Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd's kopieren naar externe harde schijf.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dvd's kopieren naar externe harde schijf.

    Hallo,

    Ik heb een vraagje waar ik momenteel geen antwoord op vind.
    Mijn zoontje heeft momenteel om en bij de 120 tekenfilms liggen, nu had ik deze graag gekopieerd op een externe harde schijf.
    Dit om een kopie te hebben van iedere film maar vooral om deze rechtstreeks af te spelen op de tv.
    Is of bestaat er een mogelijkheid om dit te doen.

    Ik heb al wat opgezocht via google maar er staat zoveel op dat ik er niets van begrijp.
    Misschien zijn hier personen die reeds gebruik maken van dit systeem die mij wat meer informaite kunnen geven.

    O ja, tv is nog maar 1 week oud en heeft alle mogelijke ingangen die er bestaan.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

    Open source software die dit mogelijk maakt: http://mediacoder.sourceforge.net/download.htm

    Kies ervoor om DivX of Xvid (beide zijn .avi bestanden) compressie te gebruiken voor compacte files met afdoende kwaliteit

    Als je wilt afspelen op je tv, kan ik alleen maar aanraden om VGA of DVI aansluiting te gebruiken om je pc op je tv aan te sluiten, je gebruikt je tv dan als tweede beeldscherm in de eigen resolutie van het toestel) gebruik nooit "mirror primary display" maar liever "Extend desktop to this screen", zo kom je niet in resolutieproblemen.
    Last edited by RikH; 18 maart 2009, 12:38.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

      DVD Shrink
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

        http://handbrake.fr/ is ook een goeie

        der is tegenwoordig ook een versie voor niet maccers
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          Kan ik enkel maar in bijtreden
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

            proficiat met je verjaardag vandaag
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

              Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb een vraagje waar ik momenteel geen antwoord op vind.
              Mijn zoontje heeft momenteel om en bij de 120 tekenfilms liggen, nu had ik deze graag gekopieerd op een externe harde schijf.
              Dit om een kopie te hebben van iedere film maar vooral om deze rechtstreeks af te spelen op de tv.
              Is of bestaat er een mogelijkheid om dit te doen.

              Ik heb al wat opgezocht via google maar er staat zoveel op dat ik er niets van begrijp.
              Misschien zijn hier personen die reeds gebruik maken van dit systeem die mij wat meer informaite kunnen geven.

              O ja, tv is nog maar 1 week oud en heeft alle mogelijke ingangen die er bestaan.
              als je 'n 1:1 copy wilt, dus geen compressie naar Xvid dan zou ik je IMGBURN aanraden...
              dit is gratis en hoort nog steeds tot de top.
              ImgBurn is a lightweight CD / DVD / HD DVD / Blu-ray burning application that everyone should have in their toolkit... and it's free!

              met dit programma maak je 'n ISO van je DVD die je daarna evt gewoon kan branden mocht je 'n copie willen maken.
              dan installeer je Daemontools, wat ook gratis is en hiermee maak je 'n virtuele DVD lezer.


              als je dan met bv Powerdvd(player)op deze virtuele dvd klikt begint je film vrijwel onmiddelijk te spelen...
              dat is imo de beste oplossing wanneer je echt het origineel via PC op je TV wilt kijken..

              wil je plaats besparen dan moet je compressie gebruiken.

              je haalt aan dat je ook 'n copie wilt hebben, dan zou dit mijn voorkeur zijn...
              Last edited by w00ha; 18 maart 2009, 14:17.

              Comment


              • #8
                Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                Let wel, veel DVDs zijn beveiligd tegen kopiëren, niet alle programma's kunnen daarmee overweg.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Let wel, veel DVDs zijn beveiligd tegen kopiëren, niet alle programma's kunnen daarmee overweg.
                  als dvd shrink het niet weet, dan weet DVD Fabdecrypter er wel weg mee
                  doet zowat hetzelfde, maar niet zo gebruiksvriendelijk
                  http://www.dannydemeyer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Den D. Bekijk bericht
                    als dvd shrink het niet weet, dan weet DVD Fabdecrypter er wel weg mee
                    doet zowat hetzelfde, maar niet zo gebruiksvriendelijk
                    of Anydvd... maar die is dan weer niet gratis... alhoewel...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                      imgburn is de verder zetting van dvddecryptor software..dat kan je ook zien.

                      anyway, nog maar 1X meegemaakt dat ik hiermee geen iso kon maken en toen deed ripit4me zonder problemen...

                      en dat is ook gratis...

                      Comment


                      • #12
                        Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                        Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                        proficiat met je verjaardag vandaag
                        dank u , ik wist niet dat dit ergens zichtbaar was.
                        Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                        De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                          sorry dat ik stoor maar ik heb het zelefde probleem,ik heb een externe hardeschijf van my passport essential 500G, ik heb aleen dvd schrink maar ik weet niet goed hoe dat alemaal werkt enzo en ik zou graag op mijn externe harde schijf films zetten, kan iemand mij hierbij helpen ?? danku

                          Comment


                          • #14
                            Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                            Oorspronkelijk geplaatst door taels sancho Bekijk bericht
                            sorry dat ik stoor maar ik heb het zelefde probleem,ik heb een externe hardeschijf van my passport essential 500G, ik heb aleen dvd schrink maar ik weet niet goed hoe dat alemaal werkt enzo en ik zou graag op mijn externe harde schijf films zetten, kan iemand mij hierbij helpen ?? danku
                            maar 1 goed pakket...

                            de combinatie anydvd en clonedvd van slysoft.



                            b.
                            Bijna niks meer....

                            Comment


                            • #15
                              Re: dvd's kopieren naar externe harde schijf.

                              gewoon WOOHA volgen. Behoud van kwaliteit is maximaal met imgburn en daemon. Ik gebruik zelf Alcohol 120% ipv. daemon, maar dat is hetzelfde. En je maakt zoveel virtuele cd-rom drives aan als je zelf wilt.

                              Comment

                              Working...
                              X