Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 11 van 24 EersteEerste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 275 van 583

Standaard Re: Digitale meter komt er toch

Het gevolg van het wantrouwen van de digitale meter én het feit dat nieuwe afspraken rond zonnepanelen op zich laten wachten maakt dat heel wat mensen afhaken. Of ze kiezen voor het systeem waarbij de overschot aan opgewekte stroom gewoon geblokkeerd wordt in de omvormer en dus niet (gratis) op het stroomnet kan.
    Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een website waar de informatie over de huidige en toekomstige situatie rond zonnepanelen duidelijk uitgelegd staat. En neen, de VREG is dit alvast niet. Op andere sites en forums staat wel info maar zeer versnipperd.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Die digitale meter kan perfect zien wat je van het net haalt en wat je zelf er op steekt. Waarom niet langer dan het jaar dat je panelen 15 jaar worden dit verrekenen . Dit zou levenslang moeten zijn. Dan zou ik er ook geen probleem mee hebben dat die meter geplaatst wordt.

Op de dag dat mijn installatie 15 jaar zal worden ( hier nog ongeveer 2j ) en ze wat ik op het net steek niet verrekenen vrees ik dat als ik niet thuis ben de zekering van de zonnepanelen uit zal staan T'is te zeggen 1 van de 2 omvormers , enkel nog opwekken voor wat ik zelf zal verbruiken overdag.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Die digitale meter kan perfect zien wat je van het net haalt en wat je zelf er op steekt. Waarom niet langer dan het jaar dat je panelen 15 jaar worden dit verrekenen . Dit zou levenslang moeten zijn. Dan zou ik er ook geen probleem mee hebben dat die meter geplaatst wordt.

Op de dag dat mijn installatie 15 jaar zal worden ( hier nog ongeveer 2j ) en ze wat ik op het net steek niet verrekenen vrees ik dat als ik niet thuis ben de zekering van de zonnepanelen uit zal staan T'is te zeggen 1 van de 2 omvormers , enkel nog opwekken voor wat ik zelf zal verbruiken overdag.

mir
    En wat dan met je 20 jaar GSC als je een omvormer uit zet mir?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
    Volgens wat mij is verteld door een man van Eandis zal je zelfs niet meer moeten thuis zijn om de meterstanden te controleren.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En wat dan met je 20 jaar GSC als je een omvormer uit zet mir?
    Oei ja daar had ik nog niet aan gedacht

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

uitschakelen wordt dan als je installatie 20 jaar is hé
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Volgens wat mij is verteld door een man van Eandis zal je zelfs niet meer moeten thuis zijn om de meterstanden te controleren.....
    Dat is een van de hoofddoelen, permanent kunnen uitlezen van de teller ... allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
    Als hij niet gehackt wordt
    Ze zouden beter "gehakt" maken van dat Tommelein onding...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als hij niet gehackt wordt
    Ze zouden beter "gehakt" maken van dat Tommelein onding...
    Dat werkt via een dataverbinding zeker?
    Kooi van Faraday rond zetten.
    Zou dat helpen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat werkt via een dataverbinding zeker?
    Kooi van Faraday rond zetten.
    Zou dat helpen?
    Ze superponeren de standen over het net Freddy, en nemen ter gelijkertijd deze van de gasmeter mee.
    Wat het meest verontrustend is, is dat ze dat dat ze die gegevens zelfs dagelijks kunnen afrekenen,
    stel dat ze hun facturatie zo maken dat we maandelijks afgerekend zouden worden ipv. maandelijks een voorschot....

Standaard Digitale meter komt er toch

Ze superponeren de standen over het net Freddy, en nemen ter gelijkertijd deze van de gasmeter mee.
    Wat het meest verontrustend is, is dat ze dat dat ze die gegevens zelfs dagelijks kunnen afrekenen,
    stel dat ze hun facturatie zo maken dat we maandelijks afgerekend zouden worden ipv. maandelijks een voorschot....
    Het zal niet maandelijks zijn maar per uur.
    Alles per tijd van gebruik aanrekenen met verschillende tarieven per tijdstip.
    En als je dan zonnepanelen hebt, dan kan je niet eens ‘s nachts of ‘s avonds meer genieten van je opbrengst.
    Erger nog, als je overdag je wasmachine of vaatwasser laat draaien en er is net dan een korte tijd bewolking, dan ga je,moeten betalen.
    Dit van zodra ze het systeem van terugdraaiende teller kunnen afschaffen.
    En ben je zeker dat dit over het net gaat?
    Wij hebben ooit testen moeten doen of er ter hoogte van de teller voldoende mobiel bereik was.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat is een van de hoofddoelen, permanent kunnen uitlezen van de teller ... allé, de teller stuurt de gegevens regelmatig door.
    Volgens mij zal het hoofddoel zijn dat ze ginder zelf kunnen beslissen wat en wanneer er iets op het net gestoken kan worden.
    En zoals in je laatste opmerking, berekeningen maken per uur, per minuut, dus elk moment van de dag wordt je gemonitord

