Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Digitale meter komt er toch

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb toch eerder de indruk dat de geschiedenis ons leert om niet aan te passen.
    Als we volgen met hetgeen ze ons willen laten doen, dan is het op zeer korte tijd ofwel zeer zwaar belast, ofwel verboden.

    Verwarmen doen we vooral in de winter, rijden doen we het ganse jaar door.
    Verwarmen doen we ook overdag, de wagen laden vooral ‘s nachts ... wanneer we met z’n allen net het meeste gaan betalen voor elektriciteit.

    Een oplossing is een batterij, maar heden nog te duur om rendabel te zijn en later waarschijnlijk zwaar belast om de inkomsten van de maatschappijen en de staatskas te vullen.

    Ik voel hier nattigheid ... indien we in de toekomst een kleine vergoeding zouden krijgen voor geïnjecteerde elektriciteit, dan zullen we op die momenten ook moeten bijbetalen om te leveren.

    Opslag op het net bestaat niet, van zodra alle panelen samen genoeg opbrengen, dan moeten ze minder aankopen in het buitenland.

    Er is maar één echte reden ... het moet zoveel mogelijk opbrengen door zo weinig mogelijk te leveren en zelfs te ontvangen zonder iets te leveren.

    En wees maar zeker dat ze daarom het capaciteitstarief ooit invoeren, zo zijn ze zeker ook te ontvangen van wie een batterij heeft.
    Mijn beste,

    Ik sta werkelijk versteld van je obsessie dat ZE je weer iets gaan afpakken en staak mijn pogingen de discussie in positieve zin om te buigen - waarvoor ook dank aan andere deelnemers.
    Veel plezier met je verdere leven.

    PS: de zon gaat schijnen, ga bv eens een FOTO maken .

    Comment


    • #92
      Re: Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Mijn beste,

      Ik sta werkelijk versteld van je obsessie dat ZE je weer iets gaan afpakken en staak mijn pogingen de discussie in positieve zin om te buigen - waarvoor ook dank aan andere deelnemers.
      Veel plezier met je verdere leven.

      PS: de zon gaat schijnen, ga bv eens een FOTO maken .
      Dat is geen obsessie maar een vaststelling van de realiteit.
      Ik zie niet in hoe steeds meer moeten betalen aan bijdragen, belastingen of wat ook positief kan zijn.
      Zoals eerder gemeld, de berekening op de website van de VREG berekent een verhoging van meer dan 50% van mijn factuur voor elektriciteit.
      Ze moeten het zogezegd wel herzien van de regering, maar geloof je echt dat ze er 50% gaan afknijpen?

      Misschien is het ook een obsessie om mensen geen andere mening te gunnen? [emoji18]

      De zon schijnt misschien wel af en toe, maar het hagelt ook af en toe. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #93
        Re: Digitale meter komt er toch

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        En wees maar zeker dat ze daarom het capaciteitstarief ooit invoeren, zo zijn ze zeker ook te ontvangen van wie een batterij heeft.
        Klopt niet.
        Als je een batterij zelf plaatst, dan kan je de pieken zelf opvangen, en heb je een kleinere aansluiting nodig.

        Dat capaciteitstarief voor particulieren staat volgens mij niet meer op de agenda. Het is juist vervangen door de speciale meter.

        Trouwens, dat capaciteitstarief bestaat al zo lang voor bedrijven.... Die betalen extra volgens hun kwartuurpiekvermogen, en hun inductieve belasting. Dat is ook betalen voor stroom die niet verbruikt wordt.

        Feit is dat de kost van de stroom die bij jou binnenkomt voor een heel groot stuk bepaald wordt door het netwerk, en veel minder door de pure energiekost.
        Dat is niet zo abnormaal gezien een gezin echt niet zo veel stroom verbruikt, maar de infrastructuur wel zeer fijnmazig moet onderhouden worden.

        Comment


        • #94
          Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Klopt niet.
          Als je een batterij zelf plaatst, dan kan je de pieken zelf opvangen, en heb je een kleinere aansluiting nodig.
          Klopt zeker niet.

          Geen enkele batterij is heden goed om dagen of weken op te vangen waarop er zo goed als geen opbrengst is.
          In heel die periode (lage opbrengst) heb je wel degelijk een even sterke aansluiting nodig want kookplaten, oven, wasmachine, verlichting en dergelijke blijven evenveel verbruiken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #95
            Re: Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Feit is dat de kost van de stroom die bij jou binnenkomt voor een heel groot stuk bepaald wordt door het netwerk, en veel minder door de pure energiekost.
            Eindelijk geef je het zelf dan ook toch toe wat ik hier al heel lang neerschrijf

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Dat is niet zo abnormaal gezien een gezin echt niet zo veel stroom verbruikt, maar de infrastructuur wel zeer fijnmazig moet onderhouden worden.
            Als het niet zo abnormaal is waarom kan het in alle andere landen dan wel een héél pak goedkoper

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #96
              Re: Digitale meter komt er toch

              Degenen die er nog steeds aan twijfelen, genoeg info te vinden op het net

              En ondertussen zijn onze prijzen nogmaals gestegen

              En nog maar eentje http://www.standaard.be/cnt/dmf20180807_03653414

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 18 maart 2019, 15:05. Reden: edit
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #97
                Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Je kan het niet beter zeggen, de omstandigheden veranderen en de geschiedenis wijst uit dat het doorgaans verstandiger is zich aan te passen.
                Deze overheden hebben dat toen niet met voorbedachten rade gedaan.
                Vroeger niet denk ik, maar heden ten dage weten ze echt van geen hout meer pijlen maken en begin ik daar serieus aan te twijfelen.
                Dus waarom nog overschakelen, onderhand is het een bijna 100% zekerheid dat je je die overstap in de toekomst gaat beklagen (want tegen die tijd kapotbelast).
                De VREG simulatieklucht (bedrog is een beter woord) heeft voor mij echt de deur dicht gedaan. Hoe kan je nog iets vertrouwen als het van hogerop gepusht wordt ?

