Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

    Reeds een hele tijd pocht BASE ermee dat je je "bel- en surfoverschot meeneemt naar de volgende maand"
    Zo is dus te lezen op hun site en te horen/lezen in de media:

    Wat je over hebt gaat niet verloren
    Iedere maand heb je een vast bedrag in je abonnement waarmee je kan bellen en surfen. Wat je niet opkrijgt, neem je mee naar de eerstvolgende maand**.

    En al even geruime tijd wist ik onbewust dat hier dus een "addertje onder het gras" zat....dus ging ik even op zoek.

    En inderdaad, de twee sterretjes hierboven geven me nu ook gelijk ;-).
    Want als je naar die sterretjes op zoek gaat dan vind je helemaal onderaan de advertentie:

    "Het niet opgebruikte tegoed van je abonnement wordt overgedragen naar de volgende maand. De volgende maand gebruik je eerst het niet opgebruikte tegoed van de vorige maand op. Je kan niet opgebruikt tegoed slechts één maand overdragen."

    Leuk toch, hoe vindingrijk die reclamejongens zijn, en hoe netjes ze steeds weer de kantjes afrijden.



  • #2
    Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

    Dat is toch héél duidelijk en overal van toepassing voor zover ik weet ... nog niet anders tegengekomen.
    Voorbeeld, je hebt 100 minuten in het abo en hebt er 90 gebruikt.
    Volgende maand gebruik je eerst de 10 overschot van de vorige maand en dan begin je aan de nieuwe 100 van volgende maand.
    Volgende maand heb je 50 minuten gebruikt in totaal, dus 10 minuten plus 40 van de nieuwe 100 ... rest 60 minuten voor de derde maand plus opnieuw 100 nieuwe minuten.

    Echter als je nu 10 minuten over hebt, dan begin je de nieuwe maand met 110 minuten .... gebruik je daar een ganse maand niets van, dan gaan enkel de 100 minuten naar de volgende maand en niet die 10 omdat die geen twee keer overgezet kunnen worden.

    Toch niet moeilijk en ook niets verdacht?
    Gewoon de meest gebruikte voorwaarden.

    En zonder sterretjes zegt de zin het toch ook?
    Wat je niet op krijgt, neem je mee naar de eerstvolgende maand
    Daar staat toch niet naar al de volgende maanden?
    Last edited by VerSeg; 27 februari 2018, 14:27.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

      En dan nog die ongevraagde telefoontjes van die mannen Dré

      Een tijd geleden terug voor de zoveelste maal eentje van Proximus,
      je weet ook wel hoe het gaat, maar de laatste keer dat ik er een kreeg, kreeg ik een idee.
      Ik liet die meneer gerust zij zegje doen en gaf antwoord op zijn vragen, dat ik vrij tevreden was over mijn all inn Telenet enz.
      tot de grote vraag kwam.......
      Ik zei tegen die meneer dat ik daar niet verantwoordelijk voor was, zijn vraag, maar u bent toch meneer Demeyere?
      ik antwoordde dus bevestigend, terug, wel dan?
      Ik zei dat hij zich kon wenden tot het ocmw van Hooglede, dat zij dat allemaal regelden voor mij.
      Het gesprek heeft niet lang meer geduurd........

      Comment


      • #4
        Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

        Base: dit is nu eens een voorbeeld van juist geformuleerde reclame.

        Waar ik steeds moet mee lachen: op TV één of ander "gezichtsmeersel" tegen rimpels of zo; de verkoop daalt waarschijnlijk lichtjes, dus moet er zo nodig via een barnum-reclame weer een additief bijgevoegd worden, meestal één of meer olieën met de meest absurde namen.
        Ik denk dat die bedrijven een serieuze studiedienst hebben om al die namen uit te vinden.

