei redenen om het niet te moeten aanvaarden.
                    Van zolang ik die heb ben ik er nog maar in geslaagd om er ééntje uit te geven en dit na een half uur discussie met de verkoper en dan nog alleen maar omdat hij van mijn gezaag vanaf zou zijn.

                    Als je extra betaalt met VISA en dit doorgeeft aan BCC krijg je die extra kost door hen terugbetaald en houden ze het af bij de handelaar.
                    Probleem is dat je het niet kan bewijzen want er staat nooit op een kassaticket vermeld dat er extra werd aangerekend.
                    Ook in restaurants heb ik al gehad dat ze eerst vragen hoe je gaat betalen en dit nog voor je de rekening krijgt. Vraag je waarom ze dit moeten weten, dan is het antwoord doodleuk dat ze er dan 3% bij doen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: echte voordelen visa?

                      Bij Visa zijn (veel mensen weten dat niet) veel aankopen tegen verlies en diefstal en beschadiging verzekerd , dit zie je overigens ook bij veel andere credit cards. In dit geval wel van een nederlandse site gehaald.

                      citaat:Artikel 19 Verzekering
                      19.1 Bij het aangaan van de Overeenkomst worden automatisch een Aankoop- en Reisverzekering als bedoeld in artikel 19.3 en 19.4 tot stand gebracht tussen Card-houder en Fortis ASR Schadeverzekering N.V., waarvan hieronder slechts de algemene producteigenschappen beschreven zijn. De op de verzekeringsovereenkomsten van toepassing zijnde verzekeringsvoorwaarden worden op eerste verzoek kosteloos aan de Card-houder beschikbaar gesteld.

                      19.2 Op uitkering onder de verzekeringen kan slechts aanspraak worden gemaakt indien de normale woon- en verblijfplaats van de Card-houder Nederland is.

                      19.3 Aankoopverzekering: samengevat zijn vrijwel alle roerende zaken die met de Card zijn betaald (al dan niet gedeeltelijk) verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging tot 180 dagen na de dag van de aankoop. Per gebeurtenis geldt steeds een eigen risico van € 25,-.

                      19.4 Reisverzekering: samengevat is de Card-houder voor elke reis die volledig met de Card werd betaald gedurende de eerste 180 dagen van deze reis verzekerd tegen: reisongevallen (enkel bij reis per openbaar vervoer, verzekerd bedrag bij blijvende algehele invaliditeit bedraagt € 42.750,- met een maximale uitkering van € 149.675,-), reishulpverlening, vluchtvertraging (maximum dekking van € 150,-) en bagagevertraging (maximum dekking van € 125,- per dag en van € 1.000,- in totaal).
                      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                      Canon eos 7D Mijn site

                      Comment


                      • #12
                        Re: echte voordelen visa?

                        use creditcards for convenience, not for credit

                        Comment


                        • #13
                          Re: echte voordelen visa?

                          Mijn bankkaarten zijn eens gestolen geweest in het prille begin van ons verlof in Spanje. Telefonisch alles laten blokkeren. In de namiddag daarop is alles behalve geld teruggevonden. Visa heeft ons toen na een telefoontje van ons,
                          het nodige cashgeld gegeven in een bank in de buurt,zodat ons verlof niet in duigen is gevallen. Bij thuiskomst 4 weken later, lag er een nieuwe kaart op kantoor.
                          Niets als lof dus
                          Leo
                          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                          Comment


                          • #14
                            Re: echte voordelen visa?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                            use creditcards for convenience, not for credit
                            Sometimes credit = convenience.
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: echte voordelen visa?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              ...


                              Als je extra betaalt met VISA en dit doorgeeft aan BCC krijg je die extra kost door hen terugbetaald en houden ze het af bij de handelaar.
                              Probleem is dat je het niet kan bewijzen want er staat nooit op een kassaticket vermeld dat er extra werd aangerekend.
                              Ook in restaurants heb ik al gehad dat ze eerst vragen hoe je gaat betalen en dit nog voor je de rekening krijgt. Vraag je waarom ze dit moeten weten, dan is het antwoord doodleuk dat ze er dan 3% bij doen.


                              Is dat nog steeds zo? Ik vind niet direct iets terug in de voorwaarden op de site van BCC.
                              Op mijn afrekening stond duidelijk vermeld: extra kosten Visa: 2%
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X