Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Digitale meter komt er toch

    uitschakelen wordt dan als je installatie 20 jaar is hé
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • Re: Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Volgens wat mij is verteld door een man van Eandis zal je zelfs niet meer moeten thuis zijn om de meterstanden te controleren.....
      Dat is een van de hoofddoelen, permanent kunnen uitlezen van de teller ... allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Digitale meter komt er toch

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
        Als hij niet gehackt wordt
        Ze zouden beter "gehakt" maken van dat Tommelein onding...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als hij niet gehackt wordt
          Ze zouden beter "gehakt" maken van dat Tommelein onding...
          Dat werkt via een dataverbinding zeker?
          Kooi van Faraday rond zetten. [emoji3166]
          Zou dat helpen?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat werkt via een dataverbinding zeker?
            Kooi van Faraday rond zetten. [emoji3166]
            Zou dat helpen?
            Ze superponeren de standen over het net Freddy, en nemen ter gelijkertijd deze van de gasmeter mee.
            Wat het meest verontrustend is, is dat ze dat dat ze die gegevens zelfs dagelijks kunnen afrekenen,
            stel dat ze hun facturatie zo maken dat we maandelijks afgerekend zouden worden ipv. maandelijks een voorschot....

            Comment


            • Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ze superponeren de standen over het net Freddy, en nemen ter gelijkertijd deze van de gasmeter mee.
              Wat het meest verontrustend is, is dat ze dat dat ze die gegevens zelfs dagelijks kunnen afrekenen,
              stel dat ze hun facturatie zo maken dat we maandelijks afgerekend zouden worden ipv. maandelijks een voorschot....
              Het zal niet maandelijks zijn maar per uur.
              Alles per tijd van gebruik aanrekenen met verschillende tarieven per tijdstip.
              En als je dan zonnepanelen hebt, dan kan je niet eens ‘s nachts of ‘s avonds meer genieten van je opbrengst.
              Erger nog, als je overdag je wasmachine of vaatwasser laat draaien en er is net dan een korte tijd bewolking, dan ga je,moeten betalen.
              Dit van zodra ze het systeem van terugdraaiende teller kunnen afschaffen.
              En ben je zeker dat dit over het net gaat?
              Wij hebben ooit testen moeten doen of er ter hoogte van de teller voldoende mobiel bereik was.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is een van de hoofddoelen, permanent kunnen uitlezen van de teller ... allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
                Volgens mij zal het hoofddoel zijn dat ze ginder zelf kunnen beslissen wat en wanneer er iets op het net gestoken kan worden.
                En zoals in je laatste opmerking, berekeningen maken per uur, per minuut, dus elk moment van de dag wordt je gemonitord

                Hmmm, wat zouden ze nu doen als ik mijn internet afzeg, hoe kunnen ze dan hun uitlezingen doen ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Digitale meter komt er toch

                  Om dat uit te lezen hebben ze jouw privé-internet absoluut niet nodig. Gaat gewoon over het (elektriciteits)net.

                  Comment


                  • Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Om dat uit te lezen hebben ze jouw privé-internet absoluut niet nodig. Gaat gewoon over het (elektriciteits)net.
                    Ik denk dat het over het mobiele net gaat (zoals @VerSeg aangeeft).

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Ik denk dat het over het mobiele net gaat (zoals @VerSeg aangeeft).
                      Zo is dat.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Ik denk dat het over het mobiele net gaat (zoals @VerSeg aangeeft).
                        Nog beter.

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik denk dat het over het mobiele net gaat (zoals @VerSeg aangeeft).
                          Damn, spijtig
                          Dan zal die meter zelf toch wel met een pak elektriciteit gaan lopen veronderstel ik ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Digitale meter komt er toch

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Dan zal die meter zelf toch wel met een pak elektriciteit gaan lopen veronderstel ik ?
                            Dat vroeg ik mij ook af, maar blijkbaar wordt dat verbruik van de meter zelf niet mee geteld: https://www.fluvius.be/nl/veelgestel...digitale-meter
                            Kijk bij "De werking van de digitale meters" onder "Verbruiken de digitale meters (en hun communicatiesystemen) elektriciteit".
                            Maar uiteindelijk zal iedereen wel meebetalen voor dat verbruik, want sinterklaas bestaat niet, dat komt dan op een of andere manier wel bij de vaste kosten...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ze superponeren de standen over het net Freddy, en nemen ter gelijkertijd deze van de gasmeter mee.
                              Wat het meest verontrustend is, is dat ze dat dat ze die gegevens zelfs dagelijks kunnen afrekenen,
                              stel dat ze hun facturatie zo maken dat we maandelijks afgerekend zouden worden ipv. maandelijks een voorschot....
                              Of erger : stel dat ze de kWh prijs bepalen zoals bij grote verbruikers : per topverbruik

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Ik zag via Geert dat er iemand dacht aan een kooi van Faraday. Laat me het volgende stellen : wie heeft er al een GSM in een kooi van faraday geplaatst ?
                                Ik zal het antwoord geven : ik. Met een elektriseermachine van Whimshurst de boel onder hoogspanning gezet en dan mocht ze hem opbellen. Hij rinkelde. Oppakken ging natuurlijk een beetje moeilijker.

                                Vroeger met de klassieke meters zaten ze allemaal in een veel te ruim bemeten kast, ik heb eens gevraagd aan een vriend die ingenieur was bij elektrabel naar de reden (hoewel ik het vermoedde). Hij gaf toe dat je zonder problemen met een voldoende sterk elektrisch veld via Foucault het wieltje anders kon vertragen...

                                Wees maar zeker dat ze er aan hebben gedacht, aan die kooi van Faraday, je zal het zeker volledig moeten emballeren in Al-folie, HF kruipt door de kleinste gaatjes en ik wed dat ze binnen de 5 min door hebben dat er geen signaal binnenkomt (als het al zou werken).

                                Comment

                                Working...
                                X