Hmmm, wat zouden ze nu doen als ik mijn internet afzeg, hoe kunnen ze dan hun uitlezingen doen ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Om dat uit te lezen hebben ze jouw privé-internet absoluut niet nodig. Gaat gewoon over het (elektriciteits)net.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Om dat uit te lezen hebben ze jouw privé-internet absoluut niet nodig. Gaat gewoon over het (elektriciteits)net.
    Ik denk dat het over het mobiele net gaat (zoals @VerSeg aangeeft).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Zo is dat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Nog beter.

Damn, spijtig
    Dan zal die meter zelf toch wel met een pak elektriciteit gaan lopen veronderstel ik ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Dan zal die meter zelf toch wel met een pak elektriciteit gaan lopen veronderstel ik ?
    Dat vroeg ik mij ook af, maar blijkbaar wordt dat verbruik van de meter zelf niet mee geteld: https://www.fluvius.be/nl/veelgestel...digitale-meter
    Kijk bij "De werking van de digitale meters" onder "Verbruiken de digitale meters (en hun communicatiesystemen) elektriciteit".
    Maar uiteindelijk zal iedereen wel meebetalen voor dat verbruik, want sinterklaas bestaat niet, dat komt dan op een of andere manier wel bij de vaste kosten...

Of erger : stel dat ze de kWh prijs bepalen zoals bij grote verbruikers : per topverbruik

Ik zag via Geert dat er iemand dacht aan een kooi van Faraday. Laat me het volgende stellen : wie heeft er al een GSM in een kooi van faraday geplaatst ?
    Ik zal het antwoord geven : ik. Met een elektriseermachine van Whimshurst de boel onder hoogspanning gezet en dan mocht ze hem opbellen. Hij rinkelde. Oppakken ging natuurlijk een beetje moeilijker.

Vroeger met de klassieke meters zaten ze allemaal in een veel te ruim bemeten kast, ik heb eens gevraagd aan een vriend die ingenieur was bij elektrabel naar de reden (hoewel ik het vermoedde). Hij gaf toe dat je zonder problemen met een voldoende sterk elektrisch veld via Foucault het wieltje anders kon vertragen...

Wees maar zeker dat ze er aan hebben gedacht, aan die kooi van Faraday, je zal het zeker volledig moeten emballeren in Al-folie, HF kruipt door de kleinste gaatjes en ik wed dat ze binnen de 5 min door hebben dat er geen signaal binnenkomt (als het al zou werken).

Of erger : stel dat ze de kWh prijs bepalen zoals bij grote verbruikers : per topverbruik
    Dat hebben ze al aangekondigd te willen doen, ook de transportkosten willen ze variabel maken volgens piekmomenten.
    Wie tussen bepaalde uren verbruikt, die zal meer moeten betalen ... bijna iedereen dus want bijna iedereen kookt in dezelfde periode, doet het licht aan in dezelfde periode, gebruikt airco in dezelfde periode, kijkt TV in dezelfde periode, ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Digitale meter komt er toch

Wees maar zeker dat ze er aan hebben gedacht, aan die kooi van Faraday, je zal het zeker volledig moeten emballeren in Al-folie, HF kruipt door de kleinste gaatjes en ik wed dat ze binnen de 5 min door hebben dat er geen signaal binnenkomt (als het al zou werken).
    Maar er zijn ook genoeg woningen waar op de plaats van de teller geen mobiel ontvangst is, eens curieus hoe ze dat gaan opvangen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En ben je zeker dat dit over het net gaat?
    Wij hebben ooit testen moeten doen of er ter hoogte van de teller voldoende mobiel bereik was.
    Je hebt inderdaad gelijk Freddy, daar was sprake van, maar daar net gelezen op de site van Fluvius dat het via 4G zal gebeuren.
    https://www.fluvius.be/nl/veelgestel...digitale-meter

De digitale meter hebben ze nodig om meer te kunnen aanrekenen als je teveel elektrische verbruikers tegelijk hebt ingeschakeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200815_96406628
    Daarmee voorkomen ze dat ze de netwerken (kabels en transformators) moeten verzwaren als iedereen binnen een paar jaar met een elektrische wagen rijdt of als iedereen de woning verwarmt met een warmtepomp.
    Als de gebruiker van zo'n elektrische wagen zijn auto begint te laden als hij thuis komt van het werk, de wasmachine inschakelt, en dan het eten begint te bereiden op een elektrische kookplaat (en eventueel een elektrische oven, frietketel...) dan krijg je een heel hoog verbruik, en ook een grote belasting op het elektriciteitsnet. Door alles wat beter te spreiden is de kans kleiner dat het elektriciteitsnet overbelast wordt.

