Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 24 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 583

Standaard Re: Digitale meter komt er toch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Als ik voor mezelf reken, ik betaal nu 290 € per maand (en jawel ik heb zonnepanelen liggen)
    grts
    Sieg
    Heb je dan een klein fabriekje staan ofzo Sieg?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hangt af of gas erbij zit of niet en hoeveel dan de eindfactuur is.
    Soms betaalt men te veel per maand, maar is de eindafrekening laag.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hangt af of gas erbij zit of niet en hoeveel dan de eindfactuur is.
    Soms betaalt men te veel per maand, maar is de eindafrekening laag.
    Neen hoor geen klein fabriekje maar ik heb wel accumulatiekachels staan
    Iets wat in de jaren tachtig ook enorm gepromoot werd door onze regering en waar je nu voor gestraft wordt
    Qua klimaat heb ik dus 0% uitstoot want ik gebruik ook geen gas, alles bij ons is elektrisch
    Hetgeen ze dus nu aan het promoten zijn in onze buurlanden, geen fossiele brandstoffen meer
    Behalve België, want daar promoten ze wel gas te gebruiken .... al zal dat ook maar voor een korte tijd zijn en dan vinden ze ook daar iets op om het duurder te maken.
    Mijn eindfactuur draait trouwens meestal nog met een kleine opleg !

Mijn dag en daltarieven worden opgevangen door mijn zonnepanelen
    Het is enkel mijn nachttarief waar ik voor betaal
    Dat grote bedrag is enkel te wijten aan de enorme kosten die er de laatste vijf jaar zijn bijgekomen
    De elektriciteitsprijs is maar peanuts van de factuur

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 16 maart 2019 om 01:15
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Het zit wel hoog hé.
    Relax, dat is slecht voor uwen tikker, anders eens kijken of er geen azijn in uw leidingwater zit.
    Ik denk dat er eerder zwavelzuur zit in onze beleidsmensen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Mijn eindfactuur draait trouwens meestal nog met een kleine opleg !
    Daar zit wel een onuitroeibaar foutief denken in: als je bv 1200 euro per jaar verbruikt dan zal een normaal voorschot 100 euro zijn. Het is dan logisch dat je de twaalfde keer ook 100 euro betaalt.
    Krijg je een afrekening met wat de meesten een "opleg" noemen van bv. 20 euro dan betekent dat dat je op 20 euro na je jaarverbruik reeds op 11 maanden betaald hebt.
    Krijg je een eindfactuur van bv. 170 euro dan heb je een "opleg" van 70 euro en niet van 170 euro.
    En krijg je bij de afrekening geld terug dan ben je in feite blij met een dooie mus, net zoals wie belastingen terugkrijgt.
    Heeft niet zoveel belang natuurlijk in dit debat, ik wou het toch even verduidelijken.
    Ik heb dat vroeger beroepsmatig misschien 100 keer uitgelegd, mar op een uitzondering na was het boter aan de galg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Daar zit wel een onuitroeibaar foutief denken in: als je bv 1200 euro per jaar verbruikt dan zal een normaal voorschot 100 euro zijn. Het is dan logisch dat je de twaalfde keer ook 100 euro betaalt.
    Krijg je een afrekening met wat de meesten een "opleg" noemen van bv. 20 euro dan betekent dat dat je op 20 euro na je jaarverbruik reeds op 11 maanden betaald hebt.
    Krijg je een eindfactuur van bv. 170 euro dan heb je een "opleg" van 70 euro en niet van 170 euro.
    En krijg je bij de afrekening geld terug dan ben je in feite blij met een dooie mus, net zoals wie belastingen terugkrijgt.
    Heeft niet zoveel belang natuurlijk in dit debat, ik wou het toch even verduidelijken.
    Ik heb dat vroeger beroepsmatig misschien 100 keer uitgelegd, mar op een uitzondering na was het boter aan de galg.
    Snap ik wel hoor, daarom dat ik ook schrijf een kleine opleg, net iets meer dan ik de andere maanden betaal

