Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Mooi!
    Blijkbaar kent Rolex de perfecte manier om schaarste te creëren, en dan toch op de juiste plaats te verkopen.
    En als de liefhebber dat dan tegen komt... koopt die direct.
    Correct.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      En vermoedelijk zegt die dealer tegen de eerstvolgende klant op de lijst “de uwe is nog niet binnen gekomen, zal volgende levering zijn”.
      Maar zo is hij zeker eentje extra verkocht te hebben.
      Hij kan dus iets anders dan andere dealers ... maar niet echt correct tegenover wie op de lijst staat.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        De prijzen van het merk zijn de laatste jaren amper gestegen. Op een horloge van 8 tot 10K is er amper 50€ bijgekomen, ook al zijn sommige wachtlijsten zeer lang.
        Om wat on-topic te blijven, even uit het andere topic naar hier verplaatst.

        Dat maakt een investering als “belegging” dan toch helemaal niet interessant?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Om wat on-topic te blijven, even uit het andere topic naar hier verplaatst.

          Dat maakt een investering als “belegging” dan toch helemaal niet interessant?
          Sommige modellen worden zelfs pas een belegging als er lichte aanpassingen komen. Neem nu bijvoorbeeld “de coronet” die in sommige nieuwe versies van 2018 wordt geplaatst onder index 6. Sommigen zijn nu zelfs al op zoek naar eentje zonder dat kroontje omdat ze ervan uitgaan dat dit de prijs van deze versie gaat doen stijgen in waarde.



          En zo zie je maar hoe een detail meer of minder de waarde kan beïnvloeden, volgens mij ook één van de sterke punten gezien de modellen altijd blijven bestaan en soms wel een kleine update krijgen door één of ander detail eraan toe te voegen of weg te laten.
          Maar hoe dan ook, met dit merk verlies je nooit als je een beetje uitzoekt welke modellen veel gevraagd worden. En je moet natuurlijk een portie geluk hebben om er aan te geraken aan de AD prijzen.
          Last edited by enero; 20 september 2018, 09:36.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Zoiets zou kunnen een manier zijn hoe grijze handelaren aan hun producten geraken. Een artikeltje van 2015, maar daarom niet minder actueel.

            Juweliers verkopen exclusieve horloges met hoge kortingen aan handelaren met criminele contacten. Via deze verkoop aan de achterdeur komen de horloges in grote aantallen in de onderwereld terecht. Dat blijkt uit onderzoek van NRC. De politie bevestigt de gang van zaken en ziet juweliers en horlogehandelaren steeds vaker opduiken in strafrechtelijke onderzoeken. „We zien dat juweliers en handelaren…
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Dat Is zeker zo, alleen doen de exclusieve(re) merken alsof hun neus bloed en verkondigen ze dat ze geen schuld hebben hierin.

              Ik ken dealers die hiervan afzien en zo sommige van de topmerken niet meer kunnen/mogen verdelen maar er zijn anderen die zich 2x verrijken.
              Het is zelfs zo dat er vlak voor de zomer een relletje geweest is in het antwerpse waarbij een werknemer onder stimulans van de AD regelmatig enkele horloges privé kocht om ze vervolgens in het grijze circuit aan te bieden.
              Er werd zelfs een manier gevonden om te schipperen met de registratie ivm de garantie maar die mocht ik niet weten... Niet dat ik er iets aan heb maar het systeem werd destijds als 'waterdicht' geintroduceerd en ik ben nieuwsgierig van aard

              Mooie Sea-Dweller (tijdloos) maar voor mij nog steeds de Batman op #1

              Groeten!

