Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos streamen naar je tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos streamen naar je tv

    A new TV from Sony will pair with your Xperia smartphone via NFC and show photos, videos and more wirelessly over Wi-Fi Direct.


    De nieuwe W series van Sony hebben deze optie en lijkt me wel leuk. Was eigenlijk van plan om een LG te kopen maar deze functie wil ik echt wel hebben, vooral in combinatie met een tablet vind ik dit super.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Draadloos streamen naar je tv

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=EbI7Rz1o6CI

    De nieuwe W series van Sony hebben deze optie en lijkt me wel leuk. Was eigenlijk van plan om een LG te kopen maar deze functie wil ik echt wel hebben, vooral in combinatie met een tablet vind ik dit super.
    Bekijk ook een keer de reeks van TV's bij Samsung.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos streamen naar je tv

      Ik was op zoek naar iets om mijn android te dokken. Een wekker radio was eventueel een optie geweest of anders iets met deftig geluid. Sony heeft een wekkerradio met docking voor android, maar je moet wel een sony ericsson telefoon hebben en ik vrees dat dit hier weer het geval gaat zijn, ondanks het feit dat je blijkbaar alleen een nfc chip nodig hebt.

      Op zich wel cool natuurlijk. Ik ben ook wel benieuwd naar de tv van apple, waarvan ik ook wel geen android ondersteuning verwacht

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos streamen naar je tv

        Samsung smartphones en tablets kunnen dit al veel langer via het programma immediashare....werkt echt perfect via je eigen netwerk....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Draadloos streamen naar je tv

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Samsung smartphones en tablets kunnen dit al veel langer via het programma immediashare....werkt echt perfect via je eigen netwerk....
          Et bien, voilà
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Draadloos streamen naar je tv

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Samsung smartphones en tablets kunnen dit al veel langer via het programma immediashare....werkt echt perfect via je eigen netwerk....
            Nee hoor, dat is niet hetzelfde. Wat jij zegt maakt gebruik vd eigen speler in de tv (alleen foto's/video/muziek). Dat kunnen inderdaad alle huidige tv's met internet en dlna en wifi. Screen mirroring zoals de W reeks van Sony is nog iets anders, je ziet gewoon hetzelfde beeld als op je gsm/tablet.

            Sony heeft een wekkerradio met docking voor android, maar je moet wel een sony ericsson telefoon hebben en ik vrees dat dit hier weer het geval gaat zijn, ondanks het feit dat je blijkbaar alleen een nfc chip nodig hebt.
            Wat je nodig hebt is wifi en je bent vertrokken. Wil je 'fancy' doen en aanraken met de afstandsbediening dan heb je gewoon nfc nodig, heel veel toestellen hebben dit tegenwoordig. Het werkt met alle merken.
            Last edited by alex606; 1 juni 2013, 08:22.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Draadloos streamen naar je tv

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Nee hoor, dat is niet hetzelfde. Wat jij zegt maakt gebruik vd eigen speler in de tv (alleen foto's/video/muziek). Dat kunnen inderdaad alle huidige tv's met internet en dlna en wifi. Screen mirroring zoals de W reeks van Sony is nog iets anders, je ziet gewoon hetzelfde beeld als op je gsm/tablet.
              Klopt, dat bedoelde ik ook, maar nu je spreekt over screen mirroring, die functie zit in de Samsung Galaxy S4 die ik heb.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Draadloos streamen naar je tv

                En nog een handigheidje:
                Ik heb op mijn Samsung een App. gezet waarmee ik heel gemakkelijk mijn SONY-tv kan bedienen.
                Vooral als je bvb. Youtube filmpjes bekijkt op je TV, waarbij je dikwijls een lange zoekterm moet ingeven.
                Langere teksten met de gewone afstandbediening intikken werkt bij mij namelijk nog zoals destijds een SMS'je met een klassieke GSM

                Comment


                • #9
                  Re: Draadloos streamen naar je tv

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  En nog een handigheidje:
                  Ik heb op mijn Samsung een App. gezet waarmee ik heel gemakkelijk mijn SONY-tv kan bedienen.
                  Vooral als je bvb. Youtube filmpjes bekijkt op je TV, waarbij je dikwijls een lange zoekterm moet ingeven.
                  Langere teksten met de gewone afstandbediening intikken werkt bij mij namelijk nog zoals destijds een SMS'je met een klassieke GSM
                  Yup, heb ook een app (tv side view) op mijn tablet met een afstandsbediening. Heb het al mogen gebruiken bij het invoeren van mijn skypenaam op de tv, gaat zoveel vlotter dan met de afstandsbediening.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draadloos streamen naar je tv

                    Ik heb een nieuwetv nodig...met alles erop en eraan maar niet te duur uiteraard. Ik zou ook graag met mijn ipad of iphone willen spelen via mijn tv.. Ik bedoel daarmee geen games of zo maar wel fotos of filmkes of iets dergelijks willen streamen.. Iemand tips.
                    Ik heb nu een 42 inch bravia van sony die de brui aan het geven is en zou ongeveer van die grote mogen zijn.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draadloos streamen naar je tv

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Ik heb een nieuwetv nodig...met alles erop en eraan maar niet te duur uiteraard. Ik zou ook graag met mijn ipad of iphone willen spelen via mijn tv.. Ik bedoel daarmee geen games of zo maar wel fotos of filmkes of iets dergelijks willen streamen.. Iemand tips.
                      Ik heb nu een 42 inch bravia van sony die de brui aan het geven is en zou ongeveer van die grote mogen zijn.
                      Wij hebben hier de KDL40HX720, zo'n anderhalf jaar al.
                      Prachtig toestel met inderdaad alles erop en eraan!
                      Ondertussen is die natuurlijk al achterhaald, maar de opvolger(s) zullen ongetwijfeld ook voldoening geven.
                      Youtube en andere internet-content bekijken is geen probleem.
                      Dat 3D-gedoe hoefde voor mij niet, en je hebt er de speciale actieve brilletjes van Sony voor nodig à 100€ per stuk. Maar het zit er nu eenmaal op.
                      Ik heb wel een paar keer gekeken met zo'n ouderwets Rood-Blauw brilletje, maar goed.
                      Last edited by dréten; 2 juni 2013, 09:15.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draadloos streamen naar je tv

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Ik heb een nieuwetv nodig...met alles erop en eraan maar niet te duur uiteraard. Ik zou ook graag met mijn ipad of iphone willen spelen via mijn tv.. Ik bedoel daarmee geen games of zo maar wel fotos of filmkes of iets dergelijks willen streamen.. Iemand tips.
                        Ik heb nu een 42 inch bravia van sony die de brui aan het geven is en zou ongeveer van die grote mogen zijn.
                        De bravia w series hebben allebei de optie screen mirroring, de w8 heeft een nfc chip in de afstandsbediening en bij de lagere w6 reeks moet je zelf verbinding maken met de tv.
                        Ikzelf ga voor deze http://www.saturn.nl/mcs/product/SON..._code=73375497 , er is een kleine subwoofer ingebouwd en de voet kan je gebruiken als muurbeugel. 570€ vind ik weinig geld voor wat je er allemaal voor krijgt, dat is niet altijd het geval bij Sony.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draadloos streamen naar je tv

                          Ik heb eventjes info opgezocht over screen mirroring en miracast, blijkbaar zijn er momenteel slechts enkele gsm's en tablets die dit ondersteunen. Het is een beetje onduidelijk over welke toestellen het precies gaat. Samsung Galaxy S4, LG Nexus 4 en Xperia Z hebben dit zeker. Maar mijn Nexus 7 heeft dit blijkbaar niet, wat spijtig is. In de toekomst zullen vrijwel alle Android toestellen deze optie meekrijgen maar voorlopig is dat dus beperkt.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment

                          Working...
                          X