Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Het resultaat is er, dus moet het toch wetenschappelijk te verklaren zijn, niet? Kom anders gerust eens af. Ver is het niet en Duvel staat hier altijd koud
    Het resultaat is er helaas niet: http://archimago.blogspot.nl/2013/04...-for-dacs.html

    Comment


    • #17
      Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Ik heb geen enkel probleem met het artikel uit jouw link, maar hoe verklaar je mijn waarneming dan? Ik zou dit topic niet gestart hebben als ik niet zo onder de indruk was van het verschil

      Comment


      • #18
        Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

        Mijn reactie verwijderd aangezien deze achteraf bekeken te neerbuigend overkwam t.a.v. de TS. Mijn excuses.
        Last edited by Appendix; 7 juli 2013, 00:19.

        Comment


        • #19
          Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          Mijn reactie verwijderd aangezien deze achteraf bekeken te neerbuigend overkwam t.a.v. de TS. Mijn excuses.
          Oei was het zo erg?

          Hier vind ik ongeveer de beschrijving van wat ik hoor: http://jitter.de/english/soundfr.html

          Citaat:
          2) "Less jitter" sounds better, much better!

          Auditioners testified:
          improved ease of listening
          increased clarity
          improved high frequency response
          better instrument separation
          more information
          better timing
          better soundstage
          improved overall audio performance

          Comment


          • #20
            Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik zou dit topic niet gestart hebben als ik niet zo onder de indruk was van het verschil
            Ik ben geen audiofiel als U Frank, maar hoor wel duidelijk het verschil tussen wat goed klinkt en wat minder klinkt.
            Natuurlijk is er verschil in kabels, of dat in "alle" gevallen hoorbaar is, dat weet ik niet, maar ook bij een digitale stroomvloei
            van electrische signalen spelen stroom, weerstand en capaciteit (condensator effect) een rol, ik kan dus best geloven
            dat er wel degelijk merkbaar een verschil zal zijn.

            Een vriend van mij heeft een zaak in audio en verlichting van café's tot en met instalaties die ze gebruiken op festivals. KLIK
            Je kan er gaan van vrij goedkoop tot echt heel duur, natuurlijk zit daar een enorm verschil in, zowel in bekabeling als in de toestellen zelf.
            Een tijdje geleden heb ik hen een dikke klant aangebracht, toen ik hem een tijdje later eens vroeg om wat beters qua klank
            om aan mijn computer aan te sluiten, demonstreerde hij in zijn afdeling studiomateriaal een koppel actieve monitor luidsprekers,
            man ik wist niet wat ik hoorde, toen ik hem om de prijs van die twee relatief kleine luidsprekers vroeg, wilde hij deze niet
            vernoemen, het enige wat hij zei, neem ze mee, een kadeau van het huis... ,
            Natuurlijk weet ik nu wat deze kosten, ze staan immers op zijn website.
            Nu heb ik tenminste iets wat klinkt op mijn computer staan, in het begin nog wat miserie gehad met storende geluiden komende uit mijn computer,
            maar dat is opgelost, en ja, met andere kabels, en nog een en ander, wat je hier zegt klopt dus wel degelijk.

            Met wat ik nu dus weet, zou er bij mij nooit geen Bose instalatie meer op mijn TV komen, ik zou gaan voor een stel actieve monitors
            en een of ander toestel om dat boeltje te kunnen bedienen op afstand, en kunnen genieten van klank die een stuk beter is dan
            wat nu uit mijn Bose instalatie komt.....
            Last edited by Guest42; 7 juli 2013, 07:16.

            Comment


            • #21
              Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik ben geen audiofiel als U Frank, maar hoor wel duidelijk het verschil tussen wat goed klinkt en wat minder klinkt.
              Natuurlijk is er verschil in kabels, of dat in "alle" gevallen hoorbaar is, dat weet ik niet, maar ook bij een digitale stroomvloei
              van electrische signalen spelen stroom, weerstand en capaciteit (condensator effect) een rol, ik kan dus best geloven
              dat er wel degelijk merkbaar een verschil zal zijn.