                En, wees gerust, de kritische mensen hier gaan echt niet als zombies door het leven hoor !
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #98
                  Re: Digitale meter komt er toch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Eindelijk geef je het zelf dan ook toch toe wat ik hier al heel lang neerschrijf


                  Als het niet zo abnormaal is waarom kan het in alle andere landen dan wel een héél pak goedkoper

                  grts
                  Sieg
                  Het besluit van TA: De elektriciteitsfactuur is voor de Belgische consument eigenlijk niets anders dan een verhuld aanslagbiljet.
                  Ze hebben voor 100% gelijk.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #99
                    Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is geen obsessie maar een vaststelling van de realiteit.
                    Ik zie niet in hoe steeds meer moeten betalen aan bijdragen, belastingen of wat ook positief kan zijn.
                    Zoals eerder gemeld, de berekening op de website van de VREG berekent een verhoging van meer dan 50% van mijn factuur voor elektriciteit.
                    Ze moeten het zogezegd wel herzien van de regering, maar geloof je echt dat ze er 50% gaan afknijpen?

                    Misschien is het ook een obsessie om mensen geen andere mening te gunnen? [emoji18]

                    De zon schijnt misschien wel af en toe, maar het hagelt ook af en toe. [emoji1]
                    Er wordt soms gezegd dat een pessimist een goed geïnformeerde optimist is, maar op de lange duur is het toch erg belastend .

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Er wordt soms gezegd dat een pessimist een goed geïnformeerde optimist is, maar op de lange duur is het toch erg belastend .
                      Iemand dat rekening houdt met extra onkosten, die komt wat minder voor verassingen te staan.
                      We zullen hier binnen een paar jaar eens op terugkomen wanneer alles wat meer vorm gekregen heeft ... als het zolang duurt.

                      Ik ga in elk geval niet overreageren door nu investeringen te doen die weer hun waarde of nut verliezen voor ze renderen.
                      Iets vervangen dat niet versleten is, dat is zelden een goede beslissing.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Er wordt soms gezegd dat een pessimist een goed geïnformeerde optimist is, maar op de lange duur is het toch erg belastend .
                        Je kan ook realist zijn ipv dagdromer...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Het zou dus nog een tijdje kunnen duren...

                          Comment


                          • Re: Digitale meter komt er toch

                            Ik die tekst eens goed gelezen Geert ....
                            Onze blauwen geschelpte die achter dit spinsel stat opperde zelf om aan Vlaamse zijde een eigen IT-platform aan te spreken en ontwikkeling te doen ... Kunnen ze zoals overal oustsourcen ...
                            Maar het komt er hoe dan ook en het zal er sneller zijn dan we ons kunnen voorstellen, vooral wanneer de verkiezingen voorbij zijn en we er met de neus op gedrukt worden...
                            Kijk naar de grandiose inspanningen die ze de laatste dagen hebben aan dag gelegd voor wat die grondwetsaanpassing. Een bende clowns en wij lopen er lekker in ...
                            N-VA is weggelopen (circusvertoning voor wie het wil geloven) maar ze komen wel allemaal goed overeen om na de verkiezingen lekker samen verder te doen. Niemand wil nu standpunten innemen die kunnen afgerekend worden. Alle 3 (CDV, OLV, N-VA) possitioneren zich veilig maar zeker voor hun herverkiezing...
                            Nu terug on topic. Die slimme meter komt er en uiteindelijk wijst alles naar de richting: Zoveel mogelijk energie aan rekenen aan de klant. Ik ga geen accumlatoren opladen tijdens de zomer. Energie hebben we zo wie zo nodig tijdens de piekuren want wie gaat die definitie vast leggen ? Juist de grote producent. Wie gaat er nu 's avonds na zijn dagtaak beginnen kokkerellen na 9uur ? Tijdens het zogezegde daluur ? Niemand.
                            Het was de idee om met ZP bij te dragen aan de groen energie ? Ik heb meer de indruk dat het de bedoeling is verkopers meer te laten verkopen en de aankopers met een kat in een zak naar huis te sturen ...
                            Ze hebben geld nodig en ze weten best waar het te vinden...
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Even een vraagje terzijde aan de kenners
                              Kan een meter in de elektriciteitskast kapot gaan ?
                              De laatste tijd komt er een redelijk luid gebrom uit de meterkast en de meters draaien wel maar die van dagtareif is met snokjes en gekraak
                              Tevens is mijn meterstand opeens enorm verhoogd op twee maandjes tijd ??

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Even een vraagje terzijde aan de kenners
                                Kan een meter in de elektriciteitskast kapot gaan ?
                                De laatste tijd komt er een redelijk luid gebrom uit de meterkast en de meters draaien wel maar die van dagtareif is met snokjes en gekraak
                                Tevens is mijn meterstand opeens enorm verhoogd op twee maandjes tijd ??

                                grts
                                Sieg
                                Het gebeurt zelden, maar zoals alles wat mensen maken kan het kapotgaan of mankeren.
                                Zeker laten nakijken. En indien de teller werkelijk kapot is verbruik laten herberekenen. het gebrom zou ook kunnen komen van een relais dat blijft "hangen" (ik meen begrepen te hebben dat je verwarmt met accumulatoren).
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X