Een uitgebreid diner klaarmaken waarbij alle elementen van een elektrische kookplaat tegelijk worden gebruikt, samen met een elektrische oven, en dan eventueel nog een frietketel zal de kostprijs per KWh op dat ogenblik waarschijnlijk ook al wel duurder maken.

Alles hangt natuurlijk af van wat de leverancier beschouwt als "piekverbruik", als de limiet bijvoorbeeld 2KW is, dan zit iedereen daar geregeld over (mijn frietketel verbruikt al 2300W).
    Zeker elektrische wagens hebben al meer dan 2KW nodig tijdens het laden, daardoor zou het rijden met een elektrische wagen wel eens een heel stuk duurder kunnen worden...

Aanpassing:
    Hier kan je lezen dat het piekverbruik al geldt vanaf 3,15KW: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...-meer-betalen/
    Als je elektrisch kookt dan is het bijna onmogelijk om daar onder te blijven, bijna iedereen zal daardoor dan weer een hogere energiefactuur krijgen.
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 16 augustus 2020 om 11:00

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De digitale meter hebben ze nodig om meer te kunnen aanrekenen als je teveel elektrische verbruikers tegelijk hebt ingeschakeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200815_96406628
    Daarmee voorkomen ze dat ze de netwerken (kabels en transformators) moeten verzwaren als iedereen binnen een paar jaar met een elektrische wagen rijdt of als iedereen de woning verwarmt met een warmtepomp.
    Als de gebruiker van zo'n elektrische wagen zijn auto begint te laden als hij thuis komt van het werk, de wasmachine inschakelt, en dan het eten begint te bereiden op een elektrische kookplaat (en eventueel een elektrische oven, frietketel...) dan krijg je een heel hoog verbruik, en ook een grote belasting op het elektriciteitsnet. Door alles wat beter te spreiden is de kans kleiner dat het elektriciteitsnet overbelast wordt.

Een uitgebreid diner klaarmaken waarbij alle elementen van een elektrische kookplaat tegelijk worden gebruikt, samen met een elektrische oven, en dan eventueel nog een frietketel zal de kostprijs per KWh op dat ogenblik waarschijnlijk ook al wel duurder maken.

Alles hangt natuurlijk af van wat de leverancier beschouwt als "piekverbruik", als de limiet bijvoorbeeld 2KW is, dan zit iedereen daar geregeld over (mijn frietketel verbruikt al 2300W).
    Zeker elektrische wagens hebben al meer dan 2KW nodig tijdens het laden, daardoor zou het rijden met een elektrische wagen wel eens een heel stuk duurder kunnen worden...

Aanpassing:
    Hier kan je lezen dat het piekverbruik al geldt vanaf 3,15KW: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...-meer-betalen/
    Als je elektrisch kookt dan is het bijna onmogelijk om daar onder te blijven, bijna iedereen zal daardoor dan weer een hogere energiefactuur krijgen.
    Die uitleg van de VREG komt me stilaan de strot uit. En ze blijven constant op dezelfde nagel kloppen tot het meerendeel van de mensen het ook nog begint te geloven.
    Om het enigszins betaalbaar te houden moeten we dus de ganse dag gaan bezig zijn met ons el. verbruik

Maar een habbekrats krijgen voor de stroom die je zelf opwekt en waarvan je het overschot op het net zet, (die dan aan de volle pot een paar straten verder verkocht wordt) zit er in de verste verte niet aan te komen.
    Want die gratis injectie dient o.a. om de netverliezen te compenseren (geen lolletje, echt de woorden van de VREG !!! )

Het hele VREG circus is meer een legale hold-up aan het worden dan een "regulator"
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Pagina 11 van 24 EersteEerste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Busje komt zo....of toch niet ?
    Door Pixxel in forum Beginnershoek
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 30 juni 2012, 22:57
  2. Komt een spin dan toch uit een ei?
    Door Svendc in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 september 2009, 23:22
  3. Hoe komt dat toch
    Door ilse30 in forum Fotobewerking & software