Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-box

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: E-box

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Misschien niet op dezelfde dag verwerkt. Maar ze moeten toch opgeven op welk moment de vaststelling van de overtreding gebeurd is? Dat is toch fundamenteel! Anders kan je bij een fout nooit aantonen dat jij niet de persoon bent die de overtreding begaan heeft.
    De overtreding was op 25/12 - zie #1 - en wordt niet betwist, enkel de trage verzending wordt gehekeld.
    Maar dat maakt de overtreding niet onbestaande of minder

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Wat ook altijd interessant is zijn van die brieven met daarom "datum van verzending: zie poststempel" en dan een omslag zonder stempel op...

    Trouwens, email kent geen gegarandeerde aflevering. SMTP is een "best effort" protocol.
    Ik vraag me eigenlijk af of de datum van ontvangst niet belangrijker is, zoals de 1e aanbieding bij een aangetekende brief.
    Wanneer je een aangetekende brief krijgt waarvoor een antwoord of andere termijn geldt, begint die termijn te lopen. Bij Wet is ondertussen geregeld dat dit 3 werkdagen na verzending is, geloof ik. Ongeacht of je later kennis heb genomen van de inhoud. (door de brief niet direct te gaan halen of de brief later te openen)

    Comment


    • #62
      E-box

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Misschien niet op dezelfde dag verwerkt. Maar ze moeten toch opgeven op welk moment de vaststelling van de overtreding gebeurd is? Dat is toch fundamenteel! Anders kan je bij een fout nooit aantonen dat jij niet de persoon bent die de overtreding begaan heeft.
      Dat staat er toch altijd op de datum en uur van overtreding samen met de exacte locatie?
      Ook bij nete staat dat de overtreding van 25/12 is.

      Wat ook altijd interessant is zijn van die brieven met daarom "datum van verzending: zie poststempel" en dan een omslag zonder stempel op...

      Trouwens, email kent geen gegarandeerde aflevering. SMTP is een "best effort" protocol.
      Wat heeft SMTP te maken met de e-box?
      De e-box is een online platform, geen mailserver.
      De notificaties krijg je wel via e-mal en/of Doccle.
      Een datum van de post betekent ook niet dat ge die tijdig ontvangt, heden anderhalve week onderweg blijkbaar.
      En naar uw brievenbus moet ge ook gaan kijken of er iets in steekt. [emoji6]

      Maar eerlijk gezegd, men heeft er nooit problemen mee als er in de e-box een bericht komt dat men iets krijgt … dan werkt alles altijd goed genoeg. [emoji23]
      Last edited by VerSeg; 9 januari 2022, 16:59.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: E-box

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Wat heeft SMTP te maken met de e-box?
        De e-box is een online platform, geen mailserver.
        De notificaties krijg je wel via e-mal en/of Doccle.
        Als je die notificatie per mail ontvangt dan heeft SMTP er alles mee te maken toch
        Ga jij dagelijks in je e-box gaan kijken misschien ? Geen kat die zich daarmee bezig houdt volgens mij.
        Dat is trouwens ook hetgeen ik had geschreven, nooit een notificatie gehad over mijn voorstel vereenvoudigde belastingaangifte maar wel een tijd nadien een mail dat de eigenlijke belastingbrief klaar stond.
        Dus te laat om deze nog aan te passen en dus volle pot betalen en nadien een bezwaar aantekenen.

