Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DE post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DE post



    Moet het even van me af schrijven...

    kreeg gisteren een briefje in de bus dat ze langs waren geweest met een aangetekende zending (met mijn voornaam en mijn echtgenoots achternaam)
    Vanmorgen mijn echtgenoot naar de post met mijn id kaart maar hij mocht het niet meenemen. Ik moest persoonlijk komen. Vanmiddag, ik ernaartoe zegt diezelfde, zeer onvriendelijke mijnheer dat ik het pakje niet meekrijg daar dit niet mijn naam is ?!? adres is correct, voornaam ook en op de achterzijde van mijn idkaart staat mijn echtgenoots achternaam...Voor wie zou het dan bestemd zijn?!?!( In de UK en vele andere landen krijgt men na het huwelijk automatisch de achternaam van de echtgenoot)
    Neen, hij wilde het me absoluut niet meegeven en zou het terugsturen...dus zei ik maar: Kunt U het dan aub nogmaals laten aanbieden door de postbode op maandag (Die kent ons en op mijn bel staan beide namen)
    Hier kon hij niet tegenop dus zei hij woedend "als die postbode het aan U afgeeft dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat hij ontslagen wordt?!?!"

    Thuis belde mijn echtgenoot het hoofdkantoor in Brussel en daar zeiden ze onmiddellijk dat als mijn echtgenoots naam op mijn id kaart staat er geen enkel probleem is. Dat ik het weer (3e keer!!) moest gaan afhalen en als er problemen waren naar de postmeester moest vragen en anders haar van daar laten opbellen.
    Gelukkig zat er nu iemand anders en ging het zonder een enkel probleem.

    Waar gaan we naartoe. De post doet het al zo miserabel en dan nog zo'n service?!?!

    OEf, het moest me even van het hart.
    Bedankt ;-)

  • #2
    Re: DE post

    Niet goed, niet goed voor het imago van De Post.
    Heeft allemaal zijn oorzaken Aned....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: DE post

      Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht


      Moet het even van me af schrijven...

      kreeg gisteren een briefje in de bus dat ze langs waren geweest met een aangetekende zending (met mijn voornaam en mijn echtgenoots achternaam)
      Vanmorgen mijn echtgenoot naar de post met mijn id kaart maar hij mocht het niet meenemen. Ik moest persoonlijk komen. Vanmiddag, ik ernaartoe zegt diezelfde, zeer onvriendelijke mijnheer dat ik het pakje niet meekrijg daar dit niet mijn naam is ?!? adres is correct, voornaam ook en op de achterzijde van mijn idkaart staat mijn echtgenoots achternaam...Voor wie zou het dan bestemd zijn?!?!( In de UK en vele andere landen krijgt men na het huwelijk automatisch de achternaam van de echtgenoot)
      Neen, hij wilde het me absoluut niet meegeven en zou het terugsturen...dus zei ik maar: Kunt U het dan aub nogmaals laten aanbieden door de postbode op maandag (Die kent ons en op mijn bel staan beide namen)
      Hier kon hij niet tegenop dus zei hij woedend "als die postbode het aan U afgeeft dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat hij ontslagen wordt?!?!"

      Thuis belde mijn echtgenoot het hoofdkantoor in Brussel en daar zeiden ze onmiddellijk dat als mijn echtgenoots naam op mijn id kaart staat er geen enkel probleem is. Dat ik het weer (3e keer!!) moest gaan afhalen en als er problemen waren naar de postmeester moest vragen en anders haar van daar laten opbellen.
      Gelukkig zat er nu iemand anders en ging het zonder een enkel probleem.

      Waar gaan we naartoe. De post doet het al zo miserabel en dan nog zo'n service?!?!

      OEf, het moest me even van het hart.
      Bedankt ;-)


      In feite heb je nog geluk, bij mij slagen ze er zelfs in om aangetekende zendingen te "verliezen". Om van gewone poststukken nog maar te zwijgen.

      Gelukkig liep het voor jou goed af.

