Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Digitale meter komt er toch

    Ik heb nog nooit iemand gezien die in de regering zit ;waarvoor ik gestemd heb.
    Wordt allemaal in de partij bedisseld.

    Comment


    • #62
      Re: Digitale meter komt er toch

      Flauw argument. Je kiest in de eerste plaats voor een partij en dan voor personen.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #63
        Re: Digitale meter komt er toch

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Wat een kot zeurkousen hier .
        De politici die er nu zijn hebben wij verkozen. Wil je dat niet, verhuis naar Rusland, Turkije ..’

        Nu komt er een regeling waardoor er voor de bezitters niks verandert, geen bijkomende nadelen, en weer is het niet goed.

        Ga gdv zelf in de politiek en los het zelf op. Tuurlijk heeft de staat geld nodig, om uw pensioen, uw ziekteverzekering, scholen, wegen etc te betalen.
        Maar met deze regeling gaat er geen enkele euro extra van de zonnepaneelbezitters naar de staatskas.

        Wat is uw voorstel?
        Ben jij nu echt zo naïef of wat scheelt er met jou ???
        Onze staat heeft inderdaad veel geld nodig, meer dan in andere landen en ze blijven het halen bij de kleine man
        België is het land met de hoogste belangstinsdruk maar wel met de laagste pensioenen
        Onze ziekteverzekering betalen we grotendeels zelf
        Onze scholen zijn al lang niet meer bij de betere
        En over onze wegen zullen we maar zwijgen zeker
        En er gaat enorm veel geld van de zonnepaneelbezitters naar de staat

        En desondanks dat onze staat hier schandalig veel geld opstrijkt hebben ze een put achtergelaten waar men U kan tegen zeggen

        Moest men al eens beginnen met wat minder regeringen te hebben in België
        Een koningshuis waar niet iedereen gewoon geld krijgt omdat hij daar geboren wordt
        Met die twee bovenstaande besparingen zou er al enorm veel geld naar de staatskas vloeien

        En laat ons dan nog maar zwijgen over de vele voordelen die ze de bedrijven bieden om zich hier eventueel te willen vestigen

        Reken maar dat het er niet op vooruit gaat in onze maatschappij
        Niet voor niks dat elk jaar de armoede stijgt in dit "beschaafde" land

        Maar dat allemaal terzijde want het gaat hier over het invoeren van een meter waarbij ze ons zonnepaneel investeerders nog meer zullen nekken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #64
          Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Flauw argument. Je kiest in de eerste plaats voor een partij en dan voor personen.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Neen dat gebeurt niet
          Je kiest inderdaad voor een partij, maar als die partij teveel stemmen heeft gekregen worden er door andere partijen coalities gevormd zodat die partij buiten strijd blijft

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #65
            Re: Digitale meter komt er toch

            Klopt dus ook niet.
            Als er 2 partijen samen gaan (of meer ) die een meerderheid hebben, dan wordt de democratie toch gerespecteerd zeker.

            Je moet vooral de regeling over de zonnepanelen eens lezen voor commentaar te geven.
            De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eeste 15 jaar.

            Ik zal wel de naieve zijn, en misschien dan wel de enige die goed verdiend heeft aan zijn panelen.
            16000€ geinvesteerd, en die waren na 4 jaar helemaal terug betaald, en nu verdien ik nog elk jaar ca 2000€ aan mijn panelen, netvergoeding inbegrepen. Het is omdat ik niet de enige ben dat ze zoiets als een netvergoeding moesten invoeren.

            Ik betaal die met de glimlach, dom en naief zeker. Ik kan in elk geval tellen.



            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #66
              Re: Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Klopt dus ook niet.
              Als er 2 partijen samen gaan (of meer ) die een meerderheid hebben, dan wordt de democratie toch gerespecteerd zeker.

              Je moet vooral de regeling over de zonnepanelen eens lezen voor commentaar te geven.
              De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eeste 15 jaar.

              Ik zal wel de naieve zijn, en misschien dan wel de enige die goed verdiend heeft aan zijn panelen.
              16000€ geinvesteerd, en die waren na 4 jaar helemaal terug betaald, en nu verdien ik nog elk jaar ca 2000€ aan mijn panelen, netvergoeding inbegrepen. Het is omdat ik niet de enige ben dat ze zoiets als een netvergoeding moesten invoeren.

