Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle Scan & Pay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doccle Scan & Pay

    Opletten als je daarvan gebruik maakt, zeker met betalingen aan een goed doel waar je een fiscaal attest voor moet hebben.
    Met Scan & Pay zie je dit op je uittreksel ook staan als betaling, geven ze ook duidelijk aan.
    Maar Doccle ontvangt het geld blijkbaar op hun rekening en betaalt met hun rekening naar de ontvanger.
    Dat betekent dat fiscale attesten naar Doccle gaan en niet naar de schenker. [emoji848]
    Dit is niet echt correct en in ons geval zoeken ze het uit met Doccle om een oplossing te zoeken.
    Of het een tijdelijk probleem was, dat is nog niet duidelijk.
    Wie op dergelijke manier een gift deed en geen fiscaal attest krijgt, die kan hiermee misschien gediend zijn. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Doccle Scan & Pay

    Waarom zou je Doccle gebruiken? Wat zitten die tussen jouw betalingen te doen?

    Comment


    • #3
      Re: Doccle Scan & Pay

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Opletten als je daarvan gebruik maakt, zeker met betalingen aan een goed doel waar je een fiscaal attest voor moet hebben.
      Met Scan & Pay zie je dit op je uittreksel ook staan als betaling, geven ze ook duidelijk aan.
      Maar Doccle ontvangt het geld blijkbaar op hun rekening en betaalt met hun rekening naar de ontvanger.
      Dat betekent dat fiscale attesten naar Doccle gaan en niet naar de schenker. [emoji848]
      Dit is niet echt correct en in ons geval zoeken ze het uit met Doccle om een oplossing te zoeken.
      Of het een tijdelijk probleem was, dat is nog niet duidelijk.
      Wie op dergelijke manier een gift deed en geen fiscaal attest krijgt, die kan hiermee misschien gediend zijn. [emoji6]
      Ge moogt het gewoon rechtstreeks naar mij overschrijven, Freddy. Dan zijt ge zeker dat het goed toekomt.
      Ik zal het verdelen onder mijn armen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Doccle Scan & Pay

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ge moogt het gewoon rechtstreeks naar mij overschrijven, Freddy. Dan zijt ge zeker dat het goed toekomt.
        Ik zal het verdelen onder mijn armen.
        Fiscaal attest voorzien dan, of eten ter compensatie. [emoji23][emoji23][emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Doccle Scan & Pay

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Waarom zou je Doccle gebruiken? Wat zitten die tussen jouw betalingen te doen?
          Nooit Scan & Pay gezien?
          Als je vooraf ingevulde overschrijvingen hebt, gewoon eens de camera van uw smartphone op richten en alles is ingevuld.
          Werkt verder heel goed. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Doccle Scan & Pay

            Ja, misschien wel. Totdat het mis loopt en er eentje tussen zit die zich verstopt achter een hoop kleine lettertjes. Sorry maar ik zie niet in waaroom er iemand zich met betalingen die niet voor hem bestemd zijn of door hem te innen er moet tussen zitten. Het is zelfs geen betaalsysteem zoals Visa of Paypal maar gewwon iemand die voor jou iets invult en daarvoor geld opstrijkt en het voor jou duurder maakt. Want denk maar niet dat Doccle gratis is. En misschien komt de rekening bij je bank, maar die doet jou ervoor betalen. En neemt er nog eens winst op. Allemaal om enkele getallen in te vullen. En jou nog problemen te bezorgen zoals je nu hebt met je fiscale attesten. Gewoon parasieten.

