Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

    Er gaan pakketjes met data door de kabel. Aangevuld met tokens waarin een ID aangeeft waar het pakket thuishoort. De receiverchip maakt er spdif van. In de dac. Daar kan het misgaan: niet bij de usb-overdracht.

    Bron: http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/

    Comment


    • #32
      Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik heb de M2 al horen spelen en was ook onder de indruk, maar het toestel past gewoon minder goed in mijn setup omdat hij geen USB ingang heeft. Ik ga me binnenkort zelfbouw Hypex Ncore monoblok versterkers aanschaffen die ik zo dicht mogelijk bij de speakers ga plaatsen (zo kort mogelijke luidsprekerkabel) Voorversterker/streamer wordt waarschijnlijk een Lindemann musicbook omdat ik zo tevreden ben over de prestaties van hun USB DAC.
      Inderdaad, de verbinding mac / nad m2 gebeurt via optische kabel
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #33
        Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Er gaan pakketjes met data door de kabel. Aangevuld met tokens waarin een ID aangeeft waar het pakket thuishoort. De receiverchip maakt er spdif van. In de dac. Daar kan het misgaan: niet bij de usb-overdracht.

        Bron: http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/
        En toch lees ik dit in de reacties:
        Dag Jaap.
        Op de AV-nu demonstreerde Audioquest met haar usb-kabel (d.w.z. hun goedkoopste, de Forest). Het voltallige publiek hoorde daar wel degelijk verschil tussen een reguliere computerkabel en de Forest (Chord-DAC en versterker, Dynaudio luidsprekers). In het publiek zaten ook behoorlijk kritische en ervaren luisteraars.
        Dat was voor mij aanleiding om eens zonder beïnvloeding van buitenaf te gaan luisteren. Op een betrekkelijk simpele keten (Tentlabs b-dac, Marantz receiver en KEF zuiltjes) waren de verschillen tussen mijn eigen computerkabel, de Audioquest Forest, Carbon en Diamond goed hoorbaar en de verschillen waren niet echt klein.
        En wat te denken van het artikel van je collega Werner Ero in Music Emotion waar hij meldde wel degelijk verschillen tussen usb-kabels te horen?
        Ofschoon ik er absoluut geen behoefte aan heb onnodige uitgaven te doen heb ik me toch voorgenomen bij de aanschaf van een usb-dac een speciale usb-kabel aan te schaffen.

        Comment


        • #34
          Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Inderdaad, de verbinding mac / nad m2 gebeurt via optische kabel
          Als mijn PC een optische uitgang had, inderdaad graag Maar optisch kan - dacht ik - geen 24bit/192kHz aan.

          Comment


          • #35
            Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Eigenlijk geloof ik hier ook niet veel van. Als de voor audio asynchrone USB gebruikt wordt, dan is er gewoon geen kans meer op signaalverlies. Als alle nullen en eentjes doorkomen, dan is de rest voor de DAC : de jitter wordt door het DAC bepaald : en als dat ding goed werkt, moet die quasi 0 zijn.
            Bij de audio "fabeltjes" zijn er 2 die ik geloof :
            - een luidspreker moet je inspelen. Heb dat hier onlangs ondervonden met een nieuw setje voor mijn slaapkamer. Na een 20 uur gebruik speelt dat ding veel rustiger dan in het begin. Maar gewoonte"vorming" kan hier natuurlijk ook een belangrijke factor zijn.
            - voor luidsprekerkabel gebruik ik iets degelijks (doch gewone OFC kabel, en gewoon gestript en in de connectors geschroefd). Meer hoeft dat niet te zijn. Ik heb een hele tijd geleden van mijn stereo in de woonkamer eens de luidsprekers biwired aangesloten. Wilde eens nagaan wat het verschil was. Het resultaat was heel simpel : rien de knots... Maar de kabel die ik gebruik is wel overbemeten voor het vermogen dat de versterker levert (en het is geen rommel van 0.5€/m...). Heb het ding biwired gelaten : anders moest ik nog plek zoeken om de overschot aan kabel kwijt te kunnen .

            Hetzelfde geldt eigenlijk voor de rest van de bekabeling : ik ben er behoorlijk van overtuigd dat wat de fabrikant levert van die aard is, dat het alles doet wat moet...

            Als het over audio gaat is mijn volgorde van belangrijkheid trouwens het volgende :
            - de kwaliteit van de opnames : een SACD met een cassettebandopname zal niet plots beter spelen dan die cassettebandopname...
            - de accoustiek van de ruimte en de manier van inplanten van de luidsprekers enz...
            - de luidsprekers zelf
            - de versterker
            - de bronnen
            - en dan op een kilometer of 100 afstand de kwaliteit van de kabels

            Ik hou het er gewoon op dat je moet zorgen dat de prijs wat in overeenstemming is. Dure kabels op een simpel luidsprekerke zal echt niet voor verschil zorgen, het omgekeerde waarschijnlijk wel...