              Ik betaal die met de glimlach, dom en naief zeker. Ik kan in elk geval tellen.



              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
              Hier ook een zeer goede investering geweest Tommie.
              In november 2011 geplaatst voor 17.000€ en kom nu aan een grof geschatte opbrengst
              van ongeveer 30.000€ netvergoeding inbegrepen.

              Wat ik mij wel af vraag, hoe ze dat zullen doen met die 15 jaar, nu ben je zoals je weet
              je overschot kwijt bij de eindafrekening, en daar werken de meesten ook naar toe.
              Stel dat ze daar nu een maandelijkse afrekening van maken, dan liegen zij ook niet.....
              Maar dan zijn wij toch de pineut.

              Comment


              • #67
                Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Flauw argument. Je kiest in de eerste plaats voor een partij en dan voor personen.
                Maar het zijn niet deze dat het meeste stemmen hebben dat daarvoor aan de macht komen, noch als persoon, noch als partij.
                Zij gaan na verkiezingen samenwerken met andere partijen waardoor de grootste groep niet altijd bestaat uit deze met de meeste stemmen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Digitale meter komt er toch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik zal wel de naieve zijn, en misschien dan wel de enige die goed verdiend heeft aan zijn panelen.
                  16000€ geinvesteerd, en die waren na 4 jaar helemaal terug betaald, en nu verdien ik nog elk jaar ca 2000€ aan mijn panelen, netvergoeding inbegrepen. Het is omdat ik niet de enige ben dat ze zoiets als een netvergoeding moesten invoeren.

                  Ik betaal die met de glimlach, dom en naief zeker. Ik kan in elk geval tellen.

                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Goed voor u, maar wij investeerden ook, kregen geen voordelen en betalen dezelfde bijdragen als anderen die zoals u goed hun zakken vullen met die certificaten.

                  Stel u even in deze situatie.
                  De panelen worden pas tussen de 8 en 12 jaar terugverdiend, maar als de netvergoeding of wat anders fors omhoog gaat, dan geraken ze nooit terugverdiend.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eerste 15 jaar.

                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                    Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten (te hoog, inderdaad). Ik mag ze (voorlopig ?) nog altijd verwachten.
                    Toen kwam een tussenkomst voor gebruik van het net, geen enkel probleem mee, is niet zo onlogisch.
                    Maar we bleven, ook als de panelen 30 jaar of meer zouden blijven werken altijd ons verbruik van ongeveer 8000 kWh kunnen halveren door de terugdraaiende teller.

                    Toen heeft het alziende oog van ene Bart de digitale meter ontdekt.
                    En er ineens miljoenen plaatsen bij alle niet-zonnepaneelbezitters (gewild of ongewild) om zo het meeste verbruik te kunnen monitoren en bijsturen dat was natuurlijk vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol. (nee, het bracht niet genoeg geld in het laatje, dat is natuurlijk de enige reden).
                    Neenee, liever beginnen met mensen die inspanningen doen voor het milieu en die als allereersten opzadelen met die tellers (een paar honderdduizend ipv een paar miljoen). Als pleister op een houten been gaan we dan "slechts" voor 15 jaar mogen kiezen om de terugdraaiende teller te blijven simuleren (da's van "eeuwig" naar 15 jaar, maar dat is voor u blijkbaar geen verschil).
                    Tiens, als de wondere digitale meter alleen maar profijt oplevert, waarom dan die compensatieregeling ? Plus dan de enorme bedriegerij van een simulator van VREG die te belachelijk is voor woorden (de beruchte "onmiddellijke verbruiken van je eigen productie). Mijn resultaat staat hierboven al een paar keer.
                    De digitale teller dan maar plaatsen 15 jaar na de indienstname van de PV installatie (helemaal geen terugdraai simulatie nodig) is natuurlijk opnieuw vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol.( neenee, dan kan je niet met een vingerknip van die 15 jaar bv. 10 jaar maken, volgend jaar of zo).
                    Rond 2010 zat ik nog met een verbruik van 12000 kWh, alles inbegrepen (verwarming, wassen vaatwassen, warm water). Verbruik teruggebracht naar ongeveer 8000kWh door alle ramen te vernieuwen en spouwmuren te isoleren. Panelen geplaatst en verbruik teruggebracht naar 4000 kWh per jaar. Ik betaal dus 4000 kWh per jaar energie en op die 4000 kWh de rest van de belastingsbrief die een el. rekening geworden is.
                    Na 2025 ga ik nu 4000 kWh energie betalen en op 8000 kWh taksen en belastingen, dus een verdubbeling. Zal me, schat ik, aan de huidige prijzen ongeveer 1000 euro méér kosten. Ofwel netto zo'n 650 euro (als de prosumententaks tenminste wegvalt en niet vervangen wordt door iets anders).
                    Moeten we nu staan juichen misschien ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten (te hoog, inderdaad). Ik mag ze (voorlopig ?) nog altijd verwachten.
                      Toen kwam een tussenkomst voor gebruik van het net, geen enkel probleem mee, is niet zo onlogisch.
                      Maar we bleven, ook als de panelen 30 jaar of meer zouden blijven werken altijd ons verbruik van ongeveer 8000 kWh kunnen halveren door de terugdraaiende teller.

                      Toen heeft het alziende oog van ene Bart de digitale meter ontdekt.
                      En er ineens miljoenen plaatsen bij alle niet-zonnepaneelbezitters (gewild of ongewild) om zo het meeste verbruik te kunnen monitoren en bijsturen dat was natuurlijk vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol. (nee, het bracht niet genoeg geld in het laatje, dat is natuurlijk de enige reden).
                      Neenee, liever beginnen met mensen die inspanningen doen voor het milieu en die als allereersten opzadelen met die tellers (een paar honderdduizend ipv een paar miljoen). Als pleister op een houten been gaan we dan "slechts" voor 15 jaar mogen kiezen om de terugdraaiende teller te blijven simuleren (da's van "eeuwig" naar 15 jaar, maar dat is voor u blijkbaar geen verschil).
                      Tiens, als de wondere digitale meter alleen maar profijt oplevert, waarom dan die compensatieregeling ? Plus dan de enorme bedriegerij van een simulator van VREG die te belachelijk is voor woorden (de beruchte "onmiddellijke verbruiken van je eigen productie). Mijn resultaat staat hierboven al een paar keer.
                      De digitale teller dan maar plaatsen 15 jaar na de indienstname van de PV installatie (helemaal geen terugdraai simulatie nodig) is natuurlijk opnieuw vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol.( neenee, dan kan je niet met een vingerknip van die 15 jaar bv. 10 jaar maken, volgend jaar of zo).
                      Rond 2010 zat ik nog met een verbruik van 12000 kWh, alles inbegrepen (verwarming, wassen vaatwassen, warm water). Verbruik teruggebracht naar ongeveer 8000kWh door alle ramen te vernieuwen en spouwmuren te isoleren. Panelen geplaatst en verbruik teruggebracht naar 4000 kWh per jaar. Ik betaal dus 4000 kWh per jaar energie en op die 4000 kWh de rest van de belastingsbrief die een el. rekening geworden is.
                      Na 2025 ga ik nu 4000 kWh energie betalen en op 8000 kWh taksen en belastingen, dus een verdubbeling. Zal me, schat ik, aan de huidige prijzen ongeveer 1000 euro méér kosten. Ofwel netto zo'n 650 euro (als de prosumententaks tenminste wegvalt en niet vervangen wordt door iets anders).
                      Moeten we nu staan juichen misschien ?
                      8000 kWh per jaar is nog altijd een zeer hoog verbruik.
                      Elektriciteit is veel te duur voor directe verwarming en warm water en zal dat zo blijven.
                      Je kan dus blijven mekkeren ofwel je installaties aanpassen.
                      Probleem is inderdaad dat er weinig zekerheid wordt geboden.
                      Nu nog op gas overschakelen ?
                      Warmtepompen zijn niet zo interessant als de terugdraaiende meter wordt afgeschaft.
                      Het verstandigst is misschien nog om verschillende installaties te voorzien die mekaar aanvullen (bv een kleine warmtepomp die ook koelt bijzetten, …), dan moet je niet alles opbreken.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        8000 kWh per jaar is nog altijd een zeer hoog verbruik.
                        Elektriciteit is veel te duur voor directe verwarming en warm water en zal dat zo blijven.
                        Je kan dus blijven mekkeren ofwel je installaties aanpassen.
                        Probleem is inderdaad dat er weinig zekerheid wordt geboden.
                        Jan, als onze regering echt zou inzitten met het klimaat dan zou elektriciteit eigenlijk het enige mogen zijn om te verwarmen
                        Maar zoals het nu loopt is het toch overduidelijk dat het voor hen niet gaat over het klimaat maar wel om zakken te vullen
                        En trouwens de Elektriciteitsfactuur is gewoon in België te duur, waarom moet dat zoveel meer losten dan in onze buurlanden

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Jan, als onze regering echt zou inzitten met het klimaat dan zou elektriciteit eigenlijk het enige mogen zijn om te verwarmen
                          Maar zoals het nu loopt is het toch overduidelijk dat het voor hen niet gaat over het klimaat maar wel om zakken te vullen
                          En trouwens de Elektriciteitsfactuur is gewoon in België te duur, waarom moet dat zoveel meer losten dan in onze buurlanden

                          grts
                          Sieg
                          Duitsland is alvast een pak duurder dan hier.

                          @Nete Het is overduidelijk dat jij en je installateur niet echt ver vooruit gekeken hebt.
                          Je installatie is simpelweg te groot.
                          Misschien helpt het om een kleinere omvormer te plaatsen, dan betaal je alvast minder netvergoeding, maar in elk geval kijg j dan minder GSC.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Digitale meter komt er toch

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten.
                            Waar haal je dat René? Tot 2030 bedoel je zeker, GSC contract zonnepanelen loopt geen 25 maar 20 jaar.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                              @Nete Het is overduidelijk dat jij en je installateur niet echt ver vooruit gekeken hebt.
                              Je installatie is simpelweg te groot.
                              Misschien helpt het om een kleinere omvormer te plaatsen, dan betaal je alvast minder netvergoeding, maar in elk geval kijg j dan minder GSC.
                              Nu kan ik je ook echt niet meer volgen hoor.
                              Ik heb een installatie die er voor zorgt dat ik tot nu toe ongeveer de helft van mijn verbruik ZELF maak (helaas niet al mijn productie direct kan verbruiken zoals die dagdromers van de VREG voor mogelijk houden), en jij vind mijn installatie te groot ??? Had ik een groter dak gehad dan hadden er nog méér panelen gelegen. Ik durfde in het begin nog enig geloof hechten aan wat onze "regeerders" uitkraamden over groen en zo.
                              En een verbruik van 8000 kWh voor ALLES: ik zou niet graag de verbruikers elk 1 euro moeten geven die zonder verwarming zelfs in die buurt zitten.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Digitale meter komt er toch

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Duitsland is alvast een pak duurder dan hier.

                                @Nete Het is overduidelijk dat jij en je installateur niet echt ver vooruit gekeken hebt.
                                Je installatie is simpelweg te groot.
                                Misschien helpt het om een kleinere omvormer te plaatsen, dan betaal je alvast minder netvergoeding, maar in elk geval kijg j dan minder GSC.
                                Bij mijn weten kan je het vermogen van je omvormer niet wijzigen Tommie, het contract spreekt
                                op datum van installatie en keuring en kan niet je niet meer aanpassen.
                                Bepaalde installateurs hebben in de tijd mensen aangeraden om op 8Kw piek een omvormer
                                te plaatsen met een iets zwaarder vermogen bv. 10 Kw omdat ze beweerden dat deze omvormer dan iets
                                gemakkelijker zou zijn dan op vollast, die mensen betalen nu wel teveel aan netvergoeding en kunnen
                                dat niet wijzigen.
                                Die installateurs hebben wel ter goedertrouw gehandeld omdat er dan nog bijlange geen sprake was van
                                een netvergoeding.

                                Comment

                                Working...
                                X