Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Denk morgen aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Denk morgen aan

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    ...............
    Allez....ik denk dat ik aan 24 zit.
    En jullie ?...............
    Aan 62, volgend jaar aan 63.
    Pffffft........................
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #32
      Re: Denk morgen aan

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Aan 62, volgend jaar aan 63.
      Pffffft........................

      Leeftijd of aantal klokken in huis ?

      1) Tja, dat hou je niet tegen....

      2a) Klokken-verzamelaar ?

      2b) Of gewoon een héééél groot huis ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #33
        Re: Denk morgen aan

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Leeftijd of aantal klokken in huis ?

        1) Tja, dat hou je niet tegen....

        ..............
        Het is niet tegen te houden.

        Edit: Mijn drie digitale radio klokken hebben zich deze nacht, met 23 uur vertraging, vanzelf juist gezet op de tijdseinen van de DCF77 zender in Mainflingen bij Franfurt AM.
        Last edited by Skitch; 28 oktober 2013, 15:28. Reden: DCF77
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #34
          Re: Denk morgen aan

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De natuurlijke tijd zou zijn mocht men nu twee uur achteruit gaan ... maar dat betekent wel dat het in de zomer om 19u00 à 20u00 al donker is en in de winter om 15u00 à 16u00.
          In de zomer is het dan klaar om 04u00 en volop zon om 06u00 (bij goed weer).
          Dat zou betekenen dat niemand nog lekker zou kunnen uitslapen en veel te vroeg op zou zijn en dat als je 's avonds van je werk komt nog met moeite je gras kan afrijden in de klaarte, dat je bijna nooit op een avond nog een BBQ kan doen en dat je nooit gezellig van een terrasje kan genieten wegens te vroeg donker en koud.
          Dat betekent ook dat je 50% meer uw licht moet aansteken in huis en dat je energiefactuur fors de hoogte in zal gaan.
          Ieder zijn ding natuurlijk maar voor mij mag het gans het jaar door het zomeruur blijven.
          Je kan het systeem ook grondig wijzigen natuurlijk:

          als het van 04.00 tot 19u klaar is...
          dan moet je je werkuren niet van 9 tot 17 leggen he...
          (of je moet je gras dan s'ochtends afrijden...)
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #35
            Re: Denk morgen aan

            Ik blijf het toch vreemd vinden.
            Draai de klok een uur vooruit en iedereen staat zonder morren een uur vroeger op.
            Kan dat niet zonder uw klok te verzetten ?

            Comment


            • #36
              Re: Denk morgen aan

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              gelukt, alle klokken weer op Wintertijd.
              grt,bouk.
              Dat is voor mij het onaangenaamste aan gans die affaire. Oven, microgolf, koffiezet, thermostaten, dag-nachtklokken, wekkers en andere klokken tot in de wagens toe. Ben aan het overschakelen naar zoveel klokken en wekkers die radiogestuurd zijn. Dan zijn we daar al vanaf. En geef mij persoonlijk maar het zomeruur en laat dat dat ook zo voor de rest van het jaar.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Denk morgen aan

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Je kan het systeem ook grondig wijzigen natuurlijk:

                als het van 04.00 tot 19u klaar is...
                dan moet je je werkuren niet van 9 tot 17 leggen he...
                (of je moet je gras dan s'ochtends afrijden...)
                Dan moeten ze alle bestaande wetten veranderen en als ge weet dat ze er 5 jaar over doen om er één goedgekeurd te krijgen.
                Ik denk dat het simpeler is de klok vooruit te zetten en te laten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Denk morgen aan

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dan moeten ze alle bestaande wetten veranderen en als ge weet dat ze er 5 jaar over doen om er één goedgekeurd te krijgen.
                  Ik denk dat het simpeler is de klok vooruit te zetten en te laten.
                  te laten kan niet... omdat je onnodige kosten gaat doen,
                  winter/zomer uur is optimalisatie van zonlicht.
                  dat afschaffen, gaat zorgen voor hogere energie kosten...
                  hogere impact als dat het nu zomaar lijkt hoor...

                  tzal makkelijker zijn om de wetten aan te passen
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Denk morgen aan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    te laten kan niet... omdat je onnodige kosten gaat doen,
                    winter/zomer uur is optimalisatie van zonlicht.
                    dat afschaffen, gaat zorgen voor hogere energie kosten...
                    hogere impact als dat het nu zomaar lijkt hoor...

                    tzal makkelijker zijn om de wetten aan te passen
                    Ook in de winter is het interessanter om 's avonds langer licht te hebben ... minder snel licht aan doen, nog iets kunnen doen na het werk, ....
                    Uitzondering is echt de periode van de kortste dagen waar het te veel donker is en het weinig uitmaakt.