        Dan stel ik mij altijd de vraag hoe zij kunnen bewijzen dat je de mail ontvangen hebt, want er wordt geen ontvangstbevestiging gevraagd

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #64
          Re: E-box

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

          Maar eerlijk gezegd, men heeft er nooit problemen mee als er in de e-box een bericht komt dat men iets krijgt … dan werkt alles altijd goed genoeg. [emoji23]
          Bij zulke kromme vergelijkingen (uw specialiteit nec plus ultra) zou je een ® (alt 0174) of © (alt 0169) moeten plaatsen, je verdient bescherming voor je inventiviteit.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #65
            E-box

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Als je die notificatie per mail ontvangt dan heeft SMTP er alles mee te maken toch
            Ga jij dagelijks in je e-box gaan kijken misschien ? Geen kat die zich daarmee bezig houdt volgens mij.
            Dat is trouwens ook hetgeen ik had geschreven, nooit een notificatie gehad over mijn voorstel vereenvoudigde belastingaangifte maar wel een tijd nadien een mail dat de eigenlijke belastingbrief klaar stond.
            Dus te laat om deze nog aan te passen en dus volle pot betalen en nadien een bezwaar aantekenen.

            Dan stel ik mij altijd de vraag hoe zij kunnen bewijzen dat je de mail ontvangen hebt, want er wordt geen ontvangstbevestiging gevraagd

            grts
            Sieg
            Je krijgt notificaties:
            - via e-mail dat er iets in je e-box staat
            - via Doccle een push melding dat er iets in je e-box staat
            - via e-mail dat er iets in Doccle staat
            - je krijgt een reminder indien je dat na een tijd nog niet gelezen hebt

            Moet er nog meer zijn? [emoji848]
            En per post kunnen ze nog minder bewijzen dat het toegekomen is want gewone boetes worden niet aangetekend verstuurd.
            Ze kunnen wel bewijzen dat het in uw e-box zit en het is uw verantwoordelijkheid om die te raadplegen, net zoals ge uw bus moet ledigen.

            Wat SMTP betreft … inderdaad voor de e-mails, maar de e-box zelf gebruikt dat niet (SMTP).
            Last edited by VerSeg; 9 januari 2022, 19:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: E-box

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Bij zulke kromme vergelijkingen (uw specialiteit nec plus ultra) zou je een [emoji2400] (alt 0174) of [emoji2398] (alt 0169) moeten plaatsen, je verdient bescherming voor je inventiviteit.
              Het komt anders gewoon overeen met hoe gij altijd handelt, het is een vaststelling en geen vergelijk. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: E-box

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                De overtreding was op 25/12 - zie #1 - en wordt niet betwist, enkel de trage verzending wordt gehekeld.
                Maar dat maakt de overtreding niet onbestaande of minder

                Misschien off topic, maar toch goed om te weten (zeker als je ooit een bankgift wil doen)

                Ik vraag me eigenlijk af of de datum van ontvangst niet belangrijker is, zoals de 1e aanbieding bij een aangetekende brief.
                Wanneer je een aangetekende brief krijgt waarvoor een antwoord of andere termijn geldt, begint die termijn te lopen. Bij Wet is ondertussen geregeld dat dit 3 werkdagen na verzending is, geloof ik. Ongeacht of je later kennis heb genomen van de inhoud. (door de brief niet direct te gaan halen of de brief later te openen)
                De aanbieder kan enkel bewijzen dat hij de aangetekende brief heeft verstuurd als de poststempel staat op de brief zelf. Vandaar dat voor bankgiften wordt aangeraden om de brief in vier te vouwen, dicht te kleven (met de tekst naar binnen natuurlijk), het adres op de brief te schrijven en de postbeambte de brief te laten afstempelen en de zelfklever aangetekende zending te laten kleven. Vervolgens moet hij jouw verzendingsbewijs afstempelen.

                Je kan dit ver gezocht vinden, maar de fiscus beschouwt bovenstaande werkwijze als enige om te bewijzen dat een brief op een bepaalde datum werd verstuurd.
                Immers de fiscus gaat ervan uit dat het niet is omdat je een omslag hebt met een aangetekende zending dat de brief die jij hem voorlegt ook in de omslag zat.

                Vriendelijke groeten

                Peter

                Comment


                • #68
                  E-box

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  De aanbieder kan enkel bewijzen dat hij de aangetekende brief heeft verstuurd als de poststempel staat op de brief zelf. Vandaar dat voor bankgiften wordt aangeraden om de brief in vier te vouwen, dicht te kleven (met de tekst naar binnen natuurlijk), het adres op de brief te schrijven en de postbeambte de brief te laten afstempelen en de zelfklever aangetekende zending te laten kleven. Vervolgens moet hij jouw verzendingsbewijs afstempelen.

