Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe horlogediscussie

    Ik heb bij een dealer voor enkele modellen de levertijd gevraagd en voor het ene is dat 4 tot 6 maand, bij het andere 2 jaar en bij nog een ander 8 jaar zonder garantie dat de productie zo lang loopt.
    Reserveren kon gewoon zonder voorschot en je komt op de wachtlijst.
    Men vertelde erbij dat sommige dealers niet met een lijst werken en verkopen aan de eerste die binnen komt en interesse toont.
    Ook werd gezegd dat men op bepaalde vakantiebestemmingen vaak meer kans heeft om meteen een mee te kunnen nemen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: De nieuwe horlogediscussie

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik heb bij een dealer voor enkele modellen de levertijd gevraagd en voor het ene is dat 4 tot 6 maand, bij het andere 2 jaar en bij nog een ander 8 jaar zonder garantie dat de productie zo lang loopt.
      Reserveren kon gewoon zonder voorschot en je komt op de wachtlijst.
      Men vertelde erbij dat sommige dealers niet met een lijst werken en verkopen aan de eerste die binnen komt en interesse toont.
      Ook werd gezegd dat men op bepaalde vakantiebestemmingen vaak meer kans heeft om meteen een mee te kunnen nemen.
      Wel ja, dit schijnt realiteit te zijn. Nu is het wel zo dat je bij een dealer die je kent misschien wat meer kans krijgt. Ik heb dit bijvoorbeeld gehad met mijn Hulk. Men wist dat ik grote interesse had en gezien ze met de persoon die ze besteld had geen contact meer kreeg heb ik ze dan kunnen bemachtigen.
      Bij de meeste dealers moet je echter een voorschot geven wil je zeker zijner ééntje te kunnen bemachtigen. Maar goed, dit is dan ook niet verloren, maar met vooruitzichten van 5 en 7 jaar zou ik dat wel niet doen.
      Ik ga ook steeds eens kijken als wij met verlof zijn. Ga dit nu zeker binnenkort nog eens doen in Nice en Monaco. Daar is "misschien" wat meer keuze. Alhoewel... toen ik een paar maanden terug met die dealers van Nice en Monaco contact nam hadden ze ook de modellen niet binnen waarvoor ik interesse had. Ze gaven mij wel te verstaan dat er misschien andere modellen in hun stock zouden kunnen zijn waarvoor ik ook zou vallen...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: De nieuwe horlogediscussie

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Eentje van de kroontjes-site
        In deze setting kom je hem niet dikwijls tegen, maar ik kan je verzekeren dat het een zeer mooie verschijning is. Het diepblauwe van de wijzerplaat combineert prachtig met de Rolesor accenten.

        Edit: ik heb de afbeelding moeten verkleinen want ie was te groot voor BD...

        Ook niet mis ...

        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: De nieuwe horlogediscussie

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ook niet mis ...

          Maar minder goed afleesbaar imho.
          De bril vind ik wel cool !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: De nieuwe horlogediscussie

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Maar minder goed afleesbaar imho.
            De bril vind ik wel cool !
            Een beetje afhankelijk van de kleur van de wijzers zeker?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: De nieuwe horlogediscussie

              Welke van deze twee zou dan het best afleesbaar zijn ?

              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Een beetje afhankelijk van de kleur van de wijzers zeker?
                Correct, er moet (voor mij toch) voldoende contrast zijn tussen de wijzerplaat en de wijzers. Dus in je voorbeeld de Daytona met zwarte wijzers op een witte plaat is duidelijk afleesbaar.

                Alhoewel, zouden dat geen goudkleurige wijzers zijn die door de kijkhoek zwart lijken?

                Ik maak wel 1 uitzondering: een Daydate met champagnekleurige wijzerplaat en goudkleurige wijzers: Zie je haast niks op, maar zoooooo mooi!
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: De nieuwe horlogediscussie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Correct, er moet (voor mij toch) voldoende contrast zijn tussen de wijzerplaat en de wijzers. Dus in je voorbeeld de Daytona met zwarte wijzers op een witte plaat is duidelijk afleesbaar.

                  Alhoewel, zouden dat geen goudkleurige wijzers zijn die door de kijkhoek zwart lijken?

                  Ik maak wel 1 uitzondering: een Daydate met champagnekleurige wijzerplaat en goudkleurige wijzers: Zie je haast niks op, maar zoooooo mooi!
                  Inderdaad het zijn goudkleurige wijzers. Ik vind beide toch niet zo goed afleesbaar. Ik zou hier zelfs de voorkeur geven aan die met witte wijzerplaat, de secundaire dials vallen met die goudkleurige rand ook iets meer op maar die zijn eigenlijk minder belangrijk. Datzou je eigenlijk i.r.l. moeten kunnen beoordelen.
                  Deze rechtse bijvoorbeeld is mijn slechtst afleesbare :

                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: De nieuwe horlogediscussie

                    Een mooi duo, Pepsi en Batman..

                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • De nieuwe horlogediscussie

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Een mooi duo, Pepsi en Batman..
                      En op hoeveel tijd was de Batman beschikbaar?
                      De nieuwe Pepsi is ongeveer 8 jaar.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: De nieuwe horlogediscussie

                        Welke van de twee staat juist ?

                        Comment


                        • Re: De nieuwe horlogediscussie

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En op hoeveel tijd was de Batman beschikbaar?
                          De nieuwe Pepsi is ongeveer 8 jaar.
                          Van de Batman weet ik het niet. Is in elke geval niet binnen de paar jaar verkrijgbaar. De Hulk die ik eind vorig jaar kon bemachtigen door toeval is door mijn AD zelfs niet meer te verkrijgen. Er is geen tijd op gekleefd maar zal zeker niet zolang zijn voor de Pepsi, voor de Daytona Ceramic wel, spreken van 7 jaar. Ik sta op de lijsten voor ofwel de Pepsi, de SeaDeller 43mm 50th of de Daytona wit of zwart, maar voor die laatste ben ik er misschien al niet meer. Daar reken ik dus niet op.
                          Last edited by enero; 25 augustus 2018, 22:15.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: De nieuwe horlogediscussie

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Welke van de twee staat juist ?
                            Die van mij.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: De nieuwe horlogediscussie

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Pepsi, voor de Daytona Ceramic wel, spreken van 7 jaar.
                              Ik had het onlangs bij een AD gevraagd en het was toen 8 jaar op hun lijst.
                              Mogelijks is de lijst bij een andere AD natuurlijk korter.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: De nieuwe horlogediscussie

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Die van mij.
                                Geen van deze twee dan? [emoji16]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X