Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dolby Atmos altijd via HDMI ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dolby Atmos altijd via HDMI ?

    Ik zou mijn eerste Dolby Atmos film Joker eens willen testen nu ik een al een tijdje een LG SK9Y Dolby Atmos soundbar heb.
    Zou een goede wat donkere film zijn hoorde ik, minder een vrouwenfilm :-)

    Mijn pc heeft een HDMI out (denk ook een display port) en is via HDMI aan mijn TV vastgemaakt.
    Geluid op een tv is meestal slecht, dus ik heb mijn pc met een koptelefoon jack aan mijn soundbar vastgemaakt voorlopig.
    Beter had optisch geweest, maar kan het zijn dat ik goed gelezen heb dat Dolby Atmos zelfs niet via optisch gaat ? (vroeger 5.1 wel)

    Normaal is een soundbar slim genoeg zeker en zou ik zo kunnen configureren :
    -PC hdmi out naar soundbar
    -Soundbar hdmi out naar tv

    -Moest dit niet lukken dacht ik aan een alternatief display port out van pc met op het uiteinde een HDMI kabel stukje in mijn TV (dat ik de HDMI overhoud op mijn pc).
    En dan van HDMI van mijn pc naar HDMI van mijn soundbar om het Dolby Atmos geluid te hebben ?
    -Of zou het ook lukken HDMI van pc naar hdmi van tv (zoals nu) en dan vanaf mijn tv hdmi out naar mijn soundbar hdmi in om zo het geluid van pc naar tv naar soundbar te sturen?

    De kabels zouden wel min. HDMI 2.0 moeten zijn, zal nog eens kijken als dit ergens op de kabel gedrukt staat.
    Last edited by KevinVdd; 4 april 2020, 12:04.

  • #2
    Re: Dolby Atmos altijd via HDMI ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    -Of zou het ook lukken HDMI van pc naar hdmi van tv (zoals nu) en dan vanaf mijn tv hdmi out naar mijn soundbar hdmi in om zo het geluid van pc naar tv naar soundbar te sturen?
    Om dan Dolby Atmos te krijgen heb je eARC nodig, dus ook HDMI 2.1.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment

    Working...
    X