Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Digitale meter komt er toch

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Zie eerst of er echt iets verandert alvorens te beledigen.
    De teller draait niet terug maar heeft twee tellers, eentje dat meet wat je op het net zet en eentje dat uw verbruik meet ... de twee samen geven dan hetzelfde resultaat als een terugdraaiende teller.
    Een kennis in Gent kreeg ook een nieuwe teller, stand werd geprogrammeerd op die van de oude teller.
    Voor deze optie kon toch tot einde dit jaar gekozen worden.
    Tot je panelen 15 jaar oud zijn dacht ik, wat de reden zou kunnen zijn voor het onvriendelijke woordgebruik .

    Comment


    • Re: Digitale meter komt er toch

      idd ik neem het woord smeerlappen in de mond. En of er van alles zal veranderen, niet in ons voordeel. Waarom denk je dat mensen met zonnepanelen vervroegd zo een meter krijgen niet voor ons een plezier te doen hoor

      Waarom het systeem met 2 tellers maar tot je installatie 15 jaar is? In mijn geval is dat maar 2 jaar meer !!
      Daarna gaat mijn stroom op het net tot bij de buren waar zij dan voor moeten betalen aan de leverancier. En ik zal op jaarbasis een pak meer mogen betalen voor mijn energie.

      Ik heb nog ongeveer 7 jaar groene stroom certificaten tot mijn installatie 20 jaar is. Ik ga tegen dan een duidelijk zicht hebben wat die digitale meter me zal kosten. Ik wacht nog tot dan om mijn dak met asbest leien te vernieuwen en zal dan wel zien of de panelen terug geplaatst worden.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • Re: Digitale meter komt er toch

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        idd ik neem het woord smeerlappen in de mond. En of er van alles zal veranderen, niet in ons voordeel. Waarom denk je dat mensen met zonnepanelen vervroegd zo een meter krijgen niet voor ons een plezier te doen hoor

        Waarom het systeem met 2 tellers maar tot je installatie 15 jaar is? In mijn geval is dat maar 2 jaar meer !!
        Daarna gaat mijn stroom op het net tot bij de buren waar zij dan voor moeten betalen aan de leverancier. En ik zal op jaarbasis een pak meer mogen betalen voor mijn energie.

        Ik heb nog ongeveer 7 jaar groene stroom certificaten tot mijn installatie 20 jaar is. Ik ga tegen dan een duidelijk zicht hebben wat die digitale meter me zal kosten. Ik wacht nog tot dan om mijn dak met asbest leien te vernieuwen en zal dan wel zien of de panelen terug geplaatst worden.

        mir
        Wij zijn hier reeds met een paar mensen bezig een systeem te bouwen met een stroomspoel waarmee we een inverter van een warmtepomp/airco kunnen sturen in functie van het opgewekte vermogen mir.
        Dat bijgestaan door twee geïsoleerde inox tanks van 1.000 liter
        gevuld met glycol water.
        Bedoeling is de opgewekte stroom meteen om te zetten in comfortabele warmte of koude en zo de opgewekte energie optimaal te gebruiken.

        Daarmee zullen we dus voldoen aan hun eisen.

        En met wat we nu betalen aan netvergoeding zouden we ongeveer moeten toe komen voor verlichting enz.