            Voor de rest ben ik een redelijke voorstander van een netwerkspeler via ethernetkabel aangesloten op de NAS... Die ethernetkabel de ouderwetse cat 5E uit de Cheyns .
            Voor de lol, schat de waarde van mijn speakers eens

            Comment


            • #36
              Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Als mijn PC een optische uitgang had, inderdaad graag Maar optisch kan - dacht ik - geen 24bit/192kHz aan.
              Zowel optische als coaxkabels laten DTS 96/24 toe.
              Wanneer je echter weet dat, op heden, 95% van je muziek via CD op je Mac / PC terecht komt, met 16bit, dan zou ik me daar niet zo druk over maken.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #37
                Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Voor de lol, schat de waarde van mijn speakers eens
                Wat moeten we bij die vraag verwachten?
                Hoger... Hoger .... Hoger....

                Als je zo veel belang aan de rest hect, en je inderdaag bevestigt dat speakders belangrijk zijn verwacht ik iets van 20.000-30.000€ per stuk.

                Comment


                • #38
                  Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wat moeten we bij die vraag verwachten?
                  Hoger... Hoger .... Hoger....

                  Als je zo veel belang aan de rest hect, en je inderdaag bevestigt dat speakders belangrijk zijn verwacht ik iets van 20.000-30.000€ per stuk.
                  Zo welstellend ben ik niet hoor Maar wel 5 cijfers. Met door jouw genoemde bedragen kom je in de buurt van de uber-high-end zoals Magico, Wilson, Marten, Acapella, TAD, etc...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Als mijn PC een optische uitgang had, inderdaad graag Maar optisch kan - dacht ik - geen 24bit/192kHz aan.
                    En wat ga jij afspelen dat 24bit 192kHz is?
                    BD2583BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                      Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                      En wat ga jij afspelen dat 24bit 192kHz is?
                      FLAC bestanden via Foobar2000 met WASAPI plugin, output op 24bit, replaygain uit en alle volumes op 100% om verliezen te vermijden.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        FLAC bestanden via Foobar2000 met WASAPI plugin, output op 24bit, replaygain uit en alle volumes op 100% om verliezen te vermijden.
                        Ok, dat is je player, maar van waar komen je bestanden, hoe kom je aan flac files die origineel 192/24 zijn?
                        BD2583BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                          Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                          Ok, dat is je player, maar van waar komen je bestanden, hoe kom je aan flac files die origineel 192/24 zijn?


                          Of ze nu echt 24/192 zijn of upsamples is natuurlijk een andere zaak Ik ben in ieder geval geen HD fetishist. Goede CD opnames zijn immers meer dan OK.
                          Last edited by frank207be; 7 juli 2013, 23:08. Reden: toegevoegd

                          Comment


                          • #43
                            Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Voor de lol, schat de waarde van mijn speakers eens
                            Eigenlijk interesseert me dat zeer weinig... Wat mij interesseert is hoe het ding klinkt dat in mijn living staat. Maar ik weiger om ook maar 1 € uit te geven aan zaken die er helemaal niets toe doen.
                            Over hifi zaken hoor je veel te veel zever. Gasten die het verschil horen tussen een luidsprekerkabel die je in de "juiste" richting gebruikt, of juist andersom... Gasten die het verschil horen tussen een CD die afspeelt, of dezelfde WAV-file, enz...
                            Als je kan bewijzen dat de data-stroom met een goedkope kabel, dezelfde is als met een dure kabel, dan is de klank die een DAC levert evengoed identiek. T'is redelijk simpel. Analoog kan je zeveren over kwaliteit van kabels, digitaal proberen die kabelfabrikanten dat te doen. En een aantal klanten tuimelen daar met open ogen in...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #44
                              Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              http://www.alpha-audio.nl/2012/06/hi...-waar-te-koop/

                              Of ze nu echt 24/192 zijn of upsamples is natuurlijk een andere zaak Ik ben in ieder geval geen HD fetishist. Goede CD opnames zijn immers meer dan OK.
                              En toch zal dat al meer verschil geven dat de beste kabel. CD opnames zijn namelijk allesbehalve "meer dan OK"...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #45
                                Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Krijg je dan misschien ook betere foto's als je duurdere geheugenkaartjes gebruikt?
                                Dat kan inderdaad.
                                Ik heb zelf al ervaring met een slecht kaartje, af en toe is er dan een foto corrupt en niet te bezien.
                                Mocht dit video of geluid zijn, dan zou dat resulteren in een korte storing van het beeld of geluid.
                                Een goed kaartje kan wel degelijk een verschil uitmaken tegenover de goedkope brolkaartjes waar veel meer fouten in zitten.

                                En slechte (digitale) audiokabels bestaan wel zeker, al veronderstel ik wel dat de problemen anders merkbaar zijn dan beschreven.

                                Of TS al dan niet gelijk heeft ... daarvoor moet je eerst met een goed oor tot bij hem gaan, hoe kan je via een forum horen hoe zijn muziek klinkt?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X