grts
    Sieg

Sowieso worden we weer in de zak gezet. Ik heb destijds mijn rekening gemaakt op basis van 20 jaar certificaten met terugdraaiende teller. Nu komt er een digitale teller met een akkoord om 15 jaar te kunnen genieten van een terugdraaiende teller. Die 15 jaar gaat in van bij de installatie van de zonnepanelen, wat met die andere 5 jaren? Waarom niet de 20 jaar behouden? Gelukkig blijven tenminste de GSC van kracht tot 20 jaar, ook al was er bij aanvang van het systeem geen sprake van nettarieven voor injectie op het stroomnet.
    Waar ik me echter nog meer zorgen om maak zijn de aangekondigde capaciteitstarieven. Bij de bouw van onze woning eind jaren '80 hebben we er voor gekozen om, met het oog op de toekomst, onze elektriciteitsinstallatie ruim te voorzien met 3x220V en 40A. Ondertussen heeft het elektriciteitsnet een update gekregen en hebben we nu 3x400V+N aan 32A. En nu gaat men plots extra tarieven aanrekenen, gewoon omdat je vroeger een stevige installatie voorzien hebt kan je extra gaan betalen, vermoedelijk jaarlijks tussen de 450 en 750 euro extra. Dat is toch niet normaal? Ik zou het nog kunnen begrijpen als men vanaf heden alle nieuwe installaties gaat tariferen op capaciteit. En ja, ik weet wel, ik kan ook een kleinere aansluiting laten uitvoeren. Maar dat is ook niet gratis en weg comfort. Ik begrijp niet waarom daar niet meer weerstand tegen is.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Sowieso worden we weer in de zak gezet. Ik heb destijds mijn rekening gemaakt op basis van 20 jaar certificaten met terugdraaiende teller. Nu komt er een digitale teller met een akkoord om 15 jaar te kunnen genieten van een terugdraaiende teller. Die 15 jaar gaat in van bij de installatie van de zonnepanelen, wat met die andere 5 jaren? Waarom niet de 20 jaar behouden? Gelukkig blijven tenminste de GSC van kracht tot 20 jaar, ook al was er bij aanvang van het systeem geen sprake van nettarieven voor injectie op het stroomnet.
    Waar ik me echter nog meer zorgen om maak zijn de aangekondigde capaciteitstarieven. Bij de bouw van onze woning eind jaren '80 hebben we er voor gekozen om, met het oog op de toekomst, onze elektriciteitsinstallatie ruim te voorzien met 3x220V en 40A. Ondertussen heeft het elektriciteitsnet een update gekregen en hebben we nu 3x400V+N aan 32A. En nu gaat men plots extra tarieven aanrekenen, gewoon omdat je vroeger een stevige installatie voorzien hebt kan je extra gaan betalen, vermoedelijk jaarlijks tussen de 450 en 750 euro extra. Dat is toch niet normaal? Ik zou het nog kunnen begrijpen als men vanaf heden alle nieuwe installaties gaat tariferen op capaciteit. En ja, ik weet wel, ik kan ook een kleinere aansluiting laten uitvoeren. Maar dat is ook niet gratis en weg comfort. Ik begrijp niet waarom daar niet meer weerstand tegen is.
    Plus het feit dat je vroeger normaal gezien ook al éénmalig een opleg bij je aansluitingskost betaalde voor een vermogen van méér dan 10 kVa.

We zitten met de grootste bende geldwolven ooit in onze regeringen, die echt van geen hout pijlen meer weten maken, maar de kiezer gaat ze opnieuw belonen in mei.

We zitten met de grootste bende geldwolven ooit in onze regeringen, die echt van geen hout pijlen meer weten maken, maar de kiezer gaat ze opnieuw belonen in mei.
    Stem ze weg en kies voor allemaal nieuwe beleidsmensen ... het zal nog erger worden want die hun zakken moeten we nog beginnen vullen en de vorige laten een grote put achter.

Het enige dat ooit kan helpen maar er nooit zal komen, dat is wanneer ze voor hetzelfde loon als een ander evenveel uren moeten kloppen en dezelfde belastingen moeten betalen.

En ik bedoel daarmee niet enkel beleid van het land, maar ook de top van bedrijven.
    Wie gaat ooit zichzelf minder gunnen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wat een kot zeurkousen hier .
    De politici die er nu zijn hebben wij verkozen. Wil je dat niet, verhuis naar Rusland, Turkije ..’

Nu komt er een regeling waardoor er voor de bezitters niks verandert, geen bijkomende nadelen, en weer is het niet goed.

Ga gdv zelf in de politiek en los het zelf op. Tuurlijk heeft de staat geld nodig, om uw pensioen, uw ziekteverzekering, scholen, wegen etc te betalen.
    Maar met deze regeling gaat er geen enkele euro extra van de zonnepaneelbezitters naar de staatskas.

Wat is uw voorstel?

Ik heb nog nooit iemand gezien die in de regering zit ;waarvoor ik gestemd heb.
    Wordt allemaal in de partij bedisseld.

Flauw argument. Je kiest in de eerste plaats voor een partij en dan voor personen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Wat een kot zeurkousen hier .
    De politici die er nu zijn hebben wij verkozen. Wil je dat niet, verhuis naar Rusland, Turkije ..’

Nu komt er een regeling waardoor er voor de bezitters niks verandert, geen bijkomende nadelen, en weer is het niet goed.

Ga gdv zelf in de politiek en los het zelf op. Tuurlijk heeft de staat geld nodig, om uw pensioen, uw ziekteverzekering, scholen, wegen etc te betalen.
    Maar met deze regeling gaat er geen enkele euro extra van de zonnepaneelbezitters naar de staatskas.

Wat is uw voorstel?
    Ben jij nu echt zo naïef of wat scheelt er met jou ???
    Onze staat heeft inderdaad veel geld nodig, meer dan in andere landen en ze blijven het halen bij de kleine man
    België is het land met de hoogste belangstinsdruk maar wel met de laagste pensioenen
    Onze ziekteverzekering betalen we grotendeels zelf
    Onze scholen zijn al lang niet meer bij de betere
    En over onze wegen zullen we maar zwijgen zeker
    En er gaat enorm veel geld van de zonnepaneelbezitters naar de staat

En desondanks dat onze staat hier schandalig veel geld opstrijkt hebben ze een put achtergelaten waar men U kan tegen zeggen

Moest men al eens beginnen met wat minder regeringen te hebben in België
    Een koningshuis waar niet iedereen gewoon geld krijgt omdat hij daar geboren wordt
    Met die twee bovenstaande besparingen zou er al enorm veel geld naar de staatskas vloeien

En laat ons dan nog maar zwijgen over de vele voordelen die ze de bedrijven bieden om zich hier eventueel te willen vestigen

Reken maar dat het er niet op vooruit gaat in onze maatschappij
    Niet voor niks dat elk jaar de armoede stijgt in dit "beschaafde" land

Maar dat allemaal terzijde want het gaat hier over het invoeren van een meter waarbij ze ons zonnepaneel investeerders nog meer zullen nekken

grts
    Sieg

Flauw argument. Je kiest in de eerste plaats voor een partij en dan voor personen.

Neen dat gebeurt niet
    Je kiest inderdaad voor een partij, maar als die partij teveel stemmen heeft gekregen worden er door andere partijen coalities gevormd zodat die partij buiten strijd blijft

grts
    Sieg

Klopt dus ook niet.
    Als er 2 partijen samen gaan (of meer ) die een meerderheid hebben, dan wordt de democratie toch gerespecteerd zeker.

Je moet vooral de regeling over de zonnepanelen eens lezen voor commentaar te geven.
    De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eeste 15 jaar.

Ik zal wel de naieve zijn, en misschien dan wel de enige die goed verdiend heeft aan zijn panelen.
    16000€ geinvesteerd, en die waren na 4 jaar helemaal terug betaald, en nu verdien ik nog elk jaar ca 2000€ aan mijn panelen, netvergoeding inbegrepen. Het is omdat ik niet de enige ben dat ze zoiets als een netvergoeding moesten invoeren.

Ik betaal die met de glimlach, dom en naief zeker. Ik kan in elk geval tellen.

Klopt dus ook niet.
    Als er 2 partijen samen gaan (of meer ) die een meerderheid hebben, dan wordt de democratie toch gerespecteerd zeker.

Je moet vooral de regeling over de zonnepanelen eens lezen voor commentaar te geven.
    De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eeste 15 jaar.

Ik zal wel de naieve zijn, en misschien dan wel de enige die goed verdiend heeft aan zijn panelen.
    16000€ geinvesteerd, en die waren na 4 jaar helemaal terug betaald, en nu verdien ik nog elk jaar ca 2000€ aan mijn panelen, netvergoeding inbegrepen. Het is omdat ik niet de enige ben dat ze zoiets als een netvergoeding moesten invoeren.

Hier ook een zeer goede investering geweest Tommie.
    In november 2011 geplaatst voor 17.000€ en kom nu aan een grof geschatte opbrengst
    van ongeveer 30.000€ netvergoeding inbegrepen.

Wat ik mij wel af vraag, hoe ze dat zullen doen met die 15 jaar, nu ben je zoals je weet
    je overschot kwijt bij de eindafrekening, en daar werken de meesten ook naar toe.
    Stel dat ze daar nu een maandelijkse afrekening van maken, dan liegen zij ook niet.....
    Maar dan zijn wij toch de pineut.

Maar het zijn niet deze dat het meeste stemmen hebben dat daarvoor aan de macht komen, noch als persoon, noch als partij.
    Zij gaan na verkiezingen samenwerken met andere partijen waardoor de grootste groep niet altijd bestaat uit deze met de meeste stemmen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Goed voor u, maar wij investeerden ook, kregen geen voordelen en betalen dezelfde bijdragen als anderen die zoals u goed hun zakken vullen met die certificaten.

Stel u even in deze situatie.
    De panelen worden pas tussen de 8 en 12 jaar terugverdiend, maar als de netvergoeding of wat anders fors omhoog gaat, dan geraken ze nooit terugverdiend.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

De eigenaars worden helemaal niet genekt, er verandert niks de eerste 15 jaar.

Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten (te hoog, inderdaad). Ik mag ze (voorlopig ?) nog altijd verwachten.
    Toen kwam een tussenkomst voor gebruik van het net, geen enkel probleem mee, is niet zo onlogisch.
    Maar we bleven, ook als de panelen 30 jaar of meer zouden blijven werken altijd ons verbruik van ongeveer 8000 kWh kunnen halveren door de terugdraaiende teller.

Toen heeft het alziende oog van ene Bart de digitale meter ontdekt.
    En er ineens miljoenen plaatsen bij alle niet-zonnepaneelbezitters (gewild of ongewild) om zo het meeste verbruik te kunnen monitoren en bijsturen dat was natuurlijk vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol. (nee, het bracht niet genoeg geld in het laatje, dat is natuurlijk de enige reden).
    Neenee, liever beginnen met mensen die inspanningen doen voor het milieu en die als allereersten opzadelen met die tellers (een paar honderdduizend ipv een paar miljoen). Als pleister op een houten been gaan we dan "slechts" voor 15 jaar mogen kiezen om de terugdraaiende teller te blijven simuleren (da's van "eeuwig" naar 15 jaar, maar dat is voor u blijkbaar geen verschil).
    Tiens, als de wondere digitale meter alleen maar profijt oplevert, waarom dan die compensatieregeling ? Plus dan de enorme bedriegerij van een simulator van VREG die te belachelijk is voor woorden (de beruchte "onmiddellijke verbruiken van je eigen productie). Mijn resultaat staat hierboven al een paar keer.
    De digitale teller dan maar plaatsen 15 jaar na de indienstname van de PV installatie (helemaal geen terugdraai simulatie nodig) is natuurlijk opnieuw vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol.( neenee, dan kan je niet met een vingerknip van die 15 jaar bv. 10 jaar maken, volgend jaar of zo).
    Rond 2010 zat ik nog met een verbruik van 12000 kWh, alles inbegrepen (verwarming, wassen vaatwassen, warm water). Verbruik teruggebracht naar ongeveer 8000kWh door alle ramen te vernieuwen en spouwmuren te isoleren. Panelen geplaatst en verbruik teruggebracht naar 4000 kWh per jaar. Ik betaal dus 4000 kWh per jaar energie en op die 4000 kWh de rest van de belastingsbrief die een el. rekening geworden is.
    Na 2025 ga ik nu 4000 kWh energie betalen en op 8000 kWh taksen en belastingen, dus een verdubbeling. Zal me, schat ik, aan de huidige prijzen ongeveer 1000 euro méér kosten. Ofwel netto zo'n 650 euro (als de prosumententaks tenminste wegvalt en niet vervangen wordt door iets anders).
    Moeten we nu staan juichen misschien ?

Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten (te hoog, inderdaad). Ik mag ze (voorlopig ?) nog altijd verwachten.
    Toen kwam een tussenkomst voor gebruik van het net, geen enkel probleem mee, is niet zo onlogisch.
    Maar we bleven, ook als de panelen 30 jaar of meer zouden blijven werken altijd ons verbruik van ongeveer 8000 kWh kunnen halveren door de terugdraaiende teller.

Toen heeft het alziende oog van ene Bart de digitale meter ontdekt.
    En er ineens miljoenen plaatsen bij alle niet-zonnepaneelbezitters (gewild of ongewild) om zo het meeste verbruik te kunnen monitoren en bijsturen dat was natuurlijk vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol. (nee, het bracht niet genoeg geld in het laatje, dat is natuurlijk de enige reden).
    Neenee, liever beginnen met mensen die inspanningen doen voor het milieu en die als allereersten opzadelen met die tellers (een paar honderdduizend ipv een paar miljoen). Als pleister op een houten been gaan we dan "slechts" voor 15 jaar mogen kiezen om de terugdraaiende teller te blijven simuleren (da's van "eeuwig" naar 15 jaar, maar dat is voor u blijkbaar geen verschil).
    Tiens, als de wondere digitale meter alleen maar profijt oplevert, waarom dan die compensatieregeling ? Plus dan de enorme bedriegerij van een simulator van VREG die te belachelijk is voor woorden (de beruchte "onmiddellijke verbruiken van je eigen productie). Mijn resultaat staat hierboven al een paar keer.
    De digitale teller dan maar plaatsen 15 jaar na de indienstname van de PV installatie (helemaal geen terugdraai simulatie nodig) is natuurlijk opnieuw vééééééééééééél te simpel voor zo'n geleerde bol.( neenee, dan kan je niet met een vingerknip van die 15 jaar bv. 10 jaar maken, volgend jaar of zo).
    Rond 2010 zat ik nog met een verbruik van 12000 kWh, alles inbegrepen (verwarming, wassen vaatwassen, warm water). Verbruik teruggebracht naar ongeveer 8000kWh door alle ramen te vernieuwen en spouwmuren te isoleren. Panelen geplaatst en verbruik teruggebracht naar 4000 kWh per jaar. Ik betaal dus 4000 kWh per jaar energie en op die 4000 kWh de rest van de belastingsbrief die een el. rekening geworden is.
    Na 2025 ga ik nu 4000 kWh energie betalen en op 8000 kWh taksen en belastingen, dus een verdubbeling. Zal me, schat ik, aan de huidige prijzen ongeveer 1000 euro méér kosten. Ofwel netto zo'n 650 euro (als de prosumententaks tenminste wegvalt en niet vervangen wordt door iets anders).
    Moeten we nu staan juichen misschien ?
    8000 kWh per jaar is nog altijd een zeer hoog verbruik.
    Elektriciteit is veel te duur voor directe verwarming en warm water en zal dat zo blijven.
    Je kan dus blijven mekkeren ofwel je installaties aanpassen.
    Probleem is inderdaad dat er weinig zekerheid wordt geboden.
    Nu nog op gas overschakelen ?
    Warmtepompen zijn niet zo interessant als de terugdraaiende meter wordt afgeschaft.
    Het verstandigst is misschien nog om verschillende installaties te voorzien die mekaar aanvullen (bv een kleine warmtepomp die ook koelt bijzetten, …), dan moet je niet alles opbreken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    8000 kWh per jaar is nog altijd een zeer hoog verbruik.
    Elektriciteit is veel te duur voor directe verwarming en warm water en zal dat zo blijven.
    Je kan dus blijven mekkeren ofwel je installaties aanpassen.
    Probleem is inderdaad dat er weinig zekerheid wordt geboden.
    Jan, als onze regering echt zou inzitten met het klimaat dan zou elektriciteit eigenlijk het enige mogen zijn om te verwarmen
    Maar zoals het nu loopt is het toch overduidelijk dat het voor hen niet gaat over het klimaat maar wel om zakken te vullen
    En trouwens de Elektriciteitsfactuur is gewoon in België te duur, waarom moet dat zoveel meer losten dan in onze buurlanden

