Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1 2 3 4
Weergegeven resultaten: 76 t/m 93 van 93
  1. #76

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Ik heb helemaal geen verstand van auto maar misschien ergens een draad breuk of een zekering

    Vriendelijke groet, jessey

  2. #77

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Toeval wil Geert dat ik me een 2dehands Strands heb gekocht. ik moet ze wel nog eens gaan afhalen als ik terug ben van reis maar het is inderdaad een onverwoestbare machine hé. Ik heb die gekocht bij een opkoper van faillissementen die zijn loodsen heeft in Tielt, een gevaarlijke plaats om naartoe te gaan want daar ligt altijd wel iets wat ik kan gebruiken
    Die ken ik ook Vincent, weet je dat daar een paar weken geleden enkele dozen van die heatpipes lagen ?
    Splinternieuw in de dozen te koop aan 15€ per stuk.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 29 juli 2013 om 13:15

  3. #78
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Die ken ik ook Vincent, weet je dat daar een paar weken geleden enkele dozen van die heatpipes lagen ?
    Splinternieuw in de dozen te koop aan 15€ per stuk.
    Dag Geert,
    mag ik dat adres eens "lenen"? Ik beloof dat ik nog iets over laat!
    Bedankt--- Michel
    Laatst gewijzigd door mnoach; 30 juli 2013 om 07:53

  4. #79

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Dag Geert,
    mag ik dat adres eens "lenen"? Ik beloof dat ik nog iets over laat!
    Bedankt--- Michel
    Zie PM. Michel.

  5. #80
    Geregistreerd: 27 februari 2007

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Dat zal zo'n gietijzeren monster van Danckaert geweest zijn.
    Ik ben opgegroeid tussen die machines, mijn papa zaliger was schrijnwerker.
    Dat was very close Jos, het was/is een "Decock". Kwa kwaliteit zeker vergelijkbaar.

  6. #81
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Dag Geert,
    mag ik dat adres eens "lenen"? Ik beloof dat ik nog iets over laat!
    Bedankt--- Michel
    . . . . .
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

  7. #82
    Geregistreerd: 27 februari 2007

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Ik denk dat ik het gevonden heb, de motor draait toch alweer normaal. Nu nog even afregelen en dan proberen op de baan, altijd spannend...
    Klein verslag voor de technisch geïnteresseerden : het is niet te geloven maar er waren vier foutbronnen die omzeggens tesamen zijn opgetreden. Een plastic afdekplaatje van binnen de Delco gesmolten en die heeft de Hall-sensor een tik gegeven maar er ook voor gezorgd dat de centrifuaalvervroegingsveren in de soep zijn gedraaid waardoor delco even moet vastgelopen zijn, tot de postioneringspin afbrak. In de tweedehandsdelco zat er een onderdrukvervroeger met een kapot membraan (dit overgebouwd van de vorige) en zowat terzelfdertijd moet de benzinepomp begonnen zijn met lucht te trekken (gezien met een doorzichtig plastic slangetje te steken net voor de carb en de druk te meten : druk kwasi nul en luchtbellen te zien).
    Zojuist een nieuwe benzinepomp gestoken en de persleiding bevat geen luchtbellen meer. Toen ik om de pomp ging zag een additief staan van Wynn's die olielekkage dicht aan de rubbers, de Golf verloor af en toe een druppel, niet erg.
    Additief erbij gegoten en het is godv 10 keer erger geworden. Te mijden dus !!!!!
    Maar vooruit : we zijn waarschijnlijk weer dubbel mobiel.
    Dat dat mijn miserie daarmee gedaan is is weer iets anders, ik heb inmiddels een mooie 4X4 gekocht "voor mijn vrouw". Bij het finale grote onderhoud hebben ze toch wel een gloeibougie afgebroken zeker en volgens ik hoorde hebben ze inmiddels de tap gebroken waarmee ze hem wilden uittappen
    Nu, via het internet zag ik dat er daar speciaal gereedschap voor bestaat en dat hebben ze niet, ze hebben nu een Nissan-specialist laten komen die dat moet oplossen, liefst zonder de kop los te nemen. Maar goed, ik heb garantie, dat is dus hun probleem. Aan die auto zullen ze alvast niet veel hebben verdiend.

    Maar als ik hier las wat Ronald (Digital Hunter) heeft meegemaakt met zijn Defender op weg naar IJsland probeer ik nog te relativeren.

