Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

    Voor wie het interesseert ...
    Of dit nu een positief of eerder een negatief teken is weet ik niet, maar ik twijfel er meer en meer aan. hopelijk blijven persoonlijke aankooppunten bestaan.

    Foto Nelissen en Kamera Express bundelen krachten
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

    Echt? En Nelissen werkte al samen met Selexion ook.... dat weet ik van een vriend die een Selexion winkel beheert...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

      Ik denk dat die winkels van langs om minder verkopen ook de laatste jaren. Je moet eens rondom jou kijken wanneer je bvb op reis bent en een toeristische trekpleister bezoekt.... Je moet soms al goed zoeken om nog iemand met een 'echt' fototoestel te zien rondlopen. Ik weet wel dat je met een smartphone niet hét van hét foto's maakt, maar de kwaliteit is toch al verduiveld goed hoor, en je hoeft niet te zeulen met een al dan niet zware toestellen/lenzen. Ik stel vast dat sommige foto's die ik met de smartphone neem (Oneplus8) qua belichting beter zijn dat deze met mijn gewoon toestel neem (zonder bracketing). Ik heb nog altijd mijn fototoestel bij op reis, maar neem toch reeds heel wat foto's met de smartphone ook... maar dat is een eeuwig durende welles/nietes discussie hé.

      Comment


      • #4
        Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

        Ik denk dat het een logische gang van zaken is. Meer en meer mensen kopen on-line, halen hun informatie on-line en dus wordt de prijs het belangrijkste element, samen met een efficiënt voorraadbeheer. En dat is nu juist waar de ketens heel sterk in zijn.

        Bovendien doen al die zogenaamde primary-dealers ook aan on-lineverkoop, sturen ze het materiaal voor reparatie naar dezelfde merkgebonden hersteller en rekenen ze dezelfde prijs aan.

        En wat het hogere gamma betreft, denk ik dat zeker in dat segment de koper heel goed op de hoogte is van de eigenschappen van het product. Dus de meerwaarde van de verkoper is hierin ook beperkt.

        Wat de accessoires betreft of specifieke producten (studio-flits, oogschelpen, batterijen, batterijladers, kabeltjes), die hebben de meeste kleine dealers niet in stock en die koop je dus toch al best on-line.

        Vriendleijke groeten

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
          Ik denk dat die winkels van langs om minder verkopen ook de laatste jaren. Je moet eens rondom jou kijken wanneer je bvb op reis bent en een toeristische trekpleister bezoekt.... Je moet soms al goed zoeken om nog iemand met een 'echt' fototoestel te zien rondlopen. Ik weet wel dat je met een smartphone niet hét van hét foto's maakt, maar de kwaliteit is toch al verduiveld goed hoor, en je hoeft niet te zeulen met een al dan niet zware toestellen/lenzen. Ik stel vast dat sommige foto's die ik met de smartphone neem (Oneplus8) qua belichting beter zijn dat deze met mijn gewoon toestel neem (zonder bracketing). Ik heb nog altijd mijn fototoestel bij op reis, maar neem toch reeds heel wat foto's met de smartphone ook... maar dat is een eeuwig durende welles/nietes discussie hé.
          Nou ik zie op mijn vakantie toch meer "echte" fototoestellen dan smartphones gebruiken
          Al dat ik in mijn laatste vakantie ook steeds meer de smartphone heb gebruikt, maar dan meer als registratie van een bepaalde locatie om daarna terug te komen met de cmaera.

          De smartphone is zo populair omdat blijkbaar velen het toch zo interessant vinden om steeds hun eigen smoel op de foto te hebben.
          Zo was ik een hele tijd geleden bij vrienden en lieten hun fotoboek zien, wel de meeste zoniet alle opnames was steeds hun selfie smoel met daarachter iets onduidelijk en daardoor dus onherkenbaar.
          Leuke vakantiefoto's heb je dan, een smoelenboek i.p.v een fotoalbum over je reis

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Nou ik zie op mijn vakantie toch meer "echte" fototoestellen dan smartphones gebruiken
            Al dat ik in mijn laatste vakantie ook steeds meer de smartphone heb gebruikt, maar dan meer als registratie van een bepaalde locatie om daarna terug te komen met de cmaera.

            De smartphone is zo populair omdat blijkbaar velen het toch zo interessant vinden om steeds hun eigen smoel op de foto te hebben.
            Zo was ik een hele tijd geleden bij vrienden en lieten hun fotoboek zien, wel de meeste zoniet alle opnames was steeds hun selfie smoel met daarachter iets onduidelijk en daardoor dus onherkenbaar.
            Leuke vakantiefoto's heb je dan, een smoelenboek i.p.v een fotoalbum over je reis

            grts
            Sieg
            Dan moet ik je toch teleurstellen. Noch ikzelf, noch mijn vrouw staan praktisch nooit op vakantiefoto's. Althans heel zelden. Even nagekeken van onze laatste vakantie, op 786 foto's is mijn vrouw 4 keer te zien en ikzelf....nul keer. Dus wij hebben heel leuke vakantie foto's 😋.
            PS Ik noem mijn 'smoel' nog altijd 'gezicht', zoals het beleefd betaamt 😉.