                    Wat wetten betreft moet er echt veel veranderen.

                    Verkeer ... verboden inhalen tussen bepaalde uren of een parkeerregeling.
                    Werkuren op werk, wat zijn nachturen, daguren, ...
                    Uitgaansleven, tussen welke uren mag er lawaai zijn, ...

                    Zo zijn er duizenden, zelfs tienduizenden wetten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Denk morgen aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ook in de winter is het interessanter om 's avonds langer licht te hebben ... minder snel licht aan doen, nog iets kunnen doen na het werk, ....
                      Uitzondering is echt de periode van de kortste dagen waar het te veel donker is en het weinig uitmaakt.

                      Wat wetten betreft moet er echt veel veranderen.

                      Verkeer ... verboden inhalen tussen bepaalde uren of een parkeerregeling.
                      Werkuren op werk, wat zijn nachturen, daguren, ...
                      Uitgaansleven, tussen welke uren mag er lawaai zijn, ...

                      Zo zijn er duizenden, zelfs tienduizenden wetten.
                      En s'ochtends langer donker laten we even achterwegen omdat het beter in de winkel past.
                      Maar we wijken af.

                      klokken allemaal aangepast zonder een grammetje last
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Denk morgen aan

                        Ik zat me net af te vragen wie er hier aparte klokken heeft (ik hou nogal van speciale ontwerpen).
                        Ik heb hier deze : de rolling ball clock. De lawaaierigste klok ter wereld



                        en dan nog een van Verichron waarvan ik niet meteen een afbeelding terugvind maar die heeft twee wijzerplaten, een grote en een kleine ronde wijzerplaat die een beetje overlappen op de eigenlijke volledige ronde wijzerplaat . De grote heeft een grote wijzer voor de minuten, de kleine een kleine wijzer voor de uren, beide hebben dus een aparte motor. Ik word er steevast op aangesproken. Alleen Geert gaf geen krimp, allicht omdat zijn software gefocusseerd stond op oesters Wel even wennen moet ik zeggen.
                        Verichron maakt toch wandklokken met fantasie.



                        Maar de mijne staat er dus weeral niet bij
                        Last edited by Guest2; 29 oktober 2013, 10:28.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Denk morgen aan

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Ik zat me net af te vragen wie er hier aparte klokken heeft (ik hou nogal van speciale ontwerpen).
                          Ooit stond zoiets op mijn kamer:
                          Geeks...

                          Maar na een Carnaval te vieren en iets minder nuchter thuis te komen, is deze onderuit gegaan...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Denk morgen aan

                            * Ik heb er eentje aan wie ik het uur kan vragen en dan antwoordt ze.
                            Je kan ook de tijd via je stem instellen of een alarm instellen, ook via stemcontrole.
                            Verder kan je nog de temperatuur vragen.
                            Is wel Engelstalig.

                            * Ik heb hier ook een Nederlandstalig sprekend klokje staan. Erg handig.

                            * Een Casio calculator die kan spreken en de tijd uitspreken. 6 alarms dacht ik.

                            * In onze keuken hangt een klok met een Westminster-klokkenspel. ( Weliswaar quartz, maar dat hoor je niet )

                            Wat ik me ooit nog is wil kopen is een JLC ATMOS, maar dan moet het 300% zijn wat ik wil ( er bestaan veel versies van ), want dit zijn nogal prijzige klokken.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #44
                              Re: Denk morgen aan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              .......

                              Wat ik me ooit nog is wil kopen is een JLC ATMOS, maar dan moet het 300% zijn wat ik wil ( er bestaan veel versies van ), want dit zijn nogal prijzige klokken.
                              is dat zo,n perpetuum mobile..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #45
                                Re: Denk morgen aan

                                Ik moet zeggen, de meeste klokken die ik heb, passen zich zelf aan. (PC, Smartphone, Telenet Digicorder. )

                                En die paar klokken die zich niet automatisch aanpassen, die blijven bij mij gewoon altijd op GMT+1 staan, zoals ze dat in het ver verleden ook voorzien hadden. Ik moet er dan alleen aan denken dat die klokken tijdens de zomer een uurtje achterlopen.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X