grts
    Sieg

Jan, als onze regering echt zou inzitten met het klimaat dan zou elektriciteit eigenlijk het enige mogen zijn om te verwarmen
    Maar zoals het nu loopt is het toch overduidelijk dat het voor hen niet gaat over het klimaat maar wel om zakken te vullen
    En trouwens de Elektriciteitsfactuur is gewoon in België te duur, waarom moet dat zoveel meer losten dan in onze buurlanden

grts
    Sieg
    Duitsland is alvast een pak duurder dan hier.

@Nete Het is overduidelijk dat jij en je installateur niet echt ver vooruit gekeken hebt.
    Je installatie is simpelweg te groot.
    Misschien helpt het om een kleinere omvormer te plaatsen, dan betaal je alvast minder netvergoeding, maar in elk geval kijg j dan minder GSC.

Ik kan ook tellen: Ik plaatste mijn zonnepanelen eind 2010, ik kon tot 2035 GSC verwachten.
    Waar haal je dat René? Tot 2030 bedoel je zeker, GSC contract zonnepanelen loopt geen 25 maar 20 jaar.

@Nete Het is overduidelijk dat jij en je installateur niet echt ver vooruit gekeken hebt.
    Misschien helpt het om een kleinere omvormer te plaatsen, dan betaal je alvast minder netvergoeding, maar in elk geval kijg j dan minder GSC.
    Nu kan ik je ook echt niet meer volgen hoor.
    Ik heb een installatie die er voor zorgt dat ik tot nu toe ongeveer de helft van mijn verbruik ZELF maak (helaas niet al mijn productie direct kan verbruiken zoals die dagdromers van de VREG voor mogelijk houden), en jij vind mijn installatie te groot ??? Had ik een groter dak gehad dan hadden er nog méér panelen gelegen. Ik durfde in het begin nog enig geloof hechten aan wat onze "regeerders" uitkraamden over groen en zo.
    En een verbruik van 8000 kWh voor ALLES: ik zou niet graag de verbruikers elk 1 euro moeten geven die zonder verwarming zelfs in die buurt zitten.

Duitsland is alvast een pak duurder dan hier.

Bij mijn weten kan je het vermogen van je omvormer niet wijzigen Tommie, het contract spreekt
    op datum van installatie en keuring en kan niet je niet meer aanpassen.
    Bepaalde installateurs hebben in de tijd mensen aangeraden om op 8Kw piek een omvormer
    te plaatsen met een iets zwaarder vermogen bv. 10 Kw omdat ze beweerden dat deze omvormer dan iets
    gemakkelijker zou zijn dan op vollast, die mensen betalen nu wel teveel aan netvergoeding en kunnen
    dat niet wijzigen.
    Die installateurs hebben wel ter goedertrouw gehandeld omdat er dan nog bijlange geen sprake was van
    een netvergoeding.

Pagina 3 van 24 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Busje komt zo....of toch niet ?
    Door Pixxel in forum Beginnershoek
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 30 juni 2012, 22:57
  2. Komt een spin dan toch uit een ei?
    Door Svendc in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 september 2009, 23:22
  3. Hoe komt dat toch