Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje!

    Net terug van Duitsland, supervlakke autostrades, een genot om te rijden, sommige stukken met een cirkelvormig verkeersbord en streep door (onbeperkt rijden).
    Daarna via Roermond, idem zeer goede autostrades.... maar dan een bord "Vlaanderen", vanaf daar putten en bulten, zeker 4 verschillende soorten autostrade overreden op korte tijd.
    Net daarna volgt het stuk met eindeloze werken aan 70km/u, hoeveel er je daar voorbijvliegen is niet normaal. Gaat dit zo blijven in 2 stroken of tegen welk jaar zou dit moeten klaar zijn ?
    In Duitsland waren de lichten ook super afgestemd, wel 4-5x groen licht na elkaar gepasseerd.

    Ik herinner me ook als we van Disneyland Parijs terugkeerden, net na de grensovergang Rekkem : putten niet normaal, ik dacht dat we een wiel gingen verliezen!!! :-D
    Het is precies also België geen geld of kennis heeft om deftige autostrades aan te leggen

  • #2
    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

    De wegen bij ons zijn nog nooit goed geweest.
    En ik spreek over de ong. 45 jaar ervaring
    Waarom kunnen ze bij ons niet wat ze in de buurlanden wel kunnen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

      Ze kunnen enorm besparen als ze willen. Aan de grensovergang (als je België binnenrijdt) een "kamelenrug", geldend voor het grondgebied. Scheelt heel wat verkeersborden onderweg

      Comment


      • #4
        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

        Je moet eens van Lille naar België rijden, zorg dat je het stuur goed vast hebt.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

          Ook geweldig zijn de turborotondes in Nederland. Hier in België vind ik het soms eng om van een rotonde af te rijden, als je niet in de buitenste baan zit, met gevaar om in de zij geschrankt te worden door een ander voertuig, die toevallig verderop de rotonde pas eraf moet gaan. Gelukkig zie ik meer en meer kruislichten op kruispunten: vroeger moest je altijd gokken om op een kruispunt (correctie: stond rotonde) links af te slaan....komt er dan net een fietser of een groepje kinderen uit het niets de straat overgestoken. De keuze is dan: die fietser of kinderen overrijden of zelf overreden worden door een auto, die met hoge snelheid het kruispunt kruist. Met kruislichten, wordt de voorrang netjes geregeld: ik kan dan veilig kruisen naar links en de voetgangers/fietsers hebbben rood licht. Ik vraag me af, waarom dit een paar decennia geleden in Vlaanderen niet bestond. Met verbazing heb ik altijd gekeken, dat dit in Nederland al sinds jaren bestaat en me altijd afgevraagd: wat doen die verkeersingenieurs in België eigenlijk om het verkeer veiliger te maken?
          Last edited by stefaand; 31 augustus 2014, 10:53.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Hier in België vind ik het soms eng om van een rotonde af te rijden, als je niet in de buitenste baan zit,
            Dat lijkt mij ook eng.
            Moet je dan niet voorsorteren zodat je zelf al in de buitenste baan zit voor je de rotonde afrijdt?
            Zo moet dat in Nederland wel.

            Comment


            • #7
              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Ook geweldig zijn de turborotondes in Nederland. Hier in België vind ik het soms eng om van een rotonde af te rijden, als je niet in de buitenste baan zit, met gevaar om in de zij geschrankt te worden door een ander voertuig, die toevallig verderop de rotonde pas eraf moet gaan. Gelukkig zie ik meer en meer kruislichten op kruispunten: vroeger moest je altijd gokken om op een rotonde links af te slaan....komt er dan net een fietser of een groepje kinderen uit het niets de straat overgestoken. De keuze is dan: die fietser of kinderen overrijden of zelf overreden worden door een auto, die met hoge snelheid het kruispunt kruist. Met kruislichten, wordt de voorrang netjes geregeld: ik kan dan veilig kruisen naar links en de voetgangers/fietsers hebbben rood licht. Ik vraag me af, waarom dit een paar decennia geleden in Vlaanderen niet bestond. Met verbazing heb ik altijd gekeken, dat dit in Nederland al sinds jaren bestaat en me altijd afgevraagd: wat doen die verkeersingenieurs in België eigenlijk om het verkeer veiliger te maken?
              In Engeland doe ik dat ook wel eens maar in Nederland en België