            Comment


            • #7
              Doccle Scan & Pay

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ja, misschien wel. Totdat het mis loopt en er eentje tussen zit die zich verstopt achter een hoop kleine lettertjes. Sorry maar ik zie niet in waaroom er iemand zich met betalingen die niet voor hem bestemd zijn of door hem te innen er moet tussen zitten. Het is zelfs geen betaalsysteem zoals Visa of Paypal maar gewwon iemand die voor jou iets invult en daarvoor geld opstrijkt en het voor jou duurder maakt. Want denk maar niet dat Doccle gratis is. En misschien komt de rekening bij je bank, maar die doet jou ervoor betalen. En neemt er nog eens winst op. Allemaal om enkele getallen in te vullen. En jou nog problemen te bezorgen zoals je nu hebt met je fiscale attesten. Gewoon parasieten.
              Het is niet “zomaar” iemand en het is niet omdat er in één specifiek geval iets fout loopt, dat het daarom een slecht systeem is.
              Mijn bank heeft jaren geleden ook al eens een fout gemaakt ... rekening door een foutje op -500.000BEF gezet net voor Kerst.
              Cardstop heeft ook al eens een kaart per vergissing stop gezet.
              PayPal maakt ook fouten, Visa ook.
              Ja, vervelend, maar wordt wel opgelost en dat komt hier ook wel goed.

              En duurder?
              Waar ziet u dat een betaling of zo duurder wordt?
              Er komt geen cent bij hoor.

              Het is niet omdat iemand eens een probleem aankaart, dat men daarvoor het hele systeem meteen moet afbreken en als parasiet omschrijven.

              Trouwens banken en bedrijven genoeg die met Doccle samenwerken om briefwisseling, facturen en betalingen te verwerken ... niets mis mee.

              Als men alles moet vermijden waar eens iets fout loopt, dan kan men gewoon niets meer doen of vertrouwen. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Doccle Scan & Pay

                Laten we het even hebben over de belangrijkste nadelen van Doccle en Zoomit. Je geeft nl. een soort van privacy-buffer op. Een brief open je - maar niemand weet dat je 'm geopend hebt, en/of ontvangen. Met Doccle en Zoomit weet de afzender van de factuur dat wel. Want Zij zijn maar "handles" - zij faciliteren het doorgeefluik - niet meer niet minder.
                M.a.w. waarom zou ik het voordeel van de brievenpost opgeven voor een systeem dat door de banken erin geramd wordt. Ik ga dit zo lang als ik maar kan tegenwerken.
                Wie bewaart het document - voor zover ik weet niet Zoomit - en niet Doccle maar de leverancier die de faktuur aanmaakt. Verbeter me gerust als ik dit fout zie - tot dan blijf ik beide systemen als uiterst vijandig beschouwen.

                Comment


                • #9
                  Doccle Scan & Pay

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Laten we het even hebben over de belangrijkste nadelen van Doccle en Zoomit. Je geeft nl. een soort van privacy-buffer op. Een brief open je - maar niemand weet dat je 'm geopend hebt, en/of ontvangen. Met Doccle en Zoomit weet de afzender van de factuur dat wel.
                  Wat is het privacy-probleem dat de afzender weet dat je de factuur ontvangen hebt?

                  Als je een factuur krijgt, dan weet je dat in principe dat je die gaat krijgen want er is iets (diensten en/of goederen) geleverd.
                  Je weet normaal ook vooraf wanneer dat iets betaald moet zijn.

                  Per post kan een factuur eventueel verloren gaan, de afzender weet dat dan niet en gaat ervan uit dat je op tijd gaat betalen.
                  Betaal je niet tijdig, dan zit je zelf in nesten.
                  Als je die wel per post ontvangt, dan kan je die opzij leggen en “vergeten” betalen.
                  Via elektronische weg krijg je een reminder als je die nog niet behandeld hebt ... een voordeel.
                  Betalen is simpel en men kan geen typfouten maken.

                  Dat de verzender van een factuur kan weten dat je die ontvangen hebt is niet echt een privacy-probleem ... tenzij men wil foefelen en het “zogezegd niet ontvangen” wil misbruiken om niet of te laat te betalen. [emoji23]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doccle Scan & Pay

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En duurder?
                    Waar ziet u dat een betaling of zo duurder wordt?
                    Er komt geen cent bij hoor.[emoji6]
                    Denk je echt dat dat "gratis" is? Iemand moet dat allemaal betalen. Jij betaalt niet direct meer op die overschrijving, maar jouw bank of diegene die je zo een factuur stuurt betaalt daarvoor. En je bank doet dat ook zeker niet gratis. Jij betaalt daarvoor doordat je bank meer kosten aanrekent.