              Een vriend van mij heeft een zaak in audio en verlichting van café's tot en met instalaties die ze gebruiken op festivals. KLIK
              Je kan er gaan van vrij goedkoop tot echt heel duur, natuurlijk zit daar een enorm verschil in, zowel in bekabeling als in de toestellen zelf.
              Een tijdje geleden heb ik hen een dikke klant aangebracht, toen ik hem een tijdje later eens vroeg om wat beters qua klank
              om aan mijn computer aan te sluiten, demonstreerde hij in zijn afdeling studiomateriaal een koppel actieve monitor luidsprekers,
              man ik wist niet wat ik hoorde, toen ik hem om de prijs van die twee relatief kleine luidsprekers vroeg, wilde hij deze niet
              vernoemen, het enige wat hij zei, neem ze mee, een kadeau van het huis... ,
              Natuurlijk weet ik nu wat deze kosten, ze staan immers op zijn website.
              Nu heb ik tenminste iets wat klinkt op mijn computer staan, in het begin nog wat miserie gehad met storende geluiden komende uit mijn computer,
              maar dat is opgelost, en ja, met andere kabels, en nog een en ander, wat je hier zegt klopt dus wel degelijk.

              Met wat ik nu dus weet, zou er bij mij nooit geen Bose instalatie meer op mijn TV komen, ik zou gaan voor een stel actieve monitors
              en een of ander toestel om dat boeltje te kunnen bedienen op afstand, en kunnen genieten van klank die een stuk beter is dan
              wat nu uit mijn Bose instalatie komt.....
              Wat hier bij USB optreedt, is niet zozeer een probleem van data verlies maar eerder een timing probleem, mogelijk veroorzaakt door het condensator effect. Op zich vind ik dit nog niet eens zo verwonderlijk omdat al deze geleiders over meer dan een meter op exacte dezelfde kleine afstand van mekaar zitten. Hoe ze het dan voor mekaar krijgen om een betere USB kabel te ontwerpen blijft voor mij ook een raadsel, maar het werkt in ieder geval

              Studio materiaal heeft altijd de functie om zo goed mogelijk te klinken. Bose moet gewoon zo klein mogelijk zijn, er mooi uit zien en dan nog eens een "aanvaardbare" klank produceren. Geniet nog van dit cadeau

              Comment


              • #22
                Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                als een kabeltje zo'n verschil maakt in klank, waarom gebruiken de studio's, waar je CD in de eerste plaats is opgenomen, dan deze dure kabels niet?

                In een studio wordt best wel geld gegeven aan analoge signaal kabels (duurder omwille van betere afscherming en duurzamere stekkers). Maar ik heb in een studio nog nooit een "gold plated" stekker gezien. En alle computer kabels die ik daar zie, zijn gewoon de standaard kabels die in de verpakking zaten of besteld bij de PC boer die het goedkoopst en/of snelst kan leveren.

                Ik geef toe, ik ben vooral een "live audio technieker", mijn studio ervaring is eerder beperkt, maar heb toch stage mogen doen in de Galaxy studio's in Mol, daar kijken ze niet op een euro...

                http://www.galaxystudios.com/info/

                mvg,

                Philippe
                BD2583BE

                Comment


                • #23
                  Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik heb geen enkel probleem met het artikel uit jouw link, maar hoe verklaar je mijn waarneming dan? Ik zou dit topic niet gestart hebben als ik niet zo onder de indruk was van het verschil
                  Placebo effect?

                  Jan

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                    Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Placebo effect?

                    Jan
                    Goed geprobeerd, maar categoriek neen. Met de goedkope kabel was de weergave sowieso al heel goed maar waar de muziek eerst rond de speakers bleef hangen, reikt die veel dieper de luisterruimte in door de betere stereowerking. Het geheel klinkt aangenamer, ritmischer, strakker. Voor mij zijn geld meeer dan waard

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Voor de DAC hé Na de DAC is het immers analoog.

                      ik heb hier het betere werk qua speakers en sta op het punt de beste klasse-D versterking van het moment in huis te halen (Hypex Ncore) Het is gewoon aftasten wat werkt en wat niet PLUS ontdaan van alle snobisme. Want da's zeker een belangrijke markt binnen het High-end wereldje

                      Overigens volledig akkoord met glaswerk. Volledig mijn uitgangspunt!
                      Ik hoor dat je aankopen gaat doen.
                      Overweeg dan eens de NAD M2.
                      Dat is werkelijk een revolutionair toestel.
                      Moet je eens horen spelen met bvb B&W 802 diamond.
                      Uitmuntend!
                      Last edited by dyafani; 7 juli 2013, 10:14.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                      Comment


                      • #26
                        Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                        Oorspronkelijk geplaatst door d8b Bekijk bericht
                        als een kabeltje zo'n verschil maakt in klank, waarom gebruiken de studio's, waar je CD in de eerste plaats is opgenomen, dan deze dure kabels niet?

                        In een studio wordt best wel geld gegeven aan analoge signaal kabels (duurder omwille van betere afscherming en duurzamere stekkers). Maar ik heb in een studio nog nooit een "gold plated" stekker gezien. En alle computer kabels die ik daar zie, zijn gewoon de standaard kabels die in de verpakking zaten of besteld bij de PC boer die het goedkoopst en/of snelst kan leveren.

