Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD/CD probleem met schrijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD/CD probleem met schrijven

    Ik werk nog met Nero 5 en een Lite-On dvd/cd schrijver, werkte normaal tot gisteren, nu geeft ie altijd errors of communicatiefout
    Wat is loos?

    edit;
    wissen doet ie probleemloos
    Last edited by toerist; 6 mei 2008, 16:06.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: DVD/CD probleem met schrijven

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Wat is loos?
    ... Waar ...

    Ja, alles kan stuk gaan hé, zeker een DVD-schrijver.
    Anders eens kabelkes uittrekken en terug aansluiten om slechte contacten door trillingen uit te sluiten en anders ... 50€ uitgeven.
    Al geprobeerd met andere schijfjes? Ander merk of zo?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: DVD/CD probleem met schrijven

      Kan ook de software zijn...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: DVD/CD probleem met schrijven

        ik denk dat ie 4 of 5 jaar oud is ... kapot...goed mogelijk... toch eerst alle andere opties proberen, zoals euh........

        enne..

        lezen (afspelen) doet ie wel
        Last edited by toerist; 6 mei 2008, 16:35.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: DVD/CD probleem met schrijven

          van de 10 kapotte dvd /cd 's zijn er 9 die nog lezen... maar schrijven... met fouten of niet meer...
          Als je er maar 1 hebt steken.. gebruik deze dan als lezer en een nieuwe enkel als writer... kost en 35 euro ( weet er al van 29 euro...) maar bij die van 35 euro steekt de nero 7 retail bij in.. dus ne goede koop

          Comment


          • #6
            Re: DVD/CD probleem met schrijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            van de 10 kapotte dvd /cd 's zijn er 9 die nog lezen... maar schrijven... met fouten of niet meer...
            Als je er maar 1 hebt steken.. gebruik deze dan als lezer en een nieuwe enkel als writer... kost en 35 euro ( weet er al van 29 euro...) maar bij die van 35 euro steekt de nero 7 retail bij in.. dus ne goede koop
            Zou een goed merk kopen zoals Plextor....
            Kan altijd iets fout gaan dan weet ik ook wel.
            Heb er hier 2 in gebruik...zo oud als de straat
            Plus een Samsung en een Philips... (DVD).
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: DVD/CD probleem met schrijven

              Oh, maar ik heb er nog een trage HP cd schrijver inzitten, die werkt ook plots niet meer om te schrijven
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: DVD/CD probleem met schrijven

                Een CD/DVD brander kost niet veel, en als je een klein beetje handig bent heb je die zo vervangen.

                De nieuwe modellen zijn allemaal vrij snel.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: DVD/CD probleem met schrijven

                  Kan van alles zijn.
                  Ik zou beginnen met apparaatbeheer, hardware en daar eerst checken of de CD/DVD herkent wordt en daar geen probleem geeft. Dat zie je oa door een waarschuwingsteken en bij eigenschappen, Dit apparaat werkt correct.
                  Daar zal je probleem vermoedelijk niet zitten, want blijkbaar kan je wel lezen.
                  Als het branden niet werkt ligt dat mogelijk aan de volgende zaken:
                  1. Brand kop is kaduuk of wordt niet meer aangestuurd door een intern defect van de DVD
                  2. Nero heeft een probleem en moet opnieuw geinstaleerd worden
                  3. Je kan ook een virus hebben die vervelende dingen doet.

                  Omdat beide branders niet meer werken vermoed ik dat nero opnieuw geinstaleerd moet worden.

                  succes
                  ____________________________________________
                  Met vriendelijke groet. Nico H
                  Mijn vliegtuig foto site

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD/CD probleem met schrijven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nico H Bekijk bericht
                    Kan van alles zijn.
                    Ik zou beginnen met apparaatbeheer, hardware en daar eerst checken of de CD/DVD herkent wordt en daar geen probleem geeft. Dat zie je oa door een waarschuwingsteken en bij eigenschappen, Dit apparaat werkt correct.
                    Daar zal je probleem vermoedelijk niet zitten, want blijkbaar kan je wel lezen.
                    Als het branden niet werkt ligt dat mogelijk aan de volgende zaken:
                    1. Brand kop is kaduuk of wordt niet meer aangestuurd door een intern defect van de DVD
                    2. Nero heeft een probleem en moet opnieuw geinstaleerd worden
                    3. Je kan ook een virus hebben die vervelende dingen doet.

                    Omdat beide branders niet meer werken vermoed ik dat nero opnieuw geinstaleerd moet worden.

                    succes
                    dank,
                    maar het werkt ook niet via windows zelf
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD/CD probleem met schrijven

                      Raar, foto cd's brandt ie, muziek ook, maar videobestanden lukt niet ( simulatie wel) via "deepburner" en bij nero slaat ie tilt op +/- 44% ( nog geen andere bestanden geprobeerd)

                      heb wel rw's gebruikt
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD/CD probleem met schrijven

                        Ik heb de ouwe cd writer vervangen met de plextor px 800 A, en ga nu wat uittesten.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD/CD probleem met schrijven

                          schrijven gaat prima ( met nero 5, terwijl ik nero 7 heb meegekregen)maar;
                          bij het lezen geeft ie "player error redundancy check" en zet ik hem in mijne lite-on, dan speelt hij wel ik heb het hier over een dvd+rw .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD/CD probleem met schrijven

                            enfin, nero 5 er af en nero 7 er op , problemen opgelost
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment

                            Working...
                            X