Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dyson Hot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dyson Hot

    Kan er iemand ervaring meedelen.

    Het is nogal vrij duur, maar het werkt wel goed.
    Iedere vrijdag ga ik naar de Schuttervereniging en dat is in een kelder.
    Ik was al lang niet meer geweest en daar voelde ik 'n aangename warmte.

    Het apparaat is redelijk klein en elegant, zodat ik het nog niet had zien staan.
    Dus volgde 'n gesprek over dit toestel en sommige waren nogal zeer tevreden.

    Ik heb dit jaar in de maand maart serieus mijn hout voorraad opgestookt.
    De thermostaat staat in de living. Dus de badkamer is koud.
    Voor die 5 a 10 min die je daar meestal moet zijn vind ik zo'n electrische verwarming zuiniger en sneller.
    Dus het zou als bijverwarming moeten dienen of kleinere ruimten en dan ook zo snel mogelijk op temp te krijgen.

    Ik heb 'n site gevonden (doorgestuurd van iemand) waar het met verzending slechts 290 € kost.
    Bij de meeste electro-zaken kost het 380€.

  • #2
    Re: Dyson Hot

    De snelheid waarmee elektrische verwarming werkt wordt bepaald door het elektrisch vermogen dat wordt verbruikt. 2000W is bij deze 2000W. En daar houdt het eigenlijk op... Het rendement van elektrische verwarming in quasi 100%.
    Een ventilator zal er wel voor zorgen dat de warmte sneller verspreid wordt, maar zowat alle elektrische verwarmingstoestellen gebruiken een ventilator. Je hebt er ook zonder : die dingen zijn dan veel groter en hebben het voordeel dat ze helemaal geen lawaai maken (behalve nu een dan een "spok" als het chassis uitzet/krimpt door de warmte).
    Ik heb in mijn badkamertje een eenvoudige modelletje van EWT (vroeger van AEG). Heb ooit nog het verbruik van die dingen gemeten en dat was 2000W. Beide dingen zijn een factor 4 goedkoper en werken goed.
    Enig nadeel is het design van die dingen, maar die keuze maak je uiteraard zelf.
    Die dyson zal wel goed werken, maar is dus veel te duur...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Dyson Hot

      Ik kan er nog in komen dat 2000 W stralingswarmte (IR) anders aanvoelt dan 2000 W convectiewarmte (blazer) maar ik meen dat het hier telkens over convectiewarmte gaat.
      Ik heb in mijn badkamer een accumulator staan van 3000 W op nachtstroom, 's winters staat die op +/- minimaal en heb ik 's morgens aan de blazer genoeg om de badkamer op 3 minuten warm te krijgen. In de tussenseizoenen en de zomer gaat die uit en gebruik ik ook zo'n EWT stralertje van 2000 Watt.
      Maar ik zie uiteraard vééééél liever die Dyson

      Comment


      • #4
        Re: Dyson Hot

        Zoals alles van Dyson véél te duur voor wat het is.

        Zoals hierboven reeds gezegd, 2.000 watt is 2.000 watt, alleen en warmtepomp kan uit 2.000 watt
        electrisch vermogen meer warmte uithalen.

        Comment


        • #5
          Re: Dyson Hot

          Dyson is zeer zwaar overrated.
          Ze brengen wel innovatie maar vragen er massas teveel geld voor.

          Het is juist wat de anderen hier al gezegd hebben, 2kW = 2kW opgenomen vermogen en dat doet ieder ander elektrische kachel even goed. Uitzondering is idd de warmtepomp die voor hetzelfde vermogen er ongeveer het dubbel uit haalt. Maar gas is wel 3 keer goedkoper per kW.
          Anyway...

          De beste zijn de convectiemodellen alla type broodrooster, wegen niet veel, zijn zeer goedkoop (50 euro max) en geven hun warmte direct af bij inschakelen en maken geen geluid.

          Maar je kan ook doen zoals ik. In de badkamer helemaal geen verwarming opzetten Als het vriest buiten is het binnen nog een kleine 10 graden denk ik en dat is voor mij meer dan genoeg. Wordt je een echte man van

          Comment


          • #6
            Re: Dyson Hot

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Maar je kan ook doen zoals ik. In de badkamer helemaal geen verwarming opzetten Als het vriest buiten is het binnen nog een kleine 10 graden denk ik en dat is voor mij meer dan genoeg. Wordt je een echte man van
            Ik moet bij lage temperaturen toch gaan zoeken of ik nog man ben...

            Any way, ik vind het ook te duur, maar de vrouw wilt het betalen.
            Nu staat er 'n proline 20. 2000w 3 standen met thermostaat en dat is meer als voldoende. Kost tussen de 15 a 20 €.
            Zo heb ik er nog eentje in het tuinhuisje staan voor mijn planten voor vorst beveiliging.

            Comment


            • #7
              Re: Dyson Hot

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              ....
              Zo heb ik er nog eentje in het tuinhuisje staan voor mijn planten voor vorst beveiliging.
              heb je ook weed staan?

              Comment

              Working...
              X