  8. #83

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    . . . . .
    Dat heb ik je toch via een PM gegeven Michel, je hebt er zelfs antwoord op gegeven.

  9. #84

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Maar als ik hier las wat Ronald (Digital Hunter) heeft meegemaakt met zijn Defender op weg naar IJsland probeer ik nog te relativeren.
    Ne Land-Rover Paul........ maandag reed ik er achter ene op de weg van Tielt naar Pittem heb onderstaande foto gemaakt met mijn dashcam,
    als je daar 10 Km achter blijft rijden mag je een nieuw pollenfilter steken......

  10. #85
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat heb ik je toch via een PM gegeven Michel, je hebt er zelfs antwoord op gegeven.
    Sorry Geert, het was niet bedoeld als herinnering, maar ik zat ergens vast in Tapatalk voor dat andere.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

  11. #86
    Geregistreerd: 6 februari 2013

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Zojuist een nieuwe benzinepomp gestoken en de persleiding bevat geen luchtbellen meer. Toen ik om de pomp ging zag een additief staan van Wynn's die olielekkage dicht aan de rubbers, de Golf verloor af en toe een druppel, niet erg.
    Additief erbij gegoten en het is godv 10 keer erger geworden. Te mijden dus !!!!!
    amaai weeral een aditief gekocht paul ? voor twee weken in # 20 heb je dat ook al eens gedaan met een der resultaat .

    het kan je gaan kosten besparen als je dit soort dingen probeerd onthouden

  12. #87
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Er zijn goede additieven, ik had ooit een klein lek in de radiator, een groen busje (of flesje, plastic ampul?, groen was het), en ik heb daar nog een paar jaar mee gereden.
    En de rook-killers die garages in de diesel doen voordat ze naar de schouwing gaan, dat werkt ook, maar het is niet de bedoeling dat je dat continu gebruikt. 't Is ook duur.
    Maar veel additieven hebben in het beste geval geen resultaat, in het slechtste geval zijn ze niet alleen goed voor de portemonnee van de fabrikant, maar ook voor de kassa van de onderdelen- of autoverkoper. Ik herinner me (zo'n 30 jaar terug) een geval van een kennis die een additief dat verlaagde oliedruk door lagerslijtage en compressieverliezen zou verhelpen gebruikt had. Het resultaat was een bijna onmiddellijk vastgelopen motor, door dichtgeslibde smeerkanaaltjes in blok en krukas. Daarna is de gebruiksaanwijzing aangepast, en moest je het product met wat olie goed mengen, en dan pas in de vuldop van een warme motor gieten. Die kennis van mij heeft in elk geval dat middeltje nooit meer gebruikt. Ik weet het merk niet meer, het was geen bekend merk, ik denk dat ze enkel dat product hadden.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

  13. #88
    Geregistreerd: 27 februari 2007

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Er zijn goede additieven, ik had ooit een klein lek in de radiator, een groen busje (of flesje, plastic ampul?, groen was het), en ik heb daar nog een paar jaar mee gereden.
    En de rook-killers die garages in de diesel doen voordat ze naar de schouwing gaan, dat werkt ook, maar het is niet de bedoeling dat je dat continu gebruikt. 't Is ook duur.
    Maar veel additieven hebben in het beste geval geen resultaat, in het slechtste geval zijn ze niet alleen goed voor de portemonnee van de fabrikant, maar ook voor de kassa van de onderdelen- of autoverkoper. Ik herinner me (zo'n 30 jaar terug) een geval van een kennis die een additief dat verlaagde oliedruk door lagerslijtage en compressieverliezen zou verhelpen gebruikt had. Het resultaat was een bijna onmiddellijk vastgelopen motor, door dichtgeslibde smeerkanaaltjes in blok en krukas. Daarna is de gebruiksaanwijzing aangepast, en moest je het product met wat olie goed mengen, en dan pas in de vuldop van een warme motor gieten. Die kennis van mij heeft in elk geval dat middeltje nooit meer gebruikt. Ik weet het merk niet meer, het was geen bekend merk, ik denk dat ze enkel dat product hadden.
    Slick50 zou ook goed zijn maar ze raden het ook aan voor motoren maar ik ken bar weinig motoren met een droge koppeling, als dat een teflonlaag zou leggen zoals ze beweren ben je met een natte koppeling goed af.
    Ik heb ook zeer goede ervaring met BarsLeak voor radiatordichting, het waren zwarte blikken die een inhoud hadden die een kruising was van van olie en konijnenkorrels. Had ooit een steentje in mijn radiator, dat spul dichtte het lek af en ik heb van de buitenkant gezorgd voor een afdichting met die witte sjiekskes. Heeft in zijn verdere carriere nooit meer gelekt. Die Bars Leak vind ik wel niet meer.
    Die anti-rook additief ook eens gebruikt, werkt ook goed. W123 300D, mazoutfilter gevuld met pure additief en starten, nooit geen problemen op de keuring.
    Toen Dehaene de taks van 15 pK's opeens heeft verdubbeld (wie weet het nog) ben ik meteen om een tank van 1000 l gereden, de eerste leverancier heeft toen een minderwaardige kwaliteit diesel geleverd : duidelijk verhoogd verbruik (1 tot 1,5 l) en met zijn momenten een motorgeluid dat deed denken aan het pingelen van een benzine. Met dieseladditief heb ik dat kunnen wegwerken. De volgende leverancier had een officiële pomp(Fina). Dat probleem heb ik nooit meer voorgehad.
    Dat oliedichtingsadditief heb ik een tijd geleden voor de helft erin gegoten en nadien gedacht dat ik te gierig was geweest, dus eergisteren de rest er bij gegoten. Werkt voor geen meter.

