Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dorstlessers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dorstlessers

    Ik ben benieuwd wat de beste dorstlessers zijn gedurende deze toch warme dagen. Ik heb reeds van alles vernomen, gaande van koude koffie, tot warme thee en alles daartussen van frisdranken tot gewoon bier, tot zelfgemaakte frisdranken...... enfin zowat alles. Misschien hebben jullie eigen brouwsels die goeie dorslessers zijn ?
    Ik hou het bij liters bruisend water, ik denk 2 à 3 liter per dag.
    En jullie ?
    Last edited by kriba; 25 juli 2013, 14:41.

  • #2
    Re: Dorstlessers

    Veel water drinken en wat zout innemen ( bvb een klein zakje chips )
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Dorstlessers

      Voor mij, koude koffie en af en toe eens wat cola (om mijn suikers op peil te houden).
      's Avonds durf en lust ik wel een biertje (Hoegaarden). De zwaardere bieren liever niet bij deze warmte.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Dorstlessers

        In het Midden Oosten (waar men slechts begint te klagen vanaf 50°C) drinken de locals warme thee.

        Comment


        • #5
          Re: Dorstlessers

          Geef mij maar een Rodenbach en als het kan van t' vat.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Dorstlessers

            Water is het beste maar het smaakt naar niets natuurlijk
            Water met muntblaadjes zou goed zijn (was gisteren op één).
            Maar ja, wie heeft die muntblaadjes in huis.
            Alleen "Doortje Van Hoeck" denk ik
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Dorstlessers

              Bij mij is het water (rechtstreeks van de bron in Alet-les-Bains) en verder af en toe een Panaché (limonade met een vleugje bier - 0,8% alcool)
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Dorstlessers

                Naar het schijnt zou karnemelk een van de beste dorstlessers zijn, maar ik kan het nog niet ruiken, laat zitten drinken.

                Comment


                • #9
                  Re: Dorstlessers

                  Of je maakt de ideale dorstlesser zelf:
                  Tot een duurinspanning van 1/2 - 1 uur zijn geen speciale drankjes nodig. Meestal volstaat gewoon water. Als de duurinspanning langer duurt, verdient een rehydraterende sportdrank of dorstlesser de voorkeur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dorstlessers

                    ijsblokjes,
                    gewoon in je mond laten smelten ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dorstlessers

                      Een Eskimo = Schweppes met appelsiensap..... vind ik persoonlijk één van de beste dorstlessers....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dorstlessers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Een Eskimo = Schweppes met appelsiensap..... vind ik persoonlijk één van de beste dorstlessers....
                        En ook nog goed tegen malaria
                        (tonic > kinine)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dorstlessers

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En ook nog goed tegen malaria
                          (tonic > kinine)
                          Laat ik eens een myth buster zijn en deze fabel voor eens en altijd uit de wereld helpen:

                          Tonic water is a bitter carbonated beverage flavored with quinine. Popular in mixed cocktails, tonic water actually started as...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dorstlessers

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Water is het beste maar het smaakt naar niets natuurlijk
                            Water met muntblaadjes zou goed zijn (was gisteren op één).
                            Maar ja, wie heeft die muntblaadjes in huis.
                            Alleen "Doortje Van Hoeck" denk ik
                            Dat groeit gelijk onkruid, zelfs op 'n appartement. Op de vensterbank of op terras.
                            Ik heb hier potten vol staan.
                            Ik gebruik ook de upside down tomatenzakken.

                            Die laatste kan je zelf ook maken als je 'n hangpot koopt/hebt en de bloemen zijn uitgebloeid, snij je 'n rond of vierkant gat.
                            Leg daar 'n stukje mousse in, zodat de takken plaats hebben wanneer ze groeien.
                            Vanboven heb ik er nog basilicum ingeplant.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dorstlessers

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Water is het beste maar het smaakt naar niets natuurlijk
                              Water met muntblaadjes zou goed zijn (was gisteren op één).
                              Maar ja, wie heeft die muntblaadjes in huis.
                              Alleen "Doortje Van Hoeck" denk ik
                              Het wil lukken dat ik er vandaag niet handen-, maar armenvol heb weggesnoeid uit onze tuin.
                              Het groeit nl als onkruid. Eens je het geplant hebt raak je het nooit meer kwijt, omdat het ondergrondse ranken maakt, die langs alle kanten de kop opsteken.
                              We hebben het ooit geplant op aanraden van onze zoon. Kon hij hier eens een mojito maken met verse muntblaadjes......
                              Mojito maken we reeds lang niet meer sinds hij de deur uit is, maar de munt is gebleven.
                              Mvrgr.

                              Comment

                              Working...
                              X