Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dealextreme (DX.com) ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dealextreme (DX.com) ervaring ?

    Hoi,
    Ik wil iets kopen via Dealextreme omdat ik zie dat het item gratis verzonden wordt naar België binnen 24 uur.
    Normaal bestel ik dit via ebay vanuit China en dat duurt een paar weken.
    Iemand ervaring met de leveringstijden van Dealextreme, ook DX.com genoemd?

  • #2
    Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

    Dat een item binnen de 24 uur verzonden wordt wil zeggen dat het daar vertrekt binnen de 24 uur, niet dat het hier binnen de 24 uur geleverd wordt.
    De "MVPRODUCTS" hebben ze zelf in voorraad, en die worden dezelfde (werk)dag verzonden, met wat geluk wordt het dan ongeveer 14 dagen later bij je thuis afgeleverd door de postbode (het kan altijd langer duren).
    De andere spullen hebben ze zelf niet in voorraad, en die vertrekken dan meestal pas een week later.

    Ik heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad, er is een paar keer iets misgelopen, maar dat lag altijd aan de Belgische post (aangeboden, ik was niet thuis, en ze hebben het dan dezelfde dag teruggestuurd, eerst wisten ze zelf niet waar het pakje gebleven was...). En er zijn ook al beschadigde spullen aangekomen, maar dan hebben ze die terugbetaald of opnieuw verzonden.
    Het enige wat je niet moet verwachten is dat je bestelling heel snel geleverd wordt, als iets dringend is, dan moet je het daar niet bestellen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

      dag,
      ik heb er een batterij besteld. Levertijd was iets tussen 2 en 3 weken. Netjes afgeleverd in de brievenbus.

      mvg
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

        OK, bedankt voor de verduidelijking ivm die 24 uur.
        Mijn Yongnuo flits (uit China) is gisteren tegen de grond gedonderd.
        Die was via ebay toen ongeveer 3 weken onderweg.
        Zal het eens proberen met Dealextreme deze keer.

        Comment


        • #5
          Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          OK, bedankt voor de verduidelijking ivm die 24 uur.
          Mijn Yongnuo flits (uit China) is gisteren tegen de grond gedonderd.
          Die was via ebay toen ongeveer 3 weken onderweg.
          Zal het eens proberen met Dealextreme deze keer.
          Mijn Yongnuo flits kwam hier vandaan , Hong Kong dus, en werd op een 10-tal dagen geleverd.
          Ik weet wel niet hoe de prijzen liggen tov Dealextreme.
          Wel oppassen wanneer je bestelt, naar het schijnt worden de leveringstermijnen langer en langer naarmate je de Kerst/nieuwjaarsperiode nadert.
          Ik heb het zelf nooit ondervonden, omdat ik nooit in die periode bestel, maar heb het van horen zeggen en her en der lezen.

          Comment


          • #6
            Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Wel oppassen wanneer je bestelt, naar het schijnt worden de leveringstermijnen langer en langer naarmate je de Kerst/nieuwjaarsperiode nadert.
            Ik heb het zelf nooit ondervonden, omdat ik nooit in die periode bestel, maar heb het van horen zeggen en her en der lezen.
            Het is inderdaad zo dat de levertermijnen langer worden rond bepaalde periodes, vooral het Chinees nieuwjaar zorgt voor grote vertragingen omdat er dan veel bedrijven een aantal dagen gesloten zijn in China.
            Maar ook rond onze kerst en nieuwjaar moet je rekening houden met langere wachttijden omdat er dan meer spullen besteld worden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

              Ik heb in een andere topic (KLIK) ook DX aangeraden, en TS heeft daarna (hopelijk niet alleen op basis van mijn suggestie!) daar besteld. Nu vindt ie ook dat een en ander wat lang wegblijft, waarna ik gezegd heb dat het toch een maand à zes weken zou kunnen duren. Dat zou je moeten weten (of alleszins incalculeren) als je vanuit China (DX) bestelt. Maar verder heb ik enkel maar goeie ervaringen met DX.
              (Ik zou verwachten dat een levering vanuit Zuid-NL slechts 1-2dd in beslag zou nemen; wel, ik heb ooit heel wat langer dan ik verwacht had moeten wachten, en toen ik bij mijn beoordeling daar een puntje voor aftrok, kreeg ik notabene een (kwaaie?) email van de leverancier, die een 100% tevredenheid had verwacht en niet kreeg, terwijl zijn uitleg was: verwacht niet dat ik voor zo'n kleine zending en dito prijs extra 'spoed'maatregels ga nemen!).
              Wachttijd kan erg relatief zijn...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

                Persoonlijk heb ik er nog niks besteld. Wel bij andere chinese aanbieders zoals banggood en aliexpress. Meestal als ik iets nodig heb bekijk ik beide website's alvorens een aankoop te doen. Beide zijn betrouwbaar. Al jaren een tevreden klant. Maar meestal spullen onder de 50 euro.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

                  ik heb er ook in 2013 besteld en de goederen werden er zonder problemen bezorgd.
                  o.a. een macrorail (22 EUR) en Yongnuo YN560-II (73 USD)

                  Voor bedragen onder de 100 USD zou ik niet twjfelen.

                  Vriendelijke groeten

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

                    Ik heb ooit wel een keer heel lang moeten wachten, maar dat lag aan de douane en de post.
                    Daar kwam dan nog bij dat dat net de keer was dat ze bij de post ook nog een fout maakten, waardoor ik nog veel langer kon wachten.
                    Toen moest ik ook vrij veel betalen aan douanekosten (ik moest eerst de kosten betalen, toen dat gebeurd was stuurde de post het pakje meteen terug naar DX).
                    Maar bij DX hadden ze achteraf ook nog een fout gemaakt, waardoor ik dezelfde bestelling 2 keer heb gekregen (het was een fietslicht dat ik besteld had, het tweede heb ik verkocht waardoor ik de douanekosten terugverdiend heb).
                    Het was dus uiteindelijk toch nog goed gekomen, maar het heeft wel meer dan 4 maanden geduurd voor ik het eerste fietslicht binnen kreeg (het tweede volgde dan een goede maand later).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

                      Hoi,
                      Ik heb overlaatst iets besteld bij DX.com. Het pakje is nooit aangekomen alhoewel ik tracking had geselecteerd en een verzekering had aangevinkt.
                      Men zag duidelijk waar het pakje is blijven hangen. Van het moment dat je je geld terugvraagt hoor je niets meer van hun. Geld kwijt.
                      Dus als je iets wil kopen denk dan 2 maal na. Zo eerlijk zijn ze niet.
                      Vriendelijke groeten
                      Jan Kennes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dealextreme (DX.com) ervaring ?

                        Ik heb er nu al lang niets meer besteld omdat ik tegenwoordig alles bestel via aliexpress.
                        Maar als er vroeger problemen waren met de levering, dan zijn die altijd opgelost (geld terug of opnieuw verstuurd).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X