                        Ik geef toe, ik ben vooral een "live audio technieker", mijn studio ervaring is eerder beperkt, maar heb toch stage mogen doen in de Galaxy studio's in Mol, daar kijken ze niet op een euro...

                        http://www.galaxystudios.com/info/

                        mvg,

                        Philippe
                        Audioquest Carbon USB is niet gold plated http://www.ultrahighendreview.com/re...st-usb-cables/

                        Het USB verhaal is sowieso controversieel. Bijna iedereen is immers van overtuigd dat er met digitale overdracht niks mis kan gaan... Ik weet nu beter

                        Comment


                        • #27
                          Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                          Ge moet vooral websites geloven die leven van de sponsoring door de fabrikanten wiens spullen ze testen.

                          Er zijn zo nog van die websites waar ze alles goed vinden. Whathifi is er ook zo eentje.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ge moet vooral websites geloven die leven van de sponsoring door de fabrikanten wiens spullen ze testen.

                            Er zijn zo nog van die websites waar ze alles goed vinden. Whathifi is er ook zo eentje.
                            Even wantrouwig als tegenover seriële sceptici

                            Comment


                            • #29
                              Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                              Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              Ik hoor dat je aankopen gaat doen.
                              Overweeg dan eens de NAD M2.
                              Dat is werkelijk een revolutionair toestel.
                              Moet je eens horen spelen met bvb B&W 802 diamond.
                              Uitmuntend!
                              Ik heb de M2 al horen spelen en was ook onder de indruk, maar het toestel past gewoon minder goed in mijn setup omdat hij geen USB ingang heeft. Ik ga me binnenkort zelfbouw Hypex Ncore monoblok versterkers aanschaffen die ik zo dicht mogelijk bij de speakers ga plaatsen (zo kort mogelijke luidsprekerkabel) Voorversterker/streamer wordt waarschijnlijk een Lindemann musicbook omdat ik zo tevreden ben over de prestaties van hun USB DAC.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

                                Eigenlijk geloof ik hier ook niet veel van. Als de voor audio asynchrone USB gebruikt wordt, dan is er gewoon geen kans meer op signaalverlies. Als alle nullen en eentjes doorkomen, dan is de rest voor de DAC : de jitter wordt door het DAC bepaald : en als dat ding goed werkt, moet die quasi 0 zijn.
                                Bij de audio "fabeltjes" zijn er 2 die ik geloof :
                                - een luidspreker moet je inspelen. Heb dat hier onlangs ondervonden met een nieuw setje voor mijn slaapkamer. Na een 20 uur gebruik speelt dat ding veel rustiger dan in het begin. Maar gewoonte"vorming" kan hier natuurlijk ook een belangrijke factor zijn.
                                - voor luidsprekerkabel gebruik ik iets degelijks (doch gewone OFC kabel, en gewoon gestript en in de connectors geschroefd). Meer hoeft dat niet te zijn. Ik heb een hele tijd geleden van mijn stereo in de woonkamer eens de luidsprekers biwired aangesloten. Wilde eens nagaan wat het verschil was. Het resultaat was heel simpel : rien de knots... Maar de kabel die ik gebruik is wel overbemeten voor het vermogen dat de versterker levert (en het is geen rommel van 0.5€/m...). Heb het ding biwired gelaten : anders moest ik nog plek zoeken om de overschot aan kabel kwijt te kunnen .

                                Hetzelfde geldt eigenlijk voor de rest van de bekabeling : ik ben er behoorlijk van overtuigd dat wat de fabrikant levert van die aard is, dat het alles doet wat moet...

                                Als het over audio gaat is mijn volgorde van belangrijkheid trouwens het volgende :
                                - de kwaliteit van de opnames : een SACD met een cassettebandopname zal niet plots beter spelen dan die cassettebandopname...
                                - de accoustiek van de ruimte en de manier van inplanten van de luidsprekers enz...
                                - de luidsprekers zelf
                                - de versterker
                                - de bronnen
                                - en dan op een kilometer of 100 afstand de kwaliteit van de kabels

                                Ik hou het er gewoon op dat je moet zorgen dat de prijs wat in overeenstemming is. Dure kabels op een simpel luidsprekerke zal echt niet voor verschil zorgen, het omgekeerde waarschijnlijk wel...

                                Voor de rest ben ik een redelijke voorstander van een netwerkspeler via ethernetkabel aangesloten op de NAS... Die ethernetkabel de ouderwetse cat 5E uit de Cheyns .
                                Last edited by polleke_cgc; 7 juli 2013, 12:47.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X