Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

    Ik heb al een paar jaar een ingebouwd navigatiesysteem in de wagen, na jaren tevreden geweest te zijn van Tom Tom op een Pocket PC.

    Ik overweeg nu een draagbaar navigatiesysteem te kopen, dat ik kan meenemen op mijn trip naar Nieuw-Zeeland, waar ik 3 weken met een camper ga rondtrekken.

    Ik heb vandaag eens een Garmin Nuvi 1350 van het werk gebruikt, en was enorm verrast van de extra functies die zo'n toestel bevat (zelfs logging), en ook dat de kaart een wereldkaart was.
    Daar staat ook Nieuw-Zeeland op, maar enkel de hoofdwegen.

    Alvorens zelf het internet af te schuimen, had ik hier graag al eens een paar gebruikerservaringen gelezen, over de verschillende toestellen (Tom Tom, Garmin...), welk toestel de voorkeur draagt, en waarom.

    Verder had ik ook graag geweten of ik aan een gedetaileerde kaart op straatniveau van NZ kan geraken voor Tom Tom of Garmin.

    Heeft iemand reeds ervaring met kaarten buiten Europa ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

    Heb Garmin 1490 LTU (http://www.gpsshop.be/product/103248...me-update.html). Zeer tevreden over. Groot overzichtelijk display met talrijke mogelijkheden. Gratis lifetime update voor Europa.
    Er zijn voor Garmin wegenkaarten beschikbaar voor Nieuw-Zeeland.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

      Indien je het enkel voor die reis zou doen, kan je misschien beter een GPS toestel huren bij de maatschappij waar je de camper van huurt.
      People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
      http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

      Comment


      • #4
        Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

        Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
        Indien je het enkel voor die reis zou doen, kan je misschien beter een GPS toestel huren bij de maatschappij waar je de camper van huurt.
        Dit is doorgaans een vrij dure zaak; de meeste bedrijven vragen zo'n 100 euro per week.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

          Als je voor een Garmin gaat kan je gratis kaarten hebben van zowat de hele wereld. Kijk op openstreetmap voor het kaartdetail. Voor vakantie is de prijs van de officiële Garmin maps te hoog. Zoek wel hoe je de kaarten op de GPS krijgt.
          In mijn geval gaat het om een Garmin Colorado 300 (outdoor model) en worden kaarten op een SD-kaartje gezet met Mapsource. Daarna kaartje in de GPS en klaar.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

            Waarvoor een draagbaar GPS toestel, om te kunnen wandelen en fietsen?
            Daarvoor gebruik ik de Garmin Vista HCx, voordeel is dat de 2 penlites 25 uur mee gaan en je er dus 2 dagen mee kan wandelen of fietsen zonder dat de baterijen leeg zijn.
            Maar of je daarmee ook kan autorijden weet ik niet, heb geen ervaring met autokaarten., maar er is wel een autokaart voor Nieuw-Zeeland; GARMIN CITY NAVIGATOR NT AUSTRALIE & NIEUW ZEELAND.
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

            Comment


            • #7
              Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

              Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              Waarvoor een draagbaar GPS toestel, om te kunnen wandelen en fietsen?
              Daarvoor gebruik ik....
              Tom,
              een draagbaar apparaat neem je mee in een andere (huur)wagen of tijdens je wandeling in de stad. Een ingebouwde GPS in je wagen blijft altijd in die ene wagen

              Comment


              • #8
                Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                Een draagbare GPS kan perfect in de auto. Nadeel is dat het scherm niet altijd goed te zien is en dat er geen "madam" is die zegt waar je naartoe moet. Je moet dus op het scherm kijken wanneer je moet afslaan. Dat kan je best over laten aan de "co-piloot" zodat je je ogen op de weg kan houden.

                Een andere mogelijkheid is om navigatiesoft op je smartphone te zetten. Mijn HTC draait mobile win 6.5 en er staat Garmin XT op. De gratis openstreetmap draait daar perfect op en op die manier heb je dan wel spraakbegeleiding.

                Ik herinner mij ook nog goedkope navigatiesoft voor andere OS-en maar ga dat moeten opzoeken.
                Misschien is gratis Navit wel iets, het werkt ook met openstreetmap.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                  @ Dama
                  TomTom heeft ook kaarten van Nieuw-Zeeland: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Een draagbare GPS kan perfect in de auto. Nadeel is dat het scherm niet altijd goed te zien is en dat er geen "madam" is die zegt waar je naartoe moet. Je moet dus op het scherm kijken wanneer je moet afslaan. Dat kan je best over laten aan de "co-piloot" zodat je je ogen op de weg kan houden.