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Ik vermoed dat er toch één en ander aan het veranderen is binnen het merk.
                Bij mijn aankoop in Monaco was de procedure van aankoop zeer streng. Identiteitsbewijs voorleggen en fotokopie ervan, garantiekaart op naam, alle stickers verwijderd, ja zelfs de lunette-bescherming mocht niet mee. Ook het bleke kartonnen omhulsel rond de groene luxe doos moest daar blijven. Op de factuur staat zelfs een foto van het horloge met het witte kaartje waarop de ref.nr. staat. 's Anderendaags heb ik nog eens contact genomen om hen te vragen of ze mij toch de lunette-beschermer konden bezorgen, maar dat was weer een njet. Verboden van Rolex wisten ze mij te vertellen.
                Ik vermoed dat er toch veel klachten binnenkomen bij de klantendienst van Rolex Genève.
                Eind juli ll. heb ik zelf een mail gestuurd naar die klanten relatiedienst in Genève. Ik deed mijn beklag "dat het toch frustrerend is voor de goed bedoelende fan van het merk om aan geen enkel horloge te geraken zonder op een lange wachtlijst te moeten staan als die dan al niet afgesloten is. Dat ik langs de andere kant op de kanalen van de grijze markten tal van die zogezegde schaarse modellen zie passeren, maar dan aan prijzen die soms het dubbele bedragen van de officieel gangbare AD prijzen."
                Men heeft mij geantwoord of ik hen daarover wou bellen op het tel. nummer van hun dienst of als zij mij zelf mochten opbellen. Ik heb het laatste voorgesteld en iemand van de klantenrelatiedienst heeft mij dan vrij snel gecontacteerd en zeker een half uur de tijd genomen om over het probleem te praten.
                Waarom ze mij daarvoor telefonisch wilden contacten was allicht omdat ze geen schriftelijke sporen wilden nalaten, dat heb ik er nadien uitgeraapt.
                Maar het was niettemin een leerrijk gesprek waaruit ik ook heb vastgesteld dat zij er toch alles aan doen om dergelijke wanpraktijken in te dijken.
                Ik ben er dus van overtuigd dat de maatregelen bij de verkoop van het horloge in Monaco daar ook niet vreemd aan zijn. Het gevolg van mijn eigen klacht zal het allicht niet zijn, maar die mannen volgen ook de sociale media en de internationale forums aangaande hun merk, dat heb ik ook uit mijn gesprek begrepen.
                Hopen dus dat die praktijken in de toekomst en de schandalige woekerprijzen op de grijze markt hierdoor wat minder zullen voorkomen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Ik heb alle begrip voor de eindklant daarvoor maar het mes snijdt aan 2 kanten..
                  Waarom kan iedereen dan zonder veel speurwerk nieuwe en originele onderdelen van Rolex kopen?
                  In ons rep clubje zijn adressen genoeg in omloop waar deze voorhanden zijn.
                  Van ong. 200 tot 350 euro voor een setje wijzers, 500 tot 1500 euro voor een courante dial en ik zag laatst 2500 euro voor de Hulk Bezel.
                  Er is iemand bij die een Sub heeft in elkaar gestoken met nieuwe en enkele 'gerecycleerde' onderdelen voor 3500$. No box/ no papers natuurlijk maar ik wil maar zeggen dat niet alles wat rondzwerft in het wereldje gestolen en gedemonteerd is. (Wat sommige grote merken ons soms ook willen doen geloven).

                  Bij IWC kan je nog een bandje of een sluiting kopen zonder dat ze je screenen maar bij vb. Hublot is het simpel... horloge niet bij, geen verkoop.

                  De grote AD's zullen nog wel verdienen maar de grijze handelaars nog veel meer.

                  Groeten,
                  Bart

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                    Ik heb alle begrip voor de eindklant daarvoor maar het mes snijdt aan 2 kanten..
                    Waarom kan iedereen dan zonder veel speurwerk nieuwe en originele onderdelen van Rolex kopen?
                    In ons rep clubje zijn adressen genoeg in omloop waar deze voorhanden zijn.
                    Van ong. 200 tot 350 euro voor een setje wijzers, 500 tot 1500 euro voor een courante dial en ik zag laatst 2500 euro voor de Hulk Bezel.
                    Er is iemand bij die een Sub heeft in elkaar gestoken met nieuwe en enkele 'gerecycleerde' onderdelen voor 3500$. No box/ no papers natuurlijk maar ik wil maar zeggen dat niet alles wat rondzwerft in het wereldje gestolen en gedemonteerd is. (Wat sommige grote merken ons soms ook willen doen geloven).

                    Bij IWC kan je nog een bandje of een sluiting kopen zonder dat ze je screenen maar bij vb. Hublot is het simpel... horloge niet bij, geen verkoop.

                    De grote AD's zullen nog wel verdienen maar de grijze handelaars nog veel meer.

                    Groeten,
                    Bart
                    Nu, originele onderdelen van Rolex kopen zal misschien wel kunnen. Wat de wijzers betreft, dit is zowat het enige wat Rolex niet "in house" maakt. Of dit een van de kanalen is zou kunnen, maar of de echtheid van al die onderdelen wel te achterhalen is, dit is een andere zaak. Als je bij voorbeeld een nieuwe bezel langs een AD wil laten plaatsen of vervangen, dan moet de oude worden binnen gegeven, anders gaat de handel niet door. Maar dat er nog veel gaten zijn, kan ik wel aannemen. Waar veel geld te verdienen is, is alles mogelijk... Wij zullen zien hoe dit allemaal evolueert. Feit is ook de bvb. Chrono24 niet meer uit de markt te denken is. Zoals hier ook al iemand zei, zotten zullen er nog genoeg zijn om daar onrealistische prijzen te geven.
                    denken is. Mocht ik bijvoorbeeld aan een Pepsi geraken, dan weet ik dat er al een paar grijze mannen staan te trappelen om die tegen een deftige meerprijs aan te kopen. Er is sprake geweest dat ik er eentje had kunnen bemachtigen, maar door een misverstand bij de dealer in Brussel is dit dan niet doorgegaan. Ik had dit even laten vallen op een groen Rolexforum en direct kreeg ik een paar mails om die te mogen overhouden aan een mooie prijs, zelfs zonder stickers en met kaart op naam. Ze worden dan blijkbaar ook wat soepeler die doorverkopers. Zonder stickers en op naam zijn ze ook al tevreden.
                    Last edited by enero; 20 september 2018, 20:26.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                      Mooie Sea-Dweller (tijdloos) maar voor mij nog steeds de Batman op #1

                      Groeten!


                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Da’s een goeie:
                        904L staal hetwelk het kroontjes-merk gebruikt zou ook aangewend worden voor pisbakken omdat het zo corrosiebestendig is... Grappig dus en geen schampere opmerking voor het merk, ik zou niet durven, maar wel een bewijs van hoogwaardig staal. Voor die bakken moet je wel van het beste staal in huis halen.
                        Ziehier een Finse leverancier ervan. Dus blijkbaar ook niet Rolex-gepatenteerd, zoals men zou denken...
                        Outokumpu Ultra range contains corrosion resistant stainless steel products for extremely corrosive environments: 904L, 400, alloy 825, 200, 100.
                        Last edited by enero; 23 september 2018, 10:15.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Ze kunnen dus een Rolex maken van een gerecycleerde pisbak? [emoji1][emoji1][emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ze kunnen dus een Rolex maken van een gerecycleerde pisbak? [emoji1][emoji1][emoji1]
                            Dat zou moeten kunnen. En je maar of je van die Rolex een pisbak kan is maar de vraag...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Dat zou moeten kunnen. En je maar of je van die Rolex een pisbak kan is maar de vraag...
                              Wie een pint te veel op heeft, die zal wel al eens vaker op zijn Rolex geplast hebben zeker? [emoji16][emoji16][emoji16]
                              Maar nu weten die tenminste dat het toch hetzelfde staal is. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Wie een pint te veel op heeft, die zal wel al eens vaker op zijn Rolex geplast hebben zeker? [emoji16][emoji16][emoji16]
                                Maar nu weten die tenminste dat het toch hetzelfde staal is. [emoji6]
                                Oie, oei .. dan moet je verdraaid al heel slecht kunnen mikken tenzij de buik zo het zicht belemmerd. Ik zou dan ook liefst geen plaats innemen naast dergelijk heerschap.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X