Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe horlogediscussie

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Band van de stalen vind ik mooier en zal ook comfortabeler zijn.
    De gouden is heel fragiel met zijn PCL's en goud is sowieso al een superzacht materiaal.
    Anderzijds vind ik de blauwe wijzerplaat wél beter passen dan een zwarte ....
    Die jubilée band van staal vond ik ook super comfortabel. De platte met driedelig schakels zijn al buitengewoon comfortabel, maar de jubilée heeft mij toch buitengewoon verrast.[emoji106]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Die jubilée band van staal vond ik ook super comfortabel. De platte met driedelig schakels zijn al buitengewoon comfortabel, maar de jubilée heeft mij toch buitengewoon verrast.[emoji106]


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Ik weet waarover ik spreek hé; heb een TOG op jubiléé
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ik weet waarover ik spreek hé; heb een TOG op jubiléé
        Gelanceerd in 1953... Met rode datums? Van welk jaartal is die?

        Een beetje geschiedenis van dit specialleke : https://www.timepiecechronicle.com/f...x-turn-o-graph
        Last edited by enero; 27 augustus 2018, 14:12.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Gelanceerd in 1953... Met rode datums? Van welk jaartal is die?

          Een beetje geschiedenis van dit specialleke : https://www.timepiecechronicle.com/f...x-turn-o-graph
          Oh moet ik eens opzoeken - papierwerk en horloge en horlogeboxen liggen op verschillende plaatsen
          Ik denk dat het een reissue is ( het is een TT met zwarte wijzerplaat )


          Rolex Reissued the Turn-O-Graph in the 2000s

          Discontinued for a number of years, Rolex reissued the Turn-O-Graph in the early 2000s. Pictured here is the modern version of the “Thunderbird’ — the Datejust Turn-O-Graph 116264. The 36mm stainless steel Oyster case is topped with the famed bezel, but this time crafted in 18k white gold for a touch of luxury. The white dial with silver baton hour markers comes alive with the red seconds-hand, red date wheel, and red “TURN-O-GRAPH” label. Beating within the ref. 116264 is the Rolex Caliber 3135 automatic mechanical movement. The modern Turn-O-Graph was eventually discontinued in 2011, signaling the end of a historically significant Rolex timepiece.

          Ah lol - we gebruiken derzlfde link
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Oh moet ik eens opzoeken - papierwerk en horloge en horlogeboxen liggen op verschillende plaatsen
            Ik denk dat het een reissue is ( het is een TT met zwarte wijzerplaat )


            Rolex Reissued the Turn-O-Graph in the 2000s

            Discontinued for a number of years, Rolex reissued the Turn-O-Graph in the early 2000s. Pictured here is the modern version of the “Thunderbird’ — the Datejust Turn-O-Graph 116264. The 36mm stainless steel Oyster case is topped with the famed bezel, but this time crafted in 18k white gold for a touch of luxury. The white dial with silver baton hour markers comes alive with the red seconds-hand, red date wheel, and red “TURN-O-GRAPH” label. Beating within the ref. 116264 is the Rolex Caliber 3135 automatic mechanical movement. The modern Turn-O-Graph was eventually discontinued in 2011, signaling the end of a historically significant Rolex timepiece.

            Ah lol - we gebruiken derzlfde link
            Eentje met een geschiedenis.., daar hou ik van.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Eentje met een geschiedenis.., daar hou ik van.
              Deze, maar op jubilee dus:

              Contact tmosso@thewatchbox.com for pricing and availability; Either I have it, or I can get it! Rolex ​Datejust Turn-O-Graph Steel & Rose Gold 116261 Watch R...
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Mooi! Zeker met die rode sec. wijzer en rode datum. Duidelijk de voorloper van de Datejust met de Fluted bezel.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En eens iets anders ... een Rosskopf Chemin de fer.
                  In dit verband wat geschiedenis over de spoorweg horloges.

                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Fascinerend, die kaarten van de USA in dat artikel waarop je ziet hoe ver je op een dag of week kon reizen. Vandaag staat een mens er niet meer bij stil wat een revolutie de trein ooit geweest is.

