Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay account gehackt, kan dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay account gehackt, kan dat?

    Gisteren kreeg ik een mail van Ebay dat ik zogezegd een automatische incasso had aangevraagd.
    Dus kon Ebay alle betalingen rechtstreeks aan mijn bank doorsturen en innen.

    Ik heb NOOIT om een automatische incasso gevraagd, noch bij Ebay noch gelijk waar elders, ik ben nog niet gek hé.
    Ondertussen is mijn bank op de hoogte gebracht en die verzekeren mij dat ze nooit iets zouden doen zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.

    Dat was het kantoor in Mol maar als dat nu via het hoofdkantoor van de bank gebeurt, wat dan?

    Moet ik verdere actie ondernemen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Ebay account gehackt, kan dat?

    Ik denk wel dat je daarvoor een schriftelijke toestemming moet geven aan je bank Luc.
    Zolang ze geen vragen gaan stellen ivm. nummers enz. niets aan de hand denk ik.
    Wij zijn in 2009 en in Zuid Afrika voor 3400€ opgelicht ivm. ons Visakaart, heeft ons geen cent gekost, integendeel.
    Als je kan altijd je transacties koppelen aan een Visa RED of Gold, daar ben je verzekerd, met een gewone Visa moet je opletten,
    daar zit namelijk franchise op.

    Comment


    • #3
      Re: Ebay account gehackt, kan dat?

      Dit heet phishing... Als je reageert gaan ze om je gegevens vragen " ter verificatie" NIET DOEN DUS!!
      Stuur de oorspronkelijke mail door naar je bank. Die moet dat dan maar eens melden.
      Tenminste dat zou ik doen...
      W

      Comment


      • #4
        Re: Ebay account gehackt, kan dat?

        Ja, dat zeiden ze ook op de bank, zonder mijn toestemming doen ze niets.
        Allez, een hele geruststelling hé.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ebay account gehackt, kan dat?

          Wat is het email adres Luc? Zeker van dat het van eBay zelf kwam ?

          Comment


          • #6
            Re: Ebay account gehackt, kan dat?

            Dit is het email adres Vincent: billing@benl dot ebay dot be
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Ebay account gehackt, kan dat?

              is dit het email adres dat in de verzender staat ??? want daar kunnen ze zetten wat ze willen, normaal zo ne phissing mail, moet je op ne link klikken in de mail zelf , en dat is degene die je die mail heeft gestuurd..
              Vandaag weer 3 ( allee meerdere als ge de andere banken er bij neemt) van den Bpost, dat ik mijn rekening moet updaten en ik ben daar zelfs gene klant bnp, en dexia, elke week zeker 20...30... maar ja mijn email adres staat op vele plaatsen, en dan komt de spam en de phissing dik binnen... ( en domein toevoegen aan de geblokkeerde ... helpt niks, want dan moet ge heel de wereld na een maand blokkeren... )

              Comment


              • #8
                Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                Het komt wel degelijk van Ebay, alle links leiden naar reglementen en "veilig handelen" op Ebay.

                Ik heb iets gekocht op Ebay.de en toen ik wilde betalen met mijn Visa kaart kreeg ik telkens de melding dat mijn kaartnummer niet geldig was.
                Dan heb ik naar de bank gebeld en daar bevestigde men mij dat mijn kaart wel geldig was.
                De verkoper op Ebay.de had een 100% feedback. Als een verkoper minder dan 99,8% heeft koop ik er niets.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                  is dit het email adres dat in de verzender staat ??? want daar kunnen ze zetten wat ze willen, normaal zo ne phissing mail, moet je op ne link klikken in de mail zelf , en dat is degene die je die mail heeft gestuurd..
                  Vandaag weer 3 ( allee meerdere als ge de andere banken er bij neemt) van den Bpost, dat ik mijn rekening moet updaten en ik ben daar zelfs gene klant bnp, en dexia, elke week zeker 20...30... maar ja mijn email adres staat op vele plaatsen, en dan komt de spam en de phissing dik binnen... ( en domein toevoegen aan de geblokkeerde ... helpt niks, want dan moet ge heel de wereld na een maand blokkeren... )
                  Hier enkel vandaag 9 (negen) "mails" van Bpost en 1 van Paribas. Van elke bestaande bank ben ik al verwittigd geweest dat er iets loos zou zijn met "mijn" rekening, behalve van de bank waar ik klant ben.
                  Mails betreffende reizen naar Turkije die ik zou gereserveerd hebben krijg ik ook regelmatig binnen en die zijn dan nog "auf Deutsch" geschreven. Niet te doen. Misschien wel eigen schuld vermits mijn e-mail adres op mijn site te vinden is.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Hier enkel vandaag 9 (negen) "mails" van Bpost en 1 van Paribas. Van elke bestaande bank ben ik al verwittigd geweest dat er iets loos zou zijn met "mijn" rekening, behalve van de bank waar ik klant ben.
                    Mails betreffende reizen naar Turkije die ik zou gereserveerd hebben krijg ik ook regelmatig binnen en die zijn dan nog "auf Deutsch" geschreven. Niet te doen. Misschien wel eigen schuld vermits mijn e-mail adres op mijn site te vinden is.
                    Het is hier ook van dat. BPost, KBC en Paribas. Er zat er wel één tussen die verdorie erg geloofwaardig was.
                    Maar wat EBay betreft ben ik ooit gehackt geweest, tot mijn stomme verbazing verkocht ik opeens camera's voor spotprijzen. Contact opgenomen, de aanbiedingen werden meteen gewist en ik heb mijn wachtwoord veranderd. Een tijdje later kreeg ik wel de rekening voor het plaatsen van de advertenties. Na een mail terug was dat meteen opgelost.

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Als je nu phishing-mail van bank ontvangt waarbij je geen rekening hebt, en je geeft wat gegevens op, krijg je dan geld toegestuurd?
                      En wat als de fiscus te weten komt dat je eigenlijk bij 73 banken een rekening hebt?

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        ......................
                        En wat als de fiscus te weten komt dat je eigenlijk bij 73 banken een rekening hebt?
                        ................
                        Dan kan je dit meemaken : Slapende rekening ( het bericht is van 1997 )
                        De heer HR Allaerts heb ik gekend. Waarschijnlijk was het een rekening die in "alle stilte" geopend werd door zijn vader. Hijzelf heeft nooit geweten dat die, heel goed gevulde, rekening bestond. De man is nu overleden.
                        Last edited by Skitch; 17 juli 2013, 23:22.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                          Heb al goede suggesties gekregen en suggesties die niks met mijn vraag te maken heeft en dus herhaal ik mijn vraag:
                          Is het mogelijk dat mijn Ebay account gehackt is?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Heb al goede suggesties gekregen en suggesties die niks met mijn vraag te maken heeft en dus herhaal ik mijn vraag:
                            Is het mogelijk dat mijn Ebay account gehackt is?
                            Ze kunnen zelfs de computers van het Pentagon hacken dus ja, het is mogelijk dat jou ebay account gehackt is.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ebay account gehackt, kan dat?

                              Stuur die frauduleuze e-mail naar spoof@benl.ebay.be, dan kunnen zij maatregelen nemen.

                              Een wachtwoord met 8 karakters is niet langer veilig: klik!
                              Last edited by Jos Vanhengel; 18 juli 2013, 01:17.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X