  14. #89
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Als je teflon op je koppeling smeert, kan het ook geen kwaad om er op je remmen aan te brengen. Remmen zal niet gaan, maar dat geeft niet als je ook niet meer vooruit raakt.
    Sommige producten, zoals ik hierboven verkondigde, zijn goed. Metal5 (blauwe busjes), erg duur, maar ik heb er vroeger wel een verbeterde compressie mee vastgesteld op motoren met wat verlies. Natuurlijk mag de motor niet zo ver versleten zijn dat je bij wijze van spreken je hand tussen de zuiger en de cilinder kunt stoppen, mirakels bestaan niet.
    Wat me wel opgevallen is, is dat je best de richtlijnen volgt voor een goed resultaat. Misschien had dat busje er integraal ingemoeten in één keer. Wynn's heeft een behoorlijke reputatie en is al lang op de markt, ook hier zijn er geen mirakels. Nogmaals, die producten gaan geen oplossing bieden voor een verdwenen oliekeerring of een gebroken zuigerveer.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

  15. #90
    Geregistreerd: 27 februari 2007

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Als je teflon op je koppeling smeert, kan het ook geen kwaad om er op je remmen aan te brengen. Remmen zal niet gaan, maar dat geeft niet als je ook niet meer vooruit raakt.
    Sommige producten, zoals ik hierboven verkondigde, zijn goed. Metal5 (blauwe busjes), erg duur, maar ik heb er vroeger wel een verbeterde compressie mee vastgesteld op motoren met wat verlies. Natuurlijk mag de motor niet zo ver versleten zijn dat je bij wijze van spreken je hand tussen de zuiger en de cilinder kunt stoppen, mirakels bestaan niet.
    Wat me wel opgevallen is, is dat je best de richtlijnen volgt voor een goed resultaat. Misschien had dat busje er integraal ingemoeten in één keer. Wynn's heeft een behoorlijke reputatie en is al lang op de markt, ook hier zijn er geen mirakels. Nogmaals, die producten gaan geen oplossing bieden voor een verdwenen oliekeerring of een gebroken zuigerveer.
    In het kort : 100% mee eens.
    Wynn's zal zijn ingenieurs ook niet betalen voor dingen die compleet geen effect hebben. Uiteindelijk val je toch door de mand, mocht je prutsen.
    Maar dat van dat olielek ga ik toch eens opvolgen, het maakt me ergens wel nieuwsgierig want het was Wynn's denk ik.
    Gelieve ook geen rekening te houden met de anencephaal uit #86, wat dat bericht ook moge wezen. Ik weet niet wat ik dezen mensch ooit heb aangedaan maar het moet zeer erg geweest zijn. Hij staat op mijn blokkeerlijst en daar staat hij goed.
    Ik praat ook liever met mensen die weten waarover ze het hebben.
    De Golf draait dus weer als vanouds en ik ga jullie zeker op de hoogte houden. De gloeibougie van de Patrol is eindelijk vervangen. Was niet makkelijk.
    Morgen de testritten (vandaag te warm).

  16. #91
    Geregistreerd: 27 februari 2007

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ne Land-Rover Paul........ maandag reed ik er achter ene op de weg van Tielt naar Pittem heb onderstaande foto gemaakt met mijn dashcam,
    als je daar 10 Km achter blijft rijden mag je een nieuw pollenfilter steken......
    Geert, ik heb je het zeker nog gezegd : ik hou van de Landrover-look maar mijn gezond verstand zegt : afblijven.