                    Mijn favoriete artikel van de afgelopen dagen: Understanding the rise of microbrands
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • Re: De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Mijn favoriete artikel van de afgelopen dagen: Understanding the rise of microbrands
                      Een van die kleine bedrijfjes, als je al kan spreken van een bedrijf is Stowa die ik al een tijdje volg. Nomos is een andere speler, maar die blijkbaar geen éénmans zaakje meer is, maar die toch al enkele jaren zijn waar via internet aan de man brengt.
                      Eens je interesse toont via hun website geraak je in hun bestanden en wordt je dan ook regelmatig via mail ingelicht over nieuwe modellen of creaties. Een goedkope manier van publiciteit voerennatuurlijk.
                      Of die micromerken kunnen schade toebrengen aan de grote en/of gerenommeerde spelers is nog maar de vraag. En de nadelen van een aankoop via het net zijn toch nog groot. Het gemis aan tussenpersonen bij problemen, garantie, het gebrek aan menselijk contact zijn nog steeds bij velen grote vraagtekens.
                      Dat die kleine spelers alles te danken hebben aan platformen zoals Facebook, Intagram en forums is duidelijk.
                      Dit zijn ook horloges die door hun beperkte oplage een aantal enthousiasten aantrekken. Hen die iets meer creatiefs en of een speciaal design willen, mooi meegenomen.
                      En qua prijs zitten ze natuurlijk goed, geen dure ontwerpers, geen detailhandel. De vraag is natuurlijk, kunnen ze dat volhouden en indien ja, gaan ze dan uiteindelijk niet de weg opgaan van hun grote concurrenten door meer en meer aan de vraag te gaan beantwoorden.
                      Maar goed, dit is een fenomeen waar de horlogewereld zal moeten rekening houden in de toekomst. Ik heb het nog niet zo goed bekeken, maar vraag mij af dewelke van de grote spelers al rechtstreeks stukken aanbieden via het net. Als er al zijn zou dat natuurlijk een grote klap kunnen betekenen voor de Chono24's van deze tijd die leven van de percentjes die ze meepikken van hen die kopen en onmiddellijk weer aanbieden via dit kanaal.
                      Je zou versteld staan van het aantal grijze verkopers die opereren vanuit een klein bureeltje, of zelfs vanuit hun huiskamer die werken voor Chrono24 en eens ze als verkoper zijn aangenomen er nog moeilijk van los kunnen. Ik belde er onlangs eentje van op in het buitenland met de vraag of ik eens kon langskomen om een horloge te kunnen bekijken waarin ik interesse had. Het antwoord was dat dit niet kon en dat alles is zoals het eruitziet op het internet. "What you see is what you get"... En dat dan ook een beetje zo zijn met de micromerkjes mijn gedacht.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Ik ken Nomos al langer. Het is in België gewoon niet bekend omdat niemand het verkoopt.
                        Maar in Duitsland vind je het bij elke grote horlogewinkel, en zeker ook op de luchthavens.
                        Vermits ze ook de naam Glashütte dragen zitten ze in elk geval in de juiste stad om vakmensen in dienst te hebben en te houden.
                        Collega van mij heeft 20 jaar geleden een Nomos gekocht voor ca 250€. Gelijkaardige modellen zitten nu aan 2000€.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik ken Nomos al langer. Het is in België gewoon niet bekend omdat niemand het verkoopt.
                          Maar in Duitsland vind je het bij elke grote horlogewinkel, en zeker ook op de luchthavens.
                          Vermits ze ook de naam Glashütte dragen zitten ze in elk geval in de juiste stad om vakmensen in dienst te hebben en te houden.
                          Collega van mij heeft 20 jaar geleden een Nomos gekocht voor ca 250€. Gelijkaardige modellen zitten nu aan 2000€.
                          Nomos volg ik ook al enkele jaren en de prijzen zitten ondertussen ook al gemakkelijk rond de 2000. Zeer elegante modelletjes wel... En zit inderdaad onder de vleugels van Glashütte Duitsland. Maar ik vermoed toch dat je die niet rechtstreeks bij hen via een webshop kan aandoen. Bij Stowa is dit wel het geval en daar begin men ook ronde de 650€. Ze gaan zelfs een beetje in de richting van de Nomos modellen. Zijn horloges met weinig complicaties en daardoor misschien om wel wat beter van prijs. De kwaliteit zal wel goed zijn. De Duitsers zijn ook al altijd goeie horlogemakers geweest. De streek van het Zwarte Woud is daar ook wel voor gekend.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Nomos gebruikt inmiddels een eigen loopwerk, een kleine speler is het dus niet. Stowa vind ik ook wel interessant, net als Fortis, Archimede, Damasko en Sinn. Dat zijn allemaal kleine of middelgrote fabrikanten, niet echt micromerken.

                            Zelf maak ik me niet zo’n zorgen over het serviceaspect van micromerken. Ze gebruiken allemaal een standaard Miyota, ETA, Seiko of Selitta binnenwerk. Voor reparaties kan je normaliter bij horlogemakers terecht, mocht het merk niet meer bestaan. Kast, wijzerplaat en wijzers laten servicen kan wel een probleem zijn, inderdaad.
                            Last edited by Laurens; 29 augustus 2018, 20:10.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Het horloge dat nergens te vinden is aan de officiële AD prijs vind ik toch wel in Monaco zeker.
                              En ja.., dit is werkelijk omhoog vallen... Was gisteren een SeadweLLer Deepsea mogen gaan passen bij het kroontjesmerk in Monte Carlo. Te groot voor mijn pols, maar toch al uitzonderlijk dat dergelijk horloge uit de professionele reeks daar aanwezig is. Tot mijn verbazing toverden ze er ook een Seadweller 43mm Red voor de dag. Deze was wel gereserveerd, maar toch een kans om beide naast mekaar te zien en te passen. Onverrichterzake teruggekeerd. Geduld is een goeie daad dacht ik. Krijg ik deze middag wel een telefoontje van dezelfde dealer dat er vandaag opnieuw eentje is binnen gekomen en dat ze die aan mij willen laten. OK dus, geen gras laten over groeien...
                              Blijkbaar kunnen ze daar toch nog iets meer dan elders. Zelfs te Brussel waar ik al een tijdje klant ben, zeker geen sprake van zo eentje. Alle lijsten gesloten tot nader order. Op de grijze markt wel te vinden maar met een serieuze schep er bovenop.

                              Last edited by enero; 20 september 2018, 14:31.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Mooi!
                                Blijkbaar kent Rolex de perfecte manier om schaarste te creëren, en dan toch op de juiste plaats te verkopen.
                                En als de liefhebber dat dan tegen komt... koopt die direct.

                                Comment

                                Working...
                                X