                    Allen de zon en lucht is gratis. En als het van de politiek afhangt ga je daar vroeg of laat ook mogen voor betalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doccle Scan & Pay

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Denk je echt dat dat "gratis" is? Iemand moet dat allemaal betalen. Jij betaalt niet direct meer op die overschrijving, maar jouw bank of diegene die je zo een factuur stuurt betaalt daarvoor. En je bank doet dat ook zeker niet gratis. Jij betaalt daarvoor doordat je bank meer kosten aanrekent.
                      Ik denk toch dat uw redenering hier wat verkeerd zit. [emoji6]

                      De bedrijven die via daar facturen aanbieden betalen daarvoor, maar die winnen daarmee meer dan ze betalen.
                      Geen papieren facturen, geen printers, geen inkt, geen omslagen, geen zegels, geen personen om dat te verwerken, ...
                      Het gebruik van Doccle en Zoomit is voor velen een grote winst en vereenvoudiging van hun administratie.
                      De klant mag ook 87 keer verhuizen, zolang zijn e-mailadres en/of rekeningnummer niet verandert gaat er ook niets verloren via de post en komt alles toe.
                      Waarom zou het de klant plots meer kosten als het voor hun goedkoper is dan via de post? [emoji849]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doccle Scan & Pay

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik denk toch dat uw redenering hier wat verkeerd zit. [emoji6]

                        De bedrijven die via daar facturen aanbieden betalen daarvoor, maar die winnen daarmee meer dan ze betalen.
                        Geen papieren facturen, geen printers, geen inkt, geen omslagen, geen zegels, geen personen om dat te verwerken, ...
                        Het gebruik van Doccle en Zoomit is voor velen een grote winst en vereenvoudiging van hun administratie.
                        De klant mag ook 87 keer verhuizen, zolang zijn e-mailadres en/of rekeningnummer niet verandert gaat er ook niets verloren via de post en komt alles toe.
                        Waarom zou het de klant plots meer kosten als het voor hun goedkoper is dan via de post? [emoji849]
                        Ok, laat vallen als dat jouw mening is maar ik vrees dat het wat naief is.

                        Comment


                        • #13
                          Doccle Scan & Pay

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Ok, laat vallen als dat jouw mening is maar ik vrees dat het wat naief is.
                          Dit is niet mijn mening maar de manier waarop het werkt.
                          Dat het net als alles ooit duurder wordt, dat kan zeker ... maar dat zou het dan per post ook zijn. [emoji6]
                          Weet ge ... 30 jaar geleden stuurde iedereen nog brieven, met Kerst een kaartje, facturen en klachten per post, ... heden stuurt men het meeste via e-mail of sociale media.
                          Maar omgekeerd is ook waar ... 30 jaar geleden ging men alles kopen in de winkel, nu laten velen van alles leveren (per post).
                          Of alles beter of slechter is laat ik er even tussenuit, maar men moet mee met zijn tijd en alvast gaat het wel sneller en eenvoudiger en heel de kast staat niet meer vol mappen. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doccle Scan & Pay

                            met doccle scan en pay is de opdrachtgevende rekening toch die van de klant en niet die van doccle.
                            Voor al de betalingen die ik heb gedaan heb ik steeds een attest ontvangen.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Doccle Scan & Pay

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              met doccle scan en pay is de opdrachtgevende rekening toch die van de klant en niet die van doccle.
                              Voor al de betalingen die ik heb gedaan heb ik steeds een attest ontvangen.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                              Awel nu is daar dus een probleem ... mijn betaling is daar toegekomen met het rekeningnummer van Doccle en attest is naar Doccle.
                              Betalingen met een gepersonaliseerde gestructureerde mededeling is dat ook geen probleem.
                              Reden te meer dat men Doccle niet per definitie moet afbreken zoals sommigen ... gewoon in het oog houden of de attesten toekomen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X