      Mvg.
      JP

      Comment


      • #4
        Re: DE post

        bij ons tekenen de buren als we niet thuis zijn, maar ja tis een Dorp hè.
        (maar het hoort natuurlijk niet).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: DE post

          Bij ons in het apartementsgebouw wonen 2 mensen met dezelfde famillienaam.Mijn vrouw is er een van,Aerts Sim,de andere Aerts Leo.Wij hebben bus nr35 en Leo nr38.
          Verleden week woensdag 2 brieven van Leo in onze bus,donderdag 1 brief.
          Deze week woensdag 1 brief.Donderdag zie ik de postbode voor hij de brieven besteld en leg hem het probleem uit en vraag hem er een beetje aandacht aan te schenken,ha dat zal ik doen..zegt hij. 'k Stap in de wagen en zet de wagen in de garage.Ga in de brievenbus kijken en...U raad het al,weer een brief van Leo.'k Loop naar buiten en zie de postbode nog.Iets minder vriendelijk doe ik mijn beklag,hij bekijkt me met een glimlach.Dan maar naar de post gebeld en ze gingen de postbode eens horen.Vandaag....u raad het,weer een brief van Leo.
          Op zich allemaal niet zo erg ware het niet dat Leo trucker is en soms wel eens enkele dagen afwezig is.Dan steekt er wel eens veel reclame in de bus en...een brief van ons.Geregeld gebeurd het dat we een brief niet ontvangen,hoe dat komt moet ik niet uitleggen hé.
          'k Zal maandag maar eens naar de post gaan en dat is niet de eerste keer.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: DE post

            Geregeld gebeurd het dat we een brief niet ontvangen,hoe dat komt moet ik niet uitleggen hé.
            'k Zal maandag maar eens naar de post gaan en dat is niet de eerste keer.[/QUOTE]


            Als het je kan troosten, hier gebeurt het al 25 jaar en je went er aan.
            Wanneer ik mijn beklag maak bij de postmeester krijg ik als antwoord: die vervangers kennen de wijk niet goed, daar kan ik niets aan verhelpen.
            Probleem is dat we elke dag een vervanger hebben

            Comment


            • #7
              Re: DE post

              Een aangetekend schrijven heeft net de bedoeling dat de juiste persoon de zending ontvangt en ervoor tekent.
              De Post kan moeilijk 10.000.000 Belgen kennen en gebruikt de identiteitskaart om een controle uit te voeren.

              Sommigen zijn soepel en anderen zijn "pietje juist" op dat gebied.
              Natuurlijk ambetant als zij de punt op de i zetten en vriendelijk als ze soepel zijn maar als je het eerlijk bekijkt is alleen diegene die strikt is correct bezig.

              De fout ligt uiteindelijk bij de afzender, die zou moeten weten dat officiële dokumenten (waar ook een aangetekend schrijven bij hoort) steeds de juiste info moet bevatten. Wat de naam betreft is het naam + voornaam en voor een gehuwde vrouw is de te vermelden naam de meisjesnaam en dus niet de familienaam van de man.

              Dus puur correkt gezien heeft De Post niets verkeerd gedaan door de zending niet te willen geven, het is net diegene die het wel geeft die een fout maakt.
              Natuurlijk zien wij dit allen anders en dus eerder als last en ambetant maar eerlijkheidshalve mag men De Post hier niets verwijten.

              Zoals reeds elders vermeld komt het heel dikwijls voor dat men de buren laat tekenen of dat de postbode in uw naam tekent. Dit zien we allen als een goede dienst maar mocht er dan iets verkeerd gaan ... wie gaat De Post dan het meest verwijten maken dat ze de regels niet gevolgd hebben?

              Net als met een aangetekende zending t.a.v. "De heer & mevrouw xyz". Puur correct gezien zouden jullie dan beiden naar De Post moeten en beiden tekenen. Ook hier zullen de meesten de zending geven als er maar één van beiden komt opdagen maar af en toe volgen ze eens de regeltjes en vragen ze beiden te komen (zelf meegemaakt).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: DE post

                In plaats van steeds je gal te spuwen eens nagaan of je zelf niet fout bent. Indien neen, kijk dan eens of je zelf nog nooit een fout hebt gemaakt.
                Ik moet dagelijks een pilleke of vier nemen ... doe ik nu al 7 jaar en ik moet soms verduveld oppassen dat ik het niet vergeet. Soms een uur of twee uur nadien merk ik het tekort, ik dan dan bijsturen. Een verkeerd geposte brief, ja, daar kan je niets aan doen ...
                En wat die aangetekende zending betreft, zie het zo.
                Je ben juist in ruzie gescheiden, je woont elk juist ergens anders en de afzender wist dit niet. Je zal tevreden, heel tevreden zijn als die aangetekende zending die strikt voor jou was, ook aan jou wordt gegeven en niet aan je ex ...
                Zo zie je, inderdaad, alles heeft een reden en alles heeft twee kanten zoals een mes.
                En ja Tucson2005, jouw verhaal ken ik. Er loopt van alles mis en met de post, en met je fototoestellen, en met je ...

                Wat denken van reclameposters die rommel uit de bussen trekken omdat dat verdomde dikke pak rommel erin moet. Tussen die papieren die zeeruitgooie zitten soms brieven ...
                Maar aj, ik ben blijkbaar de enige die nu al van kindsafaan nooit niets gemist heb dat ik weet, en indien dan tochbrieven zouden verloren gegaan zijn, zullen het wel heel onbenullige zijn, anders wist ik het.
                Dat er onvirendelijken zijn, dat is fout, maar spreken we die mensen aan als mens of als hond ?
                En ja hoor, ik werk ook bij de post, en ja ik heb ook al fouten gemaakt
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: DE post

                  Mocht ik van u zijn zou ik een berichtje sturen naar onze MIC hier van op het forum.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: DE post

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    In plaats van steeds je gal te spuwen eens nagaan of je zelf niet fout bent. Indien neen, kijk dan eens of je zelf nog nooit een fout hebt gemaakt.
                    Ik moet dagelijks een pilleke of vier nemen ... doe ik nu al 7 jaar en ik moet soms verduveld oppassen dat ik het niet vergeet. Soms een uur of twee uur nadien merk ik het tekort, ik dan dan bijsturen. Een verkeerd geposte brief, ja, daar kan je niets aan doen ...
                    En wat die aangetekende zending betreft, zie het zo.
                    Je ben juist in ruzie gescheiden, je woont elk juist ergens anders en de afzender wist dit niet. Je zal tevreden, heel tevreden zijn als die aangetekende zending die strikt voor jou was, ook aan jou wordt gegeven en niet aan je ex ...
                    Zo zie je, inderdaad, alles heeft een reden en alles heeft twee kanten zoals een mes.
                    En ja Tucson2005, jouw verhaal ken ik. Er loopt van alles mis en met de post, en met je fototoestellen, en met je ...

                    Wat denken van reclameposters die rommel uit de bussen trekken omdat dat verdomde dikke pak rommel erin moet. Tussen die papieren die zeeruitgooie zitten soms brieven ...
                    Maar aj, ik ben blijkbaar de enige die nu al van kindsafaan nooit niets gemist heb dat ik weet, en indien dan tochbrieven zouden verloren gegaan zijn, zullen het wel heel onbenullige zijn, anders wist ik het.
                    Dat er onvirendelijken zijn, dat is fout, maar spreken we die mensen aan als mens of als hond ?
                    En ja hoor, ik werk ook bij de post, en ja ik heb ook al fouten gemaakt
                    je hebt je pilleke vergeten nemen om goed te lezen en te schrijven

                    Comment


                    • #11
                      Re: DE post

                      @Fabbe

                      Ik heb wel goed gelezen hoor !
                      En ik heb ook nog eens goed geluisterd (doordenker)
                      Mits de fouten niet in acht genomen, skrijffouten, heb ik het wel goed geschreven.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: DE post

                        Mja hier hebben ze toch al stoten uitgehaald met aangetekende zendingen hoor.

                        zo lag er overlaatst een aangetekende zending in de bus van mn grootouders, mn grootmoeder was 14 dagen daarvoor gestorven en mn grootvader zit geplaats in een rusthuis.

                        niemand van de buren heeft er in hun plaats getekend en/of inontvangst genomen.

                        dan toch wel raar dat die brief voor mn grootvader daar in de bus stak.


                        nu ja blij zijn dat je het hebt
                        BD0789BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: DE post

                          Ik heb een zeer goede - commerciële - relatie met de post in Maldegem maar ja, zoals overal in grote bedrijven, kan er soms wel een een ambetanterik tussen zitten. Da's ook zo bij Belgacom, de politie of Electrabel om er zo losweg maar een paar te noemen .

                          Eén ding is zeker, ze zijn de goedkoopste pakjesdienst in België.

                          Comment


                          • #14
                            Re: DE post

                            Ik heb enkel goede ervaringen met de post. Natuurlijk zit er wel eens een rotte appel tussen, zoals op elk werk en hobbyclub ....
                            Maar soms is er wel een gegronde reden om te handelen volgens de voorschriften. Wat natuurlijk niet altijd goed begrepen wordt door de klant. En dan zwijg ik nog over het misbruik dat gemaakt wordt door bv. leveranciers. Zeggen dat het pakje verloren gegaan is door de post en zelf vergeten zijn het op te sturen....

                            mvg,
                            Geert

                            Comment


                            • #15
                              Re: DE post

                              niet druk om maken

                              als zei moeilijkdoen.. das hun zaak.

                              gij komt met ID, u vrouw komt met ID, en niemand krijgt't mee? tja dus HUN probleem en niet het uwe.
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X