                  Je kan dit ver gezocht vinden, maar de fiscus beschouwt bovenstaande werkwijze als enige om te bewijzen dat een brief op een bepaalde datum werd verstuurd.
                  Immers de fiscus gaat ervan uit dat het niet is omdat je een omslag hebt met een aangetekende zending dat de brief die jij hem voorlegt ook in de omslag zat.

                  Vriendelijke groeten

                  Peter
                  Dat is helemaal niet ver gezocht Peter, advocaten
                  raden dat zelfs aan, dat of een opening vlak naast de zegel in de
                  envelop maken en de brief samen laten stempelen
                  deels op de zegel en op de brief bewijst dat de brief wel degelijk in de envelop stak bij het afstempelen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: E-box

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Doe nu voor één keer de moeite om iets,op te zoeken, iets te lezen en wat normaal te redeneren.
                    In plaats van een resem zaken uit uwe duim te zuigen om maar te kunnen klagen en uw eigen fouten te verdoezelen.
                    De manier van boetes te verwerken is voor elke Belg hetzelfde, mocht iedereen daar zoveel energie aan verspillen om er over te klagen … voor niets dan nog wel wat dat van de betaaltermijn is dikke zever!
                    Lees eens wat op de website van de politie zelf staat (zal toch juist zijn zeker), indien je op de eerste melding niet reageert krijg je een herinnering toegestuurd zonder verhoging van de boete.
                    Dat van die herinnering staat NERGENS op het PV. Punt.
                    Wel de sancties bij niet tijdige betaling. Punt.
                    Ik zuig dus niks uit mijn duim. Punt

                    Nu kan je misschien gaan beweren dat de getoonde afbeeldingen misschien trucage zijn van mij ? Voor je me hier weer op "pakt": die ² naast het bedrag is normaal een verwijzing naar een voetnoot. In de 5 pagina's geen spoor van een voetnoot te bekennen. Misschien moet ik al die pagina's hier volledig plaatsen eer je het gelooft ?



                    Last edited by nete; 9 januari 2022, 20:02.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: E-box

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      De aanbieder kan enkel bewijzen dat hij de aangetekende brief heeft verstuurd als de poststempel staat op de brief zelf. Vandaar dat voor bankgiften wordt aangeraden om de brief in vier te vouwen, dicht te kleven (met de tekst naar binnen natuurlijk), het adres op de brief te schrijven en de postbeambte de brief te laten afstempelen en de zelfklever aangetekende zending te laten kleven. Vervolgens moet hij jouw verzendingsbewijs afstempelen.

                      Je kan dit ver gezocht vinden, maar de fiscus beschouwt bovenstaande werkwijze als enige om te bewijzen dat een brief op een bepaalde datum werd verstuurd.
                      Immers de fiscus gaat ervan uit dat het niet is omdat je een omslag hebt met een aangetekende zending dat de brief die jij hem voorlegt ook in de omslag zat.

                      Vriendelijke groeten

                      Peter
                      Vooral van belang bij handgift deze tijden, bij een bankgift is er ook de datum van betaling dat gebruikt kan worden.
                      Nog belangrijker is de datum waarop de gift wordt aanvaard door de bestemmeling, die datum telt ook.
                      Maar er is ook nog een andere mogelijkheid en dat is in een omslag waar een stuk uitgesneden is en vragen dat de stempel zodanig gezet wordt dat die deels op de omslag en deels op de brief staat.