        Comment


        • Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zie eerst of er echt iets verandert alvorens te beledigen.
          De teller draait niet terug maar heeft twee tellers, eentje dat meet wat je op het net zet en eentje dat uw verbruik meet ... de twee samen geven dan hetzelfde resultaat als een terugdraaiende teller.
          Een kennis in Gent kreeg ook een nieuwe teller, stand werd geprogrammeerd op die van de oude teller.
          Het feit, zoals ook Mir aanhaalt, dat men absoluut die digitale ondingen ALS EERSTE bij de verbruikers met zonnepanelen gaat plaatsen zegt toch genoeg ? Of moet ik er een tekeningske bijmaken ?
          Met een terugdraaiende Ferraristeller moet er helemaal geen berekening gemaakt worden, maar kan men bovendien ook niet met een vingerknip die berekening er uithalen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Het feit, zoals ook Mir aanhaalt, dat men absoluut die digitale ondingen ALS EERSTE bij de verbruikers met zonnepanelen gaat plaatsen zegt toch genoeg ? Of moet ik er een tekeningske bijmaken ?
            Met een terugdraaiende Ferraristeller moet er helemaal geen berekening gemaakt worden, maar kan men bovendien ook niet met een vingerknip die berekening er uithalen.
            Met de terugdraaiende teller zijn er veel mensen die ofwel bijkomende info moesten geven ofwel een verkeerde afrekening kregen, vooral in begin bij een lagere stand dan de vorige.
            Hier twee keer gehad bij telleropname een melding gekregen dat de opgegeven waarden foutief waren.
            Op afstand weten ze niet of de teller effectief teruggedraaid is of de mensen foutieve waarden opgaven.
            Met de digitale teller is dat probleem van de hand.
            Dat er in de toekomst nadelen aan verbonden zijn, dat klopt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Met de terugdraaiende teller zijn er veel mensen die ofwel bijkomende info moesten geven ofwel een verkeerde afrekening kregen, vooral in begin bij een lagere stand dan de vorige.
              Hier twee keer gehad bij telleropname een melding gekregen dat de opgegeven waarden foutief waren.
              Op afstand weten ze niet of de teller effectief teruggedraaid is of de mensen foutieve waarden opgaven.
              Met de digitale teller is dat probleem van de hand.
              Dat er in de toekomst nadelen aan verbonden zijn, dat klopt.
              Dat is dan een probleempje bij die mensen die een overgedimensioneerde PV installatie plaatsten. Als jij denkt dat dat de reden is dat men begint bij zonnepaneel bezitters: dream on.
              Die digitale meter blijft een onding: hij kan volgens mij nooit juister meten dan een Ferraris meter. Bovendien is het een toestel vol elektronica, dus veel kans op meetafwijkingen als er wat weerstanden of condensatoren gaan verlopen in waarde. Het doorsturen van de metingen via het internet: zeer aanlokkelijk voor hackers.
              Er zijn dus geen toekomstige problemen, nee, het hele onding is HET probleem. Ik vertrouw die meters "voor geen meter" ...
              Last edited by nete; 4 augustus 2020, 22:47.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Digitale meter komt er toch

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wij zijn hier reeds met een paar mensen bezig een systeem te bouwen met een stroomspoel waarmee we een inverter van een warmtepomp/airco kunnen sturen in functie van het opgewekte vermogen mir.
                Dat bijgestaan door twee geïsoleerde inox tanks van 1.000 liter
                gevuld met glycol water.
                Bedoeling is de opgewekte stroom meteen om te zetten in comfortabele warmte of koude en zo de opgewekte energie optimaal te gebruiken.

                Daarmee zullen we dus voldoen aan hun eisen.

                En met wat we nu betalen aan netvergoeding zouden we ongeveer moeten toe komen voor verlichting enz.
                Inderdaad beter van oplossingen te zoeken dan te blijven mopperen .

                Er zijn de laatste tijd in de wereld wel ergere onvoorziene dingen gebeurd dan zonnepanelen die iets minder gaan opbrengen dan vooraf was uitgerekend .

                Comment


                • Re: Digitale meter komt er toch

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Bovendien is het een toestel vol elektronica, dus veel kans op meetafwijkingen als er wat weerstanden of condensatoren gaan verlopen in waarde. Het doorsturen van de metingen via het internet: zeer aanlokkelijk voor hackers.
                  Praktisch all je elektrische toestellen in huis bevatten tegenwoordig elektronica en zijn theoretisch hackbaar via het net. Oplossing, terug naar kaars en petroleumlamp, geen internet noch TV, .....
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Praktisch all je elektrische toestellen in huis bevatten tegenwoordig elektronica en zijn theoretisch hackbaar via het net. Oplossing, terug naar kaars en petroleumlamp, geen internet noch TV, .....
                    Is dat niet een beetje overdreven ? Mijn wasmachine, droogkast, vaatwas, stereo, inverterlaspost, radiowekker, microgolf, oven, kookplaat... zie ik ze nog niet meteen hacken hoor . Ik zou veel banger zijn voor dingen die draadloos aangestuurd worden zoals afstandsbedieningen van garagepoorten, autosloten, internetverbindingen en dees meer.