  17. #92
    Geregistreerd: 16 september 2011

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Ik heb vroeger nog een tijdje een 110 gehad, ergens midden jaren '80. Hij was van een kennis die een tijd naar het buitenland ging, en de Land niet kon stallen. Ik had plaats, zodus...
    Een Land is een zuivere terreinwagen, dat is zijn sterk punt. En zijn zwakte, je moet er niet mee op de weg rijden. Ik snap sommige mensen niet die met een LR rondrijden, en niet eens een droge veldweg opgaan (wagen zonder het minste krasje of spatje, je kent dat wel, showroomfähig), en ermee rijden als was het een "echte" auto
    Ergens is het spijtig dat de rustieke motoren van vroeger niet meer mogen, een Land heeft een no-nonsense machine nodig, geen common rail of electronisch gedoe (dat verder erg efficiënt is in normale voertuigen die je bij panne op de pechstrook zet en de VAB de rest laat doen)
    Ik vergelijk de mechaniek van een Land met die van een boot: het moet simpel zijn, je moet er zelf aan kunnen sleutelen met de kennis van een A2 auto van pakweg 25 jaar terug, en onderdelen moeten overal te vinden zijn, nieuw of recup. Met electronica kun je dat vergeten, want versie zoveel is niet compatibel met de motornrs xxxxxxx tot yyyyyyyy (en jouw motor zit daartussen, of course), en zelfs die info is zeg maar "geheim". En je kunt het stukje veredeld zand niet bijvijlen of er een stukje aanlassen zodat "het wel zal werken tot ik het exacte stuk gevonden heb".
    Ik vervang na dit seizoen mijn scheepsmotor, nu een 3-cilinder 1 liter van 27PK, veel te licht. Het wordt hoogstwaarschijnlijk weer een Yanmar, met turbo (eigenlijk een erg eenvoudig onderdeel) 4 cilinder 2 liter met 125PK. Geen gerommel met electronica, bij Volvo Penta is dat wel het geval. Ook de gashendel blijft mechanisch, een kapotte push-pull kabel kun je makkelijk herstellen, en een vervanging vind je in elke haven. No-nonsense, dus.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

  18. #93

    Standaard Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Slick50 zou ook goed zijn maar ze raden het ook aan voor motoren maar ik ken bar weinig motoren met een droge koppeling, als dat een teflonlaag zou leggen zoals ze beweren ben je met een natte koppeling goed af.
    Ik heb ooit Slick 50 in een Suzuki GSX 600F gegoten, en geen problemen gehad met de koppeling.
    Dat spul is er op 20.000km in gegoten, en op ongeveer 90.000km heb ik de koppelingsplaten vervangen.
    Die waren niet echt versleten, maar ze slipten wel wat door tijdens stoplichtsprintjes (ze waren waarschijnlijk eerder verglaasd dan dat er Teflon op zat, want dan had dat probleem zich al veel eerder voorgedaan).

    In de Bandit 1200S heb ik nooit Slick 50 gebruikt, en na zo'n 100.000km moest ik daarbij ook de koppelingsplaten vervangen (zelfde probleem als bij de 600, de platen waren nog dik genoeg, maar ze slipten toch door als ik vol gas gaf).
    Bij die 1200 heeft de olie er altijd veel langer ingezeten als wat de fabrikant voorschreef, en die heeft nooit olie verbruikt (zelfs niet na 132.000km, als we op reis gingen met de motorclub waren het altijd de BMW's die olie moesten bijvullen).


    Een goede week geleden zag ik een vrij recente Volvo rijden waar nog veel meer zwarte rook uit kwam dan op de foto hierboven...
    Er zijn dus nog "rokers" op de baan.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1 2 3 4

Soortgelijke discussies

  1. K duizend
    Door gilclaes in forum Showcase Zwart-Wit
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 10 juli 2013, 11:04
  2. duizend bommen & ....
    Door elrik in forum Beginnershoek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 oktober 2012, 13:45
  3. één uit de duizend
    Door Romance in forum Fotobeoordeling Natuur en Landschappen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 augustus 2008, 15:36
  4. duizend.....
    Door devid in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 2 februari 2008, 10:37
  5. duizend gele..duizend rode..
    Door Christianne in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 mei 2006, 13:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •