Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Digitale meter komt er toch

    Huidige systeem blijft nog 15 jaar bestaan. Maar die termijn gaat in op moment van plaatsing van zonnepanelen.
    ik heb 5 jaar geleden enkele panelen geplaatst , en wilde dit jaar er bij te plaatsen , maar die termijn ( staat er duidelijk ) van 15 jaar gaat in op de plaatsing van de 1ste panelen.
    dus ik zou op het bijplaatsen nog 10 jaar een terugdraaiende teller hebben , en geloof me : ... ik haal ze er niet meer uit.
    nieuwe panelen nu nog leggen kost me meer dan gewoon de stroom afnemen. dus wie promoot zonnepanelen ? : de regering , maar wie pak de winst : de vreg

    Comment


    • #32
      Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Die elektriciteit wordt volgens VREG niet doorverkocht maar komt in een pot om netverliezen te dekken.
      De VREG heeft altijd een mooie uitleg.
      Stel dat niemand panelen zou hebben zoals vroeger, dan zitten ze ook met verliezen die ze moeten opvullen met iets dat ze elders moeten aankopen.
      En waarom moeten ze aanvullen?
      Inderdaad om te verkopen.
      Die elektriciteit verkopen ze wel degelijk aan een ander. [emoji6]

      Edit: Ze kopen ook elektriciteit in het buitenland ... laat ze daar eens afnemen zonder te betalen met het excuus dat het dient om netverliezen op te vangen. [emoji6]
      Last edited by VerSeg; 14 maart 2019, 19:51.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Digitale meter komt er toch

        Het zit wel hoog hé.
        Relax, dat is slecht voor uwen tikker, anders eens kijken of er geen azijn in uw leidingwater zit.

        Comment


        • #34
          Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          J
          Ik dacht dat ze in Nederland gewoon 25ct per kWh betalen voor de afname, en voor teruglevering krijg je 6ct per kWh (naakte energieprijs). Dus ook daar heb je er alle belang bij om zo veel mogelijk direct te gebruiken van wat je zelf opwekt.
          Als je de vergelijking met Nederland wil maken moet je jezelf beter informeren, in Nederland zijn de kosten amper aanwezig
          Ik heb het hier al eens geschreven maar toch nog eens vermelden want het past hier wel, Vrienden van ons zijn drie jaar geleden verhuist van België naar Nederland.
          Ze verwarmen op dezelfde manier, hun verbruik is net hetzelfde en hebben ook in Nederland zonnepanelen gelegd, dus alles identiek, alleen is hun huis in Nederland wat groter
          Het verschil, in België betaalden ze 285 € per maand, nu in Nederland betalen ze 90 € per maand
          probeer dat maar eens logisch uit te leggen, onze regering lacht zich te pletter met die domme Belgen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          JHet probleem zal kleiner worden als de GSC's beginnen uit te doven. Die veel te genereuze regeling was niet houdbaar (regeling van Freya), en dat moet op een of andere manier betaald worden.
          Het probleem van die gemaakt GSC put is al lang opgevuld, geloof dat maar
          De gewone werkende mens is niet het probleem, is het ook nooit geweest
          De grote investeerders en bedrijven die enkele 100den en 1000den panelen hebben liggen zijn het probleem
          En wat doet onze regering daaraan, nou die krijgen extra veel korting op hun prosumententarief
          Waar is daar wederom eens de logica te vinden ??

          Blijkbaar zijn er hier nog altijd enkele personen die niet snappen dat wij als Belgen worden uitgemolken en we allemaal ja knikkers zijn
          En dit op alle vlakken

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 14 maart 2019, 22:16. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Digitale meter komt er toch

            De beleidsmensen in België hebben daar lak aan...ze leven in een andere wereld totaal wereldvreemd...
            Ze kunnen zich niet verplaatsen in de huid van de werkende mens...

            Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #36
              Re: Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Het zit wel hoog hé.
              Relax, dat is slecht voor uwen tikker, anders eens kijken of er geen azijn in uw leidingwater zit.
              Het heeft niets te maken met hoog zitten, maar met correct zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                De beleidsmensen in België hebben daar lak aan...ze leven in een andere wereld totaal wereldvreemd...
                Ze kunnen zich niet verplaatsen in de huid van de werkende mens...

                Groetjes
                Freddy
                Correctie.
                Ze kunnen dat zeker, maar ze willen dat niet.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #38
                  Re: Digitale meter komt er toch

                  Komt allemaal goed, een Arduino een paar stroomspoelen en een paar Solid State relais,
                  en ik zal de energie van mijn panelen optimaal kunnen benutten terwijl de GSC teller rustig verder zijn werk doet.
                  Eigenlijk wat ze zelf voorstellen toch.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Digitale meter komt er toch

                    Geert, ik ben geïnteresseerd in jou technologie ...
                    Misschien moeten we beginnen met crownfunding ....
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #40
                      Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Geert, ik ben geïnteresseerd in jou technologie ...
                      Misschien moeten we beginnen met crownfunding ....
                      Dat is mijn technologie niet Wim, is gewoon een vergelijkende meting tussen injectie en afname
                      en als de omvormer voldoende levert schakel je een solid state, met wat bijkomende technologie
                      kan je dan zelfs een warmtepomp/airco sturen op frequentie, tenminste als dat toestel daar voor geschikt is.
                      Komt er dus gewoon op neer dat het vermogen van je airco/warmtepomp bepaald wordt door het vermogen van je
                      omvormer, en zet je op dat moment een andere grote verbruiker aan, dan zakt het vermogen van je warmtepomp/airco.
                      Eigenlijk een beetje het systeem dat ze in de nieuwe huishoud toestellen willen inbouwen, maar dan modulerend.
                      Dus zo weinig mogelijk op het net injecteren en zo weinig mogelijk afnemen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dat is mijn technologie niet Wim, is gewoon een vergelijkende meting tussen injectie en afname
                        en als de omvormer voldoende levert schakel je een solid state, met wat bijkomende technologie
                        kan je dan zelfs een warmtepomp/airco sturen op frequentie, tenminste als dat toestel daar voor geschikt is.
                        Komt er dus gewoon op neer dat het vermogen van je airco/warmtepomp bepaald wordt door het vermogen van je
                        omvormer, en zet je op dat moment een andere grote verbruiker aan, dan zakt het vermogen van je warmtepomp/airco.
                        Eigenlijk een beetje het systeem dat ze in de nieuwe huishoud toestellen willen inbouwen, maar dan modulerend.
                        Dus zo weinig mogelijk op het net injecteren en zo weinig mogelijk afnemen.
                        Inderdaad maar iedere paneelbezitter gebruikt toch niet op het moment zelf al zijn geproduceerde vermogen
                        Dus heb je evengoed altijd een batterij of het net nodig om dat verschil in tijd/verbruik op te slaan

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De VREG heeft altijd een mooie uitleg.
                          Stel dat niemand panelen zou hebben zoals vroeger, dan zitten ze ook met verliezen die ze moeten opvullen met iets dat ze elders moeten aankopen.
                          En waarom moeten ze aanvullen?
                          Inderdaad om te verkopen.
                          Die elektriciteit verkopen ze wel degelijk aan een ander. [emoji6]

                          Edit: Ze kopen ook elektriciteit in het buitenland ... laat ze daar eens afnemen zonder te betalen met het excuus dat het dient om netverliezen op te vangen. [emoji6]
                          Elektriciteit kan niet als de benzine in voorgaande vergelijking in een tank worden opgeslagen voor later.
                          Daarom fluctueert de prijs sterk volgens vraag en aanbod op het moment.
                          Als het hard waait en de fabrieken liggen stil in het weekend zetten ze soms windmolens stil omdat de prijs te laag of zelfs negatief wordt.

                          Geen enkele tussenpersoon gaat aan dezelfde prijs inkopen dan hij verkoopt, je gaat altijd minder krijgen voor stroom die je op het net zet dan dat je er zelf moet voor betalen.
                          Dat je - zolang je maar goed uitkijkt dat je bij de volgende meteropname op dezelfde stand komt - met de terugdraaiende meter dezelfde prijs krijgt is dus ook economische nonsens.

                          En dat je dan die extra stroom moet opstoken met elektrische vuurtjes om ze toch maar niet gratis te moeten weggeven is een vals profijt, dat had je nooit gedaan als je die stroom had moeten betalen.
                          Misschien ga je blij zijn dat je het overschot aan een lagere prijs gaat kunnen verkopen en voor minder geld met gas verwarmen (stel bv dat een kWh elektriciteit 4 keer duurder is dan gas en je kan je overschot aan de helft van de prijs verkopen).

                          Dat is dus de bedoeling van die slimme meters.
                          Last edited by palombian; 15 maart 2019, 18:02. Reden: overschot opstoken

                          Comment


                          • #43
                            Re: Digitale meter komt er toch

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Inderdaad maar iedere paneelbezitter gebruikt toch niet op het moment zelf al zijn geproduceerde vermogen
                            Dus heb je evengoed altijd een batterij of het net nodig om dat verschil in tijd/verbruik op te slaan

                            grts
                            Sieg
                            Klopt Sieg, ik zeg ook niet dat ik daarmee “alle” opgewekte energie zal kunnen behouden hé.
                            Wat ik wil bekomen is die “domme” slimme meter slim gebruiken.
                            Misschien is een tractie batterij van 10Kwh dan wel een te overwegen optie, kan ik wel voor een
                            prik op de kop tikken, een goede vriend van mij doet onderhoud van medische aparaten voor operatie zalen, en daar
                            zitten lood tractie batterijen in van 6 volt 170 Ah 1Kwh dus die jaarlijks worden vervangen, verre van versleten dus.
                            Enkel nog een deftige omvormer zoeken en een deel van mijn verdeling splitsen moet te doen zijn.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Elektriciteit kan niet als de benzine in voorgaande vergelijking in een tank worden opgeslagen voor later.
                              Daarom fluctueert de prijs sterk volgens vraag en aanbod op het moment.
                              Als het hard waait en de fabrieken liggen stil in het weekend zetten ze soms windmolens stil omdat de prijs te laag of zelfs negatief wordt.

                              Geen enkele tussenpersoon gaat aan dezelfde prijs inkopen dan hij verkoopt, je gaat altijd minder krijgen voor stroom die je op het net zet dan dat je er zelf moet voor betalen.
                              Dat je - zolang je maar goed uitkijkt dat je bij de volgende meteropname op dezelfde stand komt - met de terugdraaiende meter dezelfde prijs krijgt is dus ook economische nonsens.

                              En dat je dan die extra stroom moet opstoken met elektrische vuurtjes om ze toch maar niet gratis te moeten weggeven is een vals profijt, dat had je nooit gedaan als je die stroom had moeten betalen.
                              Misschien ga je blij zijn dat je het overschot aan een lagere prijs gaat kunnen verkopen en voor minder geld met gas verwarmen (stel bv dat een kWh elektriciteit 4 keer duurder is dan gas en je kan je overschot aan de helft van de prijs verkopen).

                              Dat is dus de bedoeling van die slimme meters.
                              Ok Jan, mooie uitleg maar wat is dan het nut nog van zonnepanelen ??

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Digitale meter komt er toch

                                Ik vrees er een beetje voor dat ze per maand gaan afrekenen.
                                Ze kunnen de meter immers van op afstand uitlezen

                                Laat dan de teller in de zomer maar terugdraaien. Die maand betaal je niets want je teller staat negatief.
                                In de winter, als je weinig opwekt, draait je teller tegen hoge snelheid vooruit en betaal je die maand de volle pot.

                                Je teller draait dan wel terug maar de winst wordt wel heel wat minder als ze per maand afrekenen.

                                Mvg
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                                Comment

                                Working...
                                X