        En wat een geldverspilling om eventjes te komen zeggen dat je "de bank voor een wereld in verandering" bent. Wat een toegevoegde waarde..
        Last edited by nete; 27 februari 2018, 16:06.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

          Verseg, je begrijpt de clou een tikje verkeerd, mijns inziens...
          Je kan dus je overschot één maand meedragen volgens mij.
          Als je daarvan dan nog over hebt, smelt dat overschot als sneeuw voor de zon.
          Maw: als je recht hebt, en dus ook betaald hebt, voor 1Gb per maand, dan zou je eigenlijk die hoeveelheid moeten kunnen opgebruiken ook, vind ik (dus een totaal van 12Gb/jaar).
          Stel dat je bv. weet dat je tijdens maand drie, om één of andere reden heel veel data zal verbruiken, dan zou je die eigenlijk moeten kunnen verzamelen/opsparen van de maanden daaraan voorafgaand.
          Die vlieger gaat dus echt niet op hoor, maar zo laten ze het ons wel uitschijnen hé!

          Hoewel... ik kan ook verkeerd zijn hoor.

          Ik wil niet de azijnpieser zijn hoor, maar ik vind het gewoon een leuke bezigheid om de verborgen "trucjes" in al die reclame op te zoeken.
          Ze "bestelen" de consument écht niet hoor, maar ze verkopen wel halve waarheden.
          Volgens mij maken die mannen dikwijls plezier daar, tijdens het ontwerpen van weer zo'n verhaaltje.

          Om dan nog te zwijgen over die voorgekauwde zeemzoete antwoorden die je telkens krijgt als je naar één of andere online-winkel een klachtenmail hebt verstuurd. Die gasten zijn altijd blij als ze eens een klacht krijgen

          "Wel bedankt voor uw klachtenbericht aan ons, betreffende de nalevering van de ...,
          Het spijt me te lezen dat de .... u nog altijd niet geleverd werden. Ik wens hiervoor al mijn excuses aan te bieden".
          Last edited by dréten; 1 maart 2018, 08:54.

          Comment


          • #6
            Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

            Dré, dit schreef je als eerste regel in post #1: Reeds een hele tijd pocht BASE ermee dat je je "bel- en surfoverschot meeneemt naar de volgende maand"

            Maand staat er en geen maanden. Maar om de aandacht te trekken gebruiken ze natuurlijk (zoals bij alle anderen) een slogan die inderdaad (zoals bij alle anderen) kort en vooral wazig is.

            Ik wacht ook nog altijd op een aanbod waar de data even lang geldig zijn als het beltegoed. Maar ik heb het nog nergens gevonden, zelfs niet in de States.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

              Jij hebt mijn "collère" exact begrepen, Nete

              Comment


              • #8
                Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Verseg, je begrijpt de clou een tikje verkeerd, mijns inziens...
                Je kan dus je overschot één maand meedragen volgens mij.
                Als je daarvan dan nog over hebt, smelt dat overschot als sneeuw voor de zon.
                Maw: als je recht hebt, en dus ook betaald hebt, voor 1Gb per maand, dan zou je eigenlijk die hoeveelheid moeten kunnen opgebruiken ook, vind ik (dus een totaal van 12Gb/jaar).
                Stel dat je bv. weet dat je tijdens maand drie, om één of andere reden heel veel data zal verbruiken, dan zou je die eigenlijk moeten kunnen verzamelen/opsparen van de maanden daaraan voorafgaand.
                Die vlieger gaat dus echt niet op hoor, maar zo laten ze het ons wel uitschijnen hé!
                Ik heb dat wel goed begrepen hoor ...
                Eigenlijk als men dit goed bekijkt dan betalen we niet voor een hoeveelheid, we betalen voor een gebruik van de diensten met een bepaalde limiet.
                Die één maand klopt inderdaad ... zo geven ze het ook aan, de overschot van de volgende maand kan je dan ook weer één maand meenemen.

                Die regel is nu eenmaal op de meeste plaatsen van toepassing, staat ook zo aangegeven in de "reclame" waar het hier over gaat.
                Of het een correcte manier is van doen weet ik niet ... maar het is toch niet echt bedrog door de reclamejongens en ook is de reclame in dit geval duidelijk afgelijnd.