                      Maar nu zijn we bezig over giften, een boete is niet echt een gift en wordt ook niet aangetekend verstuurd. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: E-box

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Je krijgt notificaties:
                        - via e-mail dat er iets in je e-box staat
                        - via Doccle een push melding dat er iets in je e-box staat
                        - via e-mail dat er iets in Doccle staat
                        - je krijgt een reminder indien je dat na een tijd nog niet gelezen hebt

                        Moet er nog meer zijn? [emoji848]
                        Als ik U zeg dat ik geen mail gekregen heb in verband met die vereenvoudigde aangifte, wie ben jij dan om te zeggen dat ik die wel gehad heb !

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: E-box

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Dat van die herinnering staat NERGENS op het PV. Punt.
                          Wel de sancties bij niet tijdige betaling. Punt.
                          Ik zuig dus niks uit mijn duim. Punt

                          [IMG]www.kvegent/images/Afdelingen/Beleggers/PV1.JPG[/IMG]
                          Maar het staat wel op de website van de politie. Punt.
                          Het staat ook zo in een wetgeving. Punt.
                          U kreeg deze info al vele reacties geleden, maar u negeert deze omdat het u niet goed uitkomt. Punt.

                          In realiteit krijgt u zelfs meer dan 10 dagen na verzending.

                          En het is niet omdat iets niet op een brief staat, dat het niet bestaat … mochten ze dit standaard vermelden dan zou uiteraard niemand meer tijdig betalen.
                          En uw link naar een afbeelding werkt hier alvast niet.







                          En als ge het nog steeds niet gelooft … dan ben je echt koppig hoor. [emoji849]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: E-box

                            In de link is intussen www vervangen door https:// en dat werkt wél.

                            De rest is wel een goeie mop: bij ontvangst van een PV best alle politiesites "uitkleden" om de echte betaaltermijnen te kennen...
                            Waar zijn we mee bezig.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #74
                              E-box

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Als ik U zeg dat ik geen mail gekregen heb in verband met die vereenvoudigde aangifte, wie ben jij dan om te zeggen dat ik die wel gehad heb !

                              grts
                              Sieg
                              Ik heb nooit beweerd dat jij een e-mail kreeg, ik kaartte gewoon aan wat de mogelijkheden zijn en hoe men verwittigd wordt/kan worden.
                              Met je krijgt bedoelde ik niet u persoonlijk maar in het algemeen.

                              Geen melding krijgen via mail van e-box zelf, geen notificatie in Doccle, geen e- mail dat er een bericht staat in Doccle en dan ook nog eens geen push bericht van Doccle of een cijferde bijnier icoon van Doccle indien men de app heeft en zelf ook nooit eens gaan kijken (zeker als men iets verwacht) … hoe vaak gebeurt dit?

                              Maar goed, fouten kunnen zeker gebeuren en systemen kunnen altijd buiten dienst geraken, maar de aangifte van belastingen is elk jaar in dezelfde periode en e-mail of niet, ik ga zelf ook regelmatig eens kijken. [emoji6]

                              Als je geen e-mail kreeg … waar ligt de fout dan?
                              Bij e-box, bij Doccle, bij uw provider, bij de spam filter, op uw pc, … heel moeilijk om een verwijt te maken aan een specifieke dienst.
                              Stel dat ze het per post sturen en het komt nooit aan … gebeurt ook regelmatig.

                              Uiteraard is niets perfect. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                E-box

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                In de link is intussen www vervangen door https:// en dat werkt wél.

                                De rest is wel een goeie mop: bij ontvangst van een PV best alle politiesites "uitkleden" om de echte betaaltermijnen te kennen...
                                Waar zijn we mee bezig.
                                De beste grap is dat u altijd klaagt over zaken waar u geen last van heeft, bij ons noemen ze dat kommaneuken.
                                U heeft het op tijd om te betalen, u kan op tijd betalen, u zal geen herinnering krijgen, u zal niet extra moeten betalen, …

                                Enfin, ik hoop dat uw banksoftware nu nog werkt, uw pc en smartphone niet defect is, uw internet niet uitvalt en de bank de betaling niet tegen houdt. [emoji848]

                                Waar bent u mee bezig is de vraag.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X