              Misschien moeten ze in België maar eens informeren hoe ze dat in Spanje aangepakt hebben. Daar is het tot in alle uithoeken perfect geasfalteerd.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                ach...wat ik alleen lastig vind als ik in België mat de auto rijd zijn de erg korte in en uitvoegstroken.
                in Nederland krijg je veel meer en langer de ruimte om in of uit te voegen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Dat lijkt mij ook eng.
                  Moet je dan niet voorsorteren zodat je zelf al in de buitenste baan zit voor je de rotonde afrijdt?
                  Zo moet dat in Nederland wel.
                  Hangt van de rotondes af. Indien je een baan met één rij-vak oprijdt, dat zou je inderdaad moeten voorsorteren. Echter hebben wij hier dikwijls rotondes waar je een twee rij-vak oprijdt, en dan hoeft dat dus niet. Je loopt dan wel het gevaar als je van het linker vak van de rotonde komt, en de wagen op het rechter vak wil doorrijden, dat je wordt aangereden. Pinkers observeren wordt hier dan ook heel belangrijk. (Indien ze die gebruiken natuurlijk. In België maken er sommige een sport van om hun pinkers nooit te gebruiken.)

                  Persoonlijk vind ik de rotondes op verschillende plaatsen in Nederland ook beter. Zij zorgen er voor dat je verplicht het juiste rij vak op de rotonde moet gebruiken, wil je op de juiste plaats afslaan. Was de eerste keer toen ik op zo een punt kwam even verschieten voor mij.



                  Het is duidelijk hoe erg het is gesteld met de Belgische staatskas, als je de wegen bekijkt. Alhoewel er toch op heel veel plaatsen werken zijn, zie ik niet echt veel vordering in de rijcomfort op onze wegen. Erger nog, het wordt elk jaar slechter. Zelfs op wegen die van 90 naar 70 zijn verlaagd, ik het soms gevaarlijk om ook 70 te rijden. Althans, als je geen schade aan je wagen wilt oplopen.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    In Engeland doe ik dat ook wel eens maar in Nederland en België

                    Misschien moeten ze in België maar eens informeren hoe ze dat in Spanje aangepakt hebben. Daar is het tot in alle uithoeken perfect geasfalteerd.
                    Slip of the pen: er moest staan kruispunt
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                      De grensovergang naar Frankrijk van Brussel richting Parijs zijn ze momenteel op het Belgisch grondgebied over een aantal kilometers aan het herasphalteren, eindelijk dus want het was daar ook heel erg. Mar an de andere kant, Frankrijk dus is het niet zoveel beter hoor. Verschillende kilometers zijn er in het binnenrijden van Frankrijk ook al een hele erbarmelijk, en daar wordt momenteel nog niks aan gedaan. Ik heb de indruk dat het altijd aan grensovergangen is dat er ernstige problemen zijn.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        ach...wat ik alleen lastig vind als ik in België mat de auto rijd zijn de erg korte in en uitvoegstroken.
                        in Nederland krijg je veel meer en langer de ruimte om in of uit te voegen.
                        grt,bouk.
                        Ook handig is de witte doorlopende markeringslijn in het midden over de gehele lengte van de invoegstrook, zodat linksrijders niet plotseling naar rechts mogen gaan en in botsing kunnen komen met mensen die invoegen rechts. Goed voor de veiligheid en een oplossing, die relatief weinig kost.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                          Niet overdrijven hé. Het is hier niet in orde dat gaat niemand betwisten maar dat het in het buitenland altijd beter is geloof ik niet. Als je naar Parijs rijdt is daar in Frankrijk het eerste stuk niet betalende snelweg ook geen visitekaartje zoals Enero zegt (ben er dit jaar al een paar maal voorbijgereden). En van wegenwerken in Duitsland... die mannen kennen er ook wat van met kilometers en kilometers werken. Genoeg stilgestaan op de snelweg daar. Maar als ze gedaan hebben is het wel af en voor jaren natuurlijk. En die mannen vliegen misschien laag als het mag, maar hebben wel respect voor de verkeersregels Korte invoegstroken kennen ze in Nederland ook en verschrikkelijk scherpe bochten in de afritten is ook een specialiteit. De banen daar liggen wel zonder putten maar soms zit er zo'n trage golfbeweging in dat je zou denken dat je op een schip zit. Als je naar Rotterdam rijdt bvb, aan knooppunt Ridderkerk.

                          Verkeerslichten afstellen is Duitsland een voorbeeld, maar als je echt een ramp wil zien kan ik je in Frankrijk de omgeving van Orléans aanbevelen. Daar vind je regelmatig 3-4 verkeerslichten achter elkaar op een afstand van 100 meter en je kan er zeker van zijn dat je er nooit in 1 keer doorgeraakt. Ook verkeerslichten op de doorgaande weg die permanent rood zijn en pas groen worden als je 10 seconden ervoor staat. Bezoek de D2060 (oude N60) maar eens. Reken op ongeveer een 45 minuten voor 20-30 kilometer. Oh ja, ook leuk een rotonde met verkeerslichten vlak voor en op de rotonde. Eenmaal het departement uit is het gedaan met die zever dus het is wel héél bewust gedaan.