            Comment


            • #7
              Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Dan moet ik je toch teleurstellen. Noch ikzelf, noch mijn vrouw staan praktisch nooit op vakantiefoto's. Althans heel zelden. Even nagekeken van onze laatste vakantie, op 786 foto's is mijn vrouw 4 keer te zien en ikzelf....nul keer. Dus wij hebben heel leuke vakantie foto's ��.
              PS Ik noem mijn 'smoel' nog altijd 'gezicht', zoals het beleefd betaamt ��.
              Daar ben ik niet over teleurgesteld hoor, helemaal niet zelfs, tevens vat jij mijn post persoonlijk op, ik heb het over het algemeen, als jij je aangesproken voelt is dat spijtig
              En een smoel is een gezicht op z'n plat vlaams, niks mis mee, ik heb er ook één, niks met beleefdheid te maken
              Zelfs Jacgues Vermeire is fier op z'n smoelentrekkerij, dus snap je punt niet over onbeleefdheid ...
              Als jij hier nu wil zeggen dat je mensen niet volop selfies ziet maken met al die personen die je zoals jezelf meld steeds meer de smartphones gebruiken, dan raad ik je aan om wat langer te blijven kijken.
              Zelfs de reklame op tv over printservices, nieuwe smartphones, enz.. , laten volop selfies zien in hun reclamefilmpjes
              Kijk gewoon even op FB naar de mensen hun pagina's en je snapt wat ik bedoel

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 16 september 2021, 20:43.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

                Veel mensen die nu met een smartphone foto's maken fotografeerde vroeger nooit of zeer weinig. Bij het minste en geringste dat er gebeurd op straat trekt men de smartphone tevoorschijn of loopt men de hulpverleners bij een ongeval in de weg Toen ik laatst in een sloot op statief video-opnamens aan het maken was waren er meteen passanten die mij weer zonder te vragen met hun telefoon gingen fotograferen en dan vragen wat ik aan het doen was.
                In een voetbalstadion staan ze meer dan vijftig meter van het veld met hun telefoon anderen het zicht te ontnemen voor een mislukt plaatje.

                Comment


                • #9
                  Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

                  In de tijd dat ik als tiener met fotografie begon, was ik bijna een eenzaat. Het was de tijd dat je het aantal merken op één hand kon tellen, het aantal modellen was ook al zeer beperkt.
                  Met het digitale tijdperk zijn er een massa (amateur)fotografen en kiekjes makers bijgekomen. De smartphone heeft dat nog een boost gegeven, met dien verstande dat iedereen sowieso ten allen tijde een smartphone bij zich heeft, in tegenstelling tot een echt fototoestel.

                  Zelf neem ik ook meer kiekjes met de smartphone (en geen enkele selfie) wat veelal te maken heeft met leefomstandigheden. Bvb kiekjes van kleinkinderen lukt prima, en veel beter dan met die echte camera. Prints op groot formaat kunnen door de beugel; kwaliteitsprints groter dan 30x40 tot nu toe geen behoefte aan.

                  Zoals misschien velen twijfel ik over de aankoop van nog eens een zware lens.
                  Ik ben aan het denken gegaan toen ik vernam dat de fictiereeks "De 16" op Canvas bijna helemaal gefilmd is met iPhones ! Klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    Ik ben aan het denken gegaan toen ik vernam dat de fictiereeks "De 16" op Canvas bijna helemaal gefilmd is met iPhones ! Klik
                    Goede reclame voor Apple dus….
                    Wat ik en iedereen veel ziet, is dat aan de eindmeet van bv.
                    een wielerwedstrijd tientallen dure smartphones in de hoogte
                    gaan, maar hoogst uitzonderlijk krijg je daar achteraf een goed
                    gelukte foto van te zien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

                      Vergeet niet iphones verdragen geen gebruik op een moto - dan gaat de stabilisator stuk (google maar...).

                      Comment


                      • #12
                        Re: De winkelwereld van fotomateriaal wordt kleiner en kleiner

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Ik ben aan het denken gegaan toen ik vernam dat de fictiereeks "De 16" op Canvas bijna helemaal gefilmd is met iPhones ! Klik
                        Tja, het mag bij de Oproepen ook niets meer kosten, je ziet steeds vaker bagger voorbij komen.

                        Comment

                        Working...
                        X