                    Een andere mogelijkheid is om navigatiesoft op je smartphone te zetten. Mijn HTC draait mobile win 6.5 en er staat Garmin XT op. De gratis openstreetmap draait daar perfect op en op die manier heb je dan wel spraakbegeleiding.

                    Ik herinner mij ook nog goedkope navigatiesoft voor andere OS-en maar ga dat moeten opzoeken.
                    Misschien is gratis Navit wel iets, het werkt ook met openstreetmap.
                    Wie heeft je dat wijsgemaakt? Ik draai al jaren (sinds 2003 of 2004) diverse GPS programmas op mijn draagbaar toestel en stembegeleiding, zelfs TTS (straatnamen) is de normaalste zaak van de wereld, nooit zonder geweest


                    Goede tip trouwens mbt smartphone. Let er wel op dat soms een gsmverbinding noodzakelijk is om een route te rijden en dat kan je d(z)uur opbreken. Maar TomTom,Garmin, Sygic, Navigon,iGO, .... veel keuze voor de smartphone, alle met stembegeleiding !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Wie heeft je dat wijsgemaakt? Ik draai al jaren (sinds 2003 of 2004) diverse GPS programmas op mijn draagbaar toestel en stembegeleiding, zelfs TTS (straatnamen) is de normaalste zaak van de wereld, nooit zonder geweest
                      Probleem met begrijpend lezen? Een draagbare GPS (Colorado, Oregon, Vista.....) heeft GEEN stembegeleiding. Die piept telkens er "iets" moet gebeuren. Op die draagbare GPSen zet je dan ook geen "diverse" GPSprogrammas, daar staat firmware op. BTW, ik gebruik GPSen sinds 1999 toen kleurenschermen voor GPS opkwamen en kaarten nog niet zo voor de handliggend waren. Ik heb er dus ook al een beetje ervaring mee.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                        Het probleem wat hier onstaat is het begrip draagbaar, men bedoelt dus eigenlijk dat het apparaat los in de auto zit en er zo uit kan worden gehaald.
                        Een draagbaar (mobiel) GPS systeem is om o.a mee te kunnen wandelen en fietsen en die zijn meestal niet geschikt voor autonavigatie

                        Heb je geen mobieltje waar op navigatie kan, op de iPhone kun je namelijk prima TomTom navigatie draaien.
                        Last edited by HereIsTom; 15 september 2011, 11:30.
                        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                        Cybershot Photo Website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Probleem met begrijpend lezen? Een draagbare GPS (Colorado, Oregon, Vista.....) heeft GEEN stembegeleiding. Die piept telkens er "iets" moet gebeuren. Op die draagbare GPSen zet je dan ook geen "diverse" GPSprogrammas, daar staat firmware op. BTW, ik gebruik GPSen sinds 1999 toen kleurenschermen voor GPS opkwamen en kaarten nog niet zo voor de handliggend waren. Ik heb er dus ook al een beetje ervaring mee.
                          Begrijpend lezen?
                          Misschien eens eerst uitleggen waar ik op reageer?
                          TS heeft het over een GPS voor weggebruik, om te rijden met een camper in Nieuw-Zeeland. Iets later komt een reactie over de Garmin 1490T, dat is een draagbaar toestel (niet ingebouwd) voor op de weg, maar wel in de wagen.
                          Een "wandel"gps is niet zo handig onderweg op een roadtrip. Maar dat had je zelf al aangegeven.
                          Beide toestellen zijn draagbaar, verwarring dus niet uitgesloten. Jij hebt ook niet verduidelijkt dat je het over een "wandel" gps had, wel gezegd dat een draagbaar toestel geen stembegeleiding heeft. En daar reageerde ik op.
                          Maar dan direct vinden dat ik problemen heb met begrijpend lezen?



                          Tom heeft het tenminste begrepen !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Heb je geen mobieltje waar op navigatie kan, op de iPhone kun je namelijk prima TomTom navigatie draaien.
                            idd, die heb ik gedurende 3 weken in februari dit jaar gebruikt werkte perfect.
                            maar een gps is niet noodzakelijk hoor, je weg vinden in NZ is niet zo moeilijk mits een goeie kaart. (ok, een gps is nooit noodzakelijk, ik bedoel maar dat er ook niet zóveel wegen zijn daar dus dat het echt wel gemakkelijk is)
                            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

                              Of een iPad, op mijn iPad werkt TomTom navigatie ook perfect;

                              http://www.youtube.com/watch?v=Wc4sYwlULrc

                              http://www.youtube.com/watch?v=g9bYG9mje-s
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X