                          Als die andere oplossingen van witte lijnen, pinkers, voorsorteren etc. Allemaal goed en wel, maar in hoeverre worden die gerespecteerd? Als het gros er zijn broek aan veegt helpt dat allemaal niets. En af en toe een spotje op tv gaat daar geen bal aan veranderen. Hoe vaak zie je een wagen van de rijschool (buiten de lesuren) of van die wagens met een "L" niet alle regels aan hun laars lappen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Niet overdrijven hé. Het is hier niet in orde dat gaat niemand betwisten maar dat het in het buitenland altijd beter is geloof ik niet. Als je naar Parijs rijdt is daar in Frankrijk het eerste stuk niet betalende snelweg ook geen visitekaartje zoals Enero zegt (ben er dit jaar al een paar maal voorbijgereden). En van wegenwerken in Duitsland... die mannen kennen er ook wat van met kilometers en kilometers werken. Genoeg stilgestaan op de snelweg daar. Maar als ze gedaan hebben is het wel af en voor jaren natuurlijk. En die mannen vliegen misschien laag als het mag, maar hebben wel respect voor de verkeersregels Korte invoegstroken kennen ze in Nederland ook en verschrikkelijk scherpe bochten in de afritten is ook een specialiteit. De banen daar liggen wel zonder putten maar soms zit er zo'n trage golfbeweging in dat je zou denken dat je op een schip zit. Als je naar Rotterdam rijdt bvb, aan knooppunt Ridderkerk.

                            Verkeerslichten afstellen is Duitsland een voorbeeld, maar als je echt een ramp wil zien kan ik je in Frankrijk de omgeving van Orléans aanbevelen. Daar vind je regelmatig 3-4 verkeerslichten achter elkaar op een afstand van 100 meter en je kan er zeker van zijn dat je er nooit in 1 keer doorgeraakt. Ook verkeerslichten op de doorgaande weg die permanent rood zijn en pas groen worden als je 10 seconden ervoor staat. Bezoek de D2060 (oude N60) maar eens. Reken op ongeveer een 45 minuten voor 20-30 kilometer. Oh ja, ook leuk een rotonde met verkeerslichten vlak voor en op de rotonde. Eenmaal het departement uit is het gedaan met die zever dus het is wel héél bewust gedaan.

                            Als die andere oplossingen van witte lijnen, pinkers, voorsorteren etc. Allemaal goed en wel, maar in hoeverre worden die gerespecteerd? Als het gros er zijn broek aan veegt helpt dat allemaal niets. En af en toe een spotje op tv gaat daar geen bal aan veranderen. Hoe vaak zie je een wagen van de rijschool (buiten de lesuren) of van die wagens met een "L" niet alle regels aan hun laars lappen?
                            Voor dergelijke roodlichtsituaties moet je niet eens zo ver gaan hoor. In eigen landje bvb. Ik woon(de) op 7 km van mijn werk, en deed er elke dag tussen de 20 en 30 minuten over met auto.
                            Waarom..... omdat ik op die korte afstand juist geteld 8 verkeerslichten moest passeren tijdens de spitsuren.

                            En dat het wegennet in ons land slecht is ga ik niet ontkennen, de laatste jaren wordt er toch verschrikkelijk veel aan gedaan.
                            Na tientallen jaren van verwaarlozing kan het natuurlijk niet in 1 2 3 opgelost worden.

                            Gelukkig zijn al zij die over ons wegennet klagen zelf verschrikkelijk goede en alle verkeersregels-respecterende chauffeurs , dat maakt reeds veel goed .

                            Comment


                            • #15
                              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                              Ik heb eens in Duitsland gezien hoe ze een nieuwe autostrade aanleggen over meerdere kilometers (van bomen kappen tot lijntjes spuiten op het nieuwe asfalt). Ze pakken het gewoon veel grondiger aan dan in België. Er reed een 10 tonner op de zandlaag en je de bandensporen niet eens. Er moesten dan er nog verschillende lagen bovenop die zandlaag komen.
                              Volgens mij hebben ze er hier in België veel te weinig verstand van en is het vooral te wijten aan lobbywerk en politieke onzuiverheden waardoor het bijna altijd dezelfde bedrijven zijn die ze mogen aanleggen of 'opnieuw' asfalteren.

                              P.S.: Van Rijsel België binnenkomen is quasi zelfmoord idd.
                              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                              Comment

                              Working...
                              X