Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ebay bestelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ebay bestelling

    Ik heb nog nooit eerder iets van ebay gekocht.
    Ik heb interesse voor een product uit hong kong http://www.ebay.co.uk/itm/SANDISK-Ex...678052f0#payId

    Als het pakje onder de 22€ zit heb je normaal gezien geen extra kosten, kan iemand dit bevestigen?

    Echter lees ik soms dat de post bij pakketjes onder de 22€ toch nog ongeveer 10€ extra durft vragen als kosten voor het aanbieden en vervoeren?

    Veder vrees ik ook dat de douane het pakket van grotere waarde zal schatten, omdat het hier toch een stuk meer kost?

    Kan iemand mij hier wat meer info over geven?

  • #2
    Re: ebay bestelling

    Er zijn ENORM veel valse Sandisk kaartjes op de markt, dat in werkelijkheid slechts 10mb/s zijn of zo. Ik heb er ooit 1 gekocht voor weinig geld (45mb/s) en bij controle deed hij tussen de 7 a 10 mb/s.
    Echt niet goed dus wees voorzichtig en controleer zeker. Ik koop mijn kaartjes allemaal in België.
    Vanuit hong-kong heb je weinig kans op douanekosten.

    Comment


    • #3
      Re: ebay bestelling

      Hmm ok bedankt voor de tip!
      Dan koop ik wel op http://www.memorystunter.nl heb daar ook al lage prijzen zien passeren.
      Iemand ervaring mee toevallig?

      Comment


      • #4
        Re: ebay bestelling

        Onlangs 3 bestellingen gedaan vanuit China, zat telkens boven de 22 euro (allemaal dinges om kabels van pc's te "sleeven"), nooit douanekosten moeten betalen.
        Memo kaartjes koop ik ook alleen in België, heb natuurlijk de "sjanse" dat ik maar 20km van Konijn woon.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: ebay bestelling

          Met memorystunter.nl heb ik geen ervaring.
          Ik heb een paar maanden geleden een 32Gb en 64Gb Sandisk Extreme SDHC (45mb/s) kaart bij Amazon.de besteld.
          Alles zonder problemen verlopen, 2 dagen na de bestelling waren de kaartjes hier (met originele verpakking).
          Bij Amazon heb je nog het voordeel dat bestellingen boven 20€ gratis verzonden worden.

          Comment


          • #6
            Re: ebay bestelling

            Mijn ervaring bij memorystunter.nl is dat ze een van de goedkoopste zijn en snel geleverd.

            Comment


            • #7
              Re: ebay bestelling

              Beetje "risky business" hoor om geheugenkaartjes via ebay te bestellen in Aziatische landen, zoals hierboven vermeld kan het kaartje veel minder snel zijn dan staat aangegeven.
              Wat je zeker moet doen op ebay; de beoordelingen lezen van andere kopers, daaruit kan je vaak afleiden of je bij die persoon wel of niet koopt.

              Bestel dergelijke zaken liever via betrouwbare Europese internetwinkels, bij problemen kan je deze goederen ook makkelijker terugzenden.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: ebay bestelling

                Zouden de kaartjes bij Memorystunter geen namaak zijn? Hoe komen die zoveel goedkoper dan bv Cameranu.nl?

                grtz
                Mijn werkjes

                Comment


                • #9
                  Re: ebay bestelling

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                  Zouden de kaartjes bij Memorystunter geen namaak zijn? Hoe komen die zoveel goedkoper dan bv Cameranu.nl?

                  grtz
                  De geheugenkaartjes van Memorystunter werken hier in ieder geval prima.
                  Waarom ze goedkoper zijn?
                  Waarschijnlijk hebben ze een kleinere winstmarge, en proberen ze op die manier hun verkoop op te drijven zodat ze toch nog genoeg verdienen?
                  Een grotere omzet betekent ook dat er minder "oude" geheugenkaartjes in hun voorraad zitten.
                  Als er een nieuw geheugenkaartje uit komt dat sneller is, dan verlaagt de prijs van de oudere geheugenkaartjes, maar als de verkoper zo nog een voorraad heeft liggen die hij tegen de hoge prijs heeft ingekocht (omdat het toen de nieuwste waren), dan probeert hij de prijs hoog te houden om geen verlies te maken.
                  Ik denk dat het er vooral op aankomt om geen te grote voorraden te hebben, maar je moet wel net voldoende voorraad hebben om ze meteen te kunnen leveren.
                  Misschien is het gemakkelijker om dat allemaal in het oog te houden als je alleen maar geheugenkaartjes verkoopt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: ebay bestelling

                    Het zijn ook feestdagen. Dus je mag rekenen dat als je nu je pakje besteld, het pas zal aankomen binnen 2 maanden.
                    De douane houd alles op tot na de feestdagen en ze werken maar op halve kracht vermoed ik (ze pakken hun overuren nog op denk ik LOL)

                    Comment


                    • #11
                      Re: ebay bestelling

                      Enorm opletten met die ebay kaartjes.

                      Ik heb zelf ooit een 32GB kaartje gekocht. Als je dan naar 'properties' gaat kijken staat er 32GB, maar het lukt je niet om er meer dan 1 of 2 GB op te zette.

                      Altijd zeer goed kijken naar de verkopersbeoordeling.

                      Comment

                      Working...
                      X