                Nu eerlijk gezegd, we betalen allemaal een volledig jaar verkeersbelasting, ook voor autoloze dagen, dagen dat we ziek zijn en niet rijden, dagen dat we in het buitenland verblijven, ook voor regio's waar we niet meer mogen rijden, ...
                We betalen ook prosumententaks op de zonnepanelen ook al zou er een jaar geen zon zijn.
                Ja ... waar ligt de grens en inderdaad allemaal vaste tarieven "tot" een bepaalde limiet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                  Onbeperkt internet is er ook nog eentje.
                  Nergens weet ik een formule met onbeperkt internet voor de consument.

                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                    Toch wel: maar het gaat trager zodra je opgemerkt wordt als grootverbruiker.

                    In Nederland is het theoretisch ook onbeperkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Onbeperkt internet is er ook nog eentje.
                      Nergens weet ik een formule met onbeperkt internet voor de consument.
                      Ik heb geen weet van mensen die ooit al een opmerking kregen of een lagere snelheid kregen bij EDPnet (en er zijn er die er terrabytes doorjagen). Tot nader order is er dus alvast eentje die onbeperkt aanbiedt
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat is toch héél duidelijk en overal van toepassing voor zover ik weet ... nog niet anders tegengekomen.
                        Voorbeeld, je hebt 100 minuten in het abo en hebt er 90 gebruikt.
                        Volgende maand gebruik je eerst de 10 overschot van de vorige maand en dan begin je aan de nieuwe 100 van volgende maand.
                        Volgende maand heb je 50 minuten gebruikt in totaal, dus 10 minuten plus 40 van de nieuwe 100 ... rest 60 minuten voor de derde maand plus opnieuw 100 nieuwe minuten.

                        Echter als je nu 10 minuten over hebt, dan begin je de nieuwe maand met 110 minuten .... gebruik je daar een ganse maand niets van, dan gaan enkel de 100 minuten naar de volgende maand en niet die 10 omdat die geen twee keer overgezet kunnen worden.

                        Toch niet moeilijk en ook niets verdacht?
                        Gewoon de meest gebruikte voorwaarden.

                        En zonder sterretjes zegt de zin het toch ook?
                        Wat je niet op krijgt, neem je mee naar de eerstvolgende maand
                        Daar staat toch niet naar al de volgende maanden?
                        Ik heb in het verleden bij het toemalige mobistar nochtans een abo gehad waarbij je dus wel alle niet gebruikte belminuten meenam naar de volgende maanden zonder limiet van de eerst volgende maand
                        maar ja bij u is dat altijd anders ....

                        Comment


                        • #13
                          Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          Ik heb in het verleden bij het toemalige mobistar nochtans een abo gehad waarbij je dus wel alle niet gebruikte belminuten meenam naar de volgende maanden zonder limiet van de eerst volgende maand
                          maar ja bij u is dat altijd anders ....
                          Wij zijn daar klant van de eerste dag van oprichting .... echter nooit zo een abo gehad.
                          Maar ze hebben er al zoveel gehad en mogelijks ooit een gemist.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            Ik heb in het verleden bij het toemalige mobistar nochtans een abo gehad waarbij je dus wel alle niet gebruikte belminuten meenam naar de volgende maanden zonder limiet van de eerst volgende maand
                            maar ja bij u is dat altijd anders ....
                            3 a 4 jaar geleden had ik er ook een abonnement lopen, en als je op het eind van de maand niet toe kwam, kon je data bijkopen. Deze was dan 1 maand geldig. Maar als je terug data had van je normale abonnement, dan werd dit eerst opgebruikt, en daarna pas de overschot van je bijgekochte data. Hoe onlogisch is dat [emoji32] tegen dat je dat verder kunt opgebruiken is de maand om.


                            --
                            mlap.
                            T.T.

                            Comment


                            • #15
                              Re: die reclamejongens toch altijd weer hé... ;-)

                              Even off-topic: beseffen VTM en CocCola nu echt niet dat ze zich hopeloos belachelijk maken met 5 keer per uur en zo al weken aan een stuk die superdebiele reclame over de "no-sugar" chemie op de kijker los te laten ?
                              Dit MOET toch averechts werken ?
                              Trouwens, die vorige reclame met het over elkaar vallende koppeltje was al bijna even erg.
                              Gelukkig kunnen we regelmatig uitwijken naar VRT en Canvas.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X