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Is dat niet een beetje overdreven ? Mijn wasmachine, droogkast, vaatwas, stereo, inverterlaspost, radiowekker, microgolf, oven, kookplaat... zie ik ze nog niet meteen hacken hoor . Ik zou veel banger zijn voor dingen die draadloos aangestuurd worden zoals afstandsbedieningen van garagepoorten, autosloten, internetverbindingen en dees meer.
                      Een beetje misschien wel, maar er zijn nu al frigo's die je kan beheren met je smartphone, dus is een volgende stap niet zo ver weg.Maar het mag voor mijn part bij fantasie blijven. En neen, ik ben geen aanhanger van complottheorieën. Mijn vroegere huisarts zei ooit dat alles wat in theorie bedacht wordt gemaakt kan worden, maar daarom nu nog niet.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        Het gevolg van het wantrouwen van de digitale meter én het feit dat nieuwe afspraken rond zonnepanelen op zich laten wachten maakt dat heel wat mensen afhaken. Of ze kiezen voor het systeem waarbij de overschot aan opgewekte stroom gewoon geblokkeerd wordt in de omvormer en dus niet (gratis) op het stroomnet kan.
                        Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een website waar de informatie over de huidige en toekomstige situatie rond zonnepanelen duidelijk uitgelegd staat. En neen, de VREG is dit alvast niet. Op andere sites en forums staat wel info maar zeer versnipperd.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Die digitale meter kan perfect zien wat je van het net haalt en wat je zelf er op steekt. Waarom niet langer dan het jaar dat je panelen 15 jaar worden dit verrekenen . Dit zou levenslang moeten zijn. Dan zou ik er ook geen probleem mee hebben dat die meter geplaatst wordt.

                          Op de dag dat mijn installatie 15 jaar zal worden ( hier nog ongeveer 2j ) en ze wat ik op het net steek niet verrekenen vrees ik dat als ik niet thuis ben de zekering van de zonnepanelen uit zal staan T'is te zeggen 1 van de 2 omvormers , enkel nog opwekken voor wat ik zelf zal verbruiken overdag.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • Re: Digitale meter komt er toch

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Die digitale meter kan perfect zien wat je van het net haalt en wat je zelf er op steekt. Waarom niet langer dan het jaar dat je panelen 15 jaar worden dit verrekenen . Dit zou levenslang moeten zijn. Dan zou ik er ook geen probleem mee hebben dat die meter geplaatst wordt.

                            Op de dag dat mijn installatie 15 jaar zal worden ( hier nog ongeveer 2j ) en ze wat ik op het net steek niet verrekenen vrees ik dat als ik niet thuis ben de zekering van de zonnepanelen uit zal staan T'is te zeggen 1 van de 2 omvormers , enkel nog opwekken voor wat ik zelf zal verbruiken overdag.

                            mir
                            En wat dan met je 20 jaar GSC als je een omvormer uit zet mir?

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Die digitale meter kan perfect zien wat je van het net haalt en wat je zelf er op steekt. Waarom niet langer dan het jaar dat je panelen 15 jaar worden dit verrekenen . Dit zou levenslang moeten zijn. Dan zou ik er ook geen probleem mee hebben dat die meter geplaatst wordt.

                              Op de dag dat mijn installatie 15 jaar zal worden ( hier nog ongeveer 2j ) en ze wat ik op het net steek niet verrekenen vrees ik dat als ik niet thuis ben de zekering van de zonnepanelen uit zal staan T'is te zeggen 1 van de 2 omvormers , enkel nog opwekken voor wat ik zelf zal verbruiken overdag.

                              mir
                              Volgens wat mij is verteld door een man van Eandis zal je zelfs niet meer moeten thuis zijn om de meterstanden te controleren.....

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                En wat dan met je 20 jaar GSC als je een omvormer uit zet mir?
                                Oei ja daar had ik nog niet aan gedacht

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X