Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De nieuwe horlogediscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Op één of andere manier lijkt blauw me een ‘logischere’ kleur.
    Dan deze combinatie voor u?

    Vele merken maken ze in die kleuren, ofwel rood/blauw (Pepsi) ofwel blauw/zwart.
    Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk maar blauw/zwart heeft ook iets en vind ik even mooi.
    Mits het diepste dat mijn horloge onder water gaat een toevallige spat bij regen of het wassen van de handen zal zijn, maakt de echte functie van de kleur mij weinig uit. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Dat bandje wordt door een Nederlandse, Erika, in haar bedrijfje in Spanje gemaakt. Inmiddels maken anderen ook varianten hierop. Je moet je polsmaat doorgeven en dan maakt zij een bandje op maat.
      Zie ik dat goed dat de grootte toch nog redelijk wat regelbaar is ook?
      In elk geval het voordeel van een metalen band verwerkt in een stoffen, kan niet van de pols glippen. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan deze combinatie voor u?

        Vele merken maken ze in die kleuren, ofwel rood/blauw (Pepsi) ofwel blauw/zwart.
        Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk maar blauw/zwart heeft ook iets en vind ik even mooi.
        Mits het diepste dat mijn horloge onder water gaat een toevallige spat bij regen of het wassen van de handen zal zijn, maakt de echte functie van de kleur mij weinig uit. [emoji106]
        Wanneer ik op warme dagen zoals deze een duiker draag, spoel ik die wel af en toe eens af onder de kraan, en dan blinkt die weer als nieuw
        Verder duik ik ook niet dieper dan jij, Freddy
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dan deze combinatie voor u?
          https://goo.gl/images/V1UhAv
          Dat vind ik inderdaad een mooie combinatie! Ik heb hoe dan ook een boontje voor blauw, zal één dezer dagen eens een foto van mijn Archimede met blauwe sunburst wijzerplaat maken.

          Wat dat duiken betreft: ik was eigenlijk vrij geshockeerd toen ik voor het eerst ergens las dat duikers eigenlijk geen duikhorloges meer gebruiken maar duikcomputers. Stel je voor dat je al een tijdje op BD rondhangt, al die verhalen over DSLRs en mirrorless toestellen leest, de winkels vol ziet liggen met toestellen en dan vertelt iemand je dat professionele fotografen al lang geen camera’s meer gebruiken om foto’s te maken.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #20
            Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Dat vind ik inderdaad een mooie combinatie! Ik heb hoe dan ook een boontje voor blauw, zal één dezer dagen eens een foto van mijn Archimede met blauwe sunburst wijzerplaat maken.

            Wat dat duiken betreft: ik was eigenlijk vrij geshockeerd toen ik voor het eerst ergens las dat duikers eigenlijk geen duikhorloges meer gebruiken maar duikcomputers. Stel je voor dat je al een tijdje op BD rondhangt, al die verhalen over DSLRs en mirrorless toestellen leest, de winkels vol ziet liggen met toestellen en dan vertelt iemand je dat professionele fotografen al lang geen camera’s meer gebruiken om foto’s te maken.
            Bij de eigenaars van duikhorloges zit inderdaad een grote portie "would-be" mentaliteit. Dit is evenzo voor Chronometers, navigatie horloges, zeil/yacht horloges...
            De merken gebruiken graag vedetten uit de sport om hun product beter aan de man te brengen. Zie nu bijvoorbeeld de ronde van Frankrijk en Greg Van Avermaet. Ze hebben zelfs om goed te combineren met de gele trui speciaal een geel bandje ontworpen voor zijn TAG Heuer.
            Je kan ook moeilijk een horloge waarop staat "300m" een duikhorloge noemen. Je kan daar ten hoogste eens mee rondzwemmen, maar toch liefst niet mee in het water duiken, laat staan naar bepaalde dieptes mee gaan.
            Er zijn wel merken die speciaal horloges voor duikers ontwerpen, maar die zal je niet zoveel zien dragen want echt comfortabel voor courant gebruik zijn die wel niet.
            Dus merchandising is hier veel belangrijker dan de functie waarvoor die horloges zouden moeten dienen.
            En niet te vergeten, in de fotografie zijn ook heel veel "would-be's" die met een kanjer van een camera rondlopen. Het idee is ook al wat zeker...
            Last edited by enero; 13 juli 2018, 10:58.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Bij de eigenaars van duikhorloges zit inderdaad een grote portie "would-be" mentaliteit. Dit is evenzo voor Chronometers, navigatie horloges, zeil/yacht horloges....
              Laat het ons bij horloges houden, heeft op zich weinig of niets te maken met “would-be” mentaliteit. [emoji6]
              Liefhebbers kopen vooral wat ze graag zien of wat voor hun iets betekent, waar de aanwezige functies origineel voor bedoeld zijn maakt vaak minder uit.
              Professionelen weten anders wel wat ze echt moeten hebben (hoop ik toch). [emoji16]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Wat dat duiken betreft: ik was eigenlijk vrij geshockeerd toen ik voor het eerst ergens las dat duikers eigenlijk geen duikhorloges meer gebruiken maar duikcomputers.
                Dat is met vele zaken zo denk ik.
                - Duikhorloges vervangen door duikcomputers.
                - Chronometers vervangen door digitale (computergestuurde) systemen.
                - De videoref bij de voetbal.
                - ...

                En wat fotografie betreft ... velen nemen ondertussen al snel eens een fotoke met hun smartphone in plaats van die camera boven te halen.
                Zelfs fotografen ziet men dat doen, gelukkig nog niet voor een professionele reportage. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Op zich blijft de draairing van een duikhorloge wel praktisch om bij te houden hoe lang iets duurt of hoeveel tijd verstreken is. Ik vroeg echter laatst een collega of hij de ring van zijn duikhorloge veel gebruikt en toen bleek dat die ring puur decoratief was op dat horloge en niet kon draaien. Blijkbaar zijn er ook Chinese chronografen waarbij al die extra wijzertjes puur decoratief zijn en niet kunnen bewegen.
                  Van kitsch gesproken: op een familiefeest droegen neefjes van die dikke joekels van Daniel Wellington of Kenneth Cole of zoiets, met een soort vorkje, een beetje lijkend op de vorkjes op oude Nikon lenzen, aan de kroon. Ik vroeg waar die vorkjes voor dienden en zij beweerden dat die nergens voor dienden. Omdat die dingen gigantisch zijn vroeg ik onlangs in een horlogewinkel waar die vorkjes voor dienden. Het antwoord: “Mijnheer, dat heeft geen functie en is puur decoratief”. Een molensteen van 50 millimeter met 3 kilo decoratief ijzer erop geschroefd, veel gekker kan het niet meer worden.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #24
                    Re: De nieuwe horlogediscussie

                    De bezel van mijn duikers gebruik ik nogal eens bij het betalend parkeren. Omdat er op sommige plaatsen geen afscheurstrook hangt aan het vignet kan een draaiende bezel dan wel nuttig zijn.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Bij de eigenaars van duikhorloges zit inderdaad een grote portie "would-be" mentaliteit. Dit is evenzo voor Chronometers, navigatie horloges, zeil/yacht horloges...
                      De merken gebruiken graag vedetten uit de sport om hun product beter aan de man te brengen. Zie nu bijvoorbeeld de ronde van Frankrijk en Greg Van Avermaet. Ze hebben zelfs om goed te combineren met de gele trui speciaal een geel bandje ontworpen voor zijn TAG Heuer.
                      Je kan ook moeilijk een horloge waarop staat "300m" een duikhorloge noemen. Je kan daar ten hoogste eens mee rondzwemmen, maar toch liefst niet mee in het water duiken, laat staan naar bepaalde dieptes mee gaan.
                      Er zijn wel merken die speciaal horloges voor duikers ontwerpen, maar die zal je niet zoveel zien dragen want echt comfortabel voor courant gebruik zijn die wel niet.
                      Dus merchandising is hier veel belangrijker dan de functie waarvoor die horloges zouden moeten dienen.
                      En niet te vergeten, in de fotografie zijn ook heel veel "would-be's" die met een kanjer van een camera rondlopen. Het idee is ook al wat zeker...
                      Ik ken geen enkele duiker die ooit dieper is geweest dan 30m, dus ik zou niet weten waarom dat uurwerk dan niet zou volstaan.
                      Of zetten ze er 300m op, maar begint het bij 10m al te begeven?

                      Comment


                      • #26
                        Re: De nieuwe horlogediscussie

                        300 m is méér dan voldoende hoor
                        Veel hoger is allemaal marketing - het is natuurlijk leuk om 1000 m op de wijzerplaat te hebben, maar ik denk niet dat iemand dat ooit gaat / kan controleren.

                        Behalve James Cameron misschien - maar die wordt er dan ook dik voor betaald

                        Hoe diep een mens kan duiken hangt af van de conditie van de mens en de uitrusting. Het wereldrecord is in handen van de Egyptische Ahmed Gabr. Hij dook maar liefst 332,35 meter diep. Bijzonder aan deze duikactie was dat de heenreis slechts twaalf minuten duurde, maar dat hij vijftien uur (!) nodig had om weer boven water te komen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Of zetten ze er 300m op, maar begint het bij 10m al te begeven?
                          Ze zouden gek moeten zijn om dat dan ook zwart op wit te zetten.

                          En als 300 meter niet genoeg is, dan gaan we naar 1220 meter. [emoji41]
                          Misschien begeeft die het pas bij 30 meter. [emoji16]



                          Dweilen met de kraan open of de zee dweilen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            De nieuwe horlogediscussie

                            En eens iets anders ... een Rosskopf Chemin de fer.
                            Last edited by VerSeg; 14 juli 2018, 01:13. Reden: Foto bijgewerkt
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En eens iets anders ... een Rosskopf Chemin de fer.
                              Mooi! Wist je dat ze daar speciale glazen stolpjes voor verkopen, waar die zakhorloges dan kunnen in hangen?
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Mooi! Wist je dat ze daar speciale glazen stolpjes voor verkopen, waar die zakhorloges dan kunnen in hangen?
                                En waar denk je dat die hier in hangt? [emoji16]
                                Even uitgehaald voor de foto, anders te veel reflectie.
                                En ja, ze werkt